Fotboll

Grupper · 17542 inlägg · 45 ämnen
3038675 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: På riktigt.

Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: korrupt

Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Men det är ju en engelsk back på egen mållinje som täcker skottet? Alltså: Ingen offside?

Eller så är det precis just så det är.
Uppladdat:

500x0-20260624002357.jpg


Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: De tar offside i andra läget, alltså efter kapningen. Den fällde spelaren sparkar liggande bollen framåt, då blåser de offside.

Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Det är solklart onside på första passsningen. När sker passningen som det ska vara offside på, eller vad är det man blåser för?
Uppladdat:

500x0-20260624000630.jpg


Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Sen friläget där Englands målis sprang ut och kolliderade med Ghanas anfallare. Det kunde lika gärna varit en frilägesutvisnimg där.


Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Det tycker jag verkligen inte, först knuff i ryggen och sedan sparkad på

Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Men han ramlade väl själv Ghananen?

Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Varför ingen straff för Ghana?

Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: För att använda dem som kontringsspelare.

Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Det kan förstås vara så, men frågan är varför då man har ett par riktigt offensiva hot i andra änden av planen.

Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Eller så är det en bra strategi att vara rädd om nollan i första hand. Kanske nåt för Sverige att ta efter?

Sv: Fotbolls VM 2026
ante08: Sannerligen. Ett Ghana som frivilligt iklätt sig rollen som fegt försvarande lag, vilket är märkligt då man har precis lika stor chans att bli etta i den här gruppen som England. Men ska man klara av detta kommer det krävas en betydligt starkare andra halvlek där man kan sätta upp ett mycket bättre spel med bollen med mycket större aggressivitet och inte enbart spela säckförsvar och gå på kontringar.

Sv: Fotbolls VM 2026
VM:s tråkigaste halvlek så här långt matchen mellan England och Ghana?

Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Haha ja, verkligen kungen i djungeln ;)

Sv: Fotbolls VM 2026
Zlatan är ju kung i jungeln även om de flesta lejon lever på savannen.

3038675 · »
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Måste säga att man får en väldigt bra bild av Potter, klok och säger bra saker.

Förståeligt att han inte kan trolla hur mycket som helst på denna korta tid han varit förbundskapten, men ändå sån skillnad mot hur det såg ut ... | Läs mer
Sidan sköts av: Forumledarna