Det blir väl en och en annan "Blue moon" på O'Learys imorrn kan jag misstänka. Man lär ju inte behöva armbåga sig fram där heller, för alla andra pappskallar lär väl befinna sig i Swedbank för att se kalvar på grönbete...
Nix, har nog inga fler ljudklipp. Hursomhelst så har de tre nämnda herrarna transferlistats, inget revolutionerande då City numera har en allt för stor trupp.
Verkar som "Svegarna" har blivit girig ;-) Själv tycker jag att det är alldeles uppåt väggarna med biljettpriset. Slutar väl att det är bara sponsorer som har råd att gå.
En match där hela spanska landslaget stod och sov. Elmander har en sjuk formtopp just nu (eller iaf just då), men det krävs att han levererar lika mycket under en bra mycket längre period innan han kan jämföras med Kuyt eller Torres.
scim: Visst, men Elmander har varit bra även i landslaget, där han t.e.x överglänste Torres på Råsunda. Jag är helt övertygad om att när han har en bra dag kan han ställa till det ordentligt för LFC.
När dom är som sämst då möjligtvis. Torres och Kuyt har levererat i den bästa och näst bästa ligan. Elmander har haft en bra säsong i en rätt mycket sämre liga.
mattias - 74: Fredrikstad ska ju inte på något sätt vara omöjliga att slå ut. Hammarby och Fredrikstad har för övrigt kommit överens om att byta matchordningen, dvs så att Hammarby börjar med hemmamatch den 16/8 även om lotten gav FFK första hemma. Det blir en tuff vecka för Bajen, måndag den 13/8 möter man Djurgården på Råsunda, på torsdagen Fredrikstad och på söndagen Brommapojkarna. Dock har de åtta dagar från matchen mot ÖSK på söndag till derbyt mot DIF så de hinner i alla fall vila upp sig en aning innan de tre matcherna.
mattias - 74: Först ska man ju slå ut Debrecen,vilket inte blir nån lätt match trots att man har 1-0 att gå på.Speciellt nu när Anders Svensson är skadad.
I övrigt får man hoppas att Elmanders hysteriska form håller i sej,o att ser till att hans Toulouse slår ut Liverpool;)
mattias - 74: "det finns väl en trio med Liverpool United och Chelsea som antagligen kommer vara i toppen, sedan kan vilket lag som helst följa som jag ser det."
Nja, håller nog inte riktigt med om det. Tottenham kan möjligen blanda sig i striden om fjärdeplatsen, men då krävs det till viss del att Arsenal misslyckas. Jag tror att många överskattar betydelsen av Henrys flytt i jämförelse med vad han bodrog med förra säsongen, och att många underskattar vad Robin van Persie kan åstadkomma. RvP gjorde ett mål mer än Henry, trots bara en match mer spelad (17 mot 16). Det finns dock en annan risk för Arsenal - mer om det i nästa stycke.
I nuläget ser jag ManU som favoriter till titeln, och Chelsea bör ta andraplatsen. Vad man ska komma ihåg är att Chelsea kommer att drabbas ganska tungt av Afrikanska Mästerskapen i slutet av januari och början av februari. Folk får säga vad de vill om John Terry, men Chelseas utan konkurrens viktigaste spelare är i mina ögon Drogba, och går Elfensbenskusten långt så får Chelsea klara sig utan honom i, om jag minns rätt, upp till sju ligamatcher och det kan bli avgörande för ligatiteln då United inte har en enda spelare som är aktuell för AM. Här kommer vi också in på Arsenals stora risk, för här försvinner Adebayor, Kolo Toure och Eboue och även om det finns uppbackning för i alla fall Adebayor och Eboue så blir laget väldigt känsligt för skador i det läget.
mattias - 74: Hoppet är det sista som överger en, heter det väl. Nog för att både Man U och Chelski i vanlig ordning ser ruskigt starka ut, men det ju alltid välkommet med överraskningar.
På tal om det, hur har nykomlingslagen rustat inför säsongen?
det finns väl en trio med Liverpool United och Chelsea som antagligen kommer vara i toppen, sedan kan vilket lag som helst följa som jag ser det. oerhört intressant säsong framför oss. mitt tips är dock att United tar titeln i år igen !
wap.hockeysnack.com Poffa: Nog för att jag håller koll på Merseyside men när gänget från stan som innehaver "Glasshous" d v s klubben som Sheringham skall spela med. Då kanske jag skall bry mig om ManU ;-)
Jämnt i mitten möjligtvis, men det blir nog några avhängda lag även denna säsong...nykomlingarna har ju inte imponerat på marknaden...inte vissa av fjolårslagen heller.
Enligt Fiorentinas sida så är Bozhinov klar för City nu, så han lär väl presenteras av City imorrn.
Senaste ryktet är nu att City nu lagt ett bud på Werder Bremens Diego, ytterligare ett intressant namn. Han är finurlig, Svennis.
Roligt med silly season som agt, personligen hoppas jag nu att Raul går till Birmingham, vilket getongbo det kan bli i PL i år. Ser ut som om det kanb bli den jämnaste Pl nånsin ??
Ser ut som att Tevez såpan är på väg att få sitt slut. Imorgon kan Tevez bli klar för United, Westham får mellan £1-3m för honom, och MSI resten av övergångspengarna. Troligen blir det en liknande deal som liverpool har för Mascherano, dvs ett 2 årigt lån och sedan en köpoption på spelaren efter lånetiden.
scim: Svennis brukar vara bra på att få spelare att dra åt samma håll, det klarar han nog även denna gång. Däremot kan det säkert ta halva säsongen innan det börjar klaffa ordentligt, det tar ju alltid tid att spela ihop ett lag med många nya spelare. Jag gissar att det från början blir fullt fokus på defensiven och att det blir en hel del gnetspel för att få stadga och trygghet i laget.
Nu har det hänt en del i City-lägret, fick just till internet på tåget mellan Sthlm och Sundsvall och City har varit väldigt aktiva på transfermarknaden under dagen:
Javier Garrido har värvats från Real Sociedad för £1.5m. Garrido är vänsterback och detta borde innebära att man inte kommer värva den mycket dyrare Chiellini, då vi även har Ball på den positionen.
Vedran Corluka har värvats från Dinamo Zagreb för en "undisclosed fee". Corluka är mittback, och innebär nog att vi även har värvat färdigt på den positionen, då det finns ytterligare täckning iom Richards och Onouha.
Elano Blumer har värvats från Shakhtar Donetsk för £8m. Elano kan spela centralt och till höger på mittfältet, troligtvis kommer han spelas på kanten.
Utöver dessa 3 så verkar även Fiorentinas Valeri Bozhinov vara väldigt nära en övergång.
Ska bli intressant att se hur Svennis lyckas med att få alla dessa ny ansikten att dra åt samma håll, det är tur att han är språkbegåvad...
Det låter helt klart som mycket pengar men det viktigaste i dagsläget är väl att få till sig spelare och då är pengarna mindre viktiga (lätt att säga som nyrik). Baines för £6m tycker jag inte låter riktigt lockande, även om det är ett billigare alternativ.
scim: "Det svänger snabbt. Enligt Gazzetta dello Sport är tydligen Chiellini överens om ett flerårskontrakt med oss. Juventus och City är dock inte överrens om priset ännu, Juventus vill ha €15m och City har erbjudit €14m."
Jo det gör ju det. Fan lät som mycket pengar, läste för ett tag sedan att han var värderad till £6m, vad blir det i euro? ca 9m eller?. Men det är klart klubbarna vet ju att city har bra med pengar så då är det lika bra att försöka att pressa ur dom så mycket det bara går. Frågan är om inte Baines för £6m, hade varit ett mer prisvärt alternativ.
Det blir väl en och en annan "Blue moon" på O'Learys imorrn kan jag misstänka. Man lär ju inte behöva armbåga sig fram där heller, för alla andra pappskallar lär väl befinna sig i Swedbank för att se kalvar på grönbete...