La Liga
Ligan kanske inte känns lika brännhet ur svensk synpunkt med tanke på att Mr Uppercut himself Henke Larsson nu har lämnat ligan.
Men det spelas ju jävlig bra fotboll i spanien,o förmodligen sitter man väl bänkad på Lördag kväll......
Dramatik och helt pinsamt agerande av domaren!!
Ställningen 0 - 2 med 5 minuter kvar..
Sannes: Riijkard måste ha fått ett frispel idag,för första gången denna säsong valde han att ställa upp med en 4-4-2 uppställning,o varför vet ingen,han satte kanske den snabbaste yttern i hela La Liga på bänken(Guily)......men i andra så kom Guily in i spelet o man gick tillbaka till sin grunduppställning 4-3-3 igen.
Efter den rockaden fick man igång sitt beryktade kantspel igen,men man lyckades inte vända på matchen!!
Riijkard kommer nog få svara på ett o annat i spanska pressen de närmsta dagarna!!
Det är konstigt hur dåligt de kan spela i början på matcherna, hamna i underläge och sedan börja med vad man kan kalla kämpa iaf. Helt klart borde de kunna prestera mer än vad de gör. När får den här tränaren lämna, då ?
Skillnaden om man jämför med Barcelona är det att Barca fungerar som ett lag och jobbar därefter. Alla hjälper varandra, vilket inte är lika givet i RM.
Jag skulle göra det, men när jag skulle börja kolla såg jag att man måste vara medlem på tv4.se. Okej, tänkte jag. Trist bara att det tog över 45 min. att regga sig, men sedan kunde jag inte titta förrens det bara var 10 min. kvar av matchen och då buffrade det hela tiden.
Trist.
Sitter och ser på Barcelona mot Racing Santander, och Barca med sina stjärnspelare visar upp individuella prestationer som man sitter och får ståpäls åt. Jag hoppas att ungdomsledare inom fotbollen i Sverige spelar in den här matchen och plockar ut godbitarna, visar upp dem för ungdomarna och låter dem försöka.
För tillfället är det ren njutning att se Ronaldinho, Messi och Eto'o spela fotboll.
Första halvlek bestod mest utav brottning, filmningar, varningar och en utvisning.
Dålig insats av domaren, men mest bedrövligt är det ändå av spelarna. Jag kan inte förstå hur man kan tycka att det är roligt att spela(?) fotboll på det där viset.
Sevilla fick ytterligare en spelare utvisad senare, men vann dock matchen med 1-0.
Jag och en kompis sitter och förstör matcherna genom att titta på dom. Först slog vi på Real - Barca när det stod 1-0 till Barca och inom loppet av några minuter var den matchen avgjord iom 3-0. Sedan zappade vi lite fram och tillbaka och hittade Roma - Juve där det stod 1-0 till Juve, vilket blev 3-0 efter ytterligare några minuter. Och nu gör Trezeguet 4-0. Otroligt.