Serie A
« Föregående · 1088219 · Nästa » Till forumet
Sv: Serie A
Poffa:
"För övrigt, anser du det vara okej att byta klubb med 1 år kvar på ett kontrakt medan det inte är okej om det är 4 år kvar på kontraktet?"
Nej det skrev jag förut med också men nu har jag fått svar på det jag undrade.
Scim: Vad ser du skall hända för att inte de lagen jag nämnt i England skall fortsätta dominera " tabellmässigt " Everton var ju nära att klämma pool men det skilde en del poäng till slut.
"För övrigt, anser du det vara okej att byta klubb med 1 år kvar på ett kontrakt medan det inte är okej om det är 4 år kvar på kontraktet?"
Nej det skrev jag förut med också men nu har jag fått svar på det jag undrade.
Scim: Vad ser du skall hända för att inte de lagen jag nämnt i England skall fortsätta dominera " tabellmässigt " Everton var ju nära att klämma pool men det skilde en del poäng till slut.
Sv: Serie A
mattias - 74:
Spelarna kan väl mycket väl ha avsikten att stanna kvar i klubben men i takt med att man utvecklas ökar ambitionerna att röra på sig?
Att skriva korta kontrakt är ju väldigt meningslöst. Spelarna vill ha den ekonomiska tryggheten som ett långtidskontrakt innebär och lagen vill öka marknadsvärdet på spelarna. En spelare med lång tid kvar på sitt kontrakt har ett högre marknadsvärde än en jämförbar spelare med kort kontrakt.
Största anledningen till att man vill skriva korta kontrakt är från klubbens sida om det handlar om en äldre eller skadebenägen spelare. För spelaren beror det snarare på att det begränsar hans möjligheter att röra på sig (då hans marknadsvärde stiger med längden av kontraktet)
Spelarna kan väl mycket väl ha avsikten att stanna kvar i klubben men i takt med att man utvecklas ökar ambitionerna att röra på sig?
Att skriva korta kontrakt är ju väldigt meningslöst. Spelarna vill ha den ekonomiska tryggheten som ett långtidskontrakt innebär och lagen vill öka marknadsvärdet på spelarna. En spelare med lång tid kvar på sitt kontrakt har ett högre marknadsvärde än en jämförbar spelare med kort kontrakt.
Största anledningen till att man vill skriva korta kontrakt är från klubbens sida om det handlar om en äldre eller skadebenägen spelare. För spelaren beror det snarare på att det begränsar hans möjligheter att röra på sig (då hans marknadsvärde stiger med längden av kontraktet)
Sv: Serie A
mattias - 74: Du tror inte det kan vara så att klubben också är intresserad av långa kontrakt, då det ger dem möjligheten att tjäna pengar på spelarförsäljningar?
För övrigt, anser du det vara okej att byta klubb med 1 år kvar på ett kontrakt medan det inte är okej om det är 4 år kvar på kontraktet?
För övrigt, anser du det vara okej att byta klubb med 1 år kvar på ett kontrakt medan det inte är okej om det är 4 år kvar på kontraktet?
Sv: Serie A
scim:
Jag förstår mycket väl vad det innebär nu efter att du har förklarat expert som du är.
Men jag förstår inte varför vissa spelare skriver långa kontrakt trots att de kansske överväger att inte spela så länge i klubben. Varför inte skriva 1 eller 2 års kontrakt då ? Är inte det rimligt eller får man inte skriva korta kontrakt ?
Jag förstår mycket väl vad det innebär nu efter att du har förklarat expert som du är.
Men jag förstår inte varför vissa spelare skriver långa kontrakt trots att de kansske överväger att inte spela så länge i klubben. Varför inte skriva 1 eller 2 års kontrakt då ? Är inte det rimligt eller får man inte skriva korta kontrakt ?
Sv: Serie A
mattias - 74:
Du verkar totalt ha missförstått att det är detta system som håller fotbollen vid liv. Hur tror du egentligen Svenska klubbar skulle få betalt för de spelare man exporterar till europeiska klubbar?
Och varför ska man inte kunna bryta ett kontrakt om det är vad alla inblandade parter vill? Tycker du inte att man ska få skilja sig heller?
Du verkar totalt ha missförstått att det är detta system som håller fotbollen vid liv. Hur tror du egentligen Svenska klubbar skulle få betalt för de spelare man exporterar till europeiska klubbar?
Och varför ska man inte kunna bryta ett kontrakt om det är vad alla inblandade parter vill? Tycker du inte att man ska få skilja sig heller?
Sv: Serie A
scim:
Självklart gäller det väl alla spelare har jag sagt nånting annat??
Tycker det är helt fel att man skall byta klubb trots att du skrivit på långa kontrakt med klubben.
Jag skrev att det är 4 lag som dominerar i England och jag menade naturligtvis att de 4 lagen som kommer 1 - 4 i serien. Nästa gång skall ja vara mer tydlig så du slipper in och leta fel hos mig.
Självklart gäller det väl alla spelare har jag sagt nånting annat??
Tycker det är helt fel att man skall byta klubb trots att du skrivit på långa kontrakt med klubben.
Jag skrev att det är 4 lag som dominerar i England och jag menade naturligtvis att de 4 lagen som kommer 1 - 4 i serien. Nästa gång skall ja vara mer tydlig så du slipper in och leta fel hos mig.
Sv: Serie A
mattias - 74:
"Dock kommer det vara i Italien som det är i England att 4 lag dominerar. i Italien är det Milan, Inter. Roma, Juventus och i England är det United, Chelsea, Arsenal och Liverpool."
"Liverpool dominerara absolut inte vilket jag inte heller skrev"
Minnet är kort men bra? Har du förresten accepterat att Liverpool köpt Torres än?
"Dock kommer det vara i Italien som det är i England att 4 lag dominerar. i Italien är det Milan, Inter. Roma, Juventus och i England är det United, Chelsea, Arsenal och Liverpool."
"Liverpool dominerara absolut inte vilket jag inte heller skrev"
Minnet är kort men bra? Har du förresten accepterat att Liverpool köpt Torres än?
« Föregående · 1088219 · Nästa »