« Föregående · 193867 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: ??
danoj: Att släppa in mål i slutet har vart Frölundas melodi dom senare matcherna men tycker ändå inte man kan sitta här och säga att det var kasst, dom är inte skärpta när ingen har en aning hur matchen spelades. Sen om det är 8 sekunder eller 2 minuter kvar vad gör skillnaden. Dom förlorade. För många utvisningar (varför??) och säkerligen usla tekningar som vanligt. Där har vi roten till många förluster för VF.
Sv: ??
danoj: 8 sekunder kvar av perioden. Snacka om psykologiskt mål.
Sedan tycker jag det är extremt oroväckande att man inte gör så mycket mål något mer. Vad är det som händer egentligen. Ok, Luleå är inget lätt motstånd att göra mål på men med de klassspelare som utgör vår forwardsbesättning borde man kunna kräva lite mer målproduktion.
Sedan tycker jag det är extremt oroväckande att man inte gör så mycket mål något mer. Vad är det som händer egentligen. Ok, Luleå är inget lätt motstånd att göra mål på men med de klassspelare som utgör vår forwardsbesättning borde man kunna kräva lite mer målproduktion.
Sv: ??
Sebbe: Norrena står ja.
Så nu blir det la ett jävla tjöt igen om de förlorar...
Så nu blir det la ett jävla tjöt igen om de förlorar...
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: Kallio till VF?
Dragan 2k: Som du säger. När Leman skriver nåt så finns det något bakom. Jag vet att han har kontakt med flera agenter varifrån han får sin fakta.
Conny har putsat bort förlorarstämpeln från VF. Jävligt skoj!
Conny har putsat bort förlorarstämpeln från VF. Jävligt skoj!
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: Kallio till VF?
Jag hoppas att Kallio kommert till vf.
efter Ikonen fick sluta så behöver vf en forward till. Och Kallio skulle vara parfekt om vf kunde knyta till sig honnom.
efter Ikonen fick sluta så behöver vf en forward till. Och Kallio skulle vara parfekt om vf kunde knyta till sig honnom.
Carnbäck
Så ska Carnbäck lägga av (lugnm efter säsongens slut och förhoppningsvis SM-finalen). Som Leman säger är det kanske inte direkt någon överraskning. Men, man kommer ändå att känna en tomhet när han slutar.
Hans tröja borde väl hängas upp i taket efter att han slutar?
Ta tillfället i akt kära Frölundaiter och vallfärda till arenorna och se denna VF hjälte innan han slutar.
Hans tröja borde väl hängas upp i taket efter att han slutar?
Ta tillfället i akt kära Frölundaiter och vallfärda till arenorna och se denna VF hjälte innan han slutar.
Kallio till VF?
Normalt när man läser rykten om övergångar brukar man kanske inte ta det på fullaste allvar. Detta gäller inte minst artiklar i Aftonbladet och Expressen. Men, när GP:s Henrik Leman författar något brukar det finnas viss substans. Tänk er en spelare av Kallios kaliber i VF. Se länktipset
Glädjande med denna säsong, förutom de sportsliga framgångarna, är givetvis att ekonomin är på bättringsväg. Tycker att styrelsen har gjort ett kanonjobb. Hur illa såg det inte ut för typ några år sedan. Skattefusk, rättegångar, ett spel som lämnade en del att önska och allt som oftast negativ publicitet i media (framförallt AB och Exp). Numera när man läser om VF i media tycker jag att det är övervägande positiv PR man fått.
Oavsett hur det går i slutspelet har Frölunda förvandlats från ett mittenlag till ett topplag och med en framtid som ser exceptionellt ljus ut.
Glädjande med denna säsong, förutom de sportsliga framgångarna, är givetvis att ekonomin är på bättringsväg. Tycker att styrelsen har gjort ett kanonjobb. Hur illa såg det inte ut för typ några år sedan. Skattefusk, rättegångar, ett spel som lämnade en del att önska och allt som oftast negativ publicitet i media (framförallt AB och Exp). Numera när man läser om VF i media tycker jag att det är övervägande positiv PR man fått.
Oavsett hur det går i slutspelet har Frölunda förvandlats från ett mittenlag till ett topplag och med en framtid som ser exceptionellt ljus ut.
Sv: Tragiskt!
finne85: Jag är jätteklok... Se bara hur bra Norrena var när han spelade i AIK... Tyckte redan då att det var en chansvärvning och visst han har spelat toppen med tycker fortfarande Frölunda kastar pengar i sjön med en sån som Henke i laget. Han är lika bra som en förste målis ska vara... Och han har suget. Han är så bra som han kan bli i sverige. Och visst tack till Norrena för att han lärt honom använda klubban osv. Men det hade man inte behövt en målvakt för.. endast en finsk målv. tränare eftersom dom verkar öva på det...
MoK - Det var inte därför dom förlorade nej..
1. dom kan inte teka
2. Dom vet inte hur man lyfter pucken ovanför isen
3. Dom ska spela sig till öppet mål
Och igår så hade ju modo 6 spelare på isen hela tiden... den sjätte var svart-vit randig och korkad.
MoK - Det var inte därför dom förlorade nej..
1. dom kan inte teka
2. Dom vet inte hur man lyfter pucken ovanför isen
3. Dom ska spela sig till öppet mål
Och igår så hade ju modo 6 spelare på isen hela tiden... den sjätte var svart-vit randig och korkad.
Sv: Tragiskt!
asson: Läs inte mina inlägg då.. Och är man landslagsmålvakt ligger man inte som en ål på isen raklång och ser en vitklädd Modo spelare passera dig som om du vore en slalomport. Har länge väntat på att någon skulle dra förbi Norrena när han kastar sig som en fallande fura på isen så fort nån är fri.
MoK GG: Jo Tack mina kunskaper är det inte det minsta fel på... Det är bara så att alla här inne är jäkligt snabba med att skriva satsa på dom unga killarna men så fort det gäller Henke nä då kan han sitta där och öppna båsdörren.
Jag vet att det finns mycket mer som Frölunda ska öva på. Till exempel så kan man ju lägga nånting ner på isen framför ett tomt mål, varför inte Norrena, han ligger ju ändå där mest hela tiden. Sen kan dom öva på att slå pucken över Norrena och in i mål. Man behöver faktiskt inte alltid slå in pucken efter isen.
Och skaffa en tekare till!!!
MoK GG: Jo Tack mina kunskaper är det inte det minsta fel på... Det är bara så att alla här inne är jäkligt snabba med att skriva satsa på dom unga killarna men så fort det gäller Henke nä då kan han sitta där och öppna båsdörren.
Jag vet att det finns mycket mer som Frölunda ska öva på. Till exempel så kan man ju lägga nånting ner på isen framför ett tomt mål, varför inte Norrena, han ligger ju ändå där mest hela tiden. Sen kan dom öva på att slå pucken över Norrena och in i mål. Man behöver faktiskt inte alltid slå in pucken efter isen.
Och skaffa en tekare till!!!
Sv: Rykten om Kallio
Limpan LHC:
Kallio kostan ingeting för klubbarna, tror jag.
För han är satt på Waiver-listan, inte helt säker men iaf.
Jag sa Frölunda, inte LHC, heheh :)
Kallio kostan ingeting för klubbarna, tror jag.
För han är satt på Waiver-listan, inte helt säker men iaf.
Jag sa Frölunda, inte LHC, heheh :)
Sv: Rykten om Kallio
finne85: Honom har inte "rika" LHC råd med...
Men MJ vill vi gärna få hem igen!!!
:-)
Men MJ vill vi gärna få hem igen!!!
:-)
Sv: Rykten om Kallio
Jag igen :)
Rykten och rykten... Kallios agent har sagt det så det är inte direkt ett rykte, läste det i tidningen idag :)
Rykten och rykten... Kallios agent har sagt det så det är inte direkt ett rykte, läste det i tidningen idag :)
Rykten om Kallio
Det har varit rykten om att Tomi Kallio som just nu spelar i Philadelphia (iår har han spelat i 3 olika NHL-klubbar inom 3 mån.) kan vara aktuell för Frölunda... och Färjetad.
Han har haft konstigt nog svårt att platsa i nått NHL lag iår.
Ifjol och året före var Kallio rätt eteblerad i sitt lag, så Atlanta.
Men iår blev det mycket lite spel tid där...
Han har haft konstigt nog svårt att platsa i nått NHL lag iår.
Ifjol och året före var Kallio rätt eteblerad i sitt lag, så Atlanta.
Men iår blev det mycket lite spel tid där...
Sv: Henke lämnar Frölunda
Nizz:
Nu räcker det för fan, hur många gånger ska man måste säga att ingen målvakt i världen skulle ha vunnit MoDo matchen åt Frölunda ändå... stirra inte blint på statisken nästa gång.
Nu räcker det för fan, hur många gånger ska man måste säga att ingen målvakt i världen skulle ha vunnit MoDo matchen åt Frölunda ändå... stirra inte blint på statisken nästa gång.
Sv: Henke lämnar Frölunda
Limpan LHC: Om jag inte minns helt fel har han kontrakt även nästa säsong också...nån får gärna flika in om jag har fel.
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: Henke lämnar Frölunda
Limpan LHC: Jag tror att hans kontrakt går ut efter denna säsong, men jag är inte helt säker....tyvärr...
Sv: Henke lämnar Frölunda
maghome: När går vår gamla hjältes kontrakt ut???
Magnus Johansson om ingen förstår?
Magnus Johansson om ingen förstår?
Sv: Henke lämnar Frölunda
Tanke mest på satsar vilken målvakt i Dream Team. Om henke står, då ögonblick satsar honom. De andra lag har uppgett vilken målvakt.... Inte Frölunda.
Sv: Henke lämnar Frölunda
maghome: Jag är rätt säker på att Conny vet vem som skall stå, men han behöver ju inte stå på Götaplatsen och ropa ut det.
Sv: Henke lämnar Frölunda
maghome: Är väl inte svårare än att man inte bestämt sig än?=)
Har ju inget med feghet att göra fattar la du
Har ju inget med feghet att göra fattar la du
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
« Föregående · 193867 · Nästa »