« Föregående · 298193 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Frölunda - HV
AudibleGiraffe: Och? Ålder spelar ingen roll, frågan är om han mäktar med det. Man skall växa in i uppgiften, inte tvingas in i den för att se om det kanske funkar.
Sedan får du gärna tro att han är mogen för den uppgiften. End of diskussion för min del, nu skall jag koncentrera mig på kvällens drabbning. Den betyder en hel del tyvärr. Det känns som om man vill ha ett styrkebesked från grabbarna nu, så att man får se det man redan vet, att dom har kapaciteten i sig.
Sedan får du gärna tro att han är mogen för den uppgiften. End of diskussion för min del, nu skall jag koncentrera mig på kvällens drabbning. Den betyder en hel del tyvärr. Det känns som om man vill ha ett styrkebesked från grabbarna nu, så att man får se det man redan vet, att dom har kapaciteten i sig.
Kvällens match
En målsnål tillställning är att vänta. Bägge lagen har - trots skadebekymmer - förträffliga backbesättningar. Framförallt kommer två storspelande målvakter – Stefan Liv och Henrik Lundqvist - se till att matchen inte utvecklar sig till ett målfyrverkeri. Jag tror Frölunda vinner en tät och tuff drabbning med 3-1.
Vill du läsa mer om matchen?
Surfa in på: www.svenskafans.com/ishockey/vf/
Vill du läsa mer om matchen?
Surfa in på: www.svenskafans.com/ishockey/vf/
Sv: Frölunda - HV
AudibleGiraffe: Jag hoppas verkligen att det går bättre för Frölunda imorrn än Igår när dom blev Överkörda i 2 perioder...Jag får väll hålla tummarna för er..
Sv: Frölunda - HV
AudibleGiraffe: Tängen kommer i sinom tid. Låt grabben växa i lagom takt så skall du se att det blir en stor back framöver. Att dunka in grabbarna för tidigt är inte bra.
Sv: Frölunda - HV
AudibleGiraffe: Jag fortsätter.
Jag är övertygad om att Alexander Täng skulle kunna få ett lika stort genombrott ala Tobias Enström hade ifjol. Han lirade till sig en ordinarie plats och gick till J-VM enda back född 84. Synd att Jacobsén och Leetma ligger före.... Här är man för solidarisk mot att de är ett och två år äldre än Tängen. Jag tror han besitter störst kapacitet. En kommande storback, helt klart om allt går som det ska. Hans vision och passningar är helt ruggiga. Påminner om Tobbe faktiskt, leverar såna där megahärliga mackor upp mot blå. Det som känns bra också är ju att han har växt lite och lagt på sig mycket muskler, 88Kg.
IN MED TÄNG!!!!!!
Jag är övertygad om att Alexander Täng skulle kunna få ett lika stort genombrott ala Tobias Enström hade ifjol. Han lirade till sig en ordinarie plats och gick till J-VM enda back född 84. Synd att Jacobsén och Leetma ligger före.... Här är man för solidarisk mot att de är ett och två år äldre än Tängen. Jag tror han besitter störst kapacitet. En kommande storback, helt klart om allt går som det ska. Hans vision och passningar är helt ruggiga. Påminner om Tobbe faktiskt, leverar såna där megahärliga mackor upp mot blå. Det som känns bra också är ju att han har växt lite och lagt på sig mycket muskler, 88Kg.
IN MED TÄNG!!!!!!
Sv: Frölunda - HV
Dragan 2k: Jag hoppas sopfotbollen dör. Allsvenskan suger, jag har sett för många matcher på plats och blir lika besviken varje gång..
Förstår inte hypen, hockey är ju en miljon ggr roligare att titta på.
Förstår inte hypen, hockey är ju en miljon ggr roligare att titta på.
Sv: Frölunda - HV
Klinth: Fan vad synd att man inte sätter in sin största backtalang Täng istället för Leetma. Jag är övertygad om att han är bättre än Leetma. Tängen är GRYMT bra. Sett honom i alla hemmamatcher hittills, och jag är imponerad. Han kommer nog med stor sannolikhet att lira med i J-VM vid jul(1 år för tidigt egentligen, född 85:a).
Sv: Frölunda - HV
MoK: Mmm. Med det materialet man föfogar över borde man nästan kunna kräva en plats bland de första fyra.
Sv: Frölunda - HV
Klinth: Jo plast 1-4 tycker jag VF skall ta och klara av. Tror inte dom hamnar längre ner iaf. Långt kvar på serien, många poäng att hämta.
Sv: Frölunda - HV
Klinth: Underbart att bo i en stad där det finns utrymme publikmässigt för både fotboll och hockey. Drygy 40000 på Ullevi igår och drygt 10000 i Scandinavium i morgon.
Hockeyn lever. Fotbollen lever. Dragan lever.
Hockeyn lever. Fotbollen lever. Dragan lever.
Sv: Frölunda - HV
Klinth: Det är alltid lite svinn innan fotbollen slutar men HV brukar ju kunna dra lite folk. Men givetvis 2 raka förluster får en del medgångsfi**or att stanna hemma. Men 10 000 tycker jag nästan man skall kunna kräva, det är ju ändå derby :)
Sv: Frölunda - HV
MoK: Så är det väl alltid? Missnöje kommer blixtfort medans det tar längre tid att blidka en missnöjd publik.
Som du säger, 8:a i serien räcker för final ;-)
Men platserna 1-4 är väl mer troligt, eller?
Som du säger, 8:a i serien räcker för final ;-)
Men platserna 1-4 är väl mer troligt, eller?
Sv: Frölunda - HV
Dragan 2k: Tja, det kanske inte blir fullsatt, men under 10 000 skulle förvåna. Hockeyn är ju trots allt riktigt het i Götet nu. Fotbollen drar iofs fortfarande publik oxå..... Lite svinn där tror jag.
Sv: Frölunda - HV
Klinth: Hoppas verkligen det kommer så pass många men det borde det väl rimligtvis göra. Det är ju trots allt underhållning av yppersta världsklass man bjuder på:-)
Sv: Frölunda - HV
Vf Chefen: Räcker ju att komma sämst 8a för att vara med och slåss om SM Guldet så varför trissa upp situationen efter 3 ynka matcher där VF vunnit en spelat kass i 2 och ändå vart nära att plocka poäng.
Sv: Frölunda - HV
Dragan 2k: HV 71 hemma efter två bortaförluster. Dessutom kritik i massor. Tror inte att det blir så kul att som bull kliva in på isen i Scandinavium. Dryga 12000 som vrålar fram sitt hungriga Frölunda till seger..... Det kommer att bli sköna tre poäng.
Skall bli riktigt kul att se Leetma spela på "riktigt" nu. Synd om Acke naturligtvis, och synd för laget, men kul för Leetma som stått i kulisserna ett bra tag nu.
Skall bli riktigt kul att se Leetma spela på "riktigt" nu. Synd om Acke naturligtvis, och synd för laget, men kul för Leetma som stått i kulisserna ett bra tag nu.
Sv: Frölunda - HV
slashpuppie: Det vore ju förargligt om så var fallet. Då had man varit ganska nervös vid detta laget. Inte hade man vunnit mycket heller. :)
Sv: Frölunda - HV
För ett år sedan så låg VF 6 i tabellen. Vi hade vunnit 1 förlorat en och fåt en st enpoängare. + - 0 i mål skillnad. 7 gjorda och 7 insläppta. Timrå ledde tabellen tätt följda av HV. Hade funktionen bifoga fil funnits så hade jag serverat er en bild av tabellen. På swehockey kan man ta fram tidigare års tabeller inom vilken tids period som helst.
Jag vill med detta säga att två förluster inte behöver betyda ett missat sm guld nr 3.
Jag vill med detta säga att två förluster inte behöver betyda ett missat sm guld nr 3.
Sv: Frölunda - HV
Dragan 2k: ja håller med. hoppas på knôkat och en underbar hockey match. och att vf kör igång med ett sju helvetes tempo och grillar hv rejält så dem oxå ska få känna på lite för så här i inledningen av säsongen..livs etta ska inte heller få stå kvar i kollumnen...de ska va bedydligt hlgre tal imörn..om jag får säga mitt.
Sv: Ackeström skadad!
MoK:
Jag vet att det är mycket vanligt, men det händer inte nu...det känner jag på mig....eller jag hoppas iallafall.
Jag vet att det är mycket vanligt, men det händer inte nu...det känner jag på mig....eller jag hoppas iallafall.
Sv: Ackeström skadad!
Sannes: Har ju hänt innan att folk börjat spela och sen kommit fram till att det kanske inte var så smart :)
Sv: Ackeström skadad!
MoK:
Det vore oerhört fånigt att börja spela för tidigt med en knäskada, bättre att låta det läka så att det håller resten av säsongen.
Men det är nog lättare sagt än gjort då det enda man vill är att spela.
Det vore oerhört fånigt att börja spela för tidigt med en knäskada, bättre att låta det läka så att det håller resten av säsongen.
Men det är nog lättare sagt än gjort då det enda man vill är att spela.
Sv: Ackeström skadad!
Sannes: Leetma kommer lyckas bra det är nog inget snack om det. Men som du säger skadan kommer inte längre fram.. risken e ju att han startar för tidigt att sperla och aldrig hinner läka samt att knät kommer bli känsligare. Knän e jobbiga grejer
Sv: Ackeström skadad!
MoK ooch Dragan 2k:
Det positiva med Ackeströms skada är att den kommer nu och inte längre fram i serien.....
Om nu det kan vara positiv.......
Skall bli kul att se hur Leetma lyckas när han nu får spela i några veckor.
Det positiva med Ackeströms skada är att den kommer nu och inte längre fram i serien.....
Om nu det kan vara positiv.......
Skall bli kul att se hur Leetma lyckas när han nu får spela i några veckor.
Sv: Ackeström skadad!
Dragan 2k: Leetma har ju som sagt spelat en del innan och absolut inte gjort bort sen. Han är stabil men Acke är svår att ersätta speciellt eftersom Acke är en av kuggarna i powerplay uppställningen.
Sv: Ackeström skadad!
MoK: Såg att Leetma kommer ersätta Acke under den närmsta tiden. Men det är väl inte första gången eller? Har för mig att han ersatte Kakko i inledningen av förra säsongen efter den numera ökande Leksandsmatchen.
Frölunda - HV
Okej. Två raka bortaförluster men det är historia nu. Nu kommer det ett visst smålänskt lag på besök. Hoppas det kommer riktigt bra med publik till denna hemmamatchen också. Hoppas inte att publiken har påvkerats av resultaten på bortaplan. Såg på Ticnet att det fanns tre gröna markeringar bredvid matchen vilket innebär att det finns gott im platser. Fast ni som ska gå kan inte beställa via nätet.
Kom igen nu Frölunda. Nu kör vi järnet. Dags för en Göteborgsk version av det amerikanska konceptet "bullriding"
Kom igen nu Frölunda. Nu kör vi järnet. Dags för en Göteborgsk version av det amerikanska konceptet "bullriding"
Sv: Matchen ikväll
Dragan 2k: Klart man är optimistisk det är ju 2 plattmatcher Frölunda gjort och förlorar bara med uddamålet. Finns ingen anledning till att oroa sej ännu vill säga. Hoppas DIF vinner på torsag så vi slipper möte ett DIF utan segrar på LÖrdag men nu satsar vi på att vinna över obesegrade HV71 imnorgon i scandinavium.
Sv: Matchen ikväll
mike: Hörde rapport från en Frölundait på plats att den var ren katastrof för Frölunda. Låter inge bra dags att vakna som sagt. Tror docj Timrå hamnar 5-6 i tabellen.
Sv: Matchen ikväll
MoK: Ni kommer snart igång. Som sagt så blixtrade det till emellanåt för att sedan snabbt falla tillbaka ned i dvala igen.(Det såg segt ut för de flesta i VF och Lundqvist var mäkta förbannad och viftade med sin spak allt som oftast in i buren fly förbenad över sitt lags insats.) I tredje perren så försökte verkligen Frölunda komma ikapp och man fick också till en kvittering tillslut. Men Timrå la då in överväxeln i sitt 6:e eller 7:e försök i PP så lyckades man då tillslut få avgöra matchen mycket välförtjänt.
I och för sig så har jag ju tippat Timrå som 8:a i mitt tabelltips på min pres, men innerst inne i mitt inre så gnager en kvalserieångest av oro fram - dä ä posätivt bah ;)
I och för sig så har jag ju tippat Timrå som 8:a i mitt tabelltips på min pres, men innerst inne i mitt inre så gnager en kvalserieångest av oro fram - dä ä posätivt bah ;)
Sv: Matchen ikväll
MoK: I och för sig är det två svåra bortamatcher vi pratar om. Både lagen tillhörde de bästa hemmalagen ifjol och att förlora med uddamålet bådar ändå gott inför framtiden. Jag är alltid optimistisk även om tidigare inlägg ger sken av motsatsen:-)
Sv: Matchen ikväll
mike: 47 matcher till kvalserien? Det finns väl ingen som på allvar tror TIk hamnar i kvalserien? Frölunda verkar inte ha prickat formen till elitseriestarten kan man säga :)
Sv: Matchen ikväll
Har aldrig sett Frölunda bli så utspelade som ikväll...iaf i två perioder, i tredje fick man lite svängrum mycket tack vare att TIK backade hem och blev passiva och det säger jag inte bara för att jag är TIK:are, det var lång stunder Timrå mot Lunkan!
Sv: Matchen ikväll
Skalpjägaren: Tyvärr var inte Frölunda värda att få poäng ikväll. Sett över hela matchen var Timrå det klart bättre laget. Jag har aldrig sett Timrå dominera så kraftigt någonsin mot Frölunda som man gjorde i de två första perioderna. Men det är ju "more to come" och bara 47 omgångar kvar till kvalserien för oss! Ska dock tillägga att bitvis så bländade Frölunda till med nått fyndigt anfall men det var lätträknat denna afton.
Sv: Matchen ikväll
Dream Team:
Det bådar gott när det gäller Kallio o Co, men som jag skrev....vi kommer....
Det bådar gott när det gäller Kallio o Co, men som jag skrev....vi kommer....
Sv: Matchen ikväll
Surt att få ett mål i röven med 3 minuter kvar och 0 poäng i stället för minst 1p...
Sv: Matchen ikväll
Sannes: Segt i benen för VF kan man lugnt säga... Kalliokedjan skapade mycket chanser men i övrigt rätt intetsägande.
Sv: Matchen ikväll
Dream Team:
Äh tyst med dig.......
Men vänta bara....vi kommer....då får Ni se upp...
Äh tyst med dig.......
Men vänta bara....vi kommer....då får Ni se upp...
« Föregående · 298193 · Nästa »
Jag vet inte riktigt om jag håller med, HV har *3* backar borta idag, det är lite väl mycket. Speciellt när Pelle G och Daniel L är borta. Helt klart två av HV's bästa backar. Sen att Timmy också är borta, och måste ersättas med Halvardsson från Oskarshamn för att ens få upp till 6 backar till matchen... Nä, det ser mörkt ut på backsidan för HV i den här mathen tyvärr. Tur i oturen att man har så pass bred backbesättning som man har.