« Föregående · 312346 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Seeeegt utan Leman
Klinth: Jo var lite rädd ett tag att dte just skulle bli 2-4 men det sket ju sej rätt rejält till slut ändå. Illa , mycket illa! Men bara att bryta ihop och komma igen precis som du säger. Ny match HV71 imorgon,.
Sv: frölunda vs fbk
caroliiine: Klart Frölunda kan matcha färjestad. FBK är inne i en otrolig form just nu, vem säger att den håller? Frölunda har inte kommit igång och gör sällan det förrän runt jul. Tuppen än tunnare än förra säsongen men VF är bättre än dom visat. bara dom får igång backspelet lite till.
Sv: Seeeegt utan Leman
MoK: Trodde i min enfals att jag hade hittat rätt slutresultat för en gångs skull, såg fram emot vårat käftande om att jag "tagit" ditt resultat osv. Vad snopen man blev..... Dragen vid näsan å det grövsta, och det på dryga 50 sekunder.....
Bara att bryta ihop och komma igen, men det känns ganska så avslaget just nu.......
Bara att bryta ihop och komma igen, men det känns ganska så avslaget just nu.......
Sv: Snabbtitt i tabellen
Dragan 2k:
VF är väl tillbaka i gamla hederliga gängor, dvs full fart framåt och soprent bakåt... ;-)
VF är väl tillbaka i gamla hederliga gängor, dvs full fart framåt och soprent bakåt... ;-)
Sv: frölunda vs fbk
Har ni fått hybris? Vadå VF en skräckmotståndare pga av förra säsongen. Det är FBK som är skräckmotståndaren för VF även om ni vann rättvisst förra säsongen: Glöm inte att ni inte vann på 18 år i Karlstad etc etc etc
Tag dagens halvförlust med fattning ni kommer tillbaka.
Vi vill ha er i final inte för att vi är rädda utan för att ni bjuder upp till dans.
Tag dagens halvförlust med fattning ni kommer tillbaka.
Vi vill ha er i final inte för att vi är rädda utan för att ni bjuder upp till dans.
Sv: frölunda vs fbk
Dragan 2k: lite skrämmande att inte vinna trots bästa bortamatchen hittills, som sagt, en hel del att jobba med...
Sv: frölunda vs fbk
Nu ska man kanske inte måla upp något skräckscenario här. Dagens bortamatch verkar trots allt varit den bästa vi gjort än så länge under säsongen. Att man sedan slarvar under de sista minuterna är ett olycksfall i arbetet. Sedan vet vi att man inte trivs nere i Malmö.
Det finns givetvis en hel del att jobba på när det gäller försvar och i viss mån målvaktsarbete. Vi har trots allt 7 matcher i följd där vi tagit poäng. Som Söderberg brukar säga: "Det tar vi med oss"
Det finns givetvis en hel del att jobba på när det gäller försvar och i viss mån målvaktsarbete. Vi har trots allt 7 matcher i följd där vi tagit poäng. Som Söderberg brukar säga: "Det tar vi med oss"
Sv: frölunda vs fbk
GuldIndianen: Spelet stämmde inte till 100% då heller, så jag hoppas att vi fortfarande har psykologiskt övertag på dom.
Sv: frölunda vs fbk
caroliiine: Det är lungt. Men fortfarande har dom svårt mot Vf. Nog för att vi tappade i sista perioden mot dom senast men dom fick allt kämpa för poängen. Det är sådant vi måste ta med oss vid spel mot FBK att dom faktiskt har svårt att så Frölunda. Och förhoppningsvis lär så förbli.
Sv: frölunda vs fbk
caroliiine: Vilka har ett bra självförtroende menar du? Mina skruvar är inte riktigt på plats ännu?
Sv: frölunda vs fbk
caroliiine: Det är bara bra. Alltid skönt att slå ur underläge...om vi nu någonsin får göra det...
Sv: frölunda vs fbk
GuldIndianen: fast dom verkar ha fått ett jäkla självförtroende dock.... Frölunda har ju sedan tidigare väldigt bra statistik på Färjestad.... Men man minns ju säsongen 01/02, då Färjestad var i princip osalgbara... Experterna i tv verkar ju också ha bestämt sig för att Färejstad tar guldet, och inget annat lag har en egentlig chans....hm....litar inte så värst mycket på tv-experter.....men som läget är nu....
Sv: frölunda vs fbk
Dragan 2k: 7 om jag inte missminner mig. Tror att vi förlorade den första matchen men vann resterande mot dom???
Sv: frölunda vs fbk
caroliiine: bara att titta på HV ifjol. Dessutom är Frölunda lite av ett spöklag för Färjestad av någon konstig anledning. Det blev ju som bekant bara en suddenvinst för dem senast mot oss. Då hade vi sex raka vinster mot dem.
Sv: frölunda vs fbk
caroliiine: Vi matchar dom. Vi spelade ju jämnt senast vi var i Lila kaffehallen. Kanske inte poängmässigt i år men väl spelmässigt.
Sv: Snabbtitt i tabellen
Dragan 2k: Precis. Vi kanske inte skynda oss och köpa tillbaka Norrena i rödaste rappet. Men att kanske plocka upp Holst från Halmstad vore kan en början. Då får han åtminstånde lite konkurrens på målvaktsplatsen. Eller att Conny så sakta börja plocka in Jönfeldt i lite mer matcher så att han får det förtroendet som behövs i Elitserien. Gärna en bortamatch. vi kan ju inte mer än att förlora. :)))
frölunda vs fbk
Okej det fortfarande tidigt på säsongen. Färjestad har börjat grymt bra, även om jag har mycket svårt för att erkänna det, och verkar nästan oslagbara som läget är nu. Vad säger ni? Kan Frölunda matcha Färjestad i år?
Sv: Under isen
BROS4EVER: Jag kommer att vara där live. har bara 9 mil dit så på den matchen skall man nog allt vara med.
Sv: Under isen
GuldIndianen: Lågan lär inte slockna, det är man alldeles för härdad för. Däremot kan den gå ner på sparlåga ett par. Glädjen kan kanske komma tillbaka på torsdag, men det ruset jag åsyftar kräver att man är "med" live.
Nu tar vi HV på torsdag.
På torsdag är det dax att ta första 3 poängaren på borta plan, då vi möter HV71. Vi måste börja vinna borta nu så att vi hänger på FBK i toppen. Hoppas att dom lärde sej nånting i dag, då dom tappade en 3 måls ledning, dom borde ha lärt sej att det är lätt att tappa en ledning. Dom vände ju själva mot LIF. Nu håller vi tummarna för att våra krigare tar en 3 poängare på torsdag.
Sv: Under isen
BROS4EVER: Torsdag kommer vi att uppleva bortasegerns lyckorus. Man måste hålla lågan vid liv annars slocknar den fort.
Sv: Snabbtitt i tabellen
GuldIndianen: Hmm. Tror också på det. Konkurrens behövs på varje position i ett lag även på målvaktssidan.
Sv: Snabbtitt i tabellen
Dragan 2k: Ja och på backsidan har vi egentligen inte förlorat en defensiv back utan en offensiv. så vad är det egentligen som har gått fel. kan man undra. Eller kan det vara så enkelt att Henke har stått får många matcher och behöver vila?. Nu har han ju ingen jämnbördig backup som förra säsongen. Och försvaret måste väl kanske känna lite av den ängslan som Henke har också tror jag.
Sv: Snabbtitt i tabellen
Dragan 2k: jo särskilt med tanke på att frölunda släppte in minst antal mål förra säsongen, dom slog väl t.om. nåt slags rekord? nej, försvaret verkar helt ha lagt av. dags att göra nåt!
Under isen
Jaha, så fastnade man framför datorn och HockeyLive trots att man lovat sig själv att aldrig mera utsätta sig för malmöiterna som inte kan uttala ett Frölundanamn riktigt om det så gällde livet.
Genomklappning när man nästan hade börjat förlika sig med kommentatorerna. När man mådde som bäst och var stolt över att första 3:an borta skulle komma.
9 dagar kvar till revanchen.
9 dagar kvar till nästa hemma.
9 dagar kvar att försöka rycka upp sig på
9 dagar kvar innan lyckoruset bubblar upp igen?
Nåja, om ett par dar kanske man är tillbaks i rätta gängor igen.
Synd bara att man inte kan åka upp till Jkpg på torsdag. Då är det hög tid att Krigarna visar att dom är just det: Krigare.
SUCK!
Genomklappning när man nästan hade börjat förlika sig med kommentatorerna. När man mådde som bäst och var stolt över att första 3:an borta skulle komma.
9 dagar kvar till revanchen.
9 dagar kvar till nästa hemma.
9 dagar kvar att försöka rycka upp sig på
9 dagar kvar innan lyckoruset bubblar upp igen?
Nåja, om ett par dar kanske man är tillbaks i rätta gängor igen.
Synd bara att man inte kan åka upp till Jkpg på torsdag. Då är det hög tid att Krigarna visar att dom är just det: Krigare.
SUCK!
Snabbtitt i tabellen
Det är inte utan att man undrar hur det är ställt med försvaret. 37 insläppta mål efter 12 matcher. HV har exempelvis bara släppt in 23 och och Färjestad 25.
Försvaret måste verkligen sättas i stenhård träning.
Försvaret måste verkligen sättas i stenhård träning.
Sv: Seeeegt utan Leman
det är så skönt att kunna bearbeta sin frölunda-förlorar-sorg med gelikar :) nu tar vi dom på torsdag! herregud så här kan dom inte fortsätta....skandal.....plötsligt förstår man hur leksand måste ha känt sig....men men....nya tag på torsdag, och jag är helt övertygad om att frölunda kommer ha en rejäl nu-ska-vi-allt-visa-dom-lust och spöa skiten ur HV....hehe....
Sv: Seeeegt utan Leman
Dysso: Stämmer bra det. Och tittar du över två säsonger så har VF vunnit majoriteten av matcherna i Kinnarps - därav mitt uttalande.
Sv: Seeeegt utan Leman
Dysso: Med andra ord så kommer nästa match att bli vinst. Ok nu slår vi fast det. Dysso har sagt att det kommer att bli vinst. Då blir det det. ;)
Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: Japp. Visst är det så. En fin tredje plats dessutom. Det kunde varit värre. Vi kunde legat sist...hehe
Sv: Seeeegt utan Leman
mangan:
"Hur du räknar" syftar inte på någon exakt matte, utan mer tidsperspektiv. De två sista matcher lagen imellan har slutat med en vinst och en förlust.
"Hur du räknar" syftar inte på någon exakt matte, utan mer tidsperspektiv. De två sista matcher lagen imellan har slutat med en vinst och en förlust.
Sv: Seeeegt utan Leman
Dragan 2k:
Klart att en 3 poängare är med i kalkylen, den närmar sig med stormsteg, var så säker.
Men trots knackigt spel så ligger vi på övre halvan av tabellen, det tycker jag visar på en styrka trots allt.
Klart att en 3 poängare är med i kalkylen, den närmar sig med stormsteg, var så säker.
Men trots knackigt spel så ligger vi på övre halvan av tabellen, det tycker jag visar på en styrka trots allt.
Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: Det har han säkert men jag tror att i taktiken finns någon beräkning för en 3 poängare på bortaplan:-)
Sv: Seeeegt utan Leman
Dysso: Hur jag räknar? "Vi brukar ha ganska lätt mot HV" - ingen matte där såvitt jag kan se......
Sv: Seeeegt utan Leman
MoK: Instämmer. Undrar vilket år dom någonsin har börjat bra i elitserien?? kan inte komma ihåg nån gång faktiskt.
Sv: Seeeegt utan Leman
MoK:
Jag är dessutom rätt säker på att Conny har nog nån form av taktik som gäller över hela serien.
Jag är dessutom rätt säker på att Conny har nog nån form av taktik som gäller över hela serien.
Sv: Seeeegt utan Leman
mangan:
Beror väl lite på hur du räknar. Ni vann i Scandinavium, vi vann matchen före i Kortedala. :)
Beror väl lite på hur du räknar. Ni vann i Scandinavium, vi vann matchen före i Kortedala. :)
Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: Bara backspelet börjar funka bättre så blir VF farligare... det kommer. VF börjar ALDRIG elitserie bra. Brukar tidigast bli bra runt jul.
Sv: Seeeegt utan Leman
Nu har jag tagit en nypa frisk luft och lugnat ner mig. Mot HV71 har vi ju haft ganska lätt de senaste matcherna. Så om killarna bara kan knyta ihop säcken så ska det kunna bli tre friska på torsdag.
Sv: Seeeegt utan Leman
Dragan 2k:
Tur att det finns nån som håller med mig...litegrann iallfall...*ler*
Tur att det finns nån som håller med mig...litegrann iallfall...*ler*
Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: Bara backspelet börjar funka bättre så blir VF farligare... det kommer. VF börjar ALDRIG elitserie bra. Brukar tidigast bli bra runt jul.
« Föregående · 312346 · Nästa »
3an kommer på torsdag. Var så säker.