« Föregående · 519764 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Semi final motstånd?
Danne_l: Är mycket för konspirationer så det var säkerligen AB som tryckt skiten för att Frölunda skulle förlora där iaf :)
Viftade när spelarna kom in men sedan gäller att använda händerna. Ser rätt coolt ut när så många viftar men blir ju liksom tyst :)
Viftade när spelarna kom in men sedan gäller att använda händerna. Ser rätt coolt ut när så många viftar men blir ju liksom tyst :)
Sv: Semi final motstånd?
Danne_l:
Nej, jak inte farstur nada... (Mitt försök till angered-svenska...) :)
Nej, jak inte farstur nada... (Mitt försök till angered-svenska...) :)
Sv: Semi final motstånd?
mok:
Davidsson hade jag inte tänkt på där. Men finns fler Färjestadare som gärna vitsar till det.
Aha, handdukarna. Där har vi det:)
Davidsson hade jag inte tänkt på där. Men finns fler Färjestadare som gärna vitsar till det.
Aha, handdukarna. Där har vi det:)
Sv: Semi final motstånd?
mok: Det här med viftandet med handukar alltså. Har hellre att man applåderar än att vifta med handuken. Testade det i första hemmamatchen men tröttnade rätt fort. Sedan bankade jag skiten ur mina händer i stället med applåder.
Sv: Semi final motstånd?
Danne_l: 3 personer.... Bengt är en, antar Davidsson är den 2a.... den 3e då?
Sv: Semi final motstånd?
Danne_l: Inte lika bra att dänga ut dom direkt :)
Men kanske bra att varva upp sakta mot ett "sämre" lag.
Kom för övrigt på igår varför Frölunda kom sist i testet dom hade i Aftonbladet tidigare där dom mätte ljudnivårn när spelarna kom in. Hälften applåderade ju inte utan viftade med handdukar :)
Men kanske bra att varva upp sakta mot ett "sämre" lag.
Kom för övrigt på igår varför Frölunda kom sist i testet dom hade i Aftonbladet tidigare där dom mätte ljudnivårn när spelarna kom in. Hälften applåderade ju inte utan viftade med handdukar :)
Sv: Semi final motstånd?
Bengt:
Det fanns tre personer som skulle kunna kommentera det, du var en av dom;)
Om jag var otydlig så konstaterade jag mer att jag helst undviker Färjestad så länge det är möjligt. Du förstår?:)
Det fanns tre personer som skulle kunna kommentera det, du var en av dom;)
Om jag var otydlig så konstaterade jag mer att jag helst undviker Färjestad så länge det är möjligt. Du förstår?:)
Sv: Semi final motstånd?
Danne_l:
Danne... Om de lag du tippar går vidare så kan inte VF och FBK mötas i semi...:)
Danne... Om de lag du tippar går vidare så kan inte VF och FBK mötas i semi...:)
Sv: Semi final motstånd?
heffe: Skall inte spela någon roll egentligen men dänger helst FBK i Finalen om dom kommer dit vilket jag tror om det inte blir VF - FBK i semi. SSK eller LHC känns som det kvittar faktiskt. Kanske är bra med något av dom och hinna varva upp efter uppehållet som nu blir.
Vore om inte annat kul för SSK om dom gick till semi som gick till slutspel i absolut sista stund
Vore om inte annat kul för SSK om dom gick till semi som gick till slutspel i absolut sista stund
Sv: Semi final motstånd?
heffe:
FBK, DIF och SSK tror jag gör sällskap till semin. Väl där hoppas jag på SSK. Undviker helst gärna både DIF och FBK så länge som möjligt.
FBK, DIF och SSK tror jag gör sällskap till semin. Väl där hoppas jag på SSK. Undviker helst gärna både DIF och FBK så länge som möjligt.
Semi final motstånd?
Känns som Fyra raka? topicen har tjänat sitt syfte och vi börjar på nästa...
Vilka följer med VF till Semifinalerna... Och vilka har ni som favorit motståndare av de olika?
Vilka följer med VF till Semifinalerna... Och vilka har ni som favorit motståndare av de olika?
Sv: Fyra raka?
mok: Hehe, inte bara frölunda vinster, 8-1 vinster ! ! ! :)
Ja det var typiskt, jag höll utkik efter dig, eller nått...
Ja det var typiskt, jag höll utkik efter dig, eller nått...
Sv: Fyra raka?
heffe: Heheh enda gången på länge jag inte fick med mej flaggan givetvis. Var för stressad så jag han inte med det. Typiskt måste man ju säga. Nåja du får la hålla kollen vid ev nästa match i scandinavium helt enkelt.
Sätta alla finalmatcherna.... e nöjd om vi kommer dit sen får du gärna sätta alla dom eftersom du sätter Frölundavinster :)
Sätta alla finalmatcherna.... e nöjd om vi kommer dit sen får du gärna sätta alla dom eftersom du sätter Frölundavinster :)
Sv: Fyra raka?
mok: Tackar tackar :) Nu sätter jag resten av Final matcherna, bara så ni vet.... (Övermodig, vad är de?)
Hörde du inte hur jag skrek när det nästan blev 9-1 13 sekunder innan slutsignalen?
Var där tidigt igår och spanade efter någon som skulle sätta upp WWS flaggan men såg ingen...
Hörde du inte hur jag skrek när det nästan blev 9-1 13 sekunder innan slutsignalen?
Var där tidigt igår och spanade efter någon som skulle sätta upp WWS flaggan men såg ingen...
Sv: Fyra raka?
heffe: Fanken jag som satt och hoppades det skulle bli 9-1 :) Har justerat din poäng ovan nu iaf.
Sv: Fyra raka?
Sannes: Ja man tackar man tackar :) Efter som jag satte 20kr på Unibet på 8-1 vilket innebar 1.600kr så inte bara äran att skicka in ytterligare ett point till utmanarna :)
Rolig och underhållande match om även lite spänningslös efter 40 minuter spelade... Underbart att Affe fick spä på sitt självförtroende och dessutom att så många i VF fick känna på nätet.
De stående ovationerna de sist 2 minuterna av matchen var härligt och se.
I semi !
Rolig och underhållande match om även lite spänningslös efter 40 minuter spelade... Underbart att Affe fick spä på sitt självförtroende och dessutom att så många i VF fick känna på nätet.
De stående ovationerna de sist 2 minuterna av matchen var härligt och se.
I semi !
Sv: Fyra raka?
Portello: visst kändes det lite tråkigt att inte få skriva in en enda målskytt i dag.
Sv: Fyra raka?
Portello: är väl inte så svårt om det enda man måste göra är att träffa mål, förr eller senare går pucken in. Lundkvist släpper inte in i mål i onödan. vilket man inte kan säga tex. om nanny.
Frölunda vet att även om man släpper nått skott så blir det ändå inte mål.
Den tryggheten har inte Luleå.
Frölunda vet att även om man släpper nått skott så blir det ändå inte mål.
Den tryggheten har inte Luleå.
Sv: Fyra raka?
kalle_75: En annan stor skillnad är ju att Frölunda utnyttjar sina chanser.Ta som exempel idag: Luleå har tre frilägen- noll mål.Frölunda får ett- sätter den.
Sv: Fyra raka?
Grattis till segern och semi !
nog för att det stog klart redan efter lottningen.
Ni var helt enkelt bättre. Framför allt har ni en målvakt, det har inte Luleå, tyvärr.
tror att det är största skillnaden, givetvis inte allt men ändå.
nog för att det stog klart redan efter lottningen.
Ni var helt enkelt bättre. Framför allt har ni en målvakt, det har inte Luleå, tyvärr.
tror att det är största skillnaden, givetvis inte allt men ändå.
Sv: Fyra raka?
Portello:
Nä. Är väl det som vart grejen i samtliga matcher. Man är med ungefär halvvägs men sedan rasar det. Det är knappast en tillfällighet att det är så. Luleå orkar helt enkelt inte stå emot längre.
Som du säger, den tredje perioden var en pinsam historia. Tyckte riktigt synd om målvakten som lämnades på tok för ensam.
Nä. Är väl det som vart grejen i samtliga matcher. Man är med ungefär halvvägs men sedan rasar det. Det är knappast en tillfällighet att det är så. Luleå orkar helt enkelt inte stå emot längre.
Som du säger, den tredje perioden var en pinsam historia. Tyckte riktigt synd om målvakten som lämnades på tok för ensam.
Sv: Fyra raka?
Danne_l: Seriöst, försökte dom verkligen idag efter Frölundas 4-1? Sista perioden är en av de sämre perioderna jag sett dom göra.Totalt ointresserade.Hoppades att ni skulle få göra 10 mål, men så blev det inte.
Sv: Fyra raka?
Portello:
Tack tack, Luleå skall trots allt ha en eloge för att de försökte in i det sista. Men Frölunda är bättre helt enkelt!
Tack tack, Luleå skall trots allt ha en eloge för att de försökte in i det sista. Men Frölunda är bättre helt enkelt!
Sv: Fyra raka?
Grattis till segern idag.Samtidigt vill jag önska er lycka till i semifinal samt i finalen. Hoppas att ni vinner guld.
Sv: Fyra raka?
Man får gratulera heffe som lyckades att få in kvällens resultat.
Jag kan för övrigt meddela att jag enbart i fortsättningen kommer att tippa slutresultat här. Jag känner att jag inte har mer att ge när det gäller denna gästbok, då är det lika bra att kliva av. Vi får se när jag stiger på tåget igen.
Tack för denna tid!
Sv: Fyra raka?
Vf chefen:
Måste ju säga att Niemi har det sämsta backskottet på år och dag (iaf idag).
Fattar inte varför Salo inte laddat stora bössan mer än vad han gör
Måste ju säga att Niemi har det sämsta backskottet på år och dag (iaf idag).
Fattar inte varför Salo inte laddat stora bössan mer än vad han gör
Sv: Fyra raka?
Bonuz: Ett enda backmål på fyra matcher. Vad beror detta på? För bra forwards eller backar som spelar defensift?
Frölundas backar är ju inte kända för att stanna vid blålinjen precis.
Frölundas backar är ju inte kända för att stanna vid blålinjen precis.
Sv: Om 4-0 och Semi...
Dragan 2k: Japp jag blev så förvånad så jag var tvungen attspringa från tv:n och kolla in swehockey så jag hade sett rätt.
Sv: Om 4-0 och Semi...
Nej dra mig baklänges. Vi gör ett powerplay mål. Nu blir det fest i stora slag.
Sv: Om 4-0 och Semi...
Kan ju inte vara svårt för Frölunda att vinna mot Luleå.
Luleå har ju ingen målvakt.
Luleå har ju ingen målvakt.
Sv: Om 4-0 och Semi...
mattias - 74: 1-1 står det i matchenstats.swehockey.se/ gå in där och sen står det onlinegames och då trycker ni där
Sv: Om 4-0 och Semi...
Dragan 2k: Haha little Plüss! Nej, men Affe är ingen mes som skulle vika sig i mina ögon. Fajt mellan Jensa och Souray tror jag inte på men om Jensa spelar så lär han inte vika sig, de tror jag inte.
Sv: Om 4-0 och Semi...
mok: Haha. Jag är inte lika optimistisk inför det scenariot som du. Jag tror på en 1,2475 procent chans till en fight mellan dem två. Däremot kanske Plüss går in och sänker både Chara och Souray om de tykar upp sig för mycket.
Sv: Om 4-0 och Semi...
mattias - 74: Nej 4a raka blir det nog inte mot någon i semfinalerna. Men klart det trodde nog ingen när vi slog ut FBK i finalen heller.
Sv: Om 4-0 och Semi...
Dragan 2k:
Hur stor är chansen att man få se en fight mellan Jens Karlsson och Souray i en ev final ;)
Hur stor är chansen att man få se en fight mellan Jens Karlsson och Souray i en ev final ;)
Sv: Om 4-0 och Semi...
Dragan 2k: Alla går att få ner och sista matchen i Scandinavium tyckte jag dom tog hand om CHara rätt bra. Var på han så han blev trött sen i 3e perioden orkade han inte lika mycket
Sv: Om 4-0 och Semi...
mok: ääääh det är lugnt. Det är väl bara för Niemi att reta gallfeber på jätten. Niemi kan i och för sig få lite ont men det är hårt virke den mannen är gjort av.
Sv: Om 4-0 och Semi...
heffe:
Jo men du får tänka på att eran ev semifinalmotståndare är ju betydligt bättre än luleå. Får ni tik eller dif så blir det inga 4 raka matcher så länge jag heter Mattias ;)
Jo men du får tänka på att eran ev semifinalmotståndare är ju betydligt bättre än luleå. Får ni tik eller dif så blir det inga 4 raka matcher så länge jag heter Mattias ;)
Sv: Om 4-0 och Semi...
mok: Ja. Kan tänkas.. Men VF har haft svårt mot Dif i år, i alla fall borta. Dock sista matchen kanske inte ska räknas då VF inte hade något att spela för. MoDo är nog utslagna fruktar jag, Timrå - Dif blir tufft, men om Timrå vinner idag tror jag de vinner resten, Link-Tälje blir nog 7 matcher där jag hoppas på Tälje hehe.
« Föregående · 519764 · Nästa »
Skulle gärna ha en repris från -03, FBK i final och fyra raka o fest på hemmaplan hehe :)
Tror dock det blir betydligt tuffare i år, FBK är mycket mer stabil på back-sidan nu och blir farliga. DIF tar nog Timrå nu när de har ett övertag men blir utslagna i Semi av Indianerna enligt min magkänsla.