Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Dream Team:
Jonas Johnsson och Ronnie Sundin, säger jag ju. Kom inte här och förstör.
Paddan:
Ja, han är den som fyller på den där remsan med kölappar som alltid är slut.
Salo är MODO:s spelare även under kommande säsong, ja registreringsmässigt i alla fall. För att han ska få spela med Frölunda så måste MODO släppa honom frivilligt eller så måste Frölunda ersätta MODO. Det första är inte ett alternativ och då är det frågan om vad som är lämplig ersättning. Jag kan tänka mig Jonas Johnsson och Ronnie Sundin som lämplig ersättning.
Se, äntligen fick jag dig att bryta ihop ;)
Danne_l:
Att ljuga för sig själv är väl ändå att sjunka väl lågt? :-)
Tja, att det kommer någon form av reaktion från MoDo-håll är inte underligt eftersom (vad jag förstått) så står väl Salo fortfarande under kontrakt med MoDo. Det här bättrar väl inte direkt på förhållandet med Frölunda, antar jag.
Undrar vad Ahdrian tycker?
Det återstår ju att se om det står en Salo i motståndarkassen i premiäromgången. Nu när Steen är borta måste vi ju ha någon som höjer temperaturen inför och under matcherna...
Känns som att det är läge att börja intala sig att detta är en jättebra värvning för laget. Att han är minst lika bra som Henke. Osv.
Danne_l:
Med att Salo kastar pucka i Frölundas mål, allt medans Hedin skrattar hela vägen till banken? Det är min förhoppning i alla fall.
Modo och Frölunda som är så goda vänner sedan tidigare. Hur ska detta sluta???
Läst i AB:
"- Dealen var att Tommy direkt efter säsongen sa att han inte orkade fortsätta, att han inte hade motivation, att han ville sluta och att han hoppades att vi hade förståelse för det, säger Bengt Hedin.
I tisdags ringde Salo till Hedin - och meddelade att han är på väg till elitseriekonkurrenten Frölunda. Hedin höll på att tappa hakan av förvåning.
- När Christer Kellgren från Frölunda ringde och Tommy Salo ringde senare på kvällen blev jag självklart oerhört förvånad. När jag förstod att det var hundraprocentig sanning bakom alltihop, att han verkligen vill spela där nere, kände jag en stor besvikelse och naturligtvis en irritation."
Vidare:
"...Modo kommer nu att kräva ersättning av Frölunda.
- Ja, vi vill inte gå lottlösa ur den här situationen, det får bli en ekonomisk kompensation till Modo. Tommy hade ett tvåårskontrakt och är registrerad för Modo Hockey till 2006, säger Bengt Hedin."
Vidare, se länken..
Nu blandar du ihop det. Jag har minsann inte skrivit något om att köpa spelare hit och dit.
Nu var det någon som ville säga något, igen.
Dock ska man inte håna honom, som man gjorde i elitserien bland klackarna - speciellt när man tänker efter hur mycket han gjort för Sverige och som alltid ställde upp för svenska landslaget. En av våra bästa genom tiderna.
Snälla du, nämn inte Brunetta och Frölunda i samma mening:)
Skulle vara fruktansvärt intressant att se den önskelistan. Skulle han vara topp 20 på den listan skulle jag bli förvånad....
Undrar förresten hur långt ner efter de målvakter de egentligen vill ha, som man kan återfinna Tommy Salo på den där listan.
Skulle det vara så att Salo brutit avtalet med Modo för att lägga av och sedan skriver kontrakt med Frölunda så ser jag helst att Modo stämmer Salo, det finns gränser för hur man får bete sig.
Åh, va jag hoppas Salo tackar nej...
Förstår fortfarande inte, efter att ha funderat över frukosten, vad man ska med en sån målvakt till. Han kommer ju liksom inte hålla mer än nåt år ändå. Bah.
Jag tror ändå inte att han kommer spela i Frölunda nästa säsong. Känns som ett misstag. Man borde hellre satsa på nån målvaktstyp ala Lassila.
Aftonbladet och de andra kvällsblaskorna är ju som dom är. Men det är trots allt sällan dom är helt ute och cyklar. I detta fallet har ju dessutom Radio City ringt upp Lillis och där lät det inte som att det var ett rykte taget från ingenstans.
Skulle det bli Salo som tar över skulle jag bli förvånad. Mycket Förvånad.
Ja, Expressens/Aftonbladets trovärdighet är ju = noll, men ändå...
Måste hålla med om en sak, och det är att nhl är roligare, inte lika mycket hakningar, konsekventa domare, som saknas här i sverige, proffsdomare, som vi saknar i sverige(här i sverige har alla domare åtminstånde deltidsjobb, exempelvis servitör som Rådbjer.) Dessutom, det värsta av allt, är att serievinnaren, inte får tillräckligt mycket fördelar. Först till kommande säsong, får vinnaren välja mellan 7:an och 8:an, osv.
Synd att nhl inför straffar, även dåligt att dem tar bort "touch-icing". Annars blir det skoj, extra kul när man har canalplus. :D
Crazyhorse:
DU kan vara lugn. Han har lagt grejorna på hyllan och har dessutom ett år kvar på kontraktet med MODO. Så ta't lugnt, ta en TOY.