« Föregående · 204537 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Lukkonen till Bofors.
Dragan 2k:
FBK har följande på tillväxt i Bofors: Marius Holtet, Fredrik "Grizzly" Eriksson, Fredrik Eriksson, Robin Jonsson, Fredrik Sundin. Att de "plockade hem" Calle Steen är lite fel ordval då han var Bofors egen spelare. De fick betala 350.000 för Calle och Bofors krävde att de fick låna Sundin för att släppa Calle.
FBK har följande på tillväxt i Bofors: Marius Holtet, Fredrik "Grizzly" Eriksson, Fredrik Eriksson, Robin Jonsson, Fredrik Sundin. Att de "plockade hem" Calle Steen är lite fel ordval då han var Bofors egen spelare. De fick betala 350.000 för Calle och Bofors krävde att de fick låna Sundin för att släppa Calle.
Sv: Lukkonen till Bofors.
danoj: Japp. Ska bli intressant att se hur det går för honom där. Han spelar väl då tillsammans med FBKs Fredrik Sundin. Vet inte om FBK har fler spelare där på tillväxt.
Såg för övrigt att FBK och DIF verkar ha dragkamp om Steen bröderna. Det är väl en av anledningarna att man plockade hem Calle Steen från Bofors för att DIF att bjudit över honom till dem. Han spelade för övrigt rätt bra i gårdagens match.
Såg för övrigt att FBK och DIF verkar ha dragkamp om Steen bröderna. Det är väl en av anledningarna att man plockade hem Calle Steen från Bofors för att DIF att bjudit över honom till dem. Han spelade för övrigt rätt bra i gårdagens match.
Sv: Lukkonen till Bofors.
Dragan 2k: Kommer ju ihåg den första hemmamatchen som var i höstas mot leksand, då satte ju "lucky luuko" 2 strutar, snacka om flygande start, tror dock han kommer att producera många poäng i bofors, han är teknisk och snabb, är väll i det fysiska spelet som han kan bli bättre.
Sv: Lukkonen till Bofors.
danoj: Fram till den 13.e april gäller utlåningen. Därefter kan jag tänka mig att man kanske omförhandlar utlåningskontraktet beroende hur Frölunda tycker det ser ut med truppen.
Han kan således i bästa fall vara med i en eventuell SM-final. Gillar hans attityd.
..."Då hoppas jag vara tillbaka i Göteborg. Det är därför jag gör det här, för att utvecklas, bli bättre och kunna ta en plats i Frölunda.".
Där har vi en lojal lagspelare som vill tillbaks till klubben som han vill spela i.
Jag vet inte om man kan bryta ett sådant kontrakt. Är det någon kunnig jurist eller juridikstuderande som kan något om avtalsrätt som kan upplysa??
Han kan således i bästa fall vara med i en eventuell SM-final. Gillar hans attityd.
..."Då hoppas jag vara tillbaka i Göteborg. Det är därför jag gör det här, för att utvecklas, bli bättre och kunna ta en plats i Frölunda.".
Där har vi en lojal lagspelare som vill tillbaks till klubben som han vill spela i.
Jag vet inte om man kan bryta ett sådant kontrakt. Är det någon kunnig jurist eller juridikstuderande som kan något om avtalsrätt som kan upplysa??
Sv: Lukkonen till Bofors.
Dragan 2k: Om det mot förmodan skulle bli skador, har man då möjlighet att ta tillbaka luukonen under pågående slutspel, eller hur funkar det?
Tycker förövrigt lite synd om mattias, har alltid gett allt när han har varit med, inte lätt dock att ta en plats i dagens frölunda när man är ordinarie,men han kommer ju tillbaka som tur är, han har ju så att säga framtiden för sig :)
Tycker förövrigt lite synd om mattias, har alltid gett allt när han har varit med, inte lätt dock att ta en plats i dagens frölunda när man är ordinarie,men han kommer ju tillbaka som tur är, han har ju så att säga framtiden för sig :)
Sv: Lukkonen till Bofors.
Ingen aning om han inte får spela i J-20 eller inte. Men det är inte bra att ha en kille som Mattias bara sittandes på bänken ifall någonting händer.
För killens utveckling är det bra om han får mer matchträning. Tror att Mattias kan komma att bli en riktig bra tillgång för Frölunda i framtiden förutsatt att han får mer speltid. Det vittnar om inte annat hans statistik från fjolårets säsong i J-20.
Tror att Mattias är egentligen lite för bra för att spela i J-20 och behöver mer utmaningar i form av allsvenskt spel.
Men som sagt - bara att hoppas att man slipper skador i slutspelet.
För killens utveckling är det bra om han får mer matchträning. Tror att Mattias kan komma att bli en riktig bra tillgång för Frölunda i framtiden förutsatt att han får mer speltid. Det vittnar om inte annat hans statistik från fjolårets säsong i J-20.
Tror att Mattias är egentligen lite för bra för att spela i J-20 och behöver mer utmaningar i form av allsvenskt spel.
Men som sagt - bara att hoppas att man slipper skador i slutspelet.
Sv: Lukkonen till Bofors.
Dragan 2k: Men får inte han spela I j20 laget eller varför till bofors ? Slutspel brukar betyda skador , dumt att låna ut ?
Sv: Lukkonen till Bofors.
Han lånas väl bara ut vilket är bra i och med att han behöver matchträning med tanke på den begränsade speltid han får i ett skadefritt Frölunda.
Sv: VF?
Gone: Det beror på att när hockeysektionen blev en egen klubb så antog de först namnet Västra Frölunda HC (VFHC) vilket av gammal vana även förkortades VF. När Amerikaniseringen kom farandes för att öka souvenirförsäljning och dyligt, så bytte man namn till Frölunda Indians. Trots detta så används fortfarande förkortningen VF av gammal vana.
Det som skiljer föreningarna Västra Frölunda och Frölunda Indians är således sporten. Fotboll respektive hockey, eller ska jag säga ishockey för att vara korrekt så att även du förstår?
Det som skiljer föreningarna Västra Frölunda och Frölunda Indians är således sporten. Fotboll respektive hockey, eller ska jag säga ishockey för att vara korrekt så att även du förstår?
VF?
Nu har det ju gått ett tag sedan fotbollen gick på semester men jag minner mig en frågeställning jag hade i samband med kvalspelet. Bland andra Klinth var ivrig att framhärda att det minsann är stor skillnad mellan Västra Frölunda och Frölunda Indians. Det är inte samma klubb och därför är det naturligaste sak i världen att sitta och hoppas att IFKgbg vinner kvalet och att det alltså går åt skogen för VF.
Scannar man er gb nuförtiden så är det ett väldans snack om VF, och då antar jag att det är hockeylaget som åsyftas. Även från Klinth. Hur har ni det med identifieringen där nere egentligen?
Scannar man er gb nuförtiden så är det ett väldans snack om VF, och då antar jag att det är hockeylaget som åsyftas. Även från Klinth. Hur har ni det med identifieringen där nere egentligen?
Sv: Huselius
Frölunda85: Det skulle säkert vara okey men det finns en massa människor här som letar fel hos Norrena. Efter en sån här tabbe skulle det tjötas ännu mer om hans framtid...
Länkar:
http://www.sportzonen.com
http://www.sportzonen.com
Sv: Vf-Ssk
ribba9: Ja, det vill man ju tro. Det känns som om det är läge att välja en som man tänker satsa på, det brukar ju i alla fall vara så när det närmar sig slutspel, och definitivt under slutspelet.
Även om Norrena är en nog så duktig målvakt, dessutom med mer rutin, så tycker jag det ör kul att Henke får chansen (om det nu är så). Det är ju kul eftersom han her fostrats i VF de 5? senaste säsongerna. Känns ju som en egen produkt, och man vill ju onekligen att han skall lyckas. Hoppas dessutom att det går bra för honom i SHG. Detsamma gäller dragkedjan. De sliter och kämpar, men resultatet vill inte komma riktigt. Hoppas att det släpper, då gärna under SHG.
Även om Norrena är en nog så duktig målvakt, dessutom med mer rutin, så tycker jag det ör kul att Henke får chansen (om det nu är så). Det är ju kul eftersom han her fostrats i VF de 5? senaste säsongerna. Känns ju som en egen produkt, och man vill ju onekligen att han skall lyckas. Hoppas dessutom att det går bra för honom i SHG. Detsamma gäller dragkedjan. De sliter och kämpar, men resultatet vill inte komma riktigt. Hoppas att det släpper, då gärna under SHG.
Sv: G-P...
BJ: Jo, men det som togs upp i den var saker som redan debatterats om. Att vi åkte på torsk mot både Dif och Luleå när det bara återstod sekunder av matchen har vi diskuterat förut. Håller med Klinth om att "vinnarskalle" finns. Att inte sura när man trots spelarövertag släpper in första målet tyder på det. Om inte annat fick man vinnarskalle när man besegrade Fbk som efter juluppehållet varit en av ligans bästa lag.
Segern var extremt viktig i och med att man bygger upp självförtroende. Personligen anser jag att den viktigaste aspekten med gårdagens vinst var just att självörtroendet ökade. Sedan att man drygar ut ledningen i tabellen är väl bara plus med tanke på vilka sportsliga och ekonomiska fördelar et medför.
Segern var extremt viktig i och med att man bygger upp självförtroende. Personligen anser jag att den viktigaste aspekten med gårdagens vinst var just att självörtroendet ökade. Sedan att man drygar ut ledningen i tabellen är väl bara plus med tanke på vilka sportsliga och ekonomiska fördelar et medför.
Sv: G-P...
BJ: Japp, den har jag både läst och diskuterat. Verkar dock som om senaste matchen motbevisar den artikeln ganska så väl.
Lyckades ju vinna trots underläge med 0-1 och sedan en kalasbjudning av Henke som kunde vänt matchen, om FBK lyckats sätta press. Nu var ju VF såpass starka så det blev ju aldrig farligt... Det kallas styrkebesked, och visar dessutom att VF trots denna artikel och två snöpliga förluster har just vinnarskallar.
Lyckades ju vinna trots underläge med 0-1 och sedan en kalasbjudning av Henke som kunde vänt matchen, om FBK lyckats sätta press. Nu var ju VF såpass starka så det blev ju aldrig farligt... Det kallas styrkebesked, och visar dessutom att VF trots denna artikel och två snöpliga förluster har just vinnarskallar.
Sv: G-P...
Klinth:
En artikel i samma tidning men kanske inte samma poesi. ;-)
www2.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=115988
En artikel i samma tidning men kanske inte samma poesi. ;-)
www2.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=115988
Sv: Huselius
SupportVF: Varför inte? Så som dom har hånat oss alla år innan. Jag njuter i alla mina blodådror så jag får knottrig hud, haha..
Så skööönt så sköönt! Sen såg det ju faktiskt ut som om det klämde till lite i familje juvelerna på Wallinheimo efter Carnas mål. Han vrider sig lite i smärta ser det ut som.. Eller så är det bara så att han grämer sig för att Carna slår pucken via hans ben in. Vem vet? Visst dom saknade Nordström, Jenni och Prestberg. Men Prestberg ger jag inte mycket för. Han är så liten så när han spelade i VF så flyttade ju motståndarna på honom som en liten fjäder. Han är en power play spelare inget annat.
Så skööönt så sköönt! Sen såg det ju faktiskt ut som om det klämde till lite i familje juvelerna på Wallinheimo efter Carnas mål. Han vrider sig lite i smärta ser det ut som.. Eller så är det bara så att han grämer sig för att Carna slår pucken via hans ben in. Vem vet? Visst dom saknade Nordström, Jenni och Prestberg. Men Prestberg ger jag inte mycket för. Han är så liten så när han spelade i VF så flyttade ju motståndarna på honom som en liten fjäder. Han är en power play spelare inget annat.
« Föregående · 204537 · Nästa »