« Föregående · 299466 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Dif-Frölunda
danoj: Både och. Vi är verkligen på gång som sagt, det har väl om inte annat bevisats mot de tippade topplagen vi redan har mött. Vi har ju varit nära att slå dem nästan allihop.
Sv: Dif-Frölunda
mangan: Kan det måhända bero på hans transatlantiska träning och hans önskan att spela som målisarna gör i NHL? De "velar" ju en del bakom mål...
Sv: Dif-Frölunda
mangan:
Satte också hjärtat i halsgropen ett flertal gånger under hans "promenader". Förstår inte vad han håller på med, nån borde prata med honom om det =)
Satte också hjärtat i halsgropen ett flertal gånger under hans "promenader". Förstår inte vad han håller på med, nån borde prata med honom om det =)
Sv: Dif-Frölunda
Jag och MoK satt och svor långa ramsor med elaka ord när Henke var ute och velade bakom mål. Tycker att han gör det alldeles för ofta den här säsongen..
Sv: Dif-Frölunda
danoj: Ja, Henke har onekligen börjat säsongen med betyget skapligt, inte mer. Knappast som den "stormålvak" han var i fjol. Som tur är säsongen lång, så vi får hoppas att även Henke kommer igång.
Sv: Dif-Frölunda
mangan:
Skulle inte alls förvåna mig om Djurgården tar sin första vinst på lördag, har som sagt ALDRIG gillat att spela i golfbollen.
Henke får ta mig tusan se till att höjja sig, i början av matchen fick man magsår när HV avlossade stora kanonen med tanke på returer mm.
Skönt dock att se killarna vända på steken trots att man inte alls spelar bra, det tyder på styrka.
Skulle inte alls förvåna mig om Djurgården tar sin första vinst på lördag, har som sagt ALDRIG gillat att spela i golfbollen.
Henke får ta mig tusan se till att höjja sig, i början av matchen fick man magsår när HV avlossade stora kanonen med tanke på returer mm.
Skönt dock att se killarna vända på steken trots att man inte alls spelar bra, det tyder på styrka.
Sv: Dif-Frölunda
Det brukar aldrig slå fel. Antingen bryts en trend eller så gör en junior sitt första mål, eller gärna tre st. Och det är alltid Frölunda som råkar ut för detta.
Mycket publik hoppas man alltid på. Men wild west support kommer ju att vara där, det räcker väl?
Mycket publik hoppas man alltid på. Men wild west support kommer ju att vara där, det räcker väl?
Sv: Dif-Frölunda
mangan: Hehe. Vet mycket väl om detta. Sedan vet vi att alla matcher kommer vara stenhårda i år då alla vill slå de regerande mästarna. Kan man bara minimera slarvet i egen zon ska väl detta inte vara någon omöjlighet. Men som Mok säger bara de inte bryter sin trend mot Frölunda som alltid känns det som åker på ett lag som bryter sin trend. Hoppas det kommer mycket publik till Globen.
Sv: Dif-Frölunda
Tror inte att det bara är att åka upp till Globen och "hämta tre pinnar". Djurgården kommer vara ännu mer taggat än vanligt efter den minst sagt miserabla inledningen. 5 mål på 4 matcher, det är ungefär samma målsnitt som Kallio hade ensam i slutspelet förra året......
Dif-Frölunda
Då startar vi tråden inför nästa omgång. Djurgården borta. Inte någon önskearena direkt även om framgångarna har kommit även där på senare år. Vem minns inte slutspelet häromåret där uppe. Totalt sönderskjutna men med bärgad seger.
Djurgården har ännu ingen vinst och så får det gärna vara efter lördagen också. Hur blir det då? upp och hämta 3 pinnar hos jumbon?
Deras självfortroende är nog inte direkt på topp just nu. Chansen finns.
Djurgården har ännu ingen vinst och så får det gärna vara efter lördagen också. Hur blir det då? upp och hämta 3 pinnar hos jumbon?
Deras självfortroende är nog inte direkt på topp just nu. Chansen finns.
Sv: Kvällens match
Klinth: Publiksnittet de senaste två säsongerna:
2001/02: Grundserie 8 420
Slutspel ?
2002/03: Grundserie 9 967
Slutspel 11 441
2001/02: Grundserie 8 420
Slutspel ?
2002/03: Grundserie 9 967
Slutspel 11 441
Sv: Kvällens match
MoK: 9966 personer var det korrekta svaret. Dubbelkollade hos swehockey online. Imponerande Mok men å andra sidan är du statistiskt bevandrad har jag förstått.:-)
Sv: Kvällens match
Klinth: Snittet ifjol låg på 9972 personer eller ngt sådant. Vi ska ha ett snitt på över 10000 personer. Ledningen har budgeterat med 8500 pers i snitt. Det lär vi ta men det är bra att man inte budgeterar för optimistiskt...
Sv: Kvällens match
Klinth: Snittet låg väl på typ 9966 eller nått förra säsongen strax under 10 000 iaf vilket jag hoppas man klarar efter denna säsongen. Matchen var rätt OK, VF var taggade, Kahnberg var enormt bra! Dock tycker jag VF slarvar mycket bakåt och bjuder HV på 2 av målen. DIF har förlorat alla matcher nu och VF möter dom på lördag i Globen. Varför skall Frölunda alltid möta lag som skall bryta förlust trender?? Nån junior kommer la gå in och avgöra för DIF...
Sv: Kvällens match
Dragan 2k: Så länge det är över 10000 pers så är det klart godkänt. Undrar om man klarar det över hela säsongen???
Vad var snittet i fjol?
Appropå ingenting, phan vad gött att Kahnberg är i så go form då. Kan bli skyttekungsaspirant i år om det håller i sig. Lite Husse över spelstilen....
Vad var snittet i fjol?
Appropå ingenting, phan vad gött att Kahnberg är i så go form då. Kan bli skyttekungsaspirant i år om det håller i sig. Lite Husse över spelstilen....
Sv: Kvällens match
65Selander: man kanske ska göra en egen liten rättning. 10111 personer var det visst men ändå en riktigt fin publiksiffra oavsett. Det är ju trots allt bara inledningen av säsongen.
Sv: Kvällens match
Dragan 2k: Ja, det är kungligt med ett sådant intresse och sådan uppslutning. Det gör gött för ekonomin om det fortsätter så här, då blir ekonomin ännu mer stabil ;-)
Aldrig mer något låneträsk!!!
Aldrig mer något låneträsk!!!
Sv: Kvällens match
Dragan 2k: Det kanske var bara borta supportrar där ;)
Ser fram emot att komma ner den 18/10 får se om det går bättre än förra gången jag var nere i Götet.
Ser fram emot att komma ner den 18/10 får se om det går bättre än förra gången jag var nere i Götet.
Sv: Kvällens match
Klinth: Nu ser man med spänning fram emot 4:ans Hockeykväll. Bör väl bli ett omnämnande om den fantastiska publiksiffran. För andra gången i rad över 11000 personer. Sicka supportrar. Trots två förluster kommer man i stora antal och bevittnar underhållningen som bjuds.
Sv: Kvällens match
Klinth: Verkligen. Glädjen var kortvarig ett tag med alla fördömda kvitteringar men förtroendet för laget orubbat. Alltid Frölunda!!!
Sv: Kvällens match
Dragan 2k: Underbart!!! Det ger svar på tal och visar alla negativa nissar som prata om "skandal" och så vidare att laget har kvalite, klass och vilja. 5-3 mot HV 71 är en riktigt bra värdemätere, och det klarade man med bravur, även om det satt långt inne. Äckliga reduceringar på de tre första kassarna ;-) Höll på att bli vansinnig i bilen där man lyssnade på sportradion.....
Sv: Kvällens match
´Var det nån mer än jag som var i Kålleseum ikväll? Vad tyckte resten om matchen?
Sv: Kvällens match
Dream Team: Samma här. Kan bli riktigt trevligt att få revansch eftersom dom torskade uppe i Timrå.
Sv: Kvällens match
Är förresten på plats den 1 november då det är VF-TIK.. blir jäkligt kul att se!! =)
Sv: Kvällens match
GuldIndianen: Ja, jag kan väl tro det. Blev ganska förvånad (men samtidigt lättad..) när jag såg VF i Timrå häromdan. Men dom är väl ett typiskt hemmalag den här säsongen med.. =)
Sv: Kvällens match
Dream Team: Nja årets match är väl kanske att överdriva. Det var en bra match men vi kan bättre. Det kommer TIK att få reda på när dom kommer ner. ;)
Sv: Kvällens match
GuldIndianen: Eller knappa 11 000 kanske..? =) Läste att det var typ "Årets match" ...hitills.. =)
Sv: Kvällens match
Dream Team: Fy n vad gött att dom vann ikväll. gött ös ikväll kunde gott ha varit lite mer folk. Drygt 11000 var för lite.
Sv: Kvällens match
Dragan 2k: Hehe.. den där bjuder jag på.. =)
Då leder Timrå elitserien då.. som Gert Fylking skulle ha uttryck det:
ÄNTLIGEN!! =)
Då leder Timrå elitserien då.. som Gert Fylking skulle ha uttryck det:
ÄNTLIGEN!! =)
Sv: Kvällens match
slashpuppie: Förra säsongen startade vi ju inte kanon bra heller. VF kom inte upp i tabelledning förren i december om jag inte minns helt fel. Hv låg ju bra till i dom 10 första matcherna men sen föll dum rakt ner. Jag tror på nytt guld i vår.
Sv: Kvällens match
Hehe.. pardon min felplacerade glädje.. detta var tänkt lite längre norrut.. =) Men grattis iaf..
Sv: Kvällens match
slashpuppie: Skööööönt. Hv är ju inget dåligt lag direkt. Ska bli intressant att höra från folket som var där.
Sv: Kvällens match
Sannes: Okej. Folkligt, festligt och nästan fullsatt mao.. hoppas ni håller undan!
« Föregående · 299466 · Nästa »
Med avsaknad av tex smileys så förmodar jag en viss ironi i ditt inlägg, fast det behövs kanske inte göras tydligare då man ser vilka lag ni har spelat mot, men som sagt, skulle inte alls förvåna mig om ni kniper första på lördag.