Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Eller?
Fattar inte hur det kan bli en straff för att man undviker att utföra ett regelbrott.
Snarare en bedömningsfråga om klubban kastas eller inte.
Jag bedömer det också som att klubban slängs direkt i anslutning till att den går av på mitten.
I det läget tror jag knappast att spelaren hinner tänka att: ajfan, nu måste jag släppa den trasiga klubban så jag inte åker på 2 minuter för spel med trasig klubba.
Därför tycker jag inte att bedömningen är helt felaktig....
mok: Kan man stämma Tomas Andersson för ett så horribelt domslut
gällande straffen som han har stått för? Jag menar att jag har spelat på flera Matchen/Bomben där Färjestad inte ska få göra något mål. Det T.A har gjort är ju justitiemord på mina spel... Jag vill inte att mina surt satsade pengar ska slängas bort p.g.a att en svartvitrandig utför ett dåligt jobb.Lägg nu märke till att jag bara är en småspelare och det är inga stora pengar det rör sig om men jag känner mig likt förbannat som om jag blivit rånad...
Mal nu kaffet till sump, heja...
Anmäl er nu förresten till Hockeyfesten...
FORZA TIK.....alltid, alltid....
http://www.iggypop.com
Sen blir jag så trött när Gerber gång efter gång åker ut och slår med klubban på Frölundaspelarna som skall runt målet. Plocka ut han så han lär sej.
Frölunda grymt effektiva ,Färjestads backar har stora problem och Gerber har det inte lätt.
ernie eagle: Vad är att vänta när Andersson skall skipa rättvisa. Sen var det väl Pebbens klubba?
1-2: Kallio i krysset. Nu måste FBK lita på Andersson (igen) för att klara detta.
Han slänger ju sig på mage för att försöka få ut pucken ur zon och så blir han bestraffad för det. Det är ju tamejfan sinnessjukt alltså!
Ja, vi får hoppas det då han verkar lite bräcklig den gode Mattias.
tja,fast det har jag nog förstående till... Som Wikegård sa:
-Man är ingen värlsmålvakt om man inte har spelat i NHL och VM.
Fast han är det ändå! Bara Martin Brodeur är bättre.
Har ni hört att Frölunda Indians är nuvarande världen bästa lag??
Att du orkar se på detta fulspel, Mattias. Måste ju svida i ditt helylle till LIF-hjärta...
Sen att han säkerligen sticker efter säsongen förvånar nog inte många. Fullt förståeligt enligt mej.
Givetvis skrev jag "hockeykanalen" med en STOR portion ironi.
Alla vet att tv4 suger. Alla vet att Canal + är bäst. Alla vet att Hegerström blivit senil.
Tv4 ska ha ett litet + jämfört med canal+ (PPV). I slutet av säsongen hade kameramännen på canal+ lite problem att filma där pucken var. Detta lilla problem har jag dock inte lagt märke till på 4:ans sändningar... (ännu)
Stigsson:
Jodå, "någon" har klippet med målen och klippet med slutsignalen.
Skulle vilja tillägga... Det bästa som Sveriges media kan ställa på banan i ishockey väg. Iaf när vi pratar TV. Finns inga som slår Lasse Granqvist och L-G Jansson ihop. Ett riktigt radarpar. Minns med glädje matchen mot Finland där vi vände 1-5 till 6-5. Lasse på högvarv haha.
Arne och Ankan kan ju hockey, även om de blivit lite till åren, till skillnad från vissa andra journalister på t ex fyran.
Holmgren tillsammans med Calle tycker jag är det bästa Canal Plus har att ställa på banan en match.
Jasså är det så det är?... ok... men TV4 är segare än Sveriges Television iaf det går inte att bortförklara. Finns det inga radioapparater där man kan ställa in 3 sekunders fördröjning? haha
Japp håller med. Arne har gått å blivit lite saggig på gamla dar. Precis som kollegan Parmström. Men inget fel på Calles analyser. Och med Calle som expert kan man acceptera Holmgren som faktiskt är bra. Trots det lilla "stackars stackars Djurgårn" utspelet.
Det blir nog ganska tyst på läktaren i kvarnen i kväll när fansen förstår det som t o m spelarna i FBK vet: FRÖLUNDA INDIANS är VÄRLDENS bästa lag!!!!
Tacka vet jag Canal plus.... Om inte kanalen kan komma till folket får väl folket komma till kanalen. Eller?
I övrigt blir jag så trött på deras bevakning. Kommentatorer som säger fel och beter sig allmänt virrigt. Dessutom analyser under periodpauserna och precis innan matchen där det viktigaste inslaget sett ur tv4s ögon är reklamen. Hur tusan kan man hinna med 2 reklambrott under en kvart.
Dragan blir trött
Hockey kanalen..... du har väl saxat det där från TV fyras hemsida eller skrivit med ironi hoppas jag. Jag lipar varje gång för att TV4s bilder är så jäkla sega så radion hinner vara ett antal sekunder före hela tiden. Men jag uthärdar. Heller fördröjning än att lyssna på Boork.
Hehehe... Japp precis så är det. Frölunda spelar tufft. Joel Lundqvist tar i i tacklingarna med rejäla RIKTIGA bröstvärmare. Klart någon armbåge flög upp högt nån gång av någon men det fick dom också utvisning för.
MEN...
Sheldon Souray slashing i knävecket när pucken inte ens är i närheten enbart för att skada spelare.
En av dom tre små grisarna som jag valt kalla Färjestads line med Kåberg, Steen å Steen crosscheckade Ronnie Sundin i ryggen 3 meter från sargen så han far med huvudet in i sargen. Där har också pucken spelats iväg från situationen.
Liknar väldigt mycket samma saker som FBK utsatte Modo för med crosscheckingen i nacken på Foppa, bland annat. Så försök inte övertyga mig om att FBK är tuffa. Dom spelar som fegisar. Slår till enbart för å skada i vissa lägen. Handlar inte ett dugg om tuffhet. Tuffhet för mig är Scott Stevens som ger klockrena tacklingar på spelförande spelare. Det är tufft för mig. Sheldon Souray är den största fegisen. Han är från NHL där man snackar om hur helig målvakterna är, ändå ger han sig på Henke med nävarna. Patetisk är ordet.
Fysisk hockey: Det som jag tror de flesta försöker få ut här är att VF har inte spelat speciellt fult någon gång under detta året, förutom när motståndarna har gjort det och Frölunda då svarat med samma "fula" spel...
Tycker tv 4:as reportrar klarar sig rätt bra ändå, kollar man på Sportexpressen och Hardy Nilsson i studion blir men deprimerad däremot, inte undra på att Tre Kronors tid med honom blev fiasko, mer bitter människa får du leta efter ;)
Är inte det ett uttryck som myntades i finalserien för två år sedan? Vill minnas att det var på plats i just kaffeburken som detta uttryck fanns att beskåda på en banderoll för första gången.
Vi vet ju alla hur det slutade ;-)
Fast å andra sidan är det kanske lite väl barnsligt. Jag kommer ju att vara där och lider då inte av fyrans kassa utsändningar.
klubban må så vara, men tack för den underbara uppvisning Ni har haft de två inledande perioderna. Sällan jag har njutit så av att se Färjestad bli så uppsnurrade på hemmaplan.
Fortsätt på samma sätt, så guldet hamnar på västkusten...