Dagens match
Men vi behöver alla poäng vi kan få och vi gör en heroisk bortamatch.
Händer väl inte ofta att ett hemmalag lämnar en match helt utan utvisningar.
ja, spelet var dåligt dom 2 första.
hoppas dom fortsätter som i 3e bara
Tycker i så fall man ska vara kritisk till spelet i de två första perioderna där uppspelen sög, tempot var obefintligt, och arbetet i offensiv zon kass.
Sedan i tredje såg det bättre ut.
stick hem till gävle så vi slipper dina värdelösa insatser
och spelet ser ut som vanligt, ingen fart och motståndarna har det väldigt lätt..
less som fan!
Pastorn två assist och Nicke avgör matchen definitivt med sitt 3-1 mål men samtidigt har vi enorma problem i den formationen.
På hela matchen avlossar Karlsson inga skott som träffar mål, antagligen inga utanför heller. Kallio inte ett enda vare sig på mål eller utanför och Nicke har ett som han sätter med sin klassiska strafffint. Ett skott på mål under hela matchen av vår så kallade leading line.
För att jämföra med våra finska polare i den andra formationen hade Koivisto sju skott på mål och Löken 3. Minns inte hur det såg ut i skott utanför men jag är rädd för att vi kommer tända till i några enstaka matcher för att sedan återgå till det vanliga helvetet som annars går under benämningen Frölundas seriespel så länge det problemet inte fixar till sig.
Märk väl - den här säsongen är den sista vi får tillfälle att se Nicke, Pastorn och Kallio skrinna i Frölundas färger.
Svanru: Vad vore vi utan våra bröder från Karlstad som kan ge oss något att glädjas åt.
Grattis
Det gick som jag trodde vi lyckades att glädja de hårt utsatta götleborgarna.
Det här kommer bli något i hästväg - polsk riskdag.
Vore rätt intressant med Boork som SC i Frölunda,satan vad han skulle frigöra spelare...
Men det kan bli intresant och följa vad Kenta och Lillis gör,OM dom gör nåt i spelartruppen
Och det stundande årsmötet måste du rapportera ifrån;)
Som vår eminente skribent på WWS skrev: med förstaline spelare som går från en match med -2,-2 och -3 är det inte konstigt att det ser ut som det gör.
Jag vet inte vad de tänker göra nu men styrelsen har sagt att likvida medel finns. Jag tror att det får kosta vad det vill men några justeringar kommer göras direkt - enligt de önskemål som Lill-Kenta kommer att komma med.
Sedan ser vi nog mer aktion efter säsongen. Tipset är väl att alla spelare med utgående kontrakt kommer inte få förlängt och optioner som ska kunna kickas in kommer att innebära brutna kontrakt precis som jag läste någonstans i media.
Andersson, Kallio och Karlsson gör sina sista säsonger i Frölunda i år.
Jag har sagt det flera år att det kommer nog tyvärr inte se annorlunda ut i Frölunda innan det stora stålbadet sker och Kallio och Andersson slutar i laget. Nu kanske vi äntligen kommer till den punkt.
Kanske är det som händer nu det bästa som kunde hända oss - synd bara på tajmingen - hade gärna sett att det skett mellan säsonger.
Kenta och Lillis tar över.
Vad tror du?kommer man plocka bort nån från spelartruppen?
Dragan 2k: Jag har skrivit det förut, jasg skriver det igen.
"Eller så har man efter de 2 gulden alldeles för höga ambitioner. Ska man vara topp tre i landet, och uttalat har den målsättningen, då duger det inte att knappt ta sig till slutspel och åka ur i kvarten. Men å andra sidan, innan de två gulden så var man nöjd med att slippa kvalspel, lycklig om man kom till slutspel, och överlycklig om man tog sig så långt som till semifinal eller rent utav final."
Conny Evenson startade upp det Frölunda som gav oss 7-8 grymma säsonger och en god ekonomi. Han baserade det på frukterna av en riktigt bra juniororganisation och därifrån bra spelare som fick förtroende match efter match. Christian Bäckman, Magnus Kahnberg, Jari Tolsa (dessa tre spelade redan under Boustedt), Henrik Lundqvist, Joel Lundqvist, Jens Karlsson, Fredrik Sjöström, Alexander Steen, Loui Eriksson. Det finns säkert fler som fick chansen och som har sållats bort. Under den här perioden blev det 2 SM guld.
Efter lock-out säsongen har det inte varit i närheten av så här många juniorer som spelats in och som fått en chans. Åtminstonde känns det inte så, de här väl spelat i Borås i så fall. Man har haft pengar. Man har handlat "säkra" kort. Men det har inte fungerat i Göteborg. Visserligen var säsongen 08/09 helt ok, men i övrigt inte så bra som man hoppas och önskar. Och nu är vi som Dragan 2k beskrev det: "But we are back baby - back where we belong - at the bottom."
Sedan har vi ett riktigt obalanserat lag. Centeruppsättningen är skev. Ingen naturlig duktig offensiv center (Hahl är trots allt i grund och botten en defensiv center), Kallio och Andersson är kungar i stan trots att de borde ha fasats ner i hierarkien för flera år sedan. Spelarrekryteringar som Hedman och Viklund som redan vid the getgo ställde man sig frågande till. Spelare som dem borde finnas i föreningen.
Samtidigt har vi spelare som om de spelade någonannanstans skulle vara lika givna i toppen av poängligorna som nuvarande spelare. Pyrre eller Koivisto i Skellefteå eller Luleå hade öst in poäng där.
Som en polare sa till en polare. Vi är tillbaks där vi alltid varit. Vi hade några år som var undantaget från regeln. But we are back baby - back where we belong - at the bottom.
Dragan 2k: Frågetecken, frågetecken, frågetecken. Säg Nubben, och vi får ett stort utropstecken, men helt plötsligt ett ännu större frågetecken. Vad har han egentligen lyckats med sen han tog över rollen som sportchef?
Bränt en massa pengar på färdiga spelare har han förstås gjort, för det är en mänsklig rättighet när man kommer till Frölunda. Men nåt lag har han inte fått att fungera som önskat. Inte om man ser till kostnaderna per spelare i vilket fall. SAIK är egentligen den raka motsatsen till Frölunda. En klubb vars ungdoms- och elitsatsningar blomstrar nåt enormt och som föder framgångar för varandra. Men likväl har de inte alls samma pengar att röra sig med jämfört med vad ni har. Märkligt kan tyckas, men så är det nog ändå inte.
Var är hungern hos era spelare? Var finns revanschlusten? Vilka spelare är det som brinner för att vinna, till vilket pris som helst? Finns dom, överhuvudtaget?
Vem fan trodde för ett par år sedan att Skellefteå skulle såsmåningom komma ner till Göteborg och fullständigt spela ut Frölunda och få Frölunda att se ut som ett division 3 lag mot ett Elitserielag.
Säsongen är körd....igen.
Och så får vi en ny silly season säsong med sparkningar följt av nya rekryteringar och nya besvikelser.
Vi har haft en fantastisk och har väl egentligen fortfarande det en bra juniorverksamhet. Men vilka spelare har utvecklats eller getts chansen att ta en plats i Frölunda? Absolut ingen egentligen. Som har utvecklats till duktiga elitseriespelare och inte spelare som får några minuter per match med bänkning som resultat.
Viklund och hedman, sämsta backarna i elitserien :)
Dragan 2k: Vet inte hur starka Frölunda orkar vara på bortais, men hemma ska de banne mig orka vara det. Jag tro på seger i kväll, det kändes som om laget var på g strax innan uppehållet och när kritiserade spelare som Andreas Karlsson och Tomi Kallio sliter och river så drar det med hela laget. Tror dessutom att det varit positivt att hela laget varit på hemmaplan och inte spelat mer sina respektive landslag. Det bör bli bättre träningar, och de som normalt sett spelar landslagsmatcher bör väl vara extra taggade att visa att de ska platsa även där.
FORZA FRÖLUNDA!!!
Återstår att se om det blir en monolog.
Kvällens match är mot Skellefteå. Den startar om 23 minuter. Och vi måste vinna. Vi har 5(!) raka bortamatcher sedan. December månad tror jag avgör huruvida vi lirar kvalserien, slutspel eller tar tidig semester.
Nyckeln blir vinst idag och faktiskt vinst mot SSK. Torsk i någon av dessa matcher och det måste nog bli bragdartade insatser för att inte drunkna i misär och ångest.