Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 269977 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Niemi
gud: Nä inte vad jag har hört, men brynäsarna kan sluta hoppas iaf, det e jag säker på :)

danoj: nä det kan man vara utan, iaf när det gäller hockey

danoj:
det låter trevligare när jag fnittrar..hihi..

något nytt om eran Finska målvakt??

gud: nope, det ska hon INTE

mysmi: precis, fnitter i tv är inte kul att höra.

mysmi:
men det var ju det jag sa för en halvtimme sedan..man får kräkvarning varje gång hon öppnar munnen..*bläää* hon är bra på många saker..men hon ska INTE kommentera hockey..

tänk om den där förb###ade Åsa kunde hålla tyst...

danoj:
och du tror på liepins?? om det var mig dom såg så blev dom tysta pga mitt vackra yttre och min mjuka inre..och att jag är så j*vla ÖDMJUK..;0)

liepins:
älskar dig med du...;0)

liepins: haha, säger du det ;)

danoj:

Dom visade en bild på gud på jumbotronen. Chocktillstånd följs ofta av tystnad..;)

Tack och hej för mig...

mysmi:
det måste varit när dom rapade liiite..;0)
terve terve....

gud: jag hörde lite SUOMI förut....

danoj:
Äääh..dom skriker bara koskenkorva..ju..;0)

gud: Verkar vara fullsatt med i arenan, och jag kan inte höra nånting, e dom dåliga på att hejja i finlands tro? :)

danoj:
det som är bra med små rinkar är att det smäller hela tiden..
men det är som du säger..plottrigt

gud: mmmm, kan tro det.... :)

mysmi:
näpp..inget sånt idag..men min rosa funkar skiit bra..;0)

gud: lille vän, vad har du druckit nu? ;)

mysmi:
är alltid snäll..kunde bara inte låta bli..;0)
du vet ju att liepins sniffar på sadlar va..;0)

Plottrigt det blir med dom här små rinkarna, urk

gud: döh, du ska va snäll mot mig ;)

mysmi:
har du kollat in dig i spegeln nu eller..;0)

vad segt det ser ut :-/

gud: Hemliga finnar ;)

danoj:
i Finland så kör dom med mindre rinkar än i övriga Europa
en blandning av måtten som finns i NHL och Svergie

danoj: ostlandet :)

gud: HaN e från sotlandet (scweiz) , 3mot 5 nu..

danoj:
är domarj*veln ifrån Finland??
och sååå synd att det är Åsa som kommenterar..

PS: Varför kör dom med NHL rink?

gud: Mja, finländare ska ju av tradition kunna hälla i sig litervis med vodka och ändå ha huvvet på skaft dagen efter ;)

danoj:
Heja Sverige..tror du att domaren är bakis idag
som du var igår..;0)

Finland-Sverige nu på svt, har maninget bättre för sig kan man ju glo på den, synd dock att inte lasse granqvist kommenterar matchen på radio, han gör ett bättre jobb än åsa edlund om man säger så ;)

danoj: Niemi känns bättre och bättre. Först var man lite skeptisk i och med att det är helst offensiva backar man vill se ersätta Mange Johansson men som Kellgren kommenterade i GP är det en back som blir bättre och bättre i powerplay samtidigt är han riktigt stabil i det defensiva spelet. Personligen tycker jag att Mange vägde lite lätt i det defensiva spelet men hade suverän uppbackning av en viss nr 23.

Nedräkningen mot elitseriestarten är igång. Inte långt kvar nu...Jo, förresten det är det. Lider trots solen:-)

Sv: En liten fråga
Dragan 2k:

Med det resonemanget så borde FBK ha trumf på hand när det gäller Kenny Jönsson...;-)

Niemi
Nu verkar det som att värvningen av Antti-Jussi Niemi är klar, enligt christer kjellgren så ska han skriva på efter påsk.

Sv: Glad Påsk
Vf chefen: Men jag har också läst att Calle Johansson iallafall kanske skulle komma till Frölunda.

Vf chefen: En rätt härlig dröm dock ;)

Dragan 2k: Det måste vart nån som drömt lika mycket som mig.

Glad Påsk
Får man passa på att önska alla medskribenter en glad påsk.

Var inne på hockeyligan.se:s silly season och läste följande:

"Ett säkert rykte som jag hört är att Kristian Huselius har fått hemlängtan och kommer bryta kontraktet med Florida och skriva på ett nytt exlusivt kontrakt med den förra klubben Frölunda. Ryktet säger också att Frölunda kommer att värva Calle Johansson och Per -Johan Axelsson till kommande säsong, detta från en väldigt säker källa i Frölunda Indians tränarstab."

Hehe. Var får dem allt ifrån...

Sv: Jubileum
gud: Kan vart nerverna som spökade för Kapanen vem vet :) Det får vi nog aldrig veta.

Frölunda kommer bli intressant att se om dom kan följa upp säsongen någorlunda. Men det finns som sagt många bra lag i landet som vill slå dom svenska mästarna så lättare lär det knappast bli. Dags att sova lång dag imorgon vi syns alla!

blir ännu bättre..ska det stå..

MoK GG:
hehe..Kapanens uppträdande kan man ju nästan skämmas
för i mellenåt..jag blev väldigt förvånad när han "ballade" ur
i bland..slutspelsnerver säger jag bara..

det skall bli lika intressant att följa Frölunda kommande säsong
och hoppas att allt runtomkring laget oxå följer strömmen o ännu bättre..

Peter72: Vore kul så sett om dom satsade på Jönfeldt och låter han utvecklas. Lundqvist och Norrena funkade ju denna säsongen så varför skulle det inte göra det nästa? Men då får nog Norrena räkna med att stå mindre matcher om HEnke fortsätter sitt spel mellan stolparna

gud: Jo tungt blir det nog för TIK nästa säsong men en slutspelsplats tror jag allt det blir. Kapanen är viktig även om jag inte fattar varflr inte han fick matchstraff nångång för hans beteende... det gäller visserligen Wallinheimo med :)

KLart vi inte kan vara överens om detta alltid svårt att disskutera sådant mellan 2 personer som håller på lagen men kan erkänna att man blev impad att Timrå tog sej dit dom tog och föll med flaggan i topp!

MoK GG: jo i och för sig. men någon gång kommer säkert Jönfeldt att få chansen och att ha en målvakt som kanske har spelat ett par matcher i elitserien är bättre än ingen alls. Jag hoppas faktiskt att Norrena stannar kvar över denna säsongen också. Kan nog se att Norrena blir ett bra komplement till Henke även om han gärna vill vara förstemålvakt. Men man kan inte få allt.

MoK GG:
där kan jag gärna hålla med dig att det blir en ny säsong,nya krav..jag kommer att bli grymt glad om vi klara en slutspelsplats.

men restan av tjöötet är vi inte överens om..men det är som det ska vara..;0) ni vann allafall rättvist..

Peter72: Känns som man behöver en stabilare 2e målis typ Sampan elle rliknande. Bra men på nedgång. Vad skulle Jönfeldt göra om Henke blir skadad? Minns bara i slutspelet förra året då Pisse Ekman körde på Henke och Jönfeldt stog i båset... man riktigt såg hur han kallsvettades

MoK GG: Ja man kan säga att dom flesta stannar, men det är en sak som gör mig sne. på förstasidan av Hockeyligan så finns det en länk till "läget i lagen" men det är inga VF spelare med utan bara 2 Färjestadsspelare som visas. är det ett skämt eller jävlas dom bara.

Vi har ju en bra målis i Henke. sedan kan väl Jönfeldt komma upp från J20 och göra ett par matcher så att han blir varm i kläderna. Henke kommer ju inte att stanna i all evighet.

gud: Nej jag tror faktiskt inte på det snacket att TIK gjorde Frölunda dåliga. Det var helt enkelt för mycket misstag av spelare som inte brukar göra massa misstag. Sen visst i många fall är det som du säger men det kändes hela tiden mot TIK att gasade bara Frölunda lite så var det ganska lugnt. Skall bli intressant att följa TIK nästa säsong då dom har en massa krav på sej. Och massa spelare som lämnat dom. Blir nog en tung säsong

« · 269977 · »