Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 348736 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hardys trupp
Danne_L: var precis på väg att säga nåt liknande, som det är nu så känns de som de håller på att döda den internationella hockeyn i Sverige...

Sv: Tips
Linnea: Mycke taggtråd kan jag garrantera iaf.

Kungen:

Ja eller ändra om hela upplägget med landskamper så det blir något intressant att se på i alla fall. Idag ser man ju heller J20 spela än landslaget...

Danne_L: Slopa landslaget!!

Dream Team:

Att man aldrig skall kunna slappna av;)

Danne_L: Nej, nu blev det ingen lugn jul i år heller... =)

Dream Team:

Kul men ändå inte, då har man en till att oroa sig för ju.

Joel Lundqvist ersätter Mikael Karlberg i Baltica Cup...

Linnea: Kvinnor ska hålla sig vid dammsugaren o inte snacka hockey på väldsklass,som det blir när dreamteam är på isen :-)))!!

Kungen:

Hmm..kom på en viktig detalj. Vem skall döma den här matchen måntro? Kan ju alltid ringa Vinnerborg och fråga...

slashpuppie: Ja de kan nog behöva ett ord eller två på vägen; ))

Linnea: jo iofs, intressant kan det nog bli ;). Ska ta ett snack med Conny tror jag....

slashpuppie: haha=) kan i och för sig bli en rätt intressant kedja om de tre ska vara inne samtidigt och alla ska spela back=)

Linnea: verkligen!! :) det där de snackar om leder ju bara till gäspningar...*gäääsp*

slashpuppie: håller med, ingen ide att vara taktfull. Ska de lyckas skrämma nån annan än dammråttorna får de nog hosta upp sig lite, ))

Linnea: gentlemannamässig??känns ganska mesigt faktiskt...borde va liiite mer klös i dem tycker jag ;)

Kungen: okej ni håller de tpå en ganska gentlemannamässig nivå alltså; ))

Linnea: Vi e ganska ödmjuka killar så vi käkar bara taggtråd,dricka blod o bränna motståndartröjorna gör vi efter matchen :-))!!

MoK: Antar att matcherna kommer föregås av riter typ dricka blod, käka taggtråd och bränna motståndartröjor?=)

Kungen: Alldeles för blygsamt tycker jag,

MoK: Vi hade ett innebanygäng när jag var runt 10år o vi hette Benknäckargänget,tycker jag låter lite blygsamt :-))!

Kungen: Vad döper vi våran kedja till då? Döds skvadronen?

MoK: Låter passande!!

Kungen: Vi får la döpa om den kedjan från Jönnsonligan till Pelle-Jöns ligan.

Heda: Säger bara stackars jöns,han kommer nog inte gå framför mål någonsin igen efter den behandlingen han kommer att få!!

Danne_L: ja den matchen vill man ju bara inte missa! ;)

Heda:

Smack, smack och Jönsson ligger ner på isen. Kungen är helt oskyldig. Heda tar pucken och slår en perfekt macka till MoK som är på språng mot offensiv blå.

Heda: Kan lova dej att glider Jönsen in framör kassen och jag är i närheten kommer han nog inte vilja vara kvar där länge.

Danne_L: annars har jag kontakter inom Rönnängs IK´s 93:or=))

Med tanke på tidigare inlägg, Tänk er följande cenario:

Finalmatch i Karlstad, Färjestad mot Frölunda, det står 1-0 till oss(Kahnberg målskytt) och vi har Ackeström och Jensa utvisade 2 minuter. Färjestad toppar upp(?) och slänger in "Jönsligan". Conny och Frölunda kontrar med det bästa man kan ta in i detta läge när Winnerborg skall börja kompensera och man kan göra vad som helst på isen utan att åka ut, nämligen WWS-trean med Heda, Mok och Kungen. I sann Frölundaanda så förlorar MoK tekningen mot Jönsen, pucken tillbaks mot blå linjen till Greger Artursson som håller i. Färjestad sätter upp sitt PP-spel bra, Prestberg i "point-position", Nordström styr spelet medan Jörgen Jönsson glider in framför kassen för att skymma. Där väntar Heda och Davidsson plus att Mok saktar glider in i position...

Frågan till er är: Vad händer här näst?

Förresten, e inte 7-1 upptaget ikväll så boka det på mig. Det blir nämligen det...

Danne_L: Så snat men först får vi fixa en hall att hyra

MoK:

Jag gillar att trycka ner folk, så varför inte;)

Nej men ett annat supportersällskap vore ju klockrent annars. Bara de inte har en massa föredetta hockeyspelare så...

slashpuppie: Ja det kandske vore en indee hade ju vart skoj faktiskt :) Hoppas dom e lika usla som oss då :) Vi undersöker.

Danne> MIF.... skall vi verkligen köra över dom och ge dom ännu sämre självförtroende?

MoK:

Jag tänkte vi kunde fråga Mif, lagom motstånd.

MoK: nja, westerlind tyckte vi skulle snacka med brynäs-väst.....men vad vet jag?? :-/...kanske ta en fight med våra indianer ;).....de kommer bli sönderslashade!

slashpuppie: Har du några motståndare att föreslå? Misstänker i vilket fall att min största motståndare kommer bli mej själv :)

MoK: Ska vi ha några motståndare till vår hockeymatch eller spelar vi mot oss själva? :)

Danne_L: Träna`? Nej fasen det behöver jag inte. STår framför mål o petar bort alla taskiga försök att komma förbi mej

GuldIndianen:
Men orkar de göra hela två mål tro? Jag tvivlar;)

Dragan 2k: Tjena igen gamla vänner. Jag tippar klara 9-2 idag till Frölunda. Malmö skall köras över likt ett rådjur. ;)))

Dragan 2k:

Haha, så kommer jag och sabbar allt! Han var rätt okey de första matcherna iaf, det var väl först när en viss Husse förnedrade honom i Scandinavium som allting rasade. Schysst kille privat dock, har en av hans klubbor i källaren. Kunglig hook på den!;)

MoK: Börja träna...

Danne_L: Aaaaaargh! Blomsten. Så hade man nästan förträngt den spelaren...

Danne_L: Gamle kära Arto... ehhe jag e värre än så. Kan inte stå på skiten knappt,

MoK:

Ajdå, så det är så illa alltså? Hmm, din beskrivning påminner rätt mycket om en viss Arto Blomsten.

Danne_L: Bättre om jag inte vässar dom och får dubbla skenor så ökar det chansen att jag kan åka iaf 5 meter

MoK:

Det gäller alltså att vässa grillorna och lägga sig i hårdträning om man skall överleva en hockeykväll, ska fråga Kallio om privatlektioner:)

Danne_L: Dom flesta klarar ju att åka snabbt förbi mej men nåde den som jag får tag i :)

Sv: Calle igen...
Dragan 2k: Hehe.. en parodi snart detta.. =) Man fattar ju att frugan har lessnat på honom!

Sv: Calle igen...
Hmm. Nu har man intervjuat Calle i GP. Se länken.

Gíllar följande citat:

"Hur sugen är du?

- På en skala mellan ett och tio kan jag inte bedöma det men när jag tittar på exempelvis Frölunda, så blir jag väldigt sugen.

Men har i ärlighetens namn aldrig varit med om ett större velande fram och tillbaks än detta.

Kungen:

Er tre som backar kan inte bli annat än succé!

Nej men som du säger, måste bli tuffare. Inte bara från backarna utan hela laget måste våga ta i lite, våga vara lite jävliga.

« · 348736 · »