Tycker bara det låter aningen osannolikt att ni skulle ha pressat, men att VF skulle ha lyckats skjuta dubbelt så många skott. Det där gällde givetvis de två första perioderna...
Ni har svårt att hänga med oss i svängarna märker jag, ni fick ett turligt oförtjänt mål tidigt i andra men om vi fortsätter pressa som vi gjort hittills så börjar nog puckorna ramla in för vår del.
Bengt: F ö är inte Thomas från Karlstad utan Metropolen Grums upplärd i Billerudshallen och på planen utanför, vad jag minns så debuterade han i Grums A-lag som 14 åring och gick efter några år till Mora. På plan fanns även en finning Svanru (slutade i juniorlaget) samt en Jan Ingman (FBK till slut och samma kedja som Loob o Thomas R). Andra berömdheter i VF från denna metropol är Labraaten bröderna, Lindström bröderna Ove Karlsson Emil Mezaros m fl.
Usch, ingen vidare första period, ett riktigt bottennapp och fy vad dåligt det var i powerplay. Två perioder kvar, nu gäller det att lyfta spelet ett par snäpp.
danoj: Oj, nu blev jag nästan chockad. Vilka hårda ord du tar i din mun, gosse. :)
Nänä, här blir det inget krossande av endera laget. Möjligen en liten omtumlande omskakning av ett storlag hemmahörande på västkusten. Fast det är ju alltid positivt att få prova lite nya erfarenheter, så en total utskåpning av Frölunda från ett lag hemmahörande på bonnvischan i norrland kanske är precis vad ni behöver.
Med andra ord: MoDo Hockey är de bästa, heja heja heja MoDo!
MoK: Det här med "egna" spelare är ju ganska kul för hur många är det egentligen som är fostrade av storklubbarna ? De flesta kommer dit som juniorer men är je tekniskt sett långt i från "egna" för det.
Svanru: 20 värmläningar kan du säkerligen räkna upp, skönt att se att vissa inser vilken klubb man skall spela i. Frågan e bara hur många som är FBK fostrade som kommit till VF. Alla har ju alltid någon annan moderklubb och det vore synd att ta på sej äran för allt.
jenza: Äsch, det var ju rena barnleken mot en folkilsken Karlin i rullator som jagade VF-spelare runt rinken och roade sig med att pinka i målgårdarna.
Du glömde en sak. När Modo sent i sista perioden släppte ut den skadeskjutne, ilskne Wargen på isen så blev alla indianer så rädda att de försvann och kvar låg bara fjädrarna.
Om lite drygt 4 timmar sätter Ulf Rådbjer guldpipan till munnen och blåser. Inget händer, detta signalerar starten på Det Stora Miraklet i Scandinavium. Det är iofs ett mirakel att ett lag från obygden tillåts att spela ishockey i en sån stor stad som Göteborg. Bäst att packa ner bibeln som skydd mot alla dessa ofrälse på läktaren.
MoDo ställer upp med en lite oortodox uppställning. Man väljer att låta Riksman ta tekningarna och Svartvadet på kryckor får vakta målburen, det lär ju ändå inte behövas mycket till målvaktsarbete mot ett sånt blåbärslag som Frölunda.
Men för att Frölundasupportrarna inte ska blo alltför ledsna så tillåts de åtminstone ett tröstmål införpassat i mål av en groggy Anders Söderberg.
Frölunda - MoDo 1-29
Tja, detta var väl lite av ett önskeresultat, nu gäller det bara att se hur långt ifrån detta resultat jag kommer när matchen nu väl spelas ;)
Om du menar spelare/ledare med FBK som moderklubb så blir det en annan femma, men spelare som gått från FBK till VF finns det ett flertal av. Senaste värmlänningen var PP och senaste överhuvudtaget var Kakko.
Nja, nu finns det ju fler värmlänningar än Conny i VFs organisation. Tex ledare på ungdomssidan som ju flera av guldhjältarna är sprungna ur. :-) Sedan så skrev jag aldrig att det bara skulle vara hans förtjänst. Varför är första guldet "för långt tillbaka"?
De "göteborgare" som FBK "fått" från VF/Göteborg kan jag bara komma på två, Hamr och Jantunen. På ledarsidan kan jag tyvärr inte minnas någon.
Hade du problem med en bil i bilkön från Kempis, säger du? Det var säkert miiike i sådana fall, han har öppet erkänt att han inte klarar av att köra bil från Kempis (men så är han ju TIKare också).
MoK: Det skulle vara för lite motstånd då men skämt och sido jag kan räkna upp minst 20 värmlänningar i VF genom åren men inte en enda Göteborgare i FBK :-)
Såg att de börjat bygget av HV´s utbyggnad av Kinnarps Arena. Fullt med maskiner och avspärrningar där nu!
De ska utöka publikkapaciteten från 6236 till ca 7200 pers. Gott tänker man,, då slipper man stå och tokträngas på deras mikroskåpiska ståplats för den ska de väl bygga ut oxå??!!
NEPP! De ska M I N S K A den till 250 platser för bortafans..
Ska bli intressant att se när typ leksand , vf och kanske FBK ( för de har ju så många medgångssupporters,,) spelar mot HV i Kinnarps,, Då lär det bli trång på stå,, och att köpa sittplats i Kinnarps är knappt att tänka på,, dels tar de slut på 10 minuter i augusti och OM det finns biljetter kvar så kostar de 250 pix!
Bengt: Äsch vi skall väl hjälpa våra bröder i götet. Utan vår hjälp vinner de ju aldrig SM guld :-). Jag kan mycket väl tänka mig ett tränarbyte i FBK. Lite nya krafter i båset skulle nog inte skada t ex den matta inställningen i vissa matcher tyder på att B-Å G inte har den rätta pondusen.
MoK: hehe, känns ganska troligt med tanke på att Loob bestämde träff med Bengt-Åke så fort han talat med aftonbladet. Det är ju ett sätt att skaffa sig bra förhandlingsläge...