Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 392128 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Henrik Lundqvist
Jag säger bara Grattis till en sådan suverän Målvakt
Han är ju GULD!!

Sv: Nöjen för Frölundaiter
Dragan 2k: bra förslag hörru ;)

Nu ska vi inte hetsa upp oss på matställe. Vi gör så här: Vi blir ett gäng på sisådär 150-600 personer. Vi som är lite duktigare på det tekniska planet implementerar en satellit relä lösning. Webbkameror installeras på ett flertal restauranger, ljudanläggningar kopplas ihop, allting sänds via en live feed som visas på flera LCD skärmar, plasma skärmar och en helsikes stor storbildslösning på Götaplatsen.

På så sätt kan alla supportrar mötas upp och diskutera ingående, dricka mycket och äta gott.

slashpuppie:

Ja det är lika långt från dig till stan som för mig, men jag ska ju då åka den dubbla biten ut till Munkebäck, en ekvation som inte går ihop. Vi får se hur vi löser det så småningom, är säker på att vi kommer överens om något bra.

Danne_L: långt därute? jag har väl lika nära till stan som alla andra. Det tar 15-20 min. för mig att cykla in

Kungen:

Se så lätt det kan vara. Avenyn blev det?;))

Inget illa menat Slash men känns onödigt att hålla matbiten långt därute, särskilt när alla andra bor närmare centrum.

slashpuppie: Finns många ställen på avenyn hjärtat,vi kan förnya oss i ett par veckor!?!?!?!? :-))))))))))))

Kungen: för det kan va trevligt att förnya sig, men om jag är totalt nedröstad så får jag la ge mig då...

slashpuppie: Varför åka spårvagn till munkebäck när ölen e kalla o solen skiner på avenyn??

Kungen: ja för gud nåde om du skulle behöva åka spårvagn...

Danne_L: Håller med dig kompis, ett mycket trevligt förslag.....

slashpuppie: E man inte riktig supporter om man inte kommer på femkampen?? Trodde att frölunda spelade hockey i scandinavium,hur många gånger var du där?? :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

slashpuppie:

Jo men man ska ju pallra sig dit också, omständigt tycker jag. Föredrar ett ställe i stan, Avenyn exemplevis. Med en bit mat och en kall rackare på avenyn i solskenet...

Danne_L: va tråkiga ni är. Datum verkar det ju som vi får ändra eftersom flera inte verkar kunna det datumet. Matplatsen fattar jag inte varför det är så fel. Det tar 10 min med vagnen in sen. Lika lång tid som det skulle ta att gå från nåt ställe i stan. Dessutom är det billigare än i stan. Jaja, vi får väl se hur det blir...

Finn två fel. Matplats och datum. I övrigt är jag redo att spöa skiten ur er alla!

danoj: Äh. Det blir säkert torsk igen om jag hänger på. Jag gör allt för att andra ska känna sig på topp.

danoj: tråkmåns :(...som linnea och jag sa, de som inte kommer med är inga riktiga supportrar ;)

Dragan 2k:

Du blir nog den som får dominera, jag själv befinner mig då vid medelhavet och kan således inte ta hem hela turneringen.

Dragan 2k: nope, ska vi äta ska vi äta där. Inte särskilt långt till liseberg därifrån.

Frölundaträffen: Detta låter kanonroligt men vore det inte en bra idé att köra lite närmare centrum?

Jaha, då har överheten kommit till ett beslut.
Gå in på mitt nick och ta del av den informationen som finns där. Hör sedan av er till slashpuppie eller Linnea så snart som möjligt!

Sv: Egocentrering
Så nu fick det bli en mer seriös omröstning.

slashpuppie: Hehe.. han var nog "rätt" sugen att spela igår.. =) Vore kul att se mer av honom, men Hardys coachning igår var ju rätt underlig. Höglund gör Sveriges bägge mål, sen blir han bänkad (??). Okej om man spelade på ledning, men Jonas var ju ändå rätt så "het"...

Dream Team: sant som du säger. Den lilla stunden flög han som en tetting över isen. Kul att se. Hoppas Hardy ger honom lite istid idag med.

slashpuppie: Kahnberg var ju rätt giftig när han väl fick chansen igår. Skapade en rätt vass chans som strök utanför stolpen.. Grym känsla för målet den killen!

Danne_L: visserligen, men han spelade ju några minuter igår. Han kommer få några minuter idag med och då överaskar han :)

slashpuppie:

Han är ju bänkad, så tveksamt om han får äran att avgöra;)

Danne_L: så du säger, klart de ska vinna ikväll. Tror på Kahnberg ikväll, han överaskar :)

danoj:

Tycker visserligen det saknas ett svarsalternativ där men men, vad gör man inte?;)

Bara nåra timmar kvar tills Sverige åkt på sin första förlust i VM...

Danne_L: japp, samma här, Dragan måste tas ner på jorden emellanåt ;)

Danne_L:

Haha, ja jag kände mig utanför ett tag där ;)

Mer stöd åt danoj! Du fick min röst grabben..kan det bero på det sympatiska namnet?;)

Paddan:
Just det..kanske man ska kalla er Moodooister för kattungar...??
Mjukisar....;0)

Tyvärr så har jag ingen kommentar till ditt påstående att jag skulle få betalt av Mr Dragan.. *host' hörde nått om nån Whi...läsk menar jag*host

gud: Hund och hund, här ska det inte kommas och försökas med något omvändande av mig till tikare ;)
Hmm...hur mycket har Dragan egentligen betalat dig för att säga det där? ;)

gud: Så där ja. Nu låter det riktigt bra. Sitter lite på min pedestal och bara njuter av superlativen.

Paddan:
Din hund..kan hålla med dig när det gäller de flesta Frölundaiter..
men inte Dragan..han förgyller våran vardag med sitt mjuka sätt att vara..han är helt enkelt bäst..givitvis efter mig då...

Paddan: Haha. Ett litet test på hur det fungerar. Såg faktiskt en liknande omröstning på Superstars.nu. Då var frågan "Ska Leksand tillbaks?" Ett enda svarsalternativ fanns. Och det var inte nej

Egocentrering
Jag tror det är vissa, jag pekar inte ut någon speciell, som borde tänka över det där med hur man utformar omröstningar.
Fast vad kan man väl annat förvänta sig av en Frölundait än rena rama diktatorsfasonerna ;)

Dragan den cooole...
Mr Dragan..
du är våran idol..och grymt ödmjuk är du också...

VI BARA ÄLSKAR DIG...

Nöjen för Frölundaiter
Nu är det dags att svänga våra lurviga igen. Alla Göteborgare, ta en titt på "Frölundaträffen" och håll er uppdaterade!

Sv: Lars Jonsson valde Timrå
Dragan 2k: Ja, nån av dem kanske det blir, om inte SSK som ryktet sa från början tar Hirsch.

Tror han drar ändå, låter som så på snacket, dessutom så räknar han ju med spel i farmarligan ett år eller två. Tror inte heller Rangers har några stora bekymmer med ev betalning för Lundqvist, inte med deras löner =)

Samtidigt sa ju Ahdrian att det är ju svårt att ha en spelare som man vet vill spela i ett annat lag och som sticker säsongen efter, även om han är proffsig...

Frella: Svårt att säga. Hirsch är väl kanske inte så långt från sanningen om Lunkan sticker. Rykten går ju om att Frölunda försöker knyta till sig Tim Thomas.

Frågan är dock om Lunkan sticker. Hade inte risken för lockout varit överhängande hade han dragit. Det kan man nästa räkna med. Fast nu med det hotet sitter Frölunda i en rätt angenäm position. New York Rangers får pröjsa för att lösa honom från sitt kontrakt. Precis som det borde vara.

Innerst inne hoppas alla Frölundaiter att han stannar och alla motståndarsupportrar att han sticker:-)

Dragan 2k: Vem blir det som tar över efter Lunqvist då? Såg att Expressen spekulerade i Corey Hirsch...

Frella: Tror också att det ligger någonting i det du säger. Det är bara att gratulera till nyförvärvet. Speltiden är säkerligen avgörande. Nu ställer man sig frågan vem blir sjätte back. Kanske blir en NHL back som kommer att sättas in.

Lars Jonsson valde Timrå
Så blev det då klart att Jonsson valde Timrå framför Frölunda och MoDo, tror nog mycket berodde på att han i VF skulle blivit sjätte back, medan han hos oss nog blir 3-4 back. Men det känns ju jävligt bra att Timrå kan värva sådana här spelare nu iom framgångarna, det känns som vi fått en jävligt bra back och backuppsättning nu iom Jonssons påskrift.

Sv: Mästare
danoj:

Klart han är bonde. Han har ju gener från Grums. Det var nog det som var avgörande i det här fallet... ;-)

Paddan:
Ja, så mycket gamm-dynga som sprids hos gamm-indianarn så måst vi bönder hjälp te och plock upp!!

Paddan: ja, det är han också...

danoj: Äh, akta´re du så jag inte jagar dig med dynggrepen ;)
Hmm...bonde...jag som trodde han var en tjurig fårskalle eller något sånt...

Icing-Ove:

Ja det verkar ju inte bättre än att Steen visade sig vara bonde, i det läget rätt logiskt att han går till Modo, fniss!

« · 392128 · »