Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 409099 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda-Hamburg
mangan: Alltid på hugget vet du! Blir tyvärr ingen Borgen för mej idag måste jobba o sen packa o grejer för jag reser ju bort om ett gäng dagar.

MoK: På hugget idag? När åker du till Borgen idag?

Danne_L: Följa matchen kanske blir svårt men följa resultatet i matchen kanske :)

Frölunda-Hamburg
Imorgon möter Frölunda ett nytt tyskt gäng. Hamburg skall vara något bättre än motståndet förra veckan, Mannheim, och kom trea förra året i den tyska ligan.

Laguppställningar och text inför matchen finns på länktipset. Man kan även följa matchen live imorgon via WWS!

Sv: Videogeni?
Danne_L: Videoredigering är ett tungt område. Känns snarf lättare att söka reda på nån annan som har den perioden :)

Sv: Videogeni?
BROS4EVER:

Rikta blickarna mot the Draganresidence.

Videogeni?
Har problem med guld-perioden 2003
Många har försökt, men alla har misslyckats.
Filen är fångad via ett sattellitkort från fyran.

Vem är grymmare än grym och Djävligare än djävlig?

//BROS

Träningsmatch mot Mannheim
Man fick definitivt dom svaren man kan förvänta sig mot ett Mannheim som var taggat och färgat av den relativt stora skara nordamerikaner som deltog.

Matchen fick en chockstart eter lite mer än en minut, när Mannheim efter ett anfall som bara kan betecknas som besynnerligt, när puckens hastighet växlade mellan slow motion och raketens hastighet! Sampan visste inte vad han hade att vänta av detta klasslag frå Tyskland. (Med tyska ögon sett!)

Efter inledningsmålet blev det ett ställningskrig mellan Frölunda och Mannheim, som Frölunda givetvis vann på grund av bättre fysik! Ingen som såg matchen kan säga att vi var så mycket bättre!

Försvaret var riktigt uselt! Koivisto och Niemi verkar inte passa ihop alls och Ronnie Sundin fick bära en junior på sina axlar hela matchen!

Nej, trots alla fina förvärv, kändes juniorerna piggast, fräckast och mest framåt. Åhslund kan vara mannen för framtiden för ett Frölunda som missade finalspel föregående säsong p.g.a. en trupp som verkade sakna "suget".

Louie verkar ha hittat sin miljö i första-kedjan!!! Kanske man skulle prova att behålla honom där! Kallio och Plûss i samma kedja skulle kanske vara något att sätta tänderna i? Två trollkonstnärer som inte drar sig för det oväntade!

Ser fram emot "Borgen" på tisdag.

//BROS

Sv: nästa match ??
frölunda:

Samma som alltid, 19.00.

Danne_L: tid ??

frölunda:

På tisdag i Borgen mot Hamburg.

nästa match ??
jag undrar bara när nästa match är.

Sv: Frölunda-Mannheim
danoj:

Till vänster under "Efter match". Gör om gör rätt!..;)

Dragan 2k:

Inte såg jag någon sådan inte :)

Förresten ligger en matchrapport ute på länktipset

Dragan 2k:

Rätt skönt att han höll en jämn dålig nivå i i alla fall - nej Marcus, det är inget bra omdöme.

I övrigt får man väl säga att försvaret var rätt slapphänt idag. Sampan gjorde väl heller inte sin bästa match. Dock MYCKET kul att se Åshberg ta för sig och dessutom göra två mål. En kille inför framtiden, absolut.

danoj: Visst var det Vinnerborg som dömde. Saknade honom i första matchen och blev närmast chockad att han inte dömde. Men som tur är finns det ju en backup från samma fina lilla Ljungby som kunde döma då.

Blev en del utvisningar och ett tag var man rädd att matchen skulle spåra ur. Han kan verkligen inte hålla matcherna när det blir lite problemartat.

Som tur var blev det inga skador och det är det som är viktigast att hålla koll på när han dömer känns det som.

Dragan 2k:

Eftersom du frågar så antar jag att det var Markus Winnerborg, vad vinner jag? :)

danoj: Vågar du gissa vem som var domaren?

Enligt telefonrapport ifrån Dragan så vann Frölunda ikväll med 7-5, försvaret var tydligen inte det bästa, sen hade vi ju inte Henke i målet heller, hur sampan var vet jag inte :)

Koivisto satte tydligen en mörsare i krysset och junioren daniel åhsberg satte 2 pytsar.

Sv: Frölundalåt
Boråsindian:

Nu tryckte jag på fel knapp, kan du radera mig å adda igen? :)

danoj:
Har addat dej, tar gärna emot låten sedan....

Linnea:

För litet filutrymme på denna sidan för att det ska gå :)
Men dom som vill ha den kan ju adda mig på Msn:

[email protected]

danoj: Jamen var har du hittat den då. Du får ju dela med dig så vi andra också kan njuta!=)

Frölundalåt
Den efterlängtade låten som jag sökt efter så länge är äntligen återfunnen, ville bara informera resten av er om det ;)

Låten som menas är naturligtvis Triple & Touch - Vi vill se Frölunda , låten som spelades frenetiskt mest under Boorkens tid i båset under tidigt 90-tal.

"Vi vill se Frööööluundaa, laget som kan bjuda till fest för sin publiiik!"

MoK: *suck* har haft annat i huvudet. Kom på nu att jag kanske skulle kunna gå idag. Men just det, jag e ju ingen *riktig* supporter....

slashpuppie: Kanske lite sent att Försöka samma dag som matchen spelas. Jag har haft min biljett lääänge redan. Men klart det handlar ju om intresse. E man intresserad så löser man det.

MoK: kan tala om för dig att jag har letat runt hela morgonen på nätet. Har prövat olika telnummer men inget napp. men nu ska jag försöka med dig tips....

slashpuppie: Glömde en sak..... du kunde frågat här tidigare :)

slashpuppie: Är man lite drifitg så hittar man allt!! Antingen ringer man Frölundas kansli och kollar eller så kan man ju kolla med Mölndals hockey eftersom matchen spelas i ÅBY. Simpelt va?

www.molndalhockey.com/

Danne_L: jättekul med träningsmatcher, men det är inte konstigt de inte får publik....Hittar ju inte nåt jäkla telnummer nånstans!!!

Frölunda-Mannheim
Dags för årets andra träningsmatch. Saknas gör Henke och Kallio, i övrigt fullt lag.

Kolla länktips för hur laget mönstras.

Sv: Peter Ström
Danne_L:

Hehe ok det låter bra!

Sv: Peter Ström
danoj:

Finns en mängd biljetter kvar så det finns INGEN ursäkt till att inte vara på plats..:)

Peter Ström
Vår gamla trotjänare Peter Ström uppges vara klar för Italienska laget Cortina, fick jag iaf reda på idag :)

Bara att önska Peter lycka till i Italien!

Är det någon som förövrigt vet om dett finns biljetter kvar till morgondagen match i Åby ?

Sv: Frölunda-Mora
Danne_L: Bortspelade vet jag inte om jag kan säga då dom inte ens var med i matchen men visst dom kan fåp det. Men minns en sekvens i matchen när en Mora spelare åkte mot mål o på nått vis kom förbi sin back... men inte Henke. Minns inte vem det var

MoK:

Jo just därför. Pass-pass och mål. Frölunda var bortspelade. Tycker jag vi kan bjuda på då det var det enda Mora gjorde som var direkt bra på hela matchen, hehe.

Danne_L: Vet inte ens om förarbetet var så värst tjusigt.... Frölunda satt o fikade på sargkanten.

salk:

Tilläggas skall att Adam bara hade att raka in pucken från en halvmeter, det var förarbetet som var tjusigt;)

Danne_L: Tror Moras lycklige heter Adam Andersson, fd Brynäs. Kan jag ha ett sådant bra minne tro?:)

Ett jävla läckert mål för övrigt!

Salk:

Det är typiskt Brynäs, vi släpper iväg de bästa lirarna ; )

MoK:

Håller med, riktigt snygga kombinationer, helt enkelt Frölunda, dvs grymt bra :)

mangan: Stora siffror som sagt och klart snyggare än dom senaste åren.

Thomas17Srsen: Stämmer bra. Och bortadressen blir som tidigare vit, men med tydligare gröna inslag än tidigare. Dessutom kommer garanterat ingen att missa vilka spelare som är på isen då siffrorna är bland de större som skådats.

danoj: Hej angående färg-sammansättningen röda tröjor och gröna byxor, skall man ha det också i elitserien??

Hälsningar
Jan

Frasse: Formeringen vad ganska rörig igår eftersom flera spelare saknades från Frölunda. Uppställningen finner du på länken nedan under senaste matchen.

danoj:
Ingen som saknar den flyktade Steen med andra ord? ;)
Skall bli spännande att se vad Mora kan prestera den kommande säsongen och man skall väl inte döma laget efter endast en match mot elitserie motstånd. När man dessutom mötte ett av de lag som tippas ligga i toppen av serien så blir det inte en rättvis jämförelse.

Hur formerade Frölunda sina trupper igår?

Danne_L:

Stämmer, det var fint :)

Nya dräkter idag med, dom mörkgröna byxorna tillsammans med dom röda tröjjorna (som fått en mörkare ton?) tyckte jag matchade varandra perfekt.

oh ah Martin Pluss say oh ah Martin pluss!

danoj:

Tror Moras lycklige heter Adam Andersson, fd Brynäs. Kan jag ha ett sådant bra minne tro?:)

Ett jävla läckert mål för övrigt!

Dragan 2k:

Ingen som dratt målskyttarna märker jag, så jag får väll offra mig ;)

Det roliga är att jag kommer faktiskt inte ihåg vem som gjorde Moras mål :)

1-1 Martin Pluss

2-1 Antti-Jussi Niemi

3-1 Niklas Andersson

4-1 Magnus Kahnberg

65Selander: 64 fraktioner och utan samarbete. Hehe. Undrar hur det sker med disponering av biljetter till bortamatcherna...

« · 409099 · »