Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 422321 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lite ryktesspridning och annat löst snack
Dragan 2k:
Ett tjusigt backpar hade det kunnat bli....

Jag tycker det känns heltokigt men jag är inte sämre att jag kan ändra mig om det visar sig vara sant.

Var har du läst dessa rykten om Salograbben?

Dragan 2k:
För er skull hoppas jag han står för sina egna klubbor , annars kan han bli dyr i drift för er ;->

Sannes: Vem vet. haha. ett fjärde backpar i Likit och Sami Salo haha. Nej så kan det givetvis inte vara. Om Salo skulle vara klar lär inte Likit vara kvar efter septembers slut.

Det förefaller i så fall som en skum värvning. Han är bra. Om det råder inget tvivel. Men nog kändes det som att man enbart var ute efter de fyra NHL spelarna som spelar här nu. Vad är man ute efter tro? En ren NHL kedja?

Dragan 2k:
Hade Frölunda haft detta i backfickan så hade knappast Likits namn varit på Frölundas hemsida, så detta är nog just bara ett rykte.

Men är det sant så skall det bli mycket intressant och se hur tränarna löser det trevliga problemet.

Sannes: Min tanke exakt. Vi har en mycket bra försvarskonstellation. Kanske den bästa i elitserien. I alla fall den bästa försvarsblocket Frölunda någonsin har haft.

Dragan 2k:
Hm, det där borde man ju ha hört något om, fast jag var inte helt fokuserad på hockeyn eftersom det var fotboll samtidigt.

Men behöver vi verkligen en back till?

Lite ryktesspridning och annat löst snack
Inne på lite olika sidor runt om nätet. Dragan gör sin närvaro känd. Det går rykten om att Frölunda gjort klart med den finska backen Sami Salo. Alla grundar detta på uttalanden som skett i hockeylive i sändningen HV - Frölunda där hedningarna från Jkp var ofina nog att vinna mot hjältarna från Göteborg.

Någon som hörde detta eller har hört ngt mer?

Sv: Expertpanelen sätter standarden
Dragan 2k: Hehe. Matotränade. Det var någon tjuv som snodde de sista två bokstäverna märker jag. Belöning utfästes.

Dragan 2k:
World Cup, vad är det? :)

Skulle vara skönt för grabbarna om de kunde göra mål snart, det underlättar det hela, tror jag alltså.....

Sannes: Henke ja. Suverän i målet som vanligt misstänker jag. Nu väntar vi bara på att Samme och Pebben kommer igång ordentligt. Kommer ta någon vecka eller två innan man kommit in i tempot ordentligt. Grabbarna är väl, bortsett från World Cup, matotränade.

Dragan 2k:
Känns som Henke är stabil i målet....

Dragan 2k:
Jag vet inte hur det fungerade förra säsongen, men visst borde dom ha grejer som gör att alla kan lyssna, det kan ju inte flippa ur, bara för att det kommer in några fler ju längre matchen lider.
Skitgrejer!

Sannes: Jämn match men andra perioden kan man fråga sig vad som hände. 20-6 i skott till HV under andra perioden.

Dragan 2k:
Där var säsongens första förlust ett faktum.

Sannes: Jo tidigare har den funkat bra. Det är nog som Dysso säger. 9 sekunder kvar. inte omöjligt. Två snabba nu

Skit oxå :(....jaja, vi har några matcher kvar att spela...

Dragan 2k:
Det har funkat bra för mig tills för några minuter sedan.

Dragan 2k:

Samma problem här. Antar att många vill följa upplösningen av den här matchen.

Sannes: Usch vad kasst. Kan de inte få en stabil lina på hockeylive. Den sackar efter hela tiden nu

Känns som utmanarna ligger bäst till för att kunna få in resultatet.
För egen del så är jag väck efter att jag tippat 2-4, men mangan med 3-3, Emma med 3-4 och slas med 3-5, känns väldigt heta just nu.

danoj: aja, ni har väl vänt sådana här matcher förr. Minns en viss match mot Leksand föregående säsong...

danoj: lugn och fin nu danne, Frölunda har ju sina 2 mål kvar :)

danoj: 10 minuter kvar ju...

Så, 3-2 till Hv och skitkvällen är fullbordad.

god natt.

Dysso: Nja, kan inte riktigt gå med på det sörru...Denna säsongen kör vi över allihop!

slashpuppie:

Jag tycker vi satsar på det här istället:

"HV börjar perioden med 1 mål, då blir Frölunda förbannade, drar på sig ett par utvisningar och släpper in ett mål till." :)

Dragan 2k: HV börjar perioden med 1 mål, då blir Frölunda förbannade och gör 2 och så går mitt tips in :))

Sannes: Bara att vända på resonemanget som jag skrev tidigare om psykologiskt viktiga mål. Bara att ta nya krafter i tredje

2-2 av Jämtin, precis innan andra perioden är slut.

Dragan 2k:
Jag tycker nog att det har varit match hela tiden... :)

Dragan 2k: 2-1 nu. Hmm. Match igen...

Klinth: Absolut. Vi tar det första först. Ett tidigt ledningsmål på vad det verkar vara enligt radiosporten Frölundas första skott på mål. Detta skapar givetvis självförtroende för oss samtidigt som det skapar viss oro i HV lägret. Mycket psykologiskt viktigt. Sedan mål i slutet av perioden. Ojojojoj. Psykoligskt mycket viktigt. Nu har man en kvart på sig att fundera på det jobbiga att ta in två mål. Man måste chansa lite mer och öppna sig bakåt.

Dragans tips på 3-1 lever än så länge

danoj: Grymt bra med 2-0 redan i första perioden borta mot HV 71. Det trodde jag ju aldrig..... Hoppas att det håller i sig nu då!!!

Sannes:
Säger bara 3 ord, Antti-Jussi Niemi !!

2-0 !

Tjohoo, här går det undan....0-2 av Niemi, tid 16,47.

Klinth:
Oj, doktorerat, det var väldans.....
Då skall jag med spänning vänta på Dr Dragans tankar....

Sannes: Ja, snabbt mål igen. det är ju inte helt oviktigt ur den psykologiska aspekten. Dr Dragan har doktorerat i detta ämne och kommer säkert att delge oss sina högt värderade tankar runt detta med fördelar av ett tidigt ledningsmål.

Sv: På tiden....
Dragan 2k: Dessutom vet vi att uppskatta att njuta av en fet cigarr och en rökig whiskey.... Varför inte en Havanna och en Ardbeg?

Planera våra offensiver och deffensiver.... Hur skulle vi kunna misslyckas? ;-)

Sicken pangstart i Jönköping, mål av Jonas Esbjörs efter 2,12.

Klinth: Jo visst är det så. Själv tror jag på den konstellationen. Som du säger ett par som kompletterar varandra ypperligt. Vi står ju, som många insatta i branschen vet om, för flera viktiga ideal som är mycket viktiga för ett lyckat lag: spelglädje, taktik, hårt men schysst spel, överlägsen taktik. En offensiv och fröjdig och hockey av sällan skådat slag..

Ja, då får man revidera sitt tips med andra ord.
Eftersom båda lagen är bra offensivt så tippar jag istället 3-3 och turlig Frlölundavinst i sudden.

Svanru: Det finns ett alternativ som det viskas om i korridorerna på kansliet för Svenska hockeyförbundet.

Man har planer på att ta in ett helt oprövat radarpar och ge dessa gentlemän 100% makt över Svensk ishockey de kommande 10 åren.

Den man som är tänkt att stå för det taktiska upplägget. Vurma för sina tekniska lirare och stå för finliret inom framtidens hockey är ingen mindre än Dragan 2k. Han har en erkänd förmåga att nosa upp de allra hemligaste sakerna om sina moståndare och kan lägga upp taktikplaner jämfört med en mästare som Evensson. (lättast kan detta jämföras med en mästare på schack som spelar mot en 3-åring)
Hans kontaktnät är så stort att det sträcker sig utanför våran atmosfär. Det Dragan 2k inte vet, är inte värt att veta!!!

Som vapendragare väljs en man som gillar tuffa tag. Det skall göra ont att spela hockey. Denna man drar sig inte för någonting och krävs det, så sätter han folk på att märka motståndarna. Spela tufft mot våra stjärnor, ni åker hem i en liksäck!!! Denna man ägnade ett helt år åt att bli torterad av Saddams tortyrmästare, enbart för att förstå innebörden av smärta. Skoningslös är ett epitet som användes om denna man redan i lågstadiet, och sedan dess har det bara blivit värre. Denna hårda man är så hård att han gråter när han ser en fullvuxen man ta i så han kräks, när dessa håriga bestar knäcker ben så det knakar i takt med den Svenska nationalsången. Den man som dom viskar om är Klinth.

Klinth: Förvisso håller jag med dig om att taktiken har en viss betydelse men det viktigaste är lidelsen, blod, svett, tårar, lirare, kämpa, etc etc etc. Vi kanske skulle värva en kanadick till coach.

Svanru: Vilka fler tränare har attityden att rå på hockey som inte är lika bortklemad som den Svenska hockeyn? Säga vad man vill, men det krävs tuffhet på isen för att vinna. Elitserien är relativt snäll, vilket blir problematiskt i internationella matcher. Då måsta man våga beordra "märkning" på vissa spelare. Det är jag övertygad om att Wikegård inte drar sig för. Sedan är frågan om tuffhet räcker. Man måste ju vara taktiskt kunnif oxå.....

Klinth: Men Klinthan då. Alltid denna förkärlek till Stockholms filosofin. Har vi inte fått nog av dessa defensiva taktik monster. Conny för all del även om jag inte tror att han tar jobbet.
Det behövs en riktig lirare/tränare som inte står i givakt för proffsen.

Svanru: Långt innan min tid det där så jag får lita på ditt ord.

Klinth: Vem vågar ta över är oxå frågan? Finns inte många i detta land som är kunniga nog att klara av det. Och dom som är det är oftast upptagna med annat. Conny har nog coachat sitt sista hockeylag har jag en känsla av även om han vore perfekt för rollen. Wikegård e jag tveksam till visst kan han ta beslut och ryta men som du säger... räcker det?

mok: Jag var trött på honom redan som spelare. Han var en riktig grinpelle redan då.

mok: Det var ju bara ett par år för sent.... Otroligt att det Svenska ishockeyförbundet trots allt vågar ta ett sådant besked!!! Inte illa alls, bara några år för sent som sagt.

Frågan är nu vad vi har att ersätta honom med?
Conny vore det bästa alternativet, men han har väl pensinerat sig nu eller???
Återstår då Wikegård kanske? Han vågar ta beslut. Han vågar vara tuff. Men räcker det?

Svanru: Jo håller med dej. Det var på tiden hade tröttnat rejält på han redan vid OS....

« · 422321 · »