Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 430297 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs-Frölunda... Expertpanelen visar vägen?!?
Vf chefen:
Jag får ju hålla med om att ni är i bra form - jag anser att ni och FBK är de enda två lag som blir definitiva topplag. Jag lutar lite år att även DIF (ve och fasa) blir det, men lever på hoppet.

Vf chefen: Trender e ju till för att brytas sägs det. Brynäs må vara mindre bleka i år men vi har slagit dom både hemma och borta. Men man skall aldrig underskatta och VF e ju inte det laget som brukar radda upp bortasegrar precis.

claesw: Vi har inte förlorat mot brynäs på typ 3 år. Så man kan se det på två sätt. Antingen vinner dom inte nu heller eller så är det Brynäs tur att vinna. Tyvärr för Brynäs så är Vf i så bra form så det blir alt 1.

Vf chefen:
4-3 till Brynäs. Ta tipset från en som prickade in 2-2 mot LHC senast (och att ni skulle slå MoDo)...
Brynäs är ett helt annat gäng i Gävle, och i år än det bleka lag ni sett i Skandinavium nu ett par säsonger.

Remes: Man får ju va med och satsa oavsett men vi får la skaffa en till nivå då. Experter - Utmanare o Utbölingar :)

Det bör bli 1-2 men det har Remes tatt, så jag kör på 1-6 eftersom det inte finns något annat kvar. Tror Brynäs kommer spela mycket defensivt nu när norrlandskrossen är på turne.

mangan: Ok, naturligtvis så menar jag brynäs-frölunda 2-5.

Danne_l: tyckte jag sett den och tycker det är dålig stil att jag fick den sist av alla :(

Remes: haha men jag kanske inte bryr mig;)

Mok: jag tror inte dem har fattat det än.. iallafall inte willysson

Remes: det blir 1-4 tror jag---...

Danne_l: Tur jag kan rensa inläggen om jag skriver för illa!

Trodde reglerna var klara sedan tidigare. Bara Frölunditer får satsa, klart slut!

mok:

Jodu, nu får du passa dig för vad du skriver!

Håller med om tippningen. Vi gör upp klara regler. De första tio utmanarna känns klokt, som mangan skrev.

mangan: Trevligare med bara Frölundaiter eftersom dom oftast har koppling till det vi tippar om. Reglerna från början... bara Frölundaiter får tippa med resultat som räknas.

Danne_l: Stavningen i sej är det inte så mycket fel på snarare mina fingrar som knattrar på snabbare än vad skallen klarar av. MEn ta inte över rollen som språkpolis nu e du snäll!!

mok: Jo, det var väl iofs sagt så. Alt att dra gränsen vid de tio först tippade utmanarresultaten.......

mok:

Du stavar som en kratta ibland, det är du medveten om?:)

mangan: Känns som en den resuötat får strykas om resultaten går in då dom rä "icke" Frölundaiter.

Sv: Hockeymagazinet
mangan:

Japp. Tur man låter sin andra hälft köpa dom där magasinen jämt då.

Danne_l: Tycker nog att det var lite fult av dem att inte skicka ut den till medlemmarna innan premiärmatchen. Många som köpte "i onödan".

slashpuppie:

Den sålde dom ju dessutom i Scandinavium på premiären, satt och läste den bredvid dig där med andra ord..;)

Dragan 2k: Det var delvis därför jag la till reservationen....

mangan: Haha. Ok. Poäng tagen och givetvis rätt också.

Dragan 2k: Jag misstänkte också det, men det kanske kan lära folk att skriva det de menar och inte bara mena det......... För så kan man ju inte gärna säga till Svenska Spel, "jag menade tvärtom"

mangan: Undrar om inte Saknad är feltolkad. Har svårt att tro han tror på 5-0 för Brynäs. På samma sätt gällande Slashpuppies tips.

Jaha, inte många resultat kvar att välja bland nu. Men jag ringde upp Janne och Lillis förut och de berättade att de minsann hade tänkt vinna med 0-4.

Ni övriga tror så här:
Experterna:
1-5 Dragan
2-3 Danne
1-4 MoK
0-3 Klinth

Utmanarna:
4-1 leek
2-4 Kungen
2-6 millis
1-3 emma
5-0 saknad
5-2 slashpuppie
2-5 Sannes
3-2 Lundberg74 (om ahlbom inte vill ha det)
4-3 Ahlbom
0-4 mangan
(med reservation för att jag missat något)

Nu har jag kommit hem ifrån kärringarallyt, lite fattigare men med ett gott humör, så nu vet jag att Frölunda kommer att vinna med 5-2.

Sv: Löpsedlar och annat ofog
Paddan:

Det kan det säkert ha varit, så mycket minns jag faktiskt inte.

jag får tro på 5-0 då..

knaskamilla: Hmm, från -94. Var det Chris Simon det handlade om, månne?

Paddan:

Den här, från -94, är också ganska hemsk:
"I natt mötte Foppa sin skyddsängel"
Jag trodde först han hade varit nära att dö, men så illa var det inte. Det handlade om hans privata bodyguard på isen.

Dragan 2k: Själv satt jag här i eftermiddags och njöt till fullo av bilderna på SVT.se från SM-slutspelet 2002/03. Det var inte utan att man fick ståpäls till vissa av inslagen. Speciellt ett mål i Timrå en väldigt sen måndag kväll mot Luleå samt ett annat en tidig lördag kväll nere i Göteborg...

Lundberg74: Hmm. Ser att man från Brynäs håll blir en förstärkning svagare om man uttrycker sig så. Josef Boumedienne fick påbackning med ytterligare en match för incidenten med Davidsson i HV av disciplinkommitéern.

En svår match för Brynäs blev helt plötsligt ännu svårare känns det som.

Dragan 2k: Ja det e faktiskt helt suverät om man skulle missa ett avsnitt.

lizzard: SJälv tycker jag det är kanonbra att man kan se hockeykväll när man vill via deras utmärkta webbtjänst

Lub: Är åxå lite besviken på hockeykväll, men allt e väl bättre än tv 4 hockeykväll iallafall, där fick man inte ens se alla målen från alla arenorna, istället hade dom nåt inslag om dansk hockey eller nåt likande. Plus att hälften av sändningstiden gick till reklam åxå. Så bättre än tv4 alla gånger.

Paddan: Min personliga favorit är nog "Pillan slog Tengby blodig". OCh det var när hon skulle göra sitt fina lilla slå-av-champagnekorken-med-skida- tricket och råkade träffa Tomas tumme i hans program

Den där med kungen hade jag inte hört. Haha

Jag tycker att Svensk media överhuvudtaget är kass på rapporteringen kring Elitserien i år... Hockeykväll i SVT suger stort...

Dragan 2k: Äh, han åkte ju ut för någon form av regelvidrigheter av dubbel karaktär vid två tillfällen igår, så det är klart att han gjorde någon form av attack på Frölunda. ;)
Tyvärr funkade inte heller det som väckarklocka för våra spelare igår.

Själv gjorde jag någon form av attack mot bussen i morse, men det hade iofs varit bra ifall jag hade kommit ihåg plånboken som låg hemma på köksbordet. Blir lätt lite halvhetsigt när man vaknar 8 minuter innan bussen avgick norrut. Så det blev till att meddela universitetet att jag blev en aning försenad...

Angående löpsedlar så var en intressant löpsedel på en av skvallertidningarna för ett antal år sedan: "Kungens bäste vän är död". När man öppnade tidningen och läste artikeln så var det en av hästarna i det kungliga hovstallet som avlidit.

Löpsedlar och annat ofog
Hmm. Det är alltid lika kul att se hur man vinklar grejor på löpsedlarna. Som löpsedeln för GBG upplagan av Aftonbladet: "Peter Forsbergs attack på Frölunda".

Attack? Var? Att han tar ut sin frustration på Niemi? Då mer en attack eller vedergällning på Niemi. Knappast Frölunda. Sedan vette tusan om man kan kalla det för en attack.

En attack tänker jag på 150 skör och in med personen i spekarbåset.

mok: nä, jag är ju ingen riktig supporter så de tänkte väl att det inte var så viktigt med mig....

slashpuppieHar du inte fått den förrän nu jag har redan hunnit läsa slut den :)

Hockeymagazinet
Jag kom hem och hittade den nya tidningen "Hockeymagazinet" innanför dörren. Sicken glad överraskning! Nu har man ju att läsa i flera månader framåt. Mycket bra tidning!

Då får jag väl vara lika optimistisk som alla andra och säga 2-6 då
Kallio gör tre mål =)

Dragan 2k: jag kör vidare med mitt 5-2 dårå...

kungen: 5-1 till Frölunda blir det.

Danne_l: Kungen tippar 2-4 helt enkelt då...

leek: får väll komma in och bryta trenden 3-2 eller 4-3 ;)

kan bli tuffare än ni tror i "hockeymecka". gisar 4-1 :D

« · 430297 · »