Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 452534 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Affe spelar efter Nyår
Dragan 2k:

Jag hade också några hockeyspelare i mina skolkataloger. Den här tycker jag är roligast:

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/bfpojke.jpg[/bild]

Vem anade att han några år senare skulle lyckas se ut som en grottmänniska?

mok:

Pebben har han spelat med förr. Jag tror Alfredsson t ex passar Pebben bättre än Loui och tvärtom. Slipper lära känna varann och den biten...

Dragan 2k: För övrigt tittade jag igenom min gamla skolkatalog från Burgården 1993. Där ser man en ung Daniel Alfredsson på skolfotot. Vem ahde anat att han flera år senare skulle vara en av världens största hockeystjärnor.

Dragan 2k: Det är alltid jobbigare andra året när förväntningarna är högre ställda. Så har det vart i stoprtsett för alla

Danne_l: Misstänker oxå det blir Loui som får nöta bänk vilket är synd. Men varför tror du Affe kommer in så mycket snabbare än alla andra? Gäller ju att känna sina medspelare. Visst han kommer inte göra bort semn från start men att nå hög nivå lär ta längre.

Danne_l: Visst är det synd om Loui om det blir som så - vilket vi kan anta. Men faktum är att Loui inte kommit till sin rätt i år. Det är alldeles fär hög klass på Elitserien idag för att juniorerna ska utvecklas på rätt sätt. I fjol var Loui suverän - framförallt i slutspelet. I år dock går det lite trögare.

mok:

Mitt tips blir att han petar undan Loui och hoppar in i den kedjan. Synd för Loui dock...

Jag tror inte Alfredsson behöver mer än 3-5 matcher för att komma in i det. Vilket blir ungefär en och en halv vecka.

mok: just precis...

slashpuppie: Träna e ju en sak men gäller som sagt att komma in i truppen. Pebben o Samme har ju typ börjat vakna nu efter ett antal omgångar.

mok: han skulle åka till Kanada nu och börja träna sa han till morrongänget imorse. men som sagt, han är ju inte direkt inkörd i Frölundatruppen...

mok: ...eller så blir han sverigens dyraste bänknötare :-))..

Danne_l: ja du danne,de finns ju iallafall ingen som kan kalla dig liten längre :-))

Danne_l: Frågane hur bra han kommer vara när han kommer då han inte spelat på länge. Och vem skall han peta? Som Danne säger så e det liksom svårt att tacka nej till en sådan spelare men det e lite blandade känslor.

slashpuppie:

Japp, visst kommer det vara kul att se honom igen. Var ju tio år sedan man såg honom i Scandinavium sist. Då var han, liksom jag, en liten pojkspoling.

Danne_l: du har la rätt.
Samtidigt som jag tycker det är överdrivet så tycker jag ju att det skulle va kul att se honom i Frölundatröjan...jag är helt klart kluven i frågan.

slashpuppie:

Visst har det blivit så. Men samtidigt är det mer eller mindre omöjligt att tacka nej till en sådan spelare. Samtliga lag värvar och då måste man nästan haka på och ta chansen om man får den.

Danne_l: visst e det så, gillar honom som spelare skarpt. Men vi har vårt lag nu, tycker det här med NHL-spelare har blivit helt överdrivet.

slashpuppie:

Förstärka laget? En av världens bästa spelare, han kommer vara en enorm tillgång inför slutspelet. Det som är synd är ju då att han kommer peta bort exempelvis Loui, vilket kanske inte känns helt bra.

Dragan 2k: äh, kunde han inte va med från början fattar jag inte vad han ska här o göra nu.....

danoj: Gott. Återstår att se om han tar med sig Wade Redden. Den sistnämnda vill ju spela med Alfredsson.

Affe spelar efter Nyår
Daniel Alfredsson till Frölunda efter Nyår!!

Se länk

Sv: Experterna...
ernie eagle: blanda inte in mig bland experterna,e värd mer än så!!!!

kungen: Vad dåliga ni Experter tycks vara? Tillfällig formsvacka eller är det nåt mer beständigt?

mok: nix,förra året jobbade jag på vintern....!!!!

kungen: OK men tydligen har du inte det numera :)

mok: hade väl viktigare saker att göra då....

kungen: Reglerna sade nog från början att vi kör säsongen ut och därför gör vi så. Sen förnedring vet i 17 om man kan kalla det. 4 mot 10 borde resultera i stora siffror. Förnedring var det däremot förra säsongen när vi 4 vann överlägset mot alla utmanare. Vart var du då?

Experterna...
Ska vi köra först till 10 o sedan börja om?? det e ju kul med lite spänning....??
Måste ju vara skönt för dom så kallade experterna att få denna förnedring ur världen..?

5 dagar kvar...!!!

Sv: VF-malmö
guldindianen: 5-2 till frölunda skulle jag tippa på malmö tar en chockledning med 2-0 men sedangör vf 5 mål

JaSa: hoppas malmö vinner..fast det är ju inte så troligt, så vi kan gå upp e serie ledning:P

Vf chefen:
Fläskar på med 5-0..

Sv: Karjala
Danne_l:
"Tomppa" kör hellre en turnering
"hemma", då slipper han Balticka..
Förstår inte vad det är för fel
på Baltica.. :>

Danne_l:

Det är tisdag idag, och det spelas ingen elitseriehockey....
Blir ju galen, lägg ner dom sk pajasturneringarna för ärligt talat, vem tusan bryr sig!

Ahlbom: tror du verkligen att MIF gör såpass många mål?
Jag tror att det blir som förra mötet. 8-1 till VF

Vf chefen: jag tror att ni vinner med 6-2

Klinth: Jag vågar ifrågasätta er eftersom jag inte fått in nåt rätt själv, ännu :-)

Danne_l:

Tillägg. Plüss är ju med och representerar Schweiz så det är en herrans massa frölundaiter borta den här veckan.

BROS4EVER:

Kallio, Koivisto och Niemi är det som skall lira hockeybockey i Karjala.
Kallio var väl lite osäker med tanke på sin fot men han kör nog gärna hemmaturneringen.

slashpuppie: 4-2 till Frölunda.

Till mannen från Ed. Do not dare to question the Experts!!!!

BROS4EVER: det var la nåra som skulle med. Kallio var det iaf...

Jahapp, 7-2 till Frölunda säger jag

Karjala
Är det någon som vet om vi blir av med några finnar under Karjala Cup?

Eller är det så att vi "klarar" os undan med 3 spelare?

Känns ganska skönt med uppehåll just nu!!! Det börjar se slitet ut på banan hos våra tappra! (Och även hos andra lag)

Henke fixar nog turneringen med glans, och kommer tillbaks med bravur.
Kahnberg har haft känning av ljumsken...Vila hade kanske varit bättre?
Bäckis har förmodligen både fysik och sug så det räcker hela säsongen? Små misstag så här på slutet betyder förmodligen inget!

Hoppas vi kan hålla ångan uppe fram till jul, och sedan spurta mot slutspelsform efter det!

//BROS

Sibbe:

ja det kan nog bli lite jämnare. frölunda spelar ju tyvärr lite ojämnt men det gör nästan alla lag
dom har iaf visat att dom fungerar perfekt nu i början av elitserien, får hoppas att det håller i sig
och med tanke på att målskyttar som magnus kahnberg och första linen med johnsson & co kommit igång så kan det mycket väl blir 8-1 igen, ;)

Frölunda - Malmö 3-1

Nu jäklar ska mitt favvotips på 4-1 gå in.

Danne_l:

Det verkar vara en tippning från en jämn match det =)
Fast det blev ju faktiskt 8-1 senast kom jag på nu så lite lite jämnare har du rätt i ;)

Danne_l:

haha :)

6-2 säger jag då!

Vf chefen:

Malmö har värvat lite spelare så det blir säkert jämnare än sist.

Frölunda-Malmö 7-1.

Sv: Södertälje i Scaniarinken, hur skall det gå tro?
Vf chefen: O hoppas ingen blir skadad.

VF-malmö
Får väl starta matchtråden för nästa match Vf vinner mot Malmö med 5-1. Expertpanelen har givetvis företräde at ta mitt tips. Fast det vete fan om dom kan kallas experter om det ska fortsätta så här.

« · 452534 · »