Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 458928 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda möter lilagult
mangan:
Det vore väl ett öde om din bänkgranne fick in 4-2 resultatet.......

.........men eftersom jag inte får tippa det så tar jag 4-4 istället.

Jag tror som förra gången: 4-2 och sista målet i tom bur.

Attans Danne, nu snodde du "mitt" resultat mitt framför näsan på mig, jaja, är man expert så är man.

Nu satsar jag på att Frölunda vinner med 5-3.

jag tror på 5-1..

10-0 till Frölunda.

Dragan 2k: Eftersom mitt system att tippa målfattigt funkade så fortsätter jag med det...3-1 säger jag

Haha. Det är kul att se hur fel ni kan ha. Det blir 4-1. Loui sätter alla och som han gör det. Fyra mål inprickade efter efter att period 1 pågått i 1:29. Gerber sätter Färjestads mål i en tom Frölundabue när Frölunda jagar sitt femte mål.

Guinness:

Gerber må vara lysande men Henke är bäst.

Klinth: sorry alla "experter"...gerber kommer att hålla en hög klass denna afton oxå...och det blir 3-3. tror VF kommer att ha det mesta av spelet men som sagt gerber är lysande...

mok: 3-2 Nu måste jag bara ha rätt.......

Sv: Tippa Timrå - Frölunda
mok: Jag trodde det. Det gav mig 850 pix... :-)

gud: Tror faktiskt inte många av oss Frölundaiter trodde att det skulle bli sådanna siffror i denna matchen :)

mok:
Ville bara hjälpa dig att vara tydlig..Så ingen missade det...;)

Jag var en av dessa som inte trodde att Frölunda skulle orka hänga 5 mål mot TIMRÅ IK..Men tji fick jag och de andra som trodde det...

gud: Skrev ju faktiskt detta nedan. men vissa av er hade säkerlige inte trott han skulle släppa 4a heller

mok:
Rätt ska vara rätt..Ni gjorde inte 5 mål på Kipro...
Allt annat är petiteser...;0)

mok: Tycker jag inte, vi har fritt fall neråt from nu!

Åke the Myth: Så kan det gå :) Nu ligger VF där vi skall igen men det e tajt mellan TIK. Blir en spännande fortssättning

Klinth: Alltid kul när folk fär äta upp sina kaxigheter :)

Danne_l: 4-2 för mej denna gången

mok: Ja, det var ju ord som han fick käka upp ;-)

Frölunda möter lilagult
Frölunda visade igår att matchen mot Malmö hemma senast var ett olycksfall i arbetet. På tisdag kommer Färjestad på besök, matchen är utsåld sedan länge. Hett!

Experterna har inte fått in ett resultat så här långt i år. Nu jävlar, nu sitter den!

Frölunda-Färjestad 5-2

mok: Det var sant!! Jag ska aldrig, aldrig aldrig aldrig mer vara optimistisk, det går åt skogen varje gång.

Men jag tycker det var en bra match trots att ni var grymt effektiva o vi grymt ineffektiva.
Frustrationen är total men jag är inte less, vi tar er nästa gång.

Rådbjer o ryssen är inte välkommen till SA nån mer gång, trots att han lipade till klacken.

Åke the Myth: Hmmm vem var det som skrev:

Ursäkta tipset men ni gör aldrig 5 baljor på Kipru!!
Haru tullat på bandylikören?

Nu stog han ju bara i Mål vid 4a av dom men 5 slank in :)

Sv: Ödmjukt så var det dans...
Friman SR: För att även om man har draftat en spelare så är det upp till spelaren att bestämma när man skall åka över. Henke ansåg att han hade lite mer att ge i Es och tog ytterligare ett år här . Andra åker över enbart för att dom får chansen , den kanske inte dyker upp igen.

JJ fick ju kontrakts förslag vid 31 , så det beror ju på HUR bra man är.

Sv: Kahnberg
Tack för lektionen!
Vi ska inte ligga i topp, vi ska tugga hälsenor!

Ödmjukt så var det dans...
Grattis, ni var bäst och sannerligen äckligt effektiva.... Jag förundrar mig återigen, varför fick inte Sveriges överhuvudtaget bästa målvakt stå i World Cup? Hur kan man överhuvudtaget förbise Henke? Det finns inte ens på vykort hur bra han är......

New York är ju världens stad med alla som helst muskler för att göra saker och ting. Är man i New York då kräver man det bästa av allt.... Men i mighty New York och i Rangers mål där står en målis som läcker som ett såll, varför kan då inte den agent som scoutat Henke se till så att han befinner sig i New York och inte idag i Sydkraft Arena lixom.......

Jsg skiter i lockouten, Henke, varför var inte just du i New York idag för...?

Jepp, Frölunda och ÄLSKADE TIMRÅ dansar och vi och ni dansar alltid fräckast av alla, jag tackar för att ni har sett till så att ÄLSKADE TIMRÅ IK inte tar förgivet att i Sydkraft vinner man bara....

Vi skärper till oss..... Och kommer att vara taggigast av alla i april när det verkligen gäller.....be sure of that.....;-)

FORZA TIK.....alltid, alltid...............

mangan: Om segern nu var rättvis hur kunde det då lika gärna gått åt andra hållet? Hade den segern då var orättvis?

Som sagt Pålle e kung att lyfta in pucken i öppen bur!

Jaha, ingen fick in tipset. Det var väl inte direkt oväntat i och för sig...

danoj: Grattis till segern!!
Idag var ni det bättre laget:-)))

gud: Han var lika dålig åt båda håll, ja. Men i tredje får Timrå skylla sig själva. Då gnälldes det som om man vore ett bottenlag. Lill-Kentas munläder gick i ett.
Rättvist var det till slut, men det kunde lika gärna varit åt andra hållet. Bra match mellan världens två bästa hockeylag, som någon sa på toaleten i SA.

2-5 kändes bra. Fick in resultatet på matchen. Dock gjorde ju MoDo för lite mål så bomben sprack. Nu blir det segerbastu och sedan käk och öl...........

För er som inte visste så går matchen just nu i repris, bara om man vill se alla målen igen :)

PS: Påhlsson är kung när det gäller att göra mål från egen zon!

darktroll:
Det stod på WWS-sidan att Åhsberg skulle spela, har jag för mig alltså..

danoj: Ok då stämde uppgiften från swehockey då. Åhsberg lirar ju med j20 istället tydligen. Läste att han skulle få chansen ikväll någonstans.

darktroll:

Nix, Tukio gick in å körde forward med Joel och Jari.

Kahnberg
Magnus var ju inte med och spelade , men fick inte daniel Åhsberg chansen att spela istället ? Verkade ju inte så på swehockey.se i alla fall

danoj:
Lätt vara "kaxig" med facit i hand, eller... :)

Så himla skönt, vinst i Sydkraft Arena med 5-2, sista målet gjorde Påhlsson i öppen bur.

Sådärja, så lätt så lätt...;)

Hm, tror minsann att jag är ensam frölundait här just nu.

Hur som helst så har Frölunda tryckt in sitt tredje mål, målskytt Höghardh.

Tjohoooo, 2-0 nu, målskytt Plüss.

Då var första perioden slut, en kul period med rätt så många målchanser för bägge lagen.
Men oj, vad utvisningar det har varit.

1-0 till Frölunda genom Esbjörs.

Knappen: Njae, skulle inte tro det va !

Blir 8-0 i dagens match. Till Frölunda.

Danne_l: Ett ödmjukt tack för "Staden", det är allt för ofta Norrlandshelvetet, Norrlandspölsan, byn och gud vet vad....

Men med "Staden" åsyftas säkert Sundvall nedan tror jag, vilket är fel gällande ÄLSKADE TIMRÅ IK. Sundsvall är en kommun med ett för mig farmarlag i ishockey, Timrå är oxå en kommun med ett hejdundrande ishockeylag tycker jag då. Sundsvall och Timrå är så närliggande så jag förstår "Staden"....

Joggelektion gratis lixom som jag bjuder på.....

Uffelitufferådbjer... släpp puckushlingen nu, jag tyar icke längre.....

FORZA TIK...........alltid, alltid............

mangan:

Gott. Styr upp händelserna i staden idag. Önskar jag vore med...

Från ett vackert och soligt Sundsvall kommer mitt tips. 2-4.Sista målet i tom bur.

Klinth: Håll i hatten .............ja nu ska jag fara till arenan och se min barndomsstad komma på besök det blir kul.................men två av seriens bästa lag möts med dessa målvakter......dagsformen avgör tror jag....tips: 2-2 vid full tid

« · 458928 · »