Någon som vet om hur det gick med Sami Salo? Jag antar att han förvärrade sin skada. Lite dumt att han startade matchen idag, hade varit bättre om han vilade, hm, det går bra och säga så nu, när man har facit i hand.
Vf chefen: Själv inhandlade jag en sådan fin jubileumströja :)
Matchen var riktigt bra. Kul att se Frölunda kämpa lite igen....förutom i sista perioden då de börja slöa till och slarva. Men vi vann och 3 nya goa poäng!
danoj: Det hjälpte på stört. Frölunda gjorde 3-1 målet 19,54 i första perioden, var Niclas Andersson som gjorde målet. Men enligt de där webnissarna så var det en målvaktstavla.
Sannes: Härligt med 2-0 och båda i powerplay. Spelet på hemmaplan kanske på väg att förbättras. Jag undrar likt Dream Team vad Salo gör på isen. Skumt. Han skulle ju vara "ledig" idag. Men det är bara att tacka och ta emot.
Vf chefen: Visserligen bor jag i en stad med ca 50 000 invånare men jag får nog klassa mig som lantis jag också, jag kommer ju ifrån din grannkommun. Bredband, sån lyx finns inte där, om det är riktigt dåligt väder på vintern så skall jag vara glad om jag har el. Som värst har man varit utan el i fyra dagar, med vedspis och utedass så klarar man sig länge.
Nåja, nu börjar iallafall snart matchen, kan man hoppas på en underhållande match där Frölunda står som segrare i slutänden.
Vf chefen: Ja, jag håller ju med om att det är lite snedfördelat, men jag anser ändå att snacket är lite överdrivet. Ofta är det kanske så att man lägger mer märke till skriverierna iom att man irriterar sig på dom. Ungefär som att man tycker att det nästan alltid är rött ljus varje gång man kommer till en korsning. Man glömmer lätt alla gånger det är grönt... ;-) Själv har jag också bredband men tyvärr ingen skog runt huset. Och lantisar finns det gott om häruppe. Stockholm byggdes ju dessutom av lantisar en gång i tiden. Lokaltrafik har vi så det räcker men du skall inte tro att stockholmarna uppskattar densamma. Gnäller som fan när inte bussen eller tunnelbanan kommer på minuten. Bortskämda, det är vad dom är. Här har man en del att lära av landet.... ;-)
Huge: Problemet är att man inte behöver skriva så mycket i rikstäckande media om stockholmslagen. All vet ju att det nästan går mer folk på en Mora match en vad det gör på en Dif match. Det jag menar är att jag tycker det är orättvist speglat i verkligheten. Dif borde inte ha så mycket mediautrymme som dom har bara för att dom håller till i en Sveriges största stad. Jag vet att det var nån sammanfattning av mediaexploateringen efter förra säsongen. Jag tror att HV och Färjestad vann den med Djurgården på 3 plats. Frölunda kom på 4 trots att dom spelade semi vilket inte djurgården gjorde. (kan ha fel på placering).
Ja, jag är avundsjuk på att Stockholmslag syns mer i media när dom inte har det stora instresset i verkligheten.
Dessutom är jag en riktig lantis. Bor i en av Sveriges minsta kommuner finns bara skog rutomkring. Har inte ens lokaltrafik men jag har i alla fall bredband.
Dysso: Håller med helt och hållet om det du skriver i mittstycket. Det sista du skriver håller jag dock inte med om. Ordet "landsort" andvänds väl förmodligen i stort sett endast av Stockholmare när dom vill klargöra att ngn t.ex bor utanför Stockholm. Hur långt utanför sta´n man skall bo för att ingå i denna kategori är lite vagt och ospecificerat. Det viktiga är dock att benämningen "landsort" inte är ngt negativt, som de flesta s.k landsortsbor tycks tro. Däremot är benämningen "lantis" lite mer laddad och avsedd att kanske raljera lite med dom som inte bor i sta´n. När du jämställer "fjollträsk" med "landsort" så tycker jag att du har fel. "Fjollträsk" är enbart ett negativt ord som används i avsikt att nedvärdera. Se´n att 90% av invånarna i Stockholm är inflyttade landsortsbor är en annan femma.... :-)
Det märkliga med att man använder ordet landsort om allt är väl att dom flesta man kallar för lantisar aldrig varit i annat än stadsmiljö. Det finns nog inte särskilt många fler kor i Göteborg än vad det gör i Stockholm, t.ex. :P
Jag skulle vilja påstå att en majoritet av Sveriges befolkning INTE bor i landsort, eller på landet, eller är "lantisar" i någon egentlig mening eftersom dom är stadsbor. Precis som stockholmarna.
Det är ett ett lika stor löjes skimmer över de som kallar allt skiljt från stockholm för landsort som över att kalla stockholm för fjollträsk.
Dream Team: "det verkar ju vara Stockholmare som har ett behov av att just sätta en benämning på dom som INTE är därifrån"
Precis. Ungefär som att folk från landsorten ofta har ett behov att sätta en benämning på dom som bor i en större stad. Också ett tecken på osäkerhet...?
Min poäng från början är att snacket om att Stockholmslag t.ex alltid gynnas på ett eller annat sätt är kraftigt överdrivet, för att ibland t.om vara helt felaktigt. Visst är det kanske en liten övervikt av skriverier i tidningar och annan media vad gäller denna region, men det är å andra sidan kanske inte så konstigt. Det mesta som rör samhällets styrande, media osv finns ju i Stockholm. Inte alltid acceptabelt men dock en liten förklaring...
Lite dumt att han startade matchen idag, hade varit bättre om han vilade, hm, det går bra och säga så nu, när man har facit i hand.