Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 490899 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Torsdagens match
Vf chefen: Det blir samma resultat som igår. Frölunda - HV 5-2

heffe: 3-0. Har fått in det tidigare och vaför ge upp ett vinnande recept?

Klinth: Efter en match som kunde slutat med många fler mål hoppas jag att de kan få lite mer skärpa i avsluten. HV har haft några tunga förluster på det senaste, men vi vet alla hur bra dom kan vara när dom får det lilla flytet. Dom är säkert sugna på att ta 3 friska... Kan bli tufft.

Med detta i åtanke så spelar jag.... 3-2

Dragan 2k: Blir nog snarare 5-0...

Nu blir det tippning på mitt favoritresultat igen. 4-1. Och nu ska det resultatet tamitusan gå in.

4-0
Dags för Henke att (n)olla..
Intressant att se om HV har någon glöd kvar
eller om det känns lika uppgivet som
man såg MIF befinna sig i..?

Mycket intressant "matchup" imorgon. Ett HV som nu är i stort poängbehov, men som inte har kunnandet. Och kunnande har Frölunda, men kanske inte poängbehov...

...alltså säger logiken att Frölunda vinner.
Varför?
Jo, eftersom vi kan så mycket mer än HV att motivationen inte slår klass. Det är för stort glapp mellan de bägge lagen helt enkelt.

5-1!

Sv: Frölunda - Luleå
Heda: Lika bra att vila över SHG isåfall inget att strassa med som du säger.

Högardh skall undersökas under Onsdagen. Men har man problem med revbenen, så är det väl inte troligt att han spelar imorgon. Det smärtar ju oerhört, och då är det nog inte så behagligt att gå in i en närkamp kanske...

Dragan 2k: Inte varje gång en spelare gör 3 mål i en match. Tycker dock Kallio är en av dom som alltid ser lika glad ut när han gör mål. Sen finns det visserligen måååånga som ser lika glada eller gladare ut när dom gör mål. Stefan Larsson brukade ju inte direkt deppa när han gjorde mål.

mok: Undrar om man någonsin sett en spelare bli gladare över att göra mål än Tomi Kallio. Hela ansiktet lyser upp och hans leende som tar över hela ansiktet. Inte bara omdelbart efter målet utan även efteråt i båset sitter han där och myser.

darktroll: Yes men det stog väll i tidningen :) Men dom kan ju ha det hemma utan att han smittas för den delen. Hoppas Högardh blir frisk snabbt bara. INte för att Jensa gjorde bort sej igår.

mok: Många som dillar =) Var det inte affe som hade magsjuka i familjen ?

darktroll: Jasså revbensfäste. Hörde nån dilla på matchen att han fick magsjuka :)

mok: Läste på svenskafans att Högard hade problem med ett revbensfäste. Men att det inte sa så mycket mera om det.

Danne_l: Det visste vi ju redan innan iofs :) Men det spelar liksom ingen roll hur jag tippar så går det inte oin ändå. Kallio verkade veta hur jag tippade igår och ville hjälpa mej men dte var ett tungt lass att bära själv.

Jensa var som sagt annars bra igår igen. Men hoppas Högardh e tebax imörra.

mok:

Hemmamatch igen alltså. HV skämde ut sig i Europacupen och åkte på stordäng igår. Borde innebära det är ett sketgäng?

6-1.

Torsdagens match
Snabba bud mellan matcherna nu. Efter en tillställning igår som var sådär hoppas vi på bättring redan imorgon. Får dra till med ett av mina gamla favvo resultat som numera aldrig går in när jag vill ha det :) Alltså 4-2. För övrigt vill jag även ha 4-2 vinst för Frölunda i söndagens match mot Mora så nu slipper jag missa det :)

millis: Aldrig hört uttryck som:

KAsta inte sten i glashus eller sparka inte på den som ligger?

JaSa: Jag måste säga att jag blev grymt imponerad av Alfie i går, hela NHL kedjan spelade bra tillsammans...(Höjde sig all något med Alfie på isen, eller var det bara jag som kände de?)
Helt jävla underbart att se Jensa på isen, verkligen skit kul att han får chansen att fortsätta, farlig nära mål en gång, och ruggigt nära en assist.

För övrigt tycker jag att Frölunda ger ett bra intryck. Alltid kul att se så mycke fina målchanser, då vet man att målen kommer hagla in snart. Lille Tomi Kallio visade vart skåpet skall stå, 3-1 målet var ju underbart. "Äsch, jag skjuter väl själv då!" Heheh

Mitt 8-1 gick inte in, tur att jag hade 5-2 på unibet =)

HV på Torsdag, ROCK ON !

millis:
Men, va fasen..
Går det att prenumera på vissa resultat..? :)

Freddan:
Nyss hemkommen från galatillställningen.
Det stod och vägde ganska länge mellan lagen.
Kunde lika gärna vägt över till Lules favör.
Men så hittade Tom-Toms Hemohes-flaskan
och gick loss som i en finsk tango.. :>
"Holma" såg lika grym ut som i finalen ´96.. *burr*,
fast han var inte lika mycket "Demolition Man"
framför mål som på den tiden.

Så gick då drömmen som brukligt vad gäller drömmar inte i uppfyllelse. Återstår bara att grattulera till en välförtjänt seger.

darktroll:

Äsch. Talar ju inte om någon gris som klantar sig utan en spelare som spelar tufft, innanför gränserna.

Danne_l: Om så är fallet , så är det väl bara sporten som förlorar på det själv , om varje lag förser sig med några förstörare som skall gå in och grisa för det andra laget.

darktroll:

Sånt som är en viktig pusselbit i det vackra vi kallar hockey.
Alla kan inte göra snygga mål och läckra pass bakom ryggen utan det finns plats för alla spelartyper i ett lag. Oavsett om du är ett serieledande lag eller ett gäng som kämpar i botten.

Danne_l: Men det som retstickorna gör så himla bra , pratar stup i ett. Hakar , slashar , trippar . Enbart för att få en eller flera spelare ur balans. Är det nått man skall syssla med , för det är ju inte hockey i min mening

darktroll:

Absolut inte. Spela på gränsen, men på rätt sida av gränsen. Som för övrigt Luletränaren sa innan matchen. Då spelar man inte fult, man spelar tufft. Precis som Jensa gör när han är på gott humör. Men hittills i år och förra säsongen spelade han riktigt fjompigt. Men visst, nu är Jensa tillbaka igen så nu behövs ingen Ledin...

Danne_l: Men räcker det inte att man hänger in några puckar , det skulle göra mig ganska förbannad på banan. Låter lite som du förespråkar fula metoder för att vinna ?

Danne_l:
Jag tycker Ni glänste rätt så bra förra säsongen, så det är ju vår tur nu....

Är det bara jag som tycker att Frölunda var dålig på tekningar idag, de första 10 minuterna av matchen så tror jag inte de vann en enda en.

darktroll:

Jo nu börjar ju Jensa ta för sig igen. Men tidigare i år har vi saknat ett riktigt svin. Någon som kan spela på gränsen och driva motståndarna till vansinne.

Sannes: Ändrat. Ska nog säga upp mig som expert snart, ingen bra lön.

Danne_l:

Psst, läge att ändra utmanarnas fyra till en femma.

Danne_l: Vi har redan jensa , jobbigt om man har en spelare som blir helt mosad var han än sätter sin fot. Ledin åkte ju ut ganska mycket med . Men jensa tar nog priset med sin " höga klubba " han skulle ju bara lyfta klubban till andra sidan av spelaren

Danne_l: Det hade varit intressant med Ledin i laget. Men om nu lockouten håller i sig kan jag inte se att han skulle platsa.

millis:

"Släkten är värst" heter det ju:)

Stabil insats igen. Luleå stod upp bra tycker jag, de gjorde nog sin bästa match i Gbg på mycket länge. Sen den där Ledin, han vill jag ha i Frölunda nästa år!

mangan:

Ja, 5-2 slår ytterst sällan fel av nån konstig anledning=)
Vad hände med "experterna"? =)

millis: Ditt resultat funkade utmärkt idag, helt klart. Utmanarna rycker ifrån, igen.......

Sv: Alfie is back!
Dragan 2k: Djup ska det ju vara.

LL: Tack ska du ha. Det ser riktigt bra ut. Det får man erkänna. Framförallt med Affes intåg som gett kedjan med Påhlsson och Pebben mer dup. Förhoppningsvis ser vi frukten av detta när Affe är mer matchtränad.

För övrigt var detta en riktigt snäll match.

Dragan 2k: nja, vi hade lite för klen offensiv för det. Själv är jag än så länge mest inriktad på att vi ska slippa kval. Det kan bli nog så kämpigt.

Det tar emot att säga om en motståndare, men jag är grymt imponerad av Frölunda den här säsongen. Jag tror att ni tar guldet. Jag kan inte se hur något lag ska kunna stå emot denna lagmaskin i bäst av sju matcher.

Portello: Med detta spel som ni visade upp lär slutspelsbiljetten vara säkrad.

danoj: Förstår det.
Kräver omspel! :)

Portello: Den är ju preparerad av vaktmästaren i samarbete med Affe. Han sa det på ppv.

Portello:

Tackar!
Affe förklarade ju det i intervjuvn, han hade ju snackat med fastighetsskötarn innan matchen ;)

danoj: Grattis till en välförtjänt seger.Men en liten undran, vad har ni för sarger i Scandinavium?

Nån som vet vad som hände med Högardh?

Mats Weiderståhl som bisittare, jag hade tom föredragit Robert Perlskog!

Synd att Affe inte fick sätta den där, förhoppningsvis sätter han en i andranu :)

Sv: Loui blir e bobcat för ett tag
65selander: Haha. Det var för oss annars en skön nyhet. Kanon att han blir utlånad i stället för att harva i J-20 laget.

Loui blir e bobcat för ett tag
Kunde ni inte låntat ut han till oss i stället. Detta skall jag aldrig glömma bort ;-)

mok: Han leder ju iof poängligan...

« · 490899 · »