Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 493599 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora - Frölunda
Danne_l:
Jag tror mer och mer på att mitt tips är korrekt.
Min kamrat Lex1 har letat upp följande bevis på att Hendrik Lundqvist är så säker på vinst att han ställer upp utan fullständig utrustning.

Tre poäng till Mora ikväll, alltså.

Kickan: Verkar som ditt inlägg fick folk att ändra sig en smula. Nu bara 5,4%.

Dragan 2k: Jag är förvånad över att hela 5,6 procent helst möter oss i kvarten. LHF är väl ingen bra erfarenhet för er i slutspel ; )

Danne_l:
Har hört att dom infört ångervecka
på hockeymatcher..

Danne_l:
Det är nog bäst att försöka styra om dem till nästa bortamatch, där Frölunda plötsligt kommer vara taggade till max...

Metal Guru:

Puh, sicken tur jag inte åkte med grabbarna upp idag då. Kanske skall ringa upp till dom och be dom åka hem igen så dom slipper lägga ut onödiga biljettpengar?:)

danoj:
inte för att jag vill vara taskig, men imorrn kommer ni förvånat åka hem med noll poäng i bagaget! ;0)

Dragan 2k:

Det är synd när det går så lätt ;)

danoj: På tal om vilket kan vi dra ifrån ännu mer i tabellen efter Linköpings förlust idag. Vinst imorgon och vi ligger hela 12 poäng före tvåan med en match mindre spelad.

Får väll lägga ett tips jag också då inför morgondagen:

Mora-Frölunda 1-6

kungen: Kan du lägga av att sno mina resultat? Jag vill väl också tippa rätt nån gång=) Säger väl 2-6 då.

Sv: Torsdagens match
mangan:

Med den klubbtekniken måste man ju bjussa på öppna lägen ibland.

Heda: .... i öppen kasse........ ;-)

Danne_l: Puh. Det tog lång tid.

Mok: Där satt den... 1-0 helt enkelt.

Heda:

Klubban träffade inte ansiktet!

Efter att ha blivit motbevisade med hjälp av bildbevis så förklarar härmed jag och Millis oss besegrade i tvisten om vart klubbjäveln träffade.

Danne_l: Frölunda vinner med 6-0

Sv: Plüss stannar i Frölunda!
danoj: Haha Danoj. Bättre sent än aldrig att upptäcka det:-)

Tycker att souvenirshopen ska börja
sälja tyrolerhattar med Plüss namn.
Varför inte gökur där det hoppar ut en
bubbelhead Martin istället för en gök.

danoj:

Då lägger jag till en:

Grattis!

Danne_l: Jag väljer 1-3 då om inte det är taget redan.

mok:

Nej det behöver hon inte göra. Hon har redan tippat 3-6, därmed basta.

Grymt med Plüss, då kan han slappna av och koncentrera sig fullt ut istället för att ha tankarna på en eventuell ny klubb.

kungen: Jag är inte lika lågmäld som du...

En Frölundavinst med 5-2, känns hur bra som helst.

Underbar läsning om att Plüss stannar ytterligare ett år.

JaSa: Henke har nog inget emot att få se Tretiak-tröjan. Han släpper in två mål nämligen. Det spelar dock mindre roll då hans kollega på andra sidan planen tvingas vittja nätet hela sju gånger. 2-7 alltså.

0-3
Håller inte Henke nollan nu så ska
jag tracka han med min Tretiak-tröja
återstående matcherna.. :)

Heda: Ja iomed att vi ska åka upp så e jag inne på ditt spår Heda,mycket mål villsäga,men tror inte på så många mål utan lägger mig på 1-6 helt enkelt..

Ses imorgon bitti boys

Mora - Frölunda 1-8

Går inte in mer på något resonemang eller liknande, utan tror att det talar för sig själv:)

Dragan 2k: Jepps mycket värt att behålla en sådan spelare. Trevligt att han trivs i staden och i Scandinavium det syns ju :)

mok: Suck. jaja. 4-1 då. Haha

Ursäkta språket men fan vad gott att Plüss har skrivit på ett nytt ett årskontrakt.

Dragan 2k: Det där har jag redan tagit :)

mok: Alla vet ju att det blir Mora - Frölunda 2-4.

Danne_l: Hon får la tippa själv om hon vill ha ett resultat tycker jag.

Sedan går Millis in och tippar tidigt.

Mora-Frölunda 3-6.

Klinth:

Det brukar bli en del mål lagen emellan, eller det har blivit det så här långt.

Mora-Frölunda 3-5.

Klinth:
Nej nej nej :D. Tror på 4-2 till Mora jag

Mora - Frölunda
Tja, vi fortsätter väl att knappa in på utmanarhögen....

Frölunda vinner igen, denna gång med 1-5. Mora är ett stukat lag....

Sv: Kvartsfinal- Hur spekulerar ni?
JaSa: Här är länken till dokumentet som bekräftar det du skriver. Datum för semi och finaler finns också klara.

Dragan 2k: Jodå det minns man allt. Skogshuggaren nummer 1 :) Brynäs e alltid kul att se men trnder e ju till för tt brytas säger do så vi får la se. Tror dock BIF får det svårt att nå slutspelet.

Dragan 2k:
Lånar mitt eget inlägg från
WorstWeatherScenario-sidan:

Slutspelet brukar bli en helt
annan historia.
Det är nog enkelt att spela nu
när man skaplig serieledning.
Kanske nerverna kommer tillbaka
när alla har samma förutsättningar?

Såg i programbldet att speldagarna
var spikade:
Mars fre 4, sön 6, tis 8, tor 10,
lör 12, mån 14, ons 16.

Antar att bäst placerad spelar:
B, H, B, H, H, B, H ?

Bara att skicka spargrisen till Scan
och börja ta ut semesterdagar.. :)

mok: På tal om ngt helt annat. Minns ni Tobias Holm. Här har vi en fin liten beskrivning om honom på svenska fans:

"Den tekniske och tuffe forwarden flyttade från anrika Leksand till Oskarshamn inför den här säsongen. Ett beslut han aldrig ångrat."

För övrigt ser jag gärna Brynäs i kvarten. Alltid roliga matcher - oftast i alla fall - dessutom har vi en rätt ok track record mot dem.

WaterMelonMan: Ödmjuk skall man alltid vara oavsett. Det brukar annars slåtillbaka hårt :)

mok: Jo, givetvis. Men det skadar inte att vara lite ödmjuk nu. Vi har ju dår med det =)

Portello: Innan dnna säsongn var det nån korkad Modoit som tyckt Andersson skulle sluta inför denna säsongen eftersom han bara skulle floppa :) Undra jag vem som f(l)oppat :)

Danne_l: Får säga grattis till att N.Andersson signerat ett nytt kontrakt med er. 3 år lyder det på.

WaterMelonMan: Vi kan ställa skridskorna på hyllan resten av matcherna och ändå nå slutspel. Tänk på det till skillnad för lagen som slier med kniven mot strupen varje match.

Klinth: Jag skulle föredra att Frölunda får möta Brynäs i kvarten, för det skulle betyda att Brynäs klarar sig upp på slutspelsplats. Och det skulle ju glädja alla trevliga Brynäsfans =)

Enligt mina beräkningar behöver förresten Frölunda en poäng till för att vara garanterade en slutspelsplats, så vi kanske inte skall börja spekulera för tidigt =)

Klinth: Yes bäst av 7 är det. Ser inget lag som skall kunna rubba frölunda i bäst av 7 så länge inget underligt händer.

mok: Det är ju just det. Risken finns ju för att man åker ut redan i kvarten om man möter Modo. Men vinner man så har man alla fördelar av just det mötet. Och i dagsläget så är det ju trots allt fördel Frölunda i bäst av 7...

(För det är väl 7 möten i både kvart, semi & final nu för tiden?!?)

Klinth: Alla ve vi ju hur det gick förra säsongen när Frölunda vann för lätt och fick vila och sen aldrig riktigt kom igång. Själv vill jag inte möta MoDo i kavrten har för taskiga minnen av det :) SSK hade annars vart treligt.

« · 493599 · »