Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 514900 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - Djurgården
Dragan 2k: Här kommer Bumbi björnarna typ

mok: Tjoohooo. Imorgon är det dags igen för slutspel. Fasen vad Dragan alltså.

Suffe: Vi e inte så mycket för idiot frågor här inne....

mok: Aaha ja har redan fått de förslaget från en annan hockeysnackare... de e bara de att ja e laaat.... hahaha men ja får la göra det om de inte finns nån vänlig själ som vill svara på mina idiotfrågor... ;-)

Suffe: Tips... läs Frölundas hemsida eller wildwestsupport.se

Boråsindian: Jepp ja hörde de ja med... men några e la tillbak hoppas ja men inte alla... funderar på om Esa kommer att pallra sig tillbaka nu till första kvarten men läget verkar fortfarande oklart... Om någon vet nåt om dessa spelare hur vida de kommer att spela eller ej får ni gärna skriva ett inlägg. (Det gäller alltså spelarna N.A, Esa, J.K. och Salo)

Sv: Kvartsfinal 1 Luleå - Frölunda

Som vanligt är det svårt att tippa rätt resultat men jag satsar på 6-3 till Frölunda.

gud: Vi e la lika ödmjuka som vanligt. Vi e ju favoriter att bärga guldet om inga större konstigeheter händer.

Jag menade ju tvärtom *suck*

gud:

"Så tar vi Djurgården med sin rutin ifrån slutspel så är det en bragd.."

Haha, bragd? Att Timrå slår ut Djurgården? Näe du, oddsen för att Timrå ska avancera till semifinal är inte speciellt höga.

Danne_l:
jag räknar med att det blir riktigt tufft..Är grymt lycklig över
att vi slipper att kvala....Så tar vi Djurgården med sin rutin ifrån
slutspel så är det en bragd..

gud:

Jag är så ödmjuk jag med att jag gratulerar till kvartsfinalförlusten som väntar för er!;)

ståpäls:
Kan bara hålla med..Det är så härligt ödmjukt härinne så jag
passar på att slänga in ett GRATTIS till guldet redan nu jag med...

Allt annat än tolv raka måste ju vara en missräkning för FI. Grattis till guldet!

Dragan 2k:

Korrekt uppfattat!

Danne_l: Jag uppfattar ditt tips som 1-5 även om det står liiiiiite annorlunda.

Klinth:

Inga problem det här...

5-1

mok: Man vill ju inte att folk ska tro att jag åkt på lappsjuka eller något ;-)

Klinth: Konstig respekt annars :)

Klinth: Förtydligande, VF vinner alltså!!!

Dragan 2k: 5-2, sätter respekt direkt ;-)

mok: Tveksam. När foppa försvann kom ju näslund, som förbättrade. Men jag är övertygad om att foppa förbättrar

jesper_modo: Ni är ju bättre utan Foppa :)

mok: Det är "skador och grejer" som har ställt till det för oss.
Men det ser ut att bli bättre.
Men jag kan erkänna att fröluinda ser starka ut

jesper_modo: Ser tyvärr inte MoDo som det största hotet direkt. Även om jag har mycket svårt att se nått lag slå Frölunda i bäst av 7 så länge inga skador o grejer ställer till det.

Jag tror Frölunda vinner med 4-2 i matcher eller 4-1.
Frölunda är för stark för alla utom MoDo ;)

Dragan 2k: Haha ja det var ju faktiskt rätt skoj :)

mok: Mattias Ek, vår gode vän på Expressen har i alla fall sagt vad som talar för en Frölunda vinst i denna matchserie och emot:

FÖR:

"Allt. Bäst hemma. Bäst borta. Bäst i powerplay. Hetaste målvakten. Jämnheten i laget och genom elitserien. Frölunda har vunnit alla fyra möten med Luleå i vinter."

EMOT:

"Bara nervgift, plötslig njursvikt, galopperande övervikt och dåliga vitsar kan bromsa guldresan."

De kan vitsa till det riktigt bra ibland

Dragan 2k: 5-3 tror jag faktiskt. Luleå kommer streta emot bra

Kvartsfinal 1 Luleå - Frölunda
Äntligen drar det igång. Grundserien färdigspelad. Och så blir det slutspelsräven Luleå som man ska försöka beveka.

Blir en riktigt tuff match men jag är optimistisk och säger en härligt fin och vacker 4-2 seger för våra kära hockeyhjältar från Göteborg.

Go Frölunda!

Boråsindian: Esbjörs e troligen inte tillbaka tlls på Fredag. Sen hoppar jag förkylmningen dom har inte sprider sej vidare

Vf chefen: Du de är bara å stann hemma ;-)

Vf chefen: Jag hoppas att det är avgjort till våran fördel redan då......

Boråsindian: Det var ju inte så bra...

Vf chefen: Den går 19.00 från gbg till kristiansand...... =(

Boråsindian: Huga, det hade jag inte vågat. Desto närmare guldet desto tätare matcher. (inte våren 2003 visserligen)

Vilken tid går båten? Kanske du hinner om det inte blir förlängning.

Vf chefen: Jag och frugan ska åka på kryssning den 15 april, vet inte vad jag gör om frölunda skulle spela 7e avgörande final då. Då får båten vänta tills matchen är slut....

Boråsindian: Frugan vill att vi ska åka på en liten minisemester till Kiel eller Fredrikshamn nästa helg. Om jag inte räknat fel så borde väl kvarten vara klar på Torsdag? Vågar man chansa? Tänk om Luleå faktiskt vinner en match. Risken finns ju.

Suffe: Läser på frölundas hemsida att dom som saknades idag var Niklas Andersson, Jonas Esbjörs, Jens Karlsson och Sami Salo. Hoppas alla eller iallafall 3 är tillbaka på fredag.

mok: Oki, hahaha ja ble allt lite osäker där ett tag... men ja nu sitter ja bara å väntar på att de första pikarna ska börja hagla eftersom ja, som sagt var, har utlyst dem om ja skulle ha haft fel angående matchen.. vilket ja (*snyft*) hade... hehehe

Suffe: Man skall alltid stå för vad man säger oavsett. Men det heter optimist :) SKojade bara till det lite,

Sannes: Samma här, åldern börjar ta sin rätt....

Boråsindian:

Japp, kärringen klarar inte av att vara uppe så här sent.

Sannes: Kanske dax att gå o lägga sej ;)

Sannes:

Äh alltså, fyran sänder från den fjärde semifinalen.

Nu skall jag inte ändra mig mer, tror jag....... Hm, är nog läge att skaffa glasögon så jag kan läsa rätt från första början.

Boråsindian:

Fast jag tycker nog att Arne och Ankan har blivit sämre denna säsongen.

Sen så får jag nog rätta mig själv, tror jag alltså, det verkar som det enbart är finalerna som fyran sänder. Iallafall står det så Canal+ hemsida.

Sannes: Finns inget som slår canal+ sändningar med Arne o Ankan som kommentatorer.

Intressant blir det helt klart på fredag. Tredje kvarten visas på Canal+. Bra beslut.
MoDo - Färjestad och Djurgården - Timrå. Hyfsat tuffa matcher kan man tro.

Boråsindian:

Jag tror att fyran brukar komma in när semifinalspelet börjar. Jag ser helst att det dröjer ett bra tag innan dom börjar sända. Jag är inte så förtjust i deras hockeysändningar.

mok: hahaha jodå ja har seglat sånna men ja tror ja stavade fel, ja tror de stavas optemist men ja e inte säker... men de spelar ingen roll längre... hehe vi förlorade ju så nu e de dags för er att få lov att börja mobba mig de sa ja ju innan så de e la bara att stå för vad man sagt... HAHAHA

« · 514900 · »