Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 531075 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Väntetiden är olidlig
mattias - 74: Som sagt, så är det inte fel att svara på nåt som VF chefen skrivit, han jämförde guld och silver, så jag hakade på!
Ni i Leksand skulle verkligen behöva en kvalitetscenter som Jönsson i laget, då hade ni inte legat så pyrt till nu... Jönsson kommer med i landslaget just för att han är en väldigt duktig hockeyspelare, och är en ledare på isen, inte så många i ES, som har dom ledaregenskaperna i sig, och centerspelet är LYSANDE!!!
Förresten, höll inte du på soplaget Leksand? här inne låter det ju som att du håller stenhårt på FRÖ, jaja, kan inte leksand ta sig till finalen nån gång i modern tid, så får du väl hoppas på att andra lag, som FRÖ gör det, och när dessutom Leksand inte kan spöa FBK nån gång, ja, då blir det ju förstås ännu jobbigare för dig, alla förluster mot Färjestad ligger nog och gnager i dig, annars hade du inte varit så här hatisk och barnslig mot oss FBK-supportrar.

Danne_l: Nja, det var ju VF Chefen som jämförde med hur många silver Färjestad hade, jag hakade bara på liksom!
Jag har väl aldrig påstått att bara för att FBK har 6 guld, så är dom ett bättre lag än FRÖ, eller har jag det? som sagt, jag jämförde också med vad som hänt tidigare säsonger, att sedan det visar på att FBK råkade ha fler guld än FRÖ, det kan jag liksom inte rå för:-)

Niemi och Tukio förlängde
2 år har båda killarna förlängt sina kontrakt med, härligt att speciellt Niemi skrev på, Niklas Falk undrar nog fortf vad som träffade honom i mittzonen i Frölundaborg senast.

Haha nu närmar det sej. Jag tycker att ni inte behöver bli ledsna när frölunda förlorar. Det är ju som sagt färjestad de möter. Och om ni blir allt förkrossade. Så kanske ni kan ta en liten semester och grubla på om ni håller på rätt lag.

Hehe

Om vi tittar på vinterns matcher så ser vi i alla fall att Färjestad har spelat riktigt dåligt på hemmaplan mot Frölunda, medans matcherna i Scandinavium har varit riktigt täta och gått till sudden.

Så förhoppningsvis får vi som har biljetter till Frölundas hemmamatcher några riktigt rafflande kvällar, medans matcherna som går i Karlstad (och som åtminstone jag kommer att se på TV) blir promenadsegrar för Frölunda. Låter helt ok för mig! =)

lu93rowa: Du missade ett möte:

2004-09-11 Frölunda - Färjestad 2-3 på neutral plan.

Det var en match som gick innan ES började. Tycker den kan vara värd att begrundas minst lika mycket som den matchen i januari förra året som du tog med.

Se länken för mera detaljer.

lu93rowa: aha oki :)

mok: så ni får se lagen också

lu93rowa: Varför kopierade du in resultaten igen??

Fem senaste möten mellan lagen:
2005-02-19: Frölunda-Färjestad 2-2 (ÖT)
2004-12-06: Färjestad-Frölunda 0-4
2004-11-23: Frölunda-Färjestad 1-2 (ÖT)
2004-10-19: Färjestad-Frölunda 1-5
2004-01-25: Frölunda-Färjestad 7-2
här är resultaten kopierade

brucka du va inne på www.hockeyligan.se

lu93rowa: dom har värvat en ny spelare från finland

mok: ja färjestad har varit väldigt bra senaste matchena

lu93rowa: Svårt o se på det viset tycker jag. Det vi närmst kan titta på är väl 2-2 matchen då FBK och FHC istort har kvar dom lagen sedan dess.

mok: jag tror frölunda vinner sm-guld om man tittar på dom 5 senaste matchena
1:2-2(öt)
2:4-0
3:1-2 (öt) förlust
4:5-1
5:7-2

Svanru: Haha inte långt ifrån kanske men likväl som du skall ansvara för din klubba måste du väl kunna ansvara för dina händer/armbågar. :)

mok: Det har även om armarna hänger rakt ner.

Svanru: Jo man hoppas ju så faktiskt men vad domarna visat i slutspelet i Frölundas matcher så har dom flesta vart totalt förvirrade åt båda hållen. Båst var i Borgen när Andersson plockade ut en DIF spelare, klockren kompensation och Borgen skanderade "Domar skandal".

E dock tveksam till om verkligen den långe Chara får sitta på botbänken tillräckligt. För så mycke händer o armbågar han har i ansiktet på folk :)

mok: Hockey är en tuff sport, om FBK spelar över gränsen får de precis som alla andra bestraffning för detta via domaren.

Svanru: Jo men man kan spela hårt på bra o dåliga sätt. Vet inte om det Luleå presterade hamnar under kategorin bra. Sen har man märkt att FBK försöker spelare hårdare o verkar satsa på den linjen med värvningen av Ledin. Vilket jag inte gillar tycker FBK spelar för grisigt ibland redan nu o Ledin lär ju inte direkt det spelet minska :)

mok: Hårda var ett understatement i semin piskade Lule bokstavligt upp FBK och fortsatte på samma sätt mo VF. Du kan ju gissa varför vi spelar lite tuffare iår :-).

Svanru: Den skulle jag faktiskt gärna vilja se. Men det beror väl mer på att det var då jag började på allvar kolla på Frölunda. Sen var dom matcherna rätt hårda :)

mok: Segerns sötma, det är gött och njuta. Förluster glömmer man vinster kommer man ihåg. Du tittar knappast på finalserien VF-Luleå.

Svanru: VArför inte spana in finalerna från dom 2 sista åren :)

eltifoso: Nuet gäller men man kan ändå känna dåtidens vinslag känna vibrationer i näsborrarna och drabbas av ståpäls genom att kolla in gamla matcher.
Kollade in finalen mot Björklöven (1988) igår härligt att se gamla goa lirare men vilken skillnad i tempo. Ikväll blir det semin mot LIF 1997 där vår egen Claes Eriksson sänkte LIF för alltid. På lördagskvällen blir den fantastiska 4:e matchen mot Luleå (1997) med Ragge med gluggen blinkande mot kameran i utvisningsbåset.

eltifoso: FInal e alltid skoj som du säger. Sen måste det vart enormt svårt att tippa vart vissa lag skulle hamna eftersom vissa lag har värvat mer eller mindre bra än andra. Att Frölunda skulle till final stog nog klart tidigt.,

Danne_l: Japp nuet är det som räknas. Därför spelar inte serieplaceringar någon roll då den nyss averkade serien tillhör dåtid. Men för att gå till trådens ämne. I pauserna inför finalerna brukar jag kolla på gamla finalserier. En av favoriterna är canadacupfinalen 1981.

Man har ju varit i några finaler så det är ju en van situation nu. Silver eller guld, visst guld är skoj, men rent ekonomiskt är säsongen i hamn nu, och final var det ju bara en som trodde innan säsong och det var FBK's egen tränare.

Dawidovski:

Men herregud karlj*vel, sitter du och beter dig som ett barn. Vi har fler guld än ni hahaha väx opp! Man kan inte leva på Gamla meriter men kanske därför Jönsson kommer med i Landslaget hela tiden. Inte konstigt att han röstades fram som den mest överskattade i Elitserien 2 år i rad men.

Nu är det en ny Finalserie, och jag tror att vi kan stryka under på att de flesta här inne som inte håller på nåt av lagen ser Frölunda som Sm vinnare, det gör i alla fall jag!

Dawidovski:

Så vitt jag vet har Färjestad chansen att vinna ett guld den här säsongen.

Och vem fan bryr sig om det som hänt i historien? Att Färjestad har sex guld i bagaget gör inte dom till ett bättre lag idag. Vi lever i nuet!

Sv: Värvning
MoDo-PATTE: Hållberg har varit grymt bra när han spelat för FBK, grymt bra, så länge han var skadefri, förra säsongen var hålla våran bästa back, tillsammans med Radek Hamr.

Vf chefen: Få se nu, har ni fler silver än guld? ni har ju inga guld att tala om, visst är det 2 guld ni har? och Färjestad har 6 guld, det är lite fler än FRÖ, det är mycket möjligt att det stannar på 6 guld för FBK denna säsong, vi får se när finalen är färdigspelad.

Gerber_leker: Du vet lika väl som oss att Gerber är sämre än Lundqvist. Ditt problem är att du inte vill att det ska vara så. För att få bort dessa (för dig) obehgliga känslor så skriker du ut att Gerber är bättre.
Jag tycker du ska sätta dig i lung och ro och tänka igenom det hela grundligt. Förbered dig på nedelaget. Du måste vara berädd mentalt. Var berädd på Gerber kommer att släppa in ett flertal mål efter sina returer. Läs statistik på swehockey. Lyssna på experterna. Läs Gp och GT. Där kan man läsa dagligen om Sveriges bästa avslutare som lätt sätter 3-4 mål på Gerber.

Följer du mina råd så kommer du att må mycket bättre efter att ni är utslagna.

Sv: Frölunda
Linkan: Kan bara hålla med lycka till frölunda.Häng dom högt

Linkan:

Kunde inte sagt det bättre ;)

Lycka till i finalserien mot FBK-GRISKARNA! hoppas att ett lag som Frölunda vinner guldet, genom bra juniorverksamhet, samt..ärligt spel...nått man inte kan säga om griskarna i Färjestad...o nä jag är inte bitter för att Per Ledin valt att slicka Loobens röv i två år framåt!:-) Lycka till Frölunda ni är värda guldet, låt det aldrig hamna i Karlstad där hör det inte hemma!

Vad en modit tycker om frölundapubliken
Den är kopierad fån Modos hemsida/forum :))

Såg matchen igår på TV ......... och vilken stämning det var i Frölundaborg! Jag rös nästan (trots att jag är Modoit) när hela publiken sjöng " Fröööööö - lunnnnnnnnn - daaaaaaaaa"..........
Det är skillnad i Kempis för där sjunger bara klacken..........

Och när Frölunda gjorde mål viftade alla med tygtrasor på värsta NHL-manèr...... Tufft!
Det är kul när någon hall prövar nåt nytt............

Här i Kempis har vi ju tifo ibland, men allt för sällan och det är ju en kostnadsfråga tyvärr..........
Men jag hoppas att det blir mer tifo nästa år..........

Så jag hoppas verkligen att sittplatspubliken vill vara med att skapa något eget i framtiden och inte bara vara på G när Mora träsk och klappa händerna spelas i hallen, för det är mesigt!

Tack för publik-underhållningen Frölunda!

Sluttjafsat om den där Gerber. Kollade upp honom på swehockey och såg att Gerber inte var så dålig ändå. Han låg strax över våran andre målvakt Mikael Sandberg.

Gerber 92,93%
Sandberg 92,04%
Henke 93,55%

Stigrune: Dina välgrundade argument har övertygat mig. FBK FOR LIFE! Hur kunde jag någonsin tro att ett sketet lag som Frölunda någonsin skulle kunna ...

Öööhhh.. nevermind.

Stigrune: Gerber ska stå och försöker fånga alla puckar Affe, Nicklas och dom andra Indianerna öser in i FBK:s mål, därför tjatar vi om honom. Men du har rätt, han är ju inget hinder att snacka om!

Måste ni tjata om gerber hela tiden. Det är bara att inse att fbk kommer köra över Frölunda

Bonuz: Nån som känner till nån bra sömnmedicin som man kan ta nu och vakna upp på söndag typ kl 14:00? Detta är ju olidligt. Orkar snart inte vänta längre.

Dream Team: Ja nu är det ju så att säsongen i NHL är inställd, med andra ord Gerber är bäst när alla andra har åkt hem!!

Bonuz: "Gerber är bäst i NHL denna säsongen"?

Annars trodde jag att en målvakt som t.ex Martin Brodeur kanske kunde ligga bra till i den bedömningen. Ja, iaf snäppet högre än Gerber..

Att Henke är bäst i ES är det nog få som tvivlar på!

Dream Team: Just det Gerber är bäst i NHL denna säsongen, men Henke är bäst i elitserien som för tillfället är världens bästa liga, med andra ord Henke med VF är VÄRLDENS BÄSTA LAG. Det blir rå pisk för FBK!!! Nifår klippa ut Gerber med sax från maskorna efter macherna.

Dream Team: ja de va typ de ja mena jag menar att all i frölunda är ju bra dom har helt klart den bästa bredden i laget

grennda_: DIF är ju dock bäst genom tiderna med sina 16 SM-tecken. Frölunda har lite kvar med sina 2...

Men årets Frölunda har väl en klar potential att vara det bästa laget i ES genom tiderna, iaf sett till laguppställningen. Få, om ingen svag punkt gör laget oerhört jämnt som nog få kommit upp till såhär långt.

Frölunda
visst tycker alla att frölunda är det bästa laget genom tidrna

Gerber_leker: Hmm.. med tanke på all speltid Gerber fick i den Stanley Cup-finalen är han väl snudd på bäst i hela NHL... (?)

heffe: Ni får väl se Ni får väl se Ni får väl se

Henke Lundqvist den bäste som du sett har du aldrig sett gerber in action !

Guldet ska hem

Gerber_leker: Som sagt man kan inte leva på gamla meriter... Nu är det SM final, inte låg-klass stanley cup :)

Henke Lundqvist är den bäste som vi sett, den bäste som vi sett, den som vi sett !

Har ni hört den gamla historien om pojken o vargen??

Pojken vaktade får och blev ensam så han sprang och skrek att vargen kom... och byborna stannade där dom var, FÖR VEM ÄR RÄDD FÖR VARGEN!!! :)

Det var väl så den var?

Det är inte bara målvakterna som gör det!!!!!!!!

« · 531075 · »