Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 534880 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Expertpanelen tippar finalmatch 4, vågar du utmana?
Hanna_: Klart dom gör, sen är det ett till sm-guld som kommer att firas!

_majja_:

Vf Tar De lätt hemma på måndag =)

_majja_: Sa ja inte att de skulle bli 4-0... hehe*

Klinth: 4-0 tror jag på
_majja_ @ Mölndal Igår kl. 20:52

Sv: gnälliga gubbar??
maki:

Men det är uppenbarligen effektfullt.

Dessutom skall det inte vara kul att komma som bortalag til Scandinavium.

Bonuz: jo, men jag tycker inte det är speciellt moget att bua ut en enskild spelare under en match

Grattis till ännu en seger. Även om siffrorna var missvisande var ni bättre då ni har väggen i målet...det är så man tappar hakan.

Dawidovski: "Gerber har varit pinsamt dålig idag också"

Hur menar du då? Jämför du med målvaktsfantomen Lundqvist? Gerber har inte varit pinsamt dålig i någon av finalmatcherna. Däremot, och mycket riktigt som du säger, så läcker försvaret som ett såll. Henke räddade Vf i första perioden och banade väg för en relativt komfortabel seger idag igen. Den stora skillnaden lagen emellan är att Frölunda har en bättre målvakt och att laget fortsätter spela sitt spel trots otaliga försök från Färjestad att få dem ur balans. Färjestad är ur balans mycket tack vare Frölundas kyla, att ignorera Fbk:s försök att störa. Vf har dessutom fler matchvinnare, Alfredsson, Henke m.fl.

Db_04: Det klarar frölunda galant. Bara att plocka upp nya egna produkter

Hälge: glöm inte Jari Tolsa..... Han är riktigt bra

Tror Frölunda får de tufft när lockouten tar slut är väll risk att NHL tar hela dragkedjan + Henke (och sen försvinner alla NHL killar)

Grattis till ytterligare en seger.

Trots alla stjärnor som Alfredsson, Påhlsson m.fl så vill jag ge en annan kille ett stort plus och det är Joel. Jag tycker att han klivit fram rejält under finalmatcherna och spelar hårt, men på rätt sida.

Dawidovski: Jo man kan undra varför dom inte byter ut karln... Och Sourray , Nordström , Berglund & Chara fortsätter skämma ut klubben

Huge: Så här är det när ett lag har en bra målvakt, Gerber har varit pinsamt dålig idag också, försvaret läcker som ett såll...
Nu ser det väldigt mörkt ut.

maki: Nu är det du som gnäller!

Sv: Grattis!!!!!
Db_04: Alltid värdiga vinnare, förlunda kanske lite mer eftersom de varit klara sedan i julas. Lite som 2003 och 2002. Guldet har varit klart långt långt innan.

Sv: Grattis!!!!!
Mr_hockey: Håller helt med

Grattis!!!!!
Ni är värd att vinna SM-guld!!

eltifoso: Fram till 1-0 tycker jag att FBK var det bättre laget. Det är väl PP som avgjort hittills som jag ser det. Ett bra lag har även tur: vid 1-0 tar pucken på 3 klubbskaft innan den går i mål.
FBK jobbar och sliter men får noll utdelning. Hade behövt första målet, och nu blir det tungt.....

Ja, vad ska man säga? Man kan inte vara annat än grymt imponerad av laget Frölunda. NHL-kedjan är ju helt fenomenal, bland det bästa man sett i es. Lägg till att ni dessutom har högklassiga spelare i Kallio, Salo,Bäckman, Johnsson, Niemi med flera.

Det är bara att tacka för underhållningen, och det bästa är ju att det är två perioder kvar.

HALLELULEÅ! :)

FreddanVF: Ser ut ungefär som väntat efter första! Världens bästa lag lirar ut FBK totalt och leder med 2-0

gnälliga gubbar??
fan va gnällig publik ni har...goa gubbar skulle bättre passa som gnälliga gubbar

eltifoso:

Haha ja jag förstår jag bara slänger käft :P haha

Och i år borde Henke få guldhjälmen!

FreddanVF: Det är ju en enorm skillnad på truppen och mig hoppas jag du förstår!? Spelarna är ju bara nöjda med guld.

eltifoso:

Klart det är svårt att ta sig till final vad jag menar är att det är, trots att det tar emot å säga det, lite synd om Färjestad. Men kanske dom tycker som du. Silver är ok. Guld är bonus. Såg inte ut som Kulon tyckte det senast iaf som han skällde. Värre än en liten terrier.

FreddanVF: Japp, finns inte något som talar för att det blir guld. FBK gör för få mål har mött för bra lag i de två senaste finalerna. Inget konstigt i det alls. Samma med sverige i fotbollsvm 58, det silvret ses som en bragd och minns av alla,=)

FreddanVF: Klart jag är ärlig, man kan inte kräva guld, Om man bara är nöjd med guld så är det inte många supportrar som är nöjda i sverige *skratt* Står fullt fast vid Guld = Bra säsong, Silver= OK och missad final = Kass

Det är betydligt svårare att gå till fem raka finaler än vad du tycks ana, dessutom byggs kassan upp under resans gång också. Förlorar man mot bättre lag är det inte mycket att göra. Det sköna är att vinna mot alla odds som FBK gjort iår, då de placerat sig före både Modo, Timrå, LHC, HV (regerande mästarna) och alltid starka DIF.

Mer kräver inte jag iallafall, har man större KRAV så är man naiv som supporter.

eltifoso:

Men det finns ett mönster från er ifjol och er i år. Ett dåligt omen om man så säger. För om man vill vara taskig och räkna bort erat straffmål från senast så har ni inte gjort några mål i Frölundas vinster iaf inte under "ordinarie speltid" och det gjorde ni inte heller mot HV ifjol. Det gäller å vässa tänderna om nåt ska hända. Är tveksam till att ändringar så här sent in på säsongen kommer ge utdelning men det vet vi om ett par timmar. Lycka till ikväll då.... Men som sann frölundait kan jag inte säga att jag menar det ;)

eltifoso:

Och vet inte om jag tror du är helt ärlig om att komma till final är ok och bonus om det blir guld. Ingen kommer ihåg en förlorare. Om förloraren inte heter Färjestad då och går mot sin 4:e Final förlust på 5 år. Såna kommer man ihåg. Men som sagt det är inte avgjort än.

FreddanVF: Ja jag förstår att det sved 96, det var en bra finalserie och ni är ju inte så frekvent i finaler heller. Får se om ni klarar av två raka finaler nu efter detta guldet. Gick ju inge vidare efter 2003 års guld. Lycka till ikväll och i framtiden

eltifoso: Jo det sved ordentligt 96. Men mot Färjestad så verkar det inte vara lika jobbigt.

FreddanVF: Men för dom som sällan är i final kan jag förstå att det svider om de förlorar när de väl är där =)

FreddanVF: Jo och som jag skrivit i tidigare tråd, så bekommer det mig inte. Guld är bonus, final ok, missad final en kass säsong. Att åka ut finns inte på kartan =)

eltifoso: Du har nog inte glömt hur det är att förlora finaler heller, eller? =)

Modoante: Jag skulle nog ändå vilja veta hur det känns. Tror jag. ;)

Modoante: FBK har också bra erfarenhet av att få silver. Men jag törs lova att det är värre för de som åker ur ES och för de som är ute och har barmarksträning nu. Sköna extramiljoner för finalisterna också. Fast det var ju ett tag sedan som FBK inte var i final så jag har iofs glömt hur de känns att inte vara med ända fram.

eltifoso: Det finns inge värre än att förlora en sm-finalserie tro mig jag vet.

Fysisk hockey: Så trött om detta snack med Världens bästa lag faktiskt, tror nog det kan finnas nått ryskt och tjeckiskt lag som skulle vilja blanda sej i den disskusionen.

eltifoso:

Jag är helnöjd med våran säsong. Klart man vill vinna guldet, men ser det som bonus att vi utmanar "Världens bästa lag" om guldet. F-n tänk vi spelar om titeln Världens bästa lag. Men Vf är ju bäst så dem kommer vi inte rå på men vi kan alltid skaka om dem...

Danne_l: 2an är den första förloraren :)

Danne_l & Dawidovski: bättre nolla än etta...

Dawidovski:

...och slutligen bättre etta än tvåa..;)

eltifoso: Klockrent inlägg!!!

Danne_l: Bättre 2a än 3a såklart:-)

Danne_l: kommer inte hända på två år fem år så det är onödigt att spekulera :D

Danne_l: Jodå, bättre att vara i fem finaler än att aldrig vara där. Särskilt ett år som denna då ingen annan än Leif Strömberg trodde på att FBK skulle mäkta med ännu en final. Alla pratade sig varma om Modo och Frölunda, sen gled LHC upp som ett hot, medans det fortfarande inte var någon som trodde på FBK. Guld är bonus, finalplats är ok. Missad final känns rätt kasst.

AD:

Jo visserligen. Men låt säga att Brynäs de senaste åren kommit tvåa, då kan det ju knappast vara särskilt kul att bli tvåa för femte gången i rad:)

Danne_l: jag skulle vara rätt så nöjd om Brynäs kom tvåa :)

Dawidovski:

Man kan aldrig vara nöjd med att vara tvåa, eller?

Helg Ernest: Jag är inte blind, min syn är ganska hyffsad faktiskt!
Självklart så tror och hoppas jag på en vinst ikväll, nåt annat vore bara dumt, eftersom att du säger att jag är blind, så måste jag förklara för dig:
Jag har sett att FRÖ varit bättre i alla matcher utom första, då FRÖ ville att FBK skulle vinna, eller hur var det?
Jag tycker att många spelare i FBK kan spela mycket bättre, många ser sega och oinspirerade ut, nog för att FRÖ har gjort oss lite dåliga också med sitt fantastiska anfalls/spelvändningsspel!
Men jag är mycket nöjd med att vara i final, du kan väl inte vara speciellt nöjd med att TIK inte är i final?
Vi har ju tagit en match av FRÖ, det är bättre än finalen 2003, man måste få se det positiva i all bedrövelse.

danoj: Man blidde ju lite skakig när man 10 minuter innan matchstart fick reda på att Rådbjer var skadad och ännu mer nervös när Sören skrinnade in på isen. Han var nog lika nervös som jag var just då men tyckte han skötte sej bra som du säger-

mok:

Hade fan hellre sett Sören Persson som domare, han gjorde ett gediget jobb som inhoppare för Rådbjer i Scandianvium senast.

Har förövrigt bara sovit 5 timmar inatt, hockeyfeber!

« · 534880 · »