Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 536950 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Turnering?
Danne_l: Det låter som en kul resa att göra. Hoppas att det blir nåt trevligt land att åka till också. Ryssland, som det var sist, lockar ju inte nåt vidare. Schweiz elle Tjeckien hade varit riktigt kul.

Sv: Turnering?
mok:

Japp. Mästaren från sex länder ställer upp i en turnering som då kallas Super Six.

Hamnar turneringen i något kul land så kan det ju bli årets höjdpunkt. Tänk en tre-fyra dagar i någon mysig alpstad eller så, kan det bli bättre?:)

Turnering?
SKall Frölunda till hösten få spela i den däringa turneringen HV spelade under säsongen nu eller hur går det med den? Nån som vet? Känns sådär intressant....

Sv: Fel att strö salt i såren, men den är ju så bra!!!
BROS4EVER:

Du jag säger som en känd Leksandsprofil "det bor en leksing i oss allihopa" =)

BROS4EVER: Uhhhhhhhhh sicket påhopp, jag ryser, passa dig.

Svanru: Vi hoppas ALLA här att Goa nånting lider av svår baksmälla ;o)

Att din syster vill ha handukarna förvånar mig inte ett dugg. Hon är väl Frölundait såklart, men har inte vågat erkänna det för dig!

Sedan vet ju alla att Frölunda gör SKITGÖRAT utan att grisa till det som andra lag!

Nej rent och snyggt skall det vara! (Även i baby-rumpan) Och det är just vad Frölundas spel har varit under denna guldprydda säsong! (OOOps, menade förståss alla underbara stjärnor vi sett, inte vårat guld!!!)

Sedan är det ju så, Svanru, att vi alla här VET att du är smygFrölundait. ;o)

Svanru: Jag har 15 stycken i min bastu.
Vill du ge ett bud?

Sv: GRATTIS VF!
Ett stort grattis till guldet. Det var ni verkligen värda. Det har varit en fröjd att se ert passningspel.

Vf chefen: Aha Frölunda tar bort all skit :-)

PS Den bjuder jag på

Svanru: Nix, då har du nog fattat lite fel. Det som kommer ut är skit och det som är kvar blir 100 % Frölundait. Med andra ord är vi Frölunda fans 100% skit fria.

Vf chefen: Aha det går alltså via den bakre ingången att bli Frölundait.

Klinth:

Den har jag hört fast då var det Mora =)

Svanru: Tänk om hon blir smittad av indianen och blir frölundait? Sånt sitter i sen man var liten ska du veta.

Dawidovski: Jo, om man har humor ;-)

Dawidovski: jag trodde det var Leksand som han skämdes för...

Dawidovski: Det ska ju vara fluglarver i såren, men salt känns mindre äckligt...

Klinth: Den var ju inte nå bra alls... och du har rätt, det är fel att strö salt i såren.

Swordster:
"Alla älskar torsk i Göteborg....."

Klinth: "Alla heter Glen i Göteborg..."

Goa gubbar: Hoppas att ni lider svårt av baksmälla :-)

Förexten handukarna ni delade ut på matcherna är görbra jag själv har 2 st i bastun. Ni anar inte vilken känsla det är att faxa.
Går det att få fler min syster behöver några stycken som tvättlappar till sin nya Wermländska FBKáres söta babystjärt på 3 månader. Hon säger att de skulle fungera skitbra :-)

mok:

Senaste dagarna har jag läst den i ett antal olika forum, hört den på radio och fått den berättad för mig:)

Klinth: Värst vad denna historien cirkulerar runt i dagarna med ett visst lag inblandat. Sist jag såg den var det ett helt annat lag som var omnämnt :)

Klinth: För att inte tala om hur pinsamt det är med dåliga vinnare.... :-)

Fel att strö salt i såren, men den är ju så bra!!!
Lille Glenn gick i småskolan och en dag frågade fröken vad deras pappor jobbade med. De vanliga svaren dök upp: polis, advokat, brandman, revisor, läkare osv. Men Glenn som vanligtvis var den mest aktive och brukade hålla låda jämt, satt tyst. Detta tyckte fröken var konstigt och frågade därför Glenn om inte han också skulle berätta för klassen vad hans pappa jobbar med.

- Min farsa är erotisk dansare på en bögbar. Där tar han av sig alla kläderna, och dansar näck framför en massa män som betalar honom för det. Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och så får de sätta på honom.

Fröken blev mycket förskräckt över detta och tog med Glenn ut i korridoren medan de andra barnen fick sitta för sig själva och rita.

- Är detta verkligen sanning, Glenn?

- Näee, svarade Glenn skamset, men farsan spelar hockey i Färjestad o det e så jävla pinsamt............

Grattis till Guldet , Frölunda.

Danne_l: Oki. Då har jag fel i min lilla datorfil:-/

Frisco:

Och ja, vi var bäst även då...:)

Dream Team: Jo säsongen startade då.

Frisco: Började inte säsongen i september 2004?

Frisco:

För att säsongen inleddes då?

Dragan 2k: Men varför är 2004 med?

Tyckte det var på tiden att vi fick oss en fin och härlig banner att ha i vår lilla gästbok.

Crazyhorse: Ja, det är så sant som det är sagt.

Jag är lite ledsen för att ...
... jag inte tror att Frölunda nånsin kommer att ha ett såå underbart bra lag som säsongen 2004/2005. 4 femmor + målvakt av sådan klass (!)

GRATTIS TILL GULDET - JAG ÄR SÅ STOLT SÅ JAG NÄSTAN SPRICKER!
Tack alla! Spelare, tränare, massörer, ja ALLA som bidragit till denna underbara segern!

Rikard

FreddanVF: Det jag hävdar har inget med statistik att göra, och gör mig dessutom inte till ngn expert.
Men jag kan säga så mkt att Honken är en mkt bättre målvakt nu än då han stack över till NHL.
Och det var ditt påstående om att han blivit förstörd därborta som jag därför inte kunde hålla med om.
Hur det blir med Lundquist vet jag inte. Hans spelstil borde dock passa bra därborta. Men lite farmarlagsspel får han nog räkna med till en början.
Det där med medelmåttor får stå för dig. Isf har vi en hel drös med medelmåttor i Sverige. Och Lundquist skulle väl isf ligga ngt över medelmåttan. Det beror också lite grand på vilket försvar man har framför sig under matcherna.
En Henke bakom Brynäs virriga försvar när det var som värst, och en Honken bakom Frölundas dito hade kanske gjort att deras respektive statistik hade sett lite annorlunda ut...

Ni var ju som värd de.....
så GRATTIS! =0)

Huge:

Möjligtvis att ditt statistik nötande gör dig till expert. Men faktum kvarstår. Hedberg, Salo och Honken är medelmåttor idag i serierna i Sverige. Henke har inte ännu tagit sig över dit. Men får han spela farmarhockey så borde han istället välja och satsa på Frölunda tills han får en chans att spela i Rangers. Han borde skriva ett "one way contract" så han får samma summa var han än spelar. Så angelägna som Rangers är så kan han nog kräva det. Eller så ska han inte dit. Alla NHL spelare är ju här eller i Europa.

Sv: GRATTIS!!!!
GRATTIS TILL GULDET ;D

Rätt intressant med all läsning i media om laget och kanske framförallt hur laget har vuxit fram. Intressant att vissa saker inte sipprar ut. Som att Martin Pluss uppvaktades även av Färjestad och Djurgården. Eller att valet av NHL back, som till slut föll på Sami Salo, likaväl kunde ha varit Zdeno Chara. Samt att Sheldon Souray, även han var aktuell för Frölunda, men inte kom av en anledning eller annan.

Snart dags att dra sig ner till Götaplatsen för att dominera lite.

Sedan dags för silly season. Vi startar väl upp en sådan tråd inför framtiden...men det tar vi kanske imorgon.

WaterMelonMan: Yes box! Det var en helt fantastisk stämning därinne! Man ville aldrig gå hem...

slashpuppie: Gissar att du ver med laget och firade på Valand?

WaterMelonMan: Nä, förvånad över mig själv. Helt plötsligt var det morgon o de vanliga spårvagnarna gick igen :).....Men kul hade vi!

slashpuppie: Dude! (eller kanske snarare "Dudette!") Det var inte dåligt festat. Det var ungefär vid den tiden som jag gick upp i morse =)

Nästan så man ångrar att man åkte hem direkt efter matchen. Eller ja, en halvtimma efter, man stannade ju kvar och applåderade och sjöng lite också =)

Det jag lärde mig i går är i alla fall att aldrig mera missa en avgörande SM-final i hockey. Vilken stämning! Vilken match! Vilken spänning!

Jag lyfter på hatten och säger GRATTIS till SM-guldet! Ni är väl värda det.

Jag lyfter på hatten och säger GRATTIS till SM-guldet! Ni är väl värda det.

Jobba? va e det?? Jag kom hem 6 imorse.....

SM-GULD!!!!

kungsbacka: timrå? hahaha dom kommer inte ha någon chans mot Vf hahaha bara skojja dom är bra bättre en FBK iaf ha d bra

Kvinnohund: bara att gratulera frölunda fast jag håller på på TIMRÅ o vi kommer igen nästa säsong helt rätt lag vann.grattis igen!

Stort Grattis till Guldet!!!!
Helt klart det bästa laget som vann!!!

« · 536950 · »