Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 557287 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: säsong utan nhl-proffs i vf?
mok: Därför det går så dåligt internationellt sett. Kollade ett par matcher i vm. BARA nhlproffsen som vågade skjuta i olika lägen. Dessutom saknas inställningen som transatlanter har. Hockey är ingen sport, utan underhållning för vissa. Dem ser sig som underhållare, därför gör dem lite oväntade finter, skjuter i knäppa lägen.

Från den "nya" generationen känns inget av detta igen. Tycker vm 92 var roligast, för då var det dem yngre som tog guld, inget lag fullsmockat med nhlpack.

Idrott ska vara underhållning, inte dödligt allvar, det är min åsikt.

Crazyhorse: Skulle gärna se båda Axelsson i samma kedja. Sen visst det kanske finns för få egoister i svensk hockey men mer än 1 i varje lag av den sorten är för mycket. Husse var en egoist och man var rätt frustrerad ibland :)

kungsbacka: Jag hoppas nhlproffsen sticker, jag vill se PJ son, och förhoppningsvis att dem ger ryssen Starkov en chans. Finns inget bättre en egoistiska ryssar som spelar hockey!. :D

Egoister saknas i svensk hockey, sådana behövs. För övrigt var Starkov son till en av snubbarna i den välkända rysskedjan med Larionov, Makarov, Fetisov ni vet...

kärran: pengar e inte allt spelarna ska ju gå in i laget på ett bra sätt och

kärran: Det där med hungrigheten tror jag inte riktigt på. Har man vunnit en gång så vet man hur satans skoj och allt vad det innebär. Så suget finns nog minsann kvar,

piff:
Klart de har många bra spelare, men den som hade störst betydelse går ju, jag menar målvakten. Men är man en av de klubbar som har mest pengar, så kan man säkert köpa in nya toppenspelare.

Den kommande säsongen kan kanske ändå bli lite av ett mellanår (hoppas jag) för nu är man inte lika hungrig på att ta guldet.
ES-start med förlust borta mot MODO skulle sitta bra, om man ser det från mitt håll.

mangan:
Njae det vet jag inget om däremt om klubben anser dom tjänar mer än gör nytta nu med lönetaket kan dom köpa ut spelarna till en lite lägre pris än vanligt , dock har dom ingen rätt att bjuda på spelarna igen när dom blir free agents då

WarhawK: Nä, storstjärnonrna som tjänar mycket pengar har ju rätt att bryta sitt kontrakt om lönen sjunker drastiskt jämfört med vad det ursprungliga kontraktet säger.

Danne_l:
Jo visst är det skillnad på stjärn status om man bortser från dallas drake då , min poäng var bara det inte säkert man blir kvar i klubben fast har kontrakt

dock så tror jag bäckman blir kvar i blues , bara att man inte ska vara säker på nått som kan hända där

mangan:
Som jag sa i min ursprungs inlägg i detta ärende tror jag oxå han blir kvar i blues , men det jag menar med skrev det sist är att han inte säker för att har kontrakt bara

WarhawK: Då besvarade du din egen fråga. Jag bara skrev vad jag tror.

WarhawK:

Jo. Men det är skillnad mellan att räkna upp så kallade storstjärnor kontra en kille som Bäckman. Han anses vara en bra back, men har knappast lönekrav likt de övriga storstjärnorna.

mangan:
Minst 2 av spelarna jag räknade upp kommer INTE spela i blues när säsongen drar igång utan dom kommer bli ut köpte från kontraktet av klubben för att få en så bra trupp som möjligt som håller budgetten under lönetaket

WarhawK: Har man kontrakt så betyder ju det att man slutit ett avtal om att spela för klubben tills kontraktstiden löper ut. Så det tror jag. Om det inte dyker upp nåt som gör att någon part väljer att bryta kontraktet, men det låter absolut inte troligt i Bäckmans fall.

piff: Sampan är ju inte ens värvad att vara 1e målis även om han garanterat inte skulle göra bort sej. Men väntar vi bara så lär det dimpa ner en bra målvakt. Låt NHL lagen rensa runt lite....

mangan:
Så du menar bara weight och Tkachuk , Weinrich , Drake oxå kommer spela i blues för dom har kontrakt ?

mangan:

Påhlsson, Salo och Pebben. Där har vi tre snubbar som alla kan tänka sig att stanna om det inte dyker upp ett tillräckligt intressant alternativ. Personligen så vill jag helst av allt se Påhlsson kvar, mmmycket viktig kille!

WarhawK: Klart att Blues behåller Bäckman, han har ju kontrakt!!

mm..ja tycer iaf att d skulle behövas med lite mer rutin i laget för många i laget e väldigt unga..å nån bra ny målvakt för sampa kan inte stå hela säsongen..visst han skulle säkert klara det bra men d räcker ju inte för att va bäst i serien..visst dom matcherna som han gjorde förra säsongen va han ju bra i nästan alla..men som sagt ny målvakt behövs

piff:
Bäckman ganska övertygad att blues kommer satsa på behålla , utvecklingsbar till ännu bättre och för prisvärda pengar tror jag dom anser om han
sen sami salo och påhlson kommer få kontrakt tror jag , tror salo är den som har svårast få kontrakt av dom men han hamnar nog i nån klubb iaf skulle jag tro han är ju rutinerad så

piff: Förutom de själva och Frölundas ledning är det nog knappt nån som vet huruvida de stannar.
Mitt personliga tips är att minst två av dem stannar....

säsong utan nhl-proffs i vf?
finns d nån som vet om sami, samuel eller christian stannar nästa säsong..trotts nhl drar igång..dom e ju kontraktlösa...jag tror att frölunda skulle behöva det..visst dom har ju många bra spelare både nya å dom som vart med i hundra år (känns det som)

Sv: Off topic tråd
Dream Team:

Öh, jo. Har väl inte skrivit något annat heller?

För att förtydliga tycker jag det var på tiden de slängde bort speakern som skränat så här långt i år.

Danne_l: Så du tror inte att han är på tillfälligt utlån till Blåvitt och kör även hockeysäsongen med Frölunda?

danoj:

En jävla tur det. Hade inte tålt höra den där tjötröven en match till.

Men inte fick vi någon Frölundaflyt med honom, fy f*an vilken dålig match.

Sv: Tellqvist till Frölunda? Ett långskott som sagt...
87bth01: Poängen var att han förmodligen var lika aktuell som Tellquist. Dra dina egna slutsatser av det.

Appropå off topic:

Blåvitt har snott våran speaker från Scandinavium, han huserar just nu på gamla Ullevi!

Crazyhorse:

Jag har inte påstått vare sig det ena eller det andra om Tellqvist utan upplyste dig helt enkelt om att Tim Thomas enligt VF:s ledning inte är aktuell.

87bth01: Jaså, då får jag be dig att ge mig en länk med info om tellquist, verkar vara ett lika troligt förslag, då ingenting sipprar ut.

Crazyhorse:

Det var ganska längesen Frölunda avfärdade ryktet om Tim Thomas.

Danne_l: Mycket möjligt att Tellquist kan vara påväg, men jag tror mer på Tim Thomas, finska ligans normalt sett bästa målvakt, men vi får se.

Db_04:

Inget läcker ut, så ingen vet något om vem som kan vara aktuell.

Händer det något i Målvaktsfrågan ? Vilka är aktuella?

wap.hockeysnack.com
Hm, undrar om detta kan bli ett riktigt inlägg. Så irriterande det är när bredband och tvn inte funkar som det ska.

Off topic tråd
Då plagierar jag Modos fina ZZZ tråd med en liten off topic tråd.

Imorgon ska man iväg och jobba som ekonom igen - som tur är i bara tre veckor sedan får det bli konsultande igen. Men på tal om jobb såg jag att Luileå är ute efter en klubbdirektör. Om man ska ta och söka det kanske. Kan nog vara kul.

Tydligen ska man:

har erfarenhet av att fungera som ledare i näringsliv eller andra organisationer - Det har jag

Du har också ett stort sporthjärta - det har jag

Goda kunskaper i svenska och engelska - det har jag.

Fast det där med att vara frontfigur för Luleå kanske blir lite svårare.

Dock gillar jag "Du blir föreningens språkrör mot publik, spelare, media, sponsorer och andra samarbetspartners. Givetvis med hjälp av ett mycket duktigt lag med medarbetare."

Sv: Juniorer upp i a-laget...
Danne_l: Jo, det är svårare att få istid som center också än ytterforward. Vi får väl se hur många backar Frölunda skaffar sig. Men om man inte skaffar så många, lär ju Richard få hoppa in.

audiblegiraffe:

Det känns väl som att både Anton och Richard kan få lite speltid medan Sebastian mest är med för att se och lära till en början.
Richard fick ju faktiskt flitigt med speltid under försäsongen ifjol och gjorde knappast bort sig.

_majja_: Den frågan är lätt att besvara. Noll. De där är de tre juniorer som kanske kommer att få lira.

Juniorer upp i a-laget...
Vilka juniorer är det som kommer spela i a-laget nästa säsong?
...Förutom Axelsson, Karlsson och Demén...

Sv: Frölunda bäst i Europa!
Heda: Hade jag copyrightat det där hade jag varit en mycket rik man nu.....

Sv: Frölunda bäst i Europa!
Danne_l: Tråkigt när det går så lätt

Frölunda bäst i Europa!
Inte illa pinkat...länk.

Sv: Omröstning
Klinth: Du får la kryssa i "suck vem bryr sej" :)

Omröstning
Jag saknar ett svarsalternativ:

Min bästa vän är säsongskortet, jag ser nästan ALLA matcher i min TV soffa ute i obygden.

Alla kan ju inte bo granne med Scandinavium... SUCK...

Sv: Relevant NHL-teori!
Denna artikel avslutar lite kryptiskt.

Samuel Påhlsson befinner sig i Nordamerika och övriga NHL-spelare, förutom Per-Johan Axelsson, avvaktar om konflikten går mot en lösning.

Sv: Morronpratare...
BROS4EVER: Som kommentator möjligen....

Danne_l: Oldboys WorldCup i Göteborg är väl det som känns närmast till hands!

Danne_l: Ahh han ville bara ge oss nått att fundera på :) Han bor väl annars nere i Kungsbacka/Onsala.... där finns ju hockeylag :

Calle utesluter inte att hans aktiva karriär är över. Ja ungefär så uttryckte han väl det i sin lilla morronshow.
Vilka kommer han ryktas spela för i år då. Comeback i Björklöven kanske?

slashpuppie: ja jag håller med dig det var jävligt intressant att lyssna på honom det var riktigt kul att köra min truck idag kl 08-10.mera sånt.jag jobbar med hans svägerska.

« · 557287 · »