Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 576432 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Match i Grästorp...
Dragan 2k: Tack =)

Sv: Match i Grästorp...
_majja_: Det gör det. Kolla länktipset. Jag vet detta eftersom det är jag som liverapporterar.

Match i Grästorp...
Finns de Live-rapportering nån stans ???

Sv: Äldsta Målvaktsparet?
_majja_: Jag håller med. Han kommer bli superbra i framtiden - har redan visat att han tillhör toppskiktet bland juniorerna.

Sedan börjar bli rätt trött på att höra sådana här saker från andra lags supportrar om varför satsar inte Frölunda på yngre målvakter hit och dir. Vi har för tusan förädlat fram en världsmålvakt. Och det finns INTE en enda juniormålvakt som ska in i ett SM-guldaspirerande lag som tar en ordinarie plats.

Vi satsar på kontinuitet i vårt lagbygge. Vi tappar sällan folk och värvar inte som vissa andra lag. Har hellre en sådan utveckling än att se mitt lag värva 10 - 12 stycken spelare som ska svetsas samman till ett lag.

piff: Gistedt kanske då... Han är duktig, jag tror han skulle klara av de jobbet rätt så bra.

superovve: Jag tror att det finns någon bra ungdomsmålvakt i något av frölundasjuniorlag som kommer få chansen nästa säsong kanske t.o.m. denna säsongen.
Jag säger inte att Frölunda e dåliga på målvaktssidan jag tycker att Sampan och Salo är bra, men en ny junismålvakt skulle kännas bra.

superovve: Rutin kära vän, rutin..

Äldsta Målvaktsparet?
Äldsta Målvaktsparet i Elitserien!?. Varför inte satsa på En ung målvakt som kan bli nå¨got stort?

Sv: Information från Expertpanelen
Danne_l: Som Möldalsfan måste jag ju bara säga att de är riktigt kul att Stålberg får spela i dag mot Oscarshamn =) Hoppas att han gör mål...

Stigsson: Jepp, i sann Hattrick-anda så slaktar man av de juniorer som inte tar en plats i representationslaget. Alternativt låter dessa irra runt på IKEA eller på golfbanan svärandes åt diverse individer.

Paddan: "Vår korv innehåller bara egna produkter"

Innebär det att det är dit juniorerna som inte lyckas ta klivet upp till A-laget hamnar. I sånt fall förstår jag att Frölunda lyckas med sina juniorer. Dom är helt enkelt livrädda för plan B.

Vill man följa matchen live gör man det via länken nedan.

Paddan:

Haha, för en gångs skull lyckas du ju skoja till det lite:)

Paddan: Hahah kul med lite humor så här på en torsdag förmiddag måste jag säga :)

mok: Mer i linje med "Vår korv innehåller bara egna produkter"

Paddan: Stöd Scan skjut en Vegan..... Scandinaviums slogan då eller?

mok: Äh, er smygreklam för slaktverksamhet är väl inte så mycket bättre...
SCANdinavium, ja jag säger då det. ;)

Danne_l: O den sista spelas i.... Länsföräkringar Arena... man måste vara bra desperat av pengar om man diggar det namnet :)

Danne_l: Grästorp är grejer det.
Strax utanför Nordkroken, universums centrum ;-)

Ikväll spelas den näst sista träningsmatchen innan seriestarten.
I Grästorp av alla ställen. Mot Oskarshamn av alla lag.
En riktig värdemätare.

Men efter Timrås match igår borde man kanske ta det lugnt med att ta ut storseger i förskott.

Hur som helst. Tolsa saknas och vaktar målet gör förmodligen Salo. I övrigt fullt lag.

Sv: Tellqvist till Frölunda? Ett långskott som sagt...
Paddan: Dina fåglar e inte bara lomhärda dom e nog stendöva :)

Danne_l: Frågan är bara hur han kan dra som han gör. Finland regleras väl av samma övergångsregler som vi gör. En spelare under kontrakt som helt plötsligt drar. Eller har man haft en riktigt schysst NHL klausul med i spelet.

Danne_l: Jag har hört att han skulle ingå i ett spelarutbyte med Thailand. Ni har ju redan haft Likit på besök under försäsongen och när väl elitseriesäsongen drar igång så försvinner Sampan till Thailand för matchande. Fast det kan ju tänkas att mina fåglar var lite lomhörda också...

Paddan:

Men att du inte lär dig. Då kastar ju vi bara in landslagsmässige Sampan istället!:)

Danne_l: Det är bäst ni låser fast rullatorn så inte Salo också får för sig att rymma!

Hepp, där kom så det där Salo-skämtet som jag glömde skicka igår ;)

Dragan 2k:

Hoppsan, tungt avbräck. Rätt kasst av honom att dra bara två dagar innan seriestart.

Hmm. Känns onkeligen skönt att det inte blev Tim Thomas som vaktar kassen i Frölunda denna säsong. För det kunde ju faktiskt känns som en bläsning som heter duga.

Kolla länktipset.

Sannes: Ajdå. Nu sätter du ju en oerhörd press på mig. Men jag prickade in ett par på matchen förra säsongen så vem vet.....

Sannes: ne en bra analys var ju att ta allt som inte experterna hade för det va troligen fel ändå :)

mok: 

Men vaddå, det var inget fel på förra säsongens analys från våran sida.
Det är resultaten som räknas, inte hur man kommer fram till dom. :))

Sannes: återkommande var ju annars under förra säsongen från utmanarna att dom sade att en expert tagit "deras" resultat och var då tvugna att ta ett annat och fick rätt.... det kallas djup analys :)

Klinth:

Jojo, vi får se hur det blir med den saken.

Sannes: Tillåt mig skratta Mohahahahahahahahaha!!!!

Det är Experternas säsong!!!

Klinth:

Tja, jag provade för fullt förra säsongen och det var vid flertalet tillfället som mitt resultat inte var taget av Experterna, däremot kunde ibland någon utmanare ha tagit det istället.

Och förresten, jag fick ju in ett antal resultat förra säsongen, så just därför kommer det att gå uruselt denna omgång.
Känner på mig att det blir mangans säsong istället.

Danne_l: Vad det gäller dom ryska agenterna så förstår jag att du bytt, de har nämligen gått vilse. I en pannkaka, tro det eller ej....

De tjocka spåtanterna med kula bör du ta med en nypa salt. Dragan 2k provar en helt ny sak som har med fjärrstyrning att göra på dom. Men kör du på det för all del ;-)

Klinth:

Jag använder mig ganska mycket av ryska agenter.
Det var därför det gick så bra för mig förra säsongen.
Nu har jag dock hört att man ska prata med tjocka kvinnor med en spåkula, det sägs vara mest "inne" nu!

Sannes: Prova själv där hemma ska du se hur lätt det är. Du kan ju skriva upp det resultat som du i första hand tror på på ett papper bredvid datorn innan vi experter tippar, så får du först se om vi väljer det eller inte. Sedan kan du se om det blev rätt eller inte. Så dka du få se hur "lätt" det är.

Men sedan så har ju vi våra informatörer, kalkyleringsprogram, spionsateliter, kameraglasögon osv osv, så det är ju lättare för oss....

Danne_l: Jag tror inte jag prickade rätt en endaste gång ;-)

Men det var ju då vi mörkade hrm....

Sannes: Vi bara mörkade formen under förra säsongen så ni kunde återfå självfötroendet. Men du får gärna tipsa Linnea inte mej emot.

Klinth:

Hehe, jag fick i alla fall in en match. Det är jag fortfarande rätt nöjd med!

Klinth:

Men året innan vann Ni stort.

Och i år värvade Ni en av de bästa för oss förra säsongen, allra bäst var ju såklart jag. :)

Jag tycker dock att det är ursvagt att experterna inte kan få in mer rätt trots allt, Ni får ju "välja" resultat först.
Jag undrar om Ni verkligen är så bra som Ni vill ge sken av....

Ooops, sorry var inte meningen att kritisera Expertpanelen.....

Sannes: 5 resultat av årminstonde 25 troliga. Det är ju en baggis ;-) Se bara hur det gick i fjol. Då var vi iofs "bara" 4 men hur många rätt hade vi? Vi fick ju tokstryk ju!

Klinth:

Ja, det borde egentligen inte vara några som helst problem för Er att vinna stort, eftersom Ni är fem stycken som får tippa före oss andra.
Skall bli spännande att se hur många utmanare det blir denna säsong, det var inte så många förra säsongen, men det gick ju strålande bra för oss ändå.

Sannes: Behåll du dina tips för dig själv och ställ upp i fronten för utmanarna. Det kan dom/ni behöva.

Expertpanelen lär rocka hela säsongen lång ;-)

mok:

Jag har tränat hela sommaren, jag ligger i topp i de flesta tippningsligor jag är med i.

Tsss, inte en chans att jag skulle tipsa dig. OM jag skall tipsa någon så blir det självklart Linnéa.

Sannes: Ajdå du har tränat hela sommaren på att tippa då förstår jag? Vi har ju försörkt med Linnea nu så vi e heta :)

Men eftersom du tänker ha alla rätt så kan du inte tipsa mej innan eftersom jag får tippa innan dej då? :)

mok:

Då får Ni radera allihopa. :)

Sannes: Vi raderar bara dina matchtipsinlägg om dom senare visar sej vara korrekta :)

Klinth:

Jag tror dessvärre inte att det kommer hjälpa med att ge rapporteringen lite kött på benen. Men det blir mycket intressant och se hur Ni kommer att hantera det hela, då ett par av Er tycks godkänna enbart inlägg med "Klinth: 3-1" karaktär, medan någon annan kommer att stenhårt radera dessa.

Förresten hur gör Ni med matchtippnings-inläggen om jag enbart skriver 3-1, raderas dom stenhårt också?

Nåja, det får bli hur det vill med den saken, jag tror jag kommer att avstå alltihop, så slipper Ni ha det bekymret när det gäller mig.
Och dessutom så slipper Ni ju obehaget att läsa de inläggen när Ni kommer hem från matchen. Bara en sån sak... :))

mok: Jag förutsätter att du med "stenhårt radera dessa" menar "ödmjukt att filtrera bort" ;-)

Alla: Vi skall ha en givande diskussion på detta forum. Skulle vi moderatorer (Klinth, mok, Danne_l, danoj, Dragan 2k) ha tagit bort något av era inlägg och ni undrar varför, dra iväg ett brev till oss så kommer vi att förklara. Skulle vi råka ha gjort fel (gud förbjude & knappast troligt) så kan vi ju alltid stoppa tillbaks inlägget ;-)

Sannes: Det är bar å åk! Ge bara rapporteringen lite kött på benen så blir det toppen!

« · 576432 · »