_majja_: Jag håller med. Han kommer bli superbra i framtiden - har redan visat att han tillhör toppskiktet bland juniorerna.
Sedan börjar bli rätt trött på att höra sådana här saker från andra lags supportrar om varför satsar inte Frölunda på yngre målvakter hit och dir. Vi har för tusan förädlat fram en världsmålvakt. Och det finns INTE en enda juniormålvakt som ska in i ett SM-guldaspirerande lag som tar en ordinarie plats.
Vi satsar på kontinuitet i vårt lagbygge. Vi tappar sällan folk och värvar inte som vissa andra lag. Har hellre en sådan utveckling än att se mitt lag värva 10 - 12 stycken spelare som ska svetsas samman till ett lag.
superovve: Jag tror att det finns någon bra ungdomsmålvakt i något av frölundasjuniorlag som kommer få chansen nästa säsong kanske t.o.m. denna säsongen. Jag säger inte att Frölunda e dåliga på målvaktssidan jag tycker att Sampan och Salo är bra, men en ny junismålvakt skulle kännas bra.
Stigsson: Jepp, i sann Hattrick-anda så slaktar man av de juniorer som inte tar en plats i representationslaget. Alternativt låter dessa irra runt på IKEA eller på golfbanan svärandes åt diverse individer.
Innebär det att det är dit juniorerna som inte lyckas ta klivet upp till A-laget hamnar. I sånt fall förstår jag att Frölunda lyckas med sina juniorer. Dom är helt enkelt livrädda för plan B.
Danne_l: Frågan är bara hur han kan dra som han gör. Finland regleras väl av samma övergångsregler som vi gör. En spelare under kontrakt som helt plötsligt drar. Eller har man haft en riktigt schysst NHL klausul med i spelet.
Danne_l: Jag har hört att han skulle ingå i ett spelarutbyte med Thailand. Ni har ju redan haft Likit på besök under försäsongen och när väl elitseriesäsongen drar igång så försvinner Sampan till Thailand för matchande. Fast det kan ju tänkas att mina fåglar var lite lomhörda också...
Hmm. Känns onkeligen skönt att det inte blev Tim Thomas som vaktar kassen i Frölunda denna säsong. För det kunde ju faktiskt känns som en bläsning som heter duga.
Sannes: återkommande var ju annars under förra säsongen från utmanarna att dom sade att en expert tagit "deras" resultat och var då tvugna att ta ett annat och fick rätt.... det kallas djup analys :)
Tja, jag provade för fullt förra säsongen och det var vid flertalet tillfället som mitt resultat inte var taget av Experterna, däremot kunde ibland någon utmanare ha tagit det istället.
Och förresten, jag fick ju in ett antal resultat förra säsongen, så just därför kommer det att gå uruselt denna omgång. Känner på mig att det blir mangans säsong istället.
Danne_l: Vad det gäller dom ryska agenterna så förstår jag att du bytt, de har nämligen gått vilse. I en pannkaka, tro det eller ej....
De tjocka spåtanterna med kula bör du ta med en nypa salt. Dragan 2k provar en helt ny sak som har med fjärrstyrning att göra på dom. Men kör du på det för all del ;-)
Jag använder mig ganska mycket av ryska agenter. Det var därför det gick så bra för mig förra säsongen. Nu har jag dock hört att man ska prata med tjocka kvinnor med en spåkula, det sägs vara mest "inne" nu!
Sannes: Prova själv där hemma ska du se hur lätt det är. Du kan ju skriva upp det resultat som du i första hand tror på på ett papper bredvid datorn innan vi experter tippar, så får du först se om vi väljer det eller inte. Sedan kan du se om det blev rätt eller inte. Så dka du få se hur "lätt" det är.
Men sedan så har ju vi våra informatörer, kalkyleringsprogram, spionsateliter, kameraglasögon osv osv, så det är ju lättare för oss....
Och i år värvade Ni en av de bästa för oss förra säsongen, allra bäst var ju såklart jag. :)
Jag tycker dock att det är ursvagt att experterna inte kan få in mer rätt trots allt, Ni får ju "välja" resultat först. Jag undrar om Ni verkligen är så bra som Ni vill ge sken av....
Ooops, sorry var inte meningen att kritisera Expertpanelen.....
Sannes: 5 resultat av årminstonde 25 troliga. Det är ju en baggis ;-) Se bara hur det gick i fjol. Då var vi iofs "bara" 4 men hur många rätt hade vi? Vi fick ju tokstryk ju!
Ja, det borde egentligen inte vara några som helst problem för Er att vinna stort, eftersom Ni är fem stycken som får tippa före oss andra. Skall bli spännande att se hur många utmanare det blir denna säsong, det var inte så många förra säsongen, men det gick ju strålande bra för oss ändå.
Jag tror dessvärre inte att det kommer hjälpa med att ge rapporteringen lite kött på benen. Men det blir mycket intressant och se hur Ni kommer att hantera det hela, då ett par av Er tycks godkänna enbart inlägg med "Klinth: 3-1" karaktär, medan någon annan kommer att stenhårt radera dessa.
Förresten hur gör Ni med matchtippnings-inläggen om jag enbart skriver 3-1, raderas dom stenhårt också?
Nåja, det får bli hur det vill med den saken, jag tror jag kommer att avstå alltihop, så slipper Ni ha det bekymret när det gäller mig. Och dessutom så slipper Ni ju obehaget att läsa de inläggen när Ni kommer hem från matchen. Bara en sån sak... :))
mok: Jag förutsätter att du med "stenhårt radera dessa" menar "ödmjukt att filtrera bort" ;-)
Alla: Vi skall ha en givande diskussion på detta forum. Skulle vi moderatorer (Klinth, mok, Danne_l, danoj, Dragan 2k) ha tagit bort något av era inlägg och ni undrar varför, dra iväg ett brev till oss så kommer vi att förklara. Skulle vi råka ha gjort fel (gud förbjude & knappast troligt) så kan vi ju alltid stoppa tillbaks inlägget ;-)
Sannes: Det är bar å åk! Ge bara rapporteringen lite kött på benen så blir det toppen!