Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 591183 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Trevligt sällskap..
TIK031 Göteborg: Flaggan syntes när ni satte upp den men den rasade snabbt ner och ingen satte upp den... tappade ni tron på matche så snabbt eller fastnade ni i baren?

Trevligt sällskap..
Vi i TIK031 måste passa på att skriva att det trevliga sällskapet
på Jameson var just ett trevligt sällskap..

Klinth
Sannes
Slashpuppie
Linnea
och till sist men inte minst Dragan..

Hoppas nu bara att Klinth o han vänner lyckades
ta sig hem till "byn" Och att Sannes fick lyfta sina
lurviga hela kvällen...

Måste även passa på att TACKA Linnea för sitt hårda jobb med den
nya TIK031 flaggan..

Förhoppningsvis så får vi göra om det fler gånger..

Ishockey förbrödrar..

Sv: Mangan är gapig - Expertpanelen kontrar!!!
Guinness:

Efter att jag träffade han igår så insåg jag direkt hur det är i Er familj :)

Sannes: Precis...det har jag hävdat länge, men du vet ju hur enveten Klinth är...härligt då fler inser hur det står till :)

Lite kul att experten Klinths bror lyckades att få in rätt resultat, nu vet man iallafall vem som är den riktiga experten i den familjen. :)

Sv: Brynäs-Frölunda, sviten håller i sig?
mok: Då smäller vi till med 1-4. Och visst håller sviten i sig.

Sv: Brynäs-Frölunda, sviten håller i sig?
Danne_l: 2-4....

Brynäs-Frölunda, sviten håller i sig?
Experterna var 20 sekunder ifrån att pricka in sitt första rätt för säsongen. Det gick åt h-e.
Nya tag på måndag!

Frölunda åker upp till Gävle med fyra raka segrar i bagaget. Dessutom var det längesedan, väldigt längesedan, man förlorade i Gävle. Och visst håller sviten i sig?

Frölunda vinner toppmötet med 1-3!

Sv: Grattis Timrå!
Danne_l:
Hmmm..Vad fan snackar du om..??

gud: Jag är tämligen överaskad över Oduyas pangutveckling i Frölunda..
Man har iallafall honom på dreamteam, man får trösta sig med det, trots att han sänkte TIK

gud:

Äh, kom in i matchen nu. Blanda inte in mig i dina personliga vendettor.

tjobba:
Nopp..Det var inte dig jag kallade idiot..
Tydligen ser Danne dig som en idiot..Men det är upp till honom..

Ser inte nånstans att jag kallade nån idiot..Skrev bara att det finns
idioter ÄVEN här inne...

Frölunda har allafall gjort säsongens värvning..Faan att Timrå inte
kunde knyta till sig Oduya..

Danne_l: Ja, men jag förstår inte anledningen...detta med att man tydligen skriver saker i fel trådar hela tiden har gått till överdrift! Jag hade en fråga, då måste jag tänka mig noga för, fall det finns en vettig tråd att skriva i, eller om jag ska starta en ny, för att jag inte ska bli kallad idiot..

tjobba:

Ja, det gör han! Tål du det?

BROS4EVER: Jag o mangan applåderade med när Ström nätatde det tycker jag allt han är värd våran gode Ström.

gud: Kallar du mig idiot?

Danne_l: Han tycker väl om mig helt enkelt ;o)

BROS4EVER:

Förstår dock inte varför du får den komplimangen??

gud: Tackar och bockar DJUPT för den inderekta komplimangen.

ståpäls:
Precis som inne hos oss finns det idioter även härinne..

Inget att göra åt...

ståpäls: ja dom har ju ingen matchtråd så..känns onödigt att skapa en ny tråd för en fråga.

tjobba: Och vad tycker du om rubriken du frågar under?

ståpäls: tycker att jag fick ett vettigt svar av danne. Hans syn på Timrås spel idag stämmer väl överrens med tidigare matcher.

ståpäls: Hehehe!

tjobba: Var inte naiv. Vem hoppas du få ett vettigt svar av? Den ödmjuke Bros?

tjobba:

Efter första perioden tyckte jag synd om er timråiter, laget var helt värdelöst. I andra tycker jag man skärpte till sig något. Mest för att Frölunda slutade spela. I tredje var det Timrå som försökte spela hockey, Frölunda vet jag inte vad dom pysslade med.

Som svar på din fråga. Timrå går till slutspel - om dom släpper muffinsen och kommer in i matchen. Något måste hända med truppen, in med lite spetskompetens! Kändes inte som att det fanns några spelare som kan gå in och ta tag i matchen som det funnits innan. Någon likt Nordgren.
Sedan bör man kanske ta ett snack med Magnus Nilsson, att åka runt och dra på sig massa utvisningar håller inte i längden. Särskilt när det är helt onödiga utvisningar.

Hur som helst, kul att se Timrås kampvilja och moral i tredje perioden!

tjobba: Varken eller!
Definitivt inte slutspel, men absolut inte kval heller.
Dom står upp ganska bra med hyffsad fart. Kanske att klasspelare hade behövts?

En fråga till er som var på plats och såg matchen idag:
När ni såg Timrås spel, tycker ni att det var ett slutspelslag idag?
Eller hör dom hemma i botten? Man börjar bli orolig....

Grattis Timrå!
Måste gratulera Timrå!!!
Det är inte alla förunnat att få en 20min. lång lektion i skönspel.
Kan dom ta tillvara på det dom lärde sig i första perioden kan dom bli något att räkna med.

Kul att se Ström i en förstaline. Måste säga att han gör ett gott arbete i TIK.
(Ja, jag applåderade när Ström nätade)

MEN, Frölunda får sluta med dumheterna nu. Det går inte att spela ut ett lag i en period, för att sedan luta sig tillbaka och slappna av! Serien är fortfarande för jämn för det, varje lag kan överraska!

Sv: Nån som vi tjäna en slant??
Danne_l: kanske du får rätt men ibland slår motivation kvalitet i det här fallet hoppas o tror jag det iallafall snälla kan jag inte få tro det

Slöseri att spela på Timrå. Frölunda vinner lätt, Timrå kommer inte ha en chans!

mok: tack bra då är vi överens lycka till i matchen idag må bästa laget för dagen vinna.

kungsbacka: Nej topptippade är dom inte efter dom sena tappen av spelare men krav skall man alltid ha bara som är realistiska.

Friman SR:

Själv tippar jag 8-1 till Frölunda, Peter Ström får äran att tröstmåla, mina tips brukar allt som oftast med slå in, sorry.

Metal Guru: Å jag tippar 3 - 4. Magnus Nilsson styr upp hela Scandinavium på ett galant sätt och ÄLSKADE TIMRÅ IK får det självförttroende de så brutalt saknar, hipp som happ lixom....;-)

Puss på Er, 13.01 pinkar TIK031 i Jameson´s ränna... Väl mött och kul ska det bli.....;-)

FORZA TIK.......alltid, alltid.......... 

mok: delvis håller jag med dig men vad jag menar är att med detta lag så är vi inte favorit tippade precis o det är fel att ställa detta krav på mitt lag iår. jag är hyfsat nöjd om timrå gör bra matcher och krigar o inte viker ner sig. man får ändå vara realistisk.tror ändå på vinst idag.

mok:

Timrå kommer inte lbi ett topplag med de spelare som de har tappat.. Som det ser ut nu är leksand och Timrå 2 kanidiater för Kvalspel :(

kungsbacka: Timrå har väl fortfarande saker o bevisa? Att dom vill satsa och vara ett topplag. Tröttsamt med supportrar som alltid vill skriva ner favoritskapet för sitt eget lag.

kungsbacka:

Ja Leksandsvinst är ett måste idag ananrs skall jag fan begå harakiri ;)

mattias - 74: både timrå o leksand är i behov av poäng kanske mest leksand som har tokköpt spelare medans timrå har tappat en hel landslags kedja upp till bevis nu leksand. timrå har inget att bevisa iår tycker jag. tror på vinst för både leksand o mitt älskade timrå.

Tamminen II:

TIK lär knappast vinna mot en Frölunda med stort självförtroende efter segern i Karlstad senast.

Men spela Leksand idag ;)

Nån som vi tjäna en slant??
Spela Timrå på lången idag-.....

Poffa:
Jag skräller som utböling med infantila 2-2.

Sannes:

Tjatar du så får jag väl lov att komma med ett vinnande resultat. Så jag säger 3-2 till Frölunda.

Sannes:
3-1 verkar ledigt så det tar jag

Sannes: Ha ha, kan tro det...för egen del är det precis tvärtom. En förlust mot VF svider så in i helvete...men man måste ändåvara storsint även i ett nederlag. VF var riktigt bra...så när FBK får ordning på "gubbarna" efter jul så ska ni nog få er en match...

Guinness:

Jag befann mig på Åby travet igår så jag såg inte matchen, men läste mig till att Salo gjorde en bra match. Och det var verkligen rätt match att glänsa i, för en seger mot just Färjestad gör att jag njuter mer än vanligt.

Alisandali:

Det var så lite så.

Poffa brukar också plita ner ett resultat så fort jag har gjort sammanställningen så han är nog snart på gång, antar jag.

Sannes: Linnea har "tagit" mitt tips...så det får bli 4-3 från min sida. Jag måste även passa på att säga IMPONERANDE SALO!!! Jag tyckte Salo var ruggit bra mot FBK. Det får han sluta vara på stört :) Sen vill jag bara tillägga att paddan´s tips känns stabila...match efter match...

Sannes: TACK !!
Mycket snällt av dig att göra samanställningen .
Jag tippar oavgjort 3-3 .

« · 591183 · »