Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 601701 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vi dansar i Dalarna
Dream Team:

Japp, hade faktiskt räknat med 10 sekunder, men man kan inte få allt här i världen ;-)

danoj: Kallio tog lång tid på sig ändå att avgöra.

Metal Guru:

Sämsta var mot Modo borta, helt klart.

Idag vart det lite som en halvtaskig dag på jobbet, även om jag tycker att Christer Lärking ska hålla sig till att servera Pasta och efterätter i fortsättningen.

2 poäng..jaja det får la gå..

Dream Team:
nix, vi är gästfria här uppe i norr.

Metal Guru: Sudden death på nytt lagen emellan. Är det hemmalaget som avgör även denna gång..?

danoj:
Ja, det brukar hara att man 'gjort sin sämsta match för säsongen', när man mött Mora.
Det är ganska coolt att vi grejar att locka ut det uschlaste ur våra motståndare hela tiden... :0)

Herregud vilket sömnpiller, sömnigt spel, sömniga kommentatorer, sömnig publik (kan ju höra en knappnål falla där inne).

Frölunda verkar köra på typ 40-50 % av sin förmåga och tar i när dom endast behöver, ska bli intressant att se om det blir samma spel resten av matchen.

Sv: Domare
mok: Vojne, vojne, vojne...

Domare
Känns stabilt nedan vilka dom rankar som dom bästa domarna i Elitserien:

Inför den här säsongen delades domarna in i A, B, och C-kategori.
Ulf Rådbjer, Thomas Andersson, Ulf Rönnmark, Marcus Vinnerborg, Christer Lärking och Patrik Sjöberg rankades i den högsta nivån.

Sv: Intro-låten...
_majja_:

Den är specialgjord för just introt. Vilka som gjort den minns jag ej, skall stå i något av pressmeddelanden på stark.se.

Lär knappast gå att få tag på i alla fall.

Däremot finns det annan ny Frölundamusik att få tag på, se länk:

Intro-låten...
Nu stör jag i erat tippande här... :P

Är det någon som vet vem/vilka det är som sjunger "Do it again" som vi har som intro-låt ???

gud: 3 - 6 till Frölunda .

Linnea:
Du verkar dock inte vara så ensam om att slarva..

Men som kvinna har du ju givitvis högre krav på dig
så vid ett lämpligt tillfälle kommer ett straff utdelas...

gud: Medlem i expertpanelen i vad, en månad och redan slarvar jag... aj aj.. men vi säger väl 1-6 då.

Klinth:
Nopp..2-4 blir det...

mok: Det kommer att sluta 1-4, men det är ju kul att ni försöker :-)

Danne_l: 1-3 kör vi på stenhårt!

0 - 4 nolla nu då?

wap.hockeysnack.com
Jag drar till med 2-6.

Danne_l:

Ja. men då tar jag rätt resultat igen då. 2-5.

Vi dansar i Dalarna
Intressant, ingen av experterna har tippat nu 24 timmar innan match. Vilket alltså innebär att det är fritt fram för samtliga att välja önskat tips.

Mora-Frölunda 1-5.

Sv: Luleå - Frölunda
mangan: Luleåklacken var allt annat än vänlig i alla fall om man lyssnade på webradion.

Dragan 2k:

Det var nästan så jag ett tag trodde att experterna skulle fuska, men det var bara nästan...
Men det är tydligt att jag får vara mycket observant hädanefter, då det kan dyka upp alla möjliga konstiga sifforor "där uppe" :)

Sannes: Haha. Det gick liiiite väl snabbt det där...

Tack Dragan, nu är jag jättenöjd.

mok:

Smuttat på en flaska, det är minst två flaskor.
Enligt mina enormt avancerade uträkningar, så skall det vara 1-4 "där uppe".

Sannes: Hehe kan kanske vara så, kanske har han smuttat för mycke på en flaska. Det skall vara 1-4 där uppe eller?

mok:
Hmrpf, tycker du ja....
Skulle inte förvåna mig om det är han den där onyktre Tysklandsresenären som har varit i farten :)

Tolsa var med två minuter under värmningen, men det gjorde för ont för att han skulle kunna spela.
Johnsons 10-minutare var inte onödig. Han berättade bara för R. Lahti vad han gjorde för fel. Måhända var inte ordvalet det bästa men han måste ju få säga vad han tycker. Skandal att Renberg fick vara kvar på isen efter kurret med Tukio. Lahtu kom aldrig tillbaka in i matchen efter det, tyvärr.
Starkt spel efter 3-4 målet ledde fram till ytterligare ett mål. Efter det var det inget snack om saken.
Sampan hade två hyfsade parader. Stabil i övrigt, men släppte några returer för mycket.
Annars var det en trevlig match. Luleåiterna är vänliga och pratglada. Kan bli en kul kväll här i norr..........

Sannes: Har ingen susning vem som justerat detta faktiskt men jag tycker det ser rätt bra ut :)

Nej, nu måste jag bara få protestera. Vem av moderatorerna har ändrat så att experterna har fyra rätt istället för ett. Det är utmanarna som skall ha fyra ju. Gör om och gör rätt :)

Ännu en stabil seger för grabbarna, Sandberg var lysande i målet, de mål som han släppte in kan man inte lasta han för.

Och så får jag dessutom säga: Grattis Poffa! Du fick in det rätta resultatet idag, jag tror minsann att jag skall lyssna lite mer på dig i fortsättningen, men bara liiite....

Sannes:

Jaha, jag var aldrig orolig för att jag inte skulle få rätt.

mok:

Nu har Luleå ramlat ihop fullständigt, 3-6 nu.

darktroll: TV i all ära men ibland har dom verkligen noll koll där. Minns under förra säsongen i nån match där dom var helt upphetsade att Frölunda hade ändrat i sina backformationer... dom hade nog missat att i 40 matcher så hade Frölunda snurrat på 7 backar :)

darktroll:

Kollar på tv gör jag, men om jag har koll det vete tusan :)

Sen är jag inte alls överens med domare, speaker och kommentatorerna när det gäller Frölundas målskyttar. Men sak samma, huvudsaken är att pucken går i mål.

Nu gjorde Luleå dessutom mål, Koch målskytt. Sampan kan inte rädda hur mycket som helst.

mok: Han stod uppsatt på laguppställningen men har försvunnit från swehockey. Sannes kollar väl på tv och har bra koll.

Sannes: Känns inte som Tolsa har direkt flyt hittils under säsongen asså :)

darktroll:

Tolsa hade fått en puck på foten i förra matchen, igår hade det inte varit några problem för han, men idag däremot så gick det inte.

darktroll: Ståpr ju på Frölundas sida att han har lättare ljumskproblem men skall spela men kanske spelar han i 4e kedjan eller så har dom tagit förnuftet till fåmnga o låter han vila eller så har det helt enkelt blivit värre....

Sannes: Hur är det med Jari, skadad på riktigt eller bara säkerhets åtgärd ?

Sannes: Och sen 1-3 även denna gången är Witehall och Kahnberg iblandade undra vad dom tuggade till frukost. Men nån som har koll på varför dom spräckt dragkedjan igen?

Portello:

Jag antar att du jobbar, så när du loggar in nästa gång, så kan jag meddela att Frölunda nu har kvitterat.
Och nu blev det visst mål igen till Frölunda, 1-2 nu känns det genast bättre.

Sannes: Och nu står det helt plötsligt 2-1 till frölunda...

Portello:

Ja, undrens tid är inte förbi ännu :)

Sannes: Kors i taket.Dels att Luleå leder och dels att Emil nätade.

Sannes: Osså fick Isaksson asspoängen till de målet... hans första poäng.

Portello:

Luleå leder med 1-0 efter första perioden och det skall Frölunda var mycket nöjda med tycker jag. Målskytt var Emil Lundberg efter 11.59.

Portello: Luleå leder med 1-0 jue...

« · 601701 · »