Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 623065 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - HV 71
Klinth: Förvisso kan det vara så men nog känns det som om försvarssplet klickat rejält under en längre period. Vi kanske har lyckats frejda oss från allt för mycket påhälsning bakom våra målvakter och vunnit matcherna men det har känns allt annat än stabilt. Man är osöker. Varför vet jag inte. Kan det vara nolltoleransen som gör sig påmind om att man får inte göra ett misstag för gör man det så brukar det bli 2 minuter när man ska reparera.

Jag tycker man tar för lång tid på sig. Istället för att skrinna fram till pucken i försvarszon så tar man kanske två skär och glider. Man har som mål att hindra den andra att komma fram till pucken istället för att själv vilja komma fram först. Om dett låter begripligt. Just detta långsamma agerande gör att vår fart i uppspelen försvinner. Och utan den farten har vi väldigt svårt att spela det spel vi vill spela.

gud: "Hmm..Då tror jag att jag passar denna gång..

Frölunda vinner med 3 - 2 och för en gångs skull så får
"experterna" en vinst dom med..;)"

Visst är just du ödmjuk ;-)

Dragan 2k: Jo, jag noterade det. Men "någon" kunde ju ha hört något trevligare besked under dagen... Sebban tebax i alla fall, även om det spelar typ rock´n bola i sammanhanget.

Det är Koivisto och Lundqvist man vill se tebax på sina ordinare platser.

Även om backarna som du skrev var lite försiktiga så kan det ju bero på matchöppningen och den randiga nivån. Att två är junisar gör ju dessutom misstagen mer frekventa. Så är det bara, men det är nyttigt inför kommande säsonger.

Klinth:
Lyssna nu på Frippe..Jag är grymt ÖDMJUK..

Dragan..
Matz vet att jag brukar ta 3 - 2 eller 4 - 2..;)
Och det brukar lången Danne sno numer också...

Säkert bara för att retas med den ÖDMJUKE...;)

Såg dock att den stabila Linnea tog det denna gång..

Hmm..Då tror jag att jag passar denna gång..

Frölunda vinner med 3 - 2 och för en gångs skull så får
"experterna" en vinst dom med..;)

Klinth: Båda två är tydligen fortfarande osäkra kort enligt officiella.

Dragan 2k: Det skadar ju inte om man kan få tillbaks några lirare så att man kan köra på "normala" kedjor.

Någon som vet hur det är med sjuklingarna?

Klinth: gud med litet g, han stavar med litet g för att han är så ödmjuk ju......

Klinth: Aaah. Du kan ha en poäng - en liten men ändock en poäng.

För övrigt vill jag se en liten snabbare match imorgon. Backarna verkar som dom vill glida fram till situtationerna. Oavsett om man är ett par skär före så hamnar man efter en HV spelare. Så mycket ska det inte skilja mellan farten mellan dessa två lag.

Angående gårdagens match trodde jag att jag skulle få hjärnblödning när man såg dropppass på egen blå vid en snabb omställning och fullt med HV folk i Frölundas defensiva zon.

Dragan 2k: Men vanlig hederlig meningsbyggnad gör att gud stavas Gud i början på en mening. Annars så vore det ju ingen mening med meningsbyggnad ju. Gud vad krongligt det kan bli med gud. Gud är en krånglig gud... Men man ska aldrig blanda ihop gud och Gud. Och av två onda ting föredrar jag nog trots allt gud.

mattias - 74: Muhhaaaa. Hädare!

Den där timråiten stavar sitt namn med ett litet g och den allsmäktige börjar sitt med ett stort.

Dragan 2k: men det gör ju inget, då räknas ju inte "deras" resultata eftersom det är Expert-Matz resultat :-) Görfiffigt Elin ;-)

Dragan 2k:

Gud läser inte det finstilta :-)

gud: Det var då tusan vad alla vill ha Matz resultat.

Klinth:
Då klipper jag 3-2..
Frölunda förlorar inte 2 matcher i rad mot HV Blåååååå...

Klinth:

Haha nej på att tippa :-)

Klinth: Eftersom de inte blev 5-1 till Frölunda i går så kör ja på de igen, och hoppas att de går bättre i mön.

mattias - 74: På att vomera? Gud vad äckligt :-)

Klinth:

tror herr Alisandali vill vara med :-) Han bruka iaf vara med...

Frölunda – HV 71

Expertpanelen:
Dragan 3-1
mok 3-2
Klinth 5-2
Danne_l 4-1
Linnea 4-3

Utmanare:
Bonuz 4-2
Mattias -74 1-4
Paddan 1-11 (går detta in så vomerar jag över tangentbordet)

Klinth: Hmm, måste ha varit mitt huvudbry gällande folkhemsutopisternas visioner som gjorde att jag inte orkade scrolla (tror jag).

Paddan: Hade du orkat scrolla ner 5 inlägg så hade du upptäckt att 1-4 är taget. Således 1-11 för din del. Frågan är om vi i expertpanelen kan godkänna ett sådant tips..... :-)

Dragan 2k: Äh, nu blir det förlust i Scandinavium, 1-4 blir slutresultatet. Är det resultatet taget så bokar jag 1-11

Dragan 2k: Hmm. Om man skulle ta och skriva rätt i stället - 3-1 skulle det ju stå

mok: Då smäller jag på med 3-2. Och tufft som tusan blir det

Linnea: Tajt blir det tippade 2-2 sist men är inne lite på samma linje men tar 3-2 denna gången.

Klinth:

Jag tror tyvärr på en ny Frölundaförlust.. mitt tips: 1 -4

Klinth:

4-1.

Klinth: Tror det blir tight, 4-3.

4 - 2

Frölunda - HV 71
... och den matchen är ju som sagt i morgon.

Frölunda kommer att vinna. Som vanligt... Som alltid... När jag tippar då...

5-2!!!

Det kan inte ens den randiga ändra på!

Sv: HV 71 - Frölunda
Danne_l: Att ändra om i femmorna som redan var duktigt ändrade från start hade nog inte hjälpt till mycket. Dessutom löstes ju det per automatik då fyra man satt i båset ;-)

Hoppas att vi inte har 4 man på skadelistan (sjukdom osv) i morgon, utan att vi kan spela med mer "normala" uppställningar.

Hoppas på en ny domare, vem som helst. Visserligen var det illa åt båda hållen, så jag skyller inte förlusten på domaren. Däremot blev matchen rätt tråkig att se då man är topp tunnor rasande på det randiga fanstyget.

Sedan gjorde ju HV en bra laginsats, de är värda segern. Eller ja, nästan värda segern...

Och 3 i ramen... Är det otur eller är det något annat? Pucken ville ju då rakt inte in i mål i alla fall...

Nåväl, man kan inte annat än att se fram emot morgondagensmatch...

Spelar ingen roll vilken domare som än dömt matchen idag, Frölunda hade förlorat ändå. Angående misconducten får dom skylla sig själva. Dom vet att det bara är att hålla käft, ingen idé att åka runt och jaga domaren som Janne gör.
Men visst, Sjöberg var fruktansvärt ojämn. Utvisningarna som han väl tog är väl dock inte mycket att säga om egentligen...

Nä det här var en förbannat dålig insats av Frölunda. Fattar inte varför man inte agerar från båset när man märker att det går åt skogen. Ta timeout, bänka nån, ändra i femmorna eller vad som helst.

På torsdag vinner Frölunda utan minsta problem, inget snack om saken.

Kvällens match var relativt dålig med lågt tempo.
Man hade större förhoppningar för det var trots
allt seriefinal.Men både Vf och Hv är inne i "liten" svacka.

Jag hade nästan räknat med förlust för Hv71 idag för
Hv71 såg slitna ut i dubbelmöterna mot LHC.Hade förväntat
mig ett Vf som skulle trampa gasen i botten direkt men
Vf anstormningen kom aldrig.

Jag läste att några VF fans skyllde förlusten på Sjöberg.
Visst Sjöberg var inte bra men han kass åt båda hållen
så att skylla förlusten på han funkar inte.

Ni skall vara glada att inte HV var bättre i PP för då
hade Hv71 punkterat matchen för längesen.Vf hade
mer puck än Hv men de hade svårt att komma in på mål,
de fick hålla till mycket i sarghörnen.

danoj: Hur får du till 15 insläppta på 3 matcher för jag antar du syftar på dm 2 senaste.... Frölunda är inne i en svacka och har vart det ett tag.

Håller inte att missa 2 rena frilägen borta mot HV, nåja på Torsdag får HV stryk, inte en chans att dom har samma marginaler med sig då som dom hade idag.

För övrigt får Lundh börja se till så att grababrna börjar spela försvarsspel igen, 15 insläppta mål på 3 matcher är inte godkänt.

Vi får väl tacka HV för att dom hjälpte oss att få upp farten efter uppehållet, hade gubbarna fått starta mot ett lag med bättre tempo skulle nog vi sluppit matcher som de senaste!!

4:an tror jag inte på!!

mattias - 74:

Orkar inte spinna vidare på detta, han suger helt enkelt, end of story.

danoj:

Hade det varit Hv som hade fått utv i stället för frölunda så hade han varit hiur bra som helst eller ?? :-)

danoj: Precis ett sånt ohämmat motflyt som Timrå hade i hemmamötet med Frölunda häromsistens. Kontentan av detta är nog att det jämnar ut sig.

danoj: Lugn, vi är bara 3 mål från vinst!!

mattias - 74:

Du får tycka precis vad du vill, jag säger som Sundin, han är "såinåthelvettidålig".

Sen att HV har flyt så det står härliga till gör ju inte saken bättre,, stolpe ribba och fan och hans moster.

Dream Team:

Japp, det är det. Nu har jag gett upp och bara just därför så gjorde Frölunda mål. Tror jag skall fortsätta att vara negativ, det tycks hjälpa..en stund iallafall. :)

Återgår till min släktforskning.

Sällan, nu börjar det!

Sannes: Over and out nu, eller?

Så ja, 4 snabba av Indianerna nu så tjurskallarna tystnar!

3 - 4 inte långt borta nu.

danoj:

Är han dålig om han dömer för solklara saker som domarna skall bli bättre på ???

Jag tycker utvisningarna är solklara....

Sannes: Kollar på matchen på Canal plus,jag tycker att det är en riktig mesig match,men domaren P.Sjöberg har lyckats hitta en massa utvisningar på Frölunda, horribelt!!!

danoj:

Jag ser matchen och jag håller med dig, helt klart är att Herr Sjöberg är riktigt urusel, men för den sakens skull så behöver man ju inte käfta emot domaren efter han har blåst.

Sen håller jag med kommentatorna om att Alaavaras utvisning + 10 minutare var för hård, men när det gäller Högardh så borde han i det läget ha hållit tyst.

Sen vet jag inte om jag är tillfälligt sjuk eller så, men nu tycker jag att Vinnerborg är en suveränt bra domare.....

« · 623065 · »