Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 630556 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Åsikter!
Denna gästbok har glidit från ett ställe där man uttrycker känslor till en plats för tips och inbördes beundran!

Fuck off, och låt mig ha min 70:tals beundran för mig själv!

Sv: Öviks dags
30: Åsså snodde dom Finn Lundström från ÄLSKADE TIMRÅ IK... Hade inte Frölunda gjort det då, ja då hade de still ännu harvat i tjottahaijtiii likt Bäcken eler Mölndal....

Men nu äro de duktiga..... Jävligt grymt duktiga..... så duktiga att han Boijan Krizaj i hemmakassen kommer att ha ett taskigt ratio hädanefter........

Skjut högt....... ett tips, men det kommer ni att göra och då blir det...

MooooooDooo - Fröööööluuuuuunddddaaa: 1 - 6....

Av hela mitt hjärta så tippar jag så..........;-)

30: Hahaha - vi får åka ner och lära dom att fiska du o jag. Vi släpar iväg dom till Feskekörka och gör folk av dom. Hahaha

Hardy Bacardy:

Ingen därnere i fiskeland har åkt riller på riktig is....NATURIS...därför har dom ingen Strimma heller lol...men dom har second hand

Poffa: Kom ihåg när jag nyss hade fyllt 8 år, då fick jag en teddybjörn av min far. Den 26 januari 1975. 12-1, det kommer jag aldrig att glömma. Hoppas att också ni modoiter får uppleva nåt sånt - once upon a lifetime.

Hardy Bacardy:

Sitter och spår i de kryddor som man silat bort ur glöggkoket. Kardemumman är MODO, medans Frölunda är fikonen. Men nu var ju detta en dubbel sats, vilket innebär att jag måste dela det hela med 2.

Därför tippar jag 3-1. Nu ska jag dricka upp det som återstår av vinet. Fikon, på er.

Hardy Bacardy: Det var länge sedan det blev 1-8. Så det tar vi.

NuMo: Som den Arbogait som jag nu är kan jag inte annat än att tippa modoseger med 4-3.

Jag drar till med 3-5, det tycker jag känns som ett attans bra resultat.

Dags för Salo att vinna i ö-vik med Indians!
3-4

NuMo:
Kan inte förstå varför det ska bli någon förvirring??
Skrev bara att Frölunda vinner med 4 - 2 borta..

Inte ens för dig kan det vara så svårt att förstå??

Paddan kan man förstå att han är förvirrad..
Men det är han jämt..

NuMo: Jag ville bara ha ännu ett Frölundaresultat ;-)

Att gud är förvirrad är vi många som kan bekräfta ;-)

Klinth: Jag ville bara bekräfta guds förvirring.

OK, men bara för den här gången ;-)

Modo - Frölunda

Expertpanelen:
Dragan ?-?
mok 1-3
Klinth 2-3
Danne_l 1-5
Linnea 2-5

Utmanare:
Boråsindian 1-4
Paddan 2-0
Hawerchuck 9-0
Alisandali 2-6
gud 2-4
NuMo 1-12
Bonuz 2-8

Klinth: Nej jag tar det andra i stället. Förlunda-Modo 12-1, dvs. 1-12 till bortalaget.

Det ska fan till att försöka sammanställa här... Är det fredag och folk är tidiga på *läsken* eller vad f-n?!?

Hemma är borta, borta är hemma, och Opps och fel och hej och hå och NuMo ska på borta match i hemmaklacken osv....

Stämmer detta???

Modo - Frölunda

Expertpanelen:
Dragan ?-?
mok 1-3
Klinth 2-3
Danne_l 1-5
Linnea 2-5

Utmanare:
Boråsindian 1-4
Paddan 2-0
Hawerchuck 9-0
Alisandali 2-6
gud 2-4
NuMo 12-1
Bonuz 2-8

Bonuz: Ooops! 2 - 8 ska det va

NuMo: Modo-Frölunda 8-2

Paddan: FRÖ-MoDo 1-12

Paddan:
Alla Moodooiter är borta.Men det är mer mellan öronen..

Undantag finns dock..men inte så många..

Så ditt lätt panikartade inlägg faller..;)

Moodoo - Frölunda 2 - 4

gud: Eftersom du alltid anser att vi är tämligen borta, av diverse anledningar, så förmodar jag att det alltså var en seger för oss med 4-2 som du tippade...

Jädrar vad Frölunda visade Luleå vart skåpet ska stå..
Men björnarna ifrån norr vek ner sig och är Luleå på väg
in i sin svacka nu??

Trodde på en jämnare match men tji fick den ÖDMJUKE gud...

Moodoo Vs Frölunda slutar med en bortaseger 4 - 2

Modo - Frölunda

Expertpanelen:
Dragan ?-?
mok 1-3
Klinth 2-3
Danne_l 1-5
Linnea 2-5

Utmanare:
Boråsindian 1-4
Paddan 2-0
Hawerchuck 9-0
Alisandali 2-6

Alisandali: Nu ska vi se. Statistik och matematik. Det ger mig huvudvärk och problematik.

2005-11-15: Frölunda-MoDo 4-4 (ÖT)
2005-09-27: MoDo-Frölunda 3-1
2005-01-30: Frölunda-MoDo 3-0
2004-12-11: MoDo-Frölunda 3-1
2004-11-01: Frölunda-MoDo 3-2 (ÖT)

Modo: ((4+3+0+3+2)/5) = 2,4

Frölunda: ((4+1+3+1+3)/5) = 2,4

Det blir således en jämn match. Jag avrundar.

Modo - Frölunda 2-3

V.S.V

Sv: Frölunda - Luleå
Danne_l: Med näst intill matematisk precission ;-) Snyggt mannen!!!

Sv: Bye,bye Tomi Kallio
Bonuz:
Vet inte vilket lag du åsyftar med "mesta mesarna" men när du nämner Globen i samma mening så kan man ju gissa sig till att det är Mesta Mästarna du menar och att du bara skrev fel ;)

Ser ingen anledning till att Tomi ens skulle fundera på en flytt till huvudstaden än mindre ser jag att Djurgården skulla ha något intrese av att försöka värva en spelare som ligger helt utanför den lönenivå man har i huvudstadens enda lag.

Hej Schweiz säger jag bara :)

Danne_l: Fick in 6-2 idag i tråden Matchtips , fast eftersom du "snott" mitt tips så fick du in det .
Och nu så ville jag ha 2-5 men det hann ju Linnea sno , så nu får nog Linnea rått .
Ja , vad hittar man på då ??
Det blir 2-6 till Frölunda .

Hawerchuk: Tror knappast det blir 9-0, då ni "bara" fick 1-1 mot leksand.

Hockey - Frölunda 9-0

Danne_l: Nej nu skrev du fel Modo-Frölunda 2-5 ska det stå.=)

Danne_l: Det är klart, finns inget som går upp emot att se en Frölundaförlust live ;)

Danne_l: hehe.. Har barn som kommer varannan helg, dom kommer imorgon. Jag får hänga på när det är nån match i jönköping t.ex Om man kan bli upplockad på vägen..

Boråsindian:

Äh, åk med oss upp och se matchen på plats istället vetja!;)

Gött att den matchen vissas på ppv. Så man inte missar segern.

mok:

Modo-Frölunda 1-5.

mok: Då skyndar jag mig att ta 2-0 till MoDo.

mok: Men då tippar jag periodsiffrorna då ;) Tror frölunda vinner med 4-1.

Öviks dags
Dags att tippa lördagens match medans vi är varma och jag hinner ta mitt resultat :)

3-1 vinstr för Frölunda blir det helt säkert så ni andra behöver inte ens tippa :)

Klinth:

"6-2"
Där satt den, nu är vi med i matchen igen!:)

Fått upp tempot....
Efter det lilla man fick se på sporten, så verkar frölunda ha fått upp tempot i dagens match. Hoppas att dom behåller den på lördag, t.o.m. ökar i tempo, så att det blir vinst mot modo.

Frasse: Han kanske drar till mästa mesarna och får En ekande Globen som hemarena?

Bonuz: Tjohoo! Skönt att se att du tar dig i kragen när det behövs Danne=) Efter juluppehållet sätter vi in slutspurten eller vad säger du? Finns inget som får igång tipparkänslan som julskinka och snaps=)

Eftersom Kallio trivs så bra i götet, så finns nog chansen att han förlänger sitt kontrakt. Blir inte lätt att hitta en likvärdig spelare om han sticker. Tror att frölunda lägger upp ett bra kontrakt, som han acepterar.

Frasse:

Burra är då absolut nr 1 vad gäller termen pengahora....

Han är inte välkommen tillbaks i Leksand nåt mer..

indiantjej:
Skulle frågan komma upp idag så skulle Tomi med all säkerhet förneka att någon övergång skulle vara på gång.
Allt för att inte sprida oro eller för att späda på medias eventuella spekulationer.

har dom intervjuvat honom då??
har han själv erkänt att han ska dra iväg nästa säsong??
vad jag vet så har han inte gjort något yttrande om detta.
men rätta mig om jag har fel..

Frasse: Kan bara hålla med dej krävs lite mer än att i slutet av karriären att byta till en sunkliga och tjöna lite stålars för att hamna i den kategorin av spelare.

mok:
Pengahora är synonymt med Robert Burakowsky eller Thomas Sjögren.
Skulle inte säga att Tomi tillhör den kategorin.

Samtidigt är det sunt av Tomi att vilja avsluta sin karriär med några "feta"år så att han kan leve gott även när karriären är slut.

Sv: Linköping - Frölunda
Paddan: Tror knappast er minskade kvot av insläppta mål enbart beror på Salo... svårt att se bara till en spelare när han bara hade vismsiga höns framför sej föregående säsong,

mattias - 74: Skulle inte klassa han som en pengahora som du säger bara för om han nu lämnar Frölunda för lite fler pengar och utmaningar i alperna. För att hamna i klassen pengahora fär man nog ha gjort lite mer än bytt klubb 1 gång för pengarna. Även om så skulle bli fallet kommer nog Kallio aldrig glömmas i staden Göteborg.

« · 630556 · »