När är guldfesten på Avenyn... blir den på lördag eller? Nån som vet? ;O)
Frölundas lag har ingen anledning att ha några nerver i den återstående matchen. Färjestad däremot har anledning. Det och ett stabilt spel ger oss VÅRAT GULD!
Det blir en del att hissa i taket under åren framöver... Carna i år. Conny ska upp... när han slutar som coach och definitivt Ronnie "Kungen" Sundin. Snacka om bäst när det gäller.
Till sist: Norrena har absolut gjort sig förtjänt av att få stå SISTA finalen på Måndag.
gud: Skulle väl varit nåt, synd jag anländer en vecka försent bara, får klara mig med att se en sketen match mellan ÖIS och ESK i allsvenskan i sportväg i bästa fall under min vistelse =)
Frella: jag hänger gärna med Frölunda fansen på en kraftig bä..*host* läsk kväll när dom firar att dom har vunnit SM-Guldet...
och som du skriver gav TIMRÅ IK mer motstånd än det laget ifrån soliga Karlstad...men både du o jag vet att semifinalen mellan Frölunda och TIMRÅ IK var den moraliska finalen...
mike66: Det är därför man inte är så orolig som man borde vara. Man har ju hört från de två kanske mest insatta i världen när det gäller hockey hur finalspelet kommer att sluta.
Ser onekligen väldigt bra ut nu - mitt tips på 4 - 0 i matcher verkar hålla. Sop-Färjestad bjuder ju knappt till fast det är SM-final och allt vad det innebär - jag tycker att den moraliska finalen spelades mellan VF - TIK.
Jag säger som jag alltid har sagt: Grattis till SM-guldet!
danoj kaxig får man vara när man leder med 3 - 0 och ni leder kraftigt på poäng..som mike66 o jag har uppmärksammat er tidigare så vet ni att ni vinner med 4-0 i matcher...
Dragan 2k.. kan det vara så att vissa håller på att bada in sur posse i kväll..;0)
gud: Ja, nu har man rätt å vara lite kaxig, själv sitter jag på jobbet och törstar efter öl, får bli på måndag istället, vid vinst utlovas bad i poeseidon!!
fröööölunda: kan bara instämma, ska sitta och mysa hela natten på jobbet idag, nu blir det guld fest på avenyn, oavsett om det blir på måndag eller onsdag? Ronnie sundin, silken jätte den killen är.
JAAAAAAAAAAAAA Vilken match av framför allt Norrena!! Och av Sundin! Och av Frölunda!!!!!!!!!! Såg matchen på storbild i Scandinavium och det var ett j*vla tryck........nu ska man bara gräma sig över att man INTE HAR BILJETTER TILL PÅ MÅNDAG........vill gärna vara där när Frölunda tar sitt andra guld genom tiderna......för det tror jag att dom gör måndag!!!!
Grattis till ytterligare en seger! FBK var inte värda att vinna denna match. Hoppas att dom kommer igen så att vi får ett riktigt slutspel att se fram emot. FÄRJESTAD ROULES!!!!!
Lite storhetsvansinne här inne tror jag , att börja snacka om sm-guld för nästa år igen. En sak i taget tack. Visst lär ni vinna i år och det är ni väl värda då ni är bästa laget, men nästa sess är en ny sess. Tror att Norrena spelade bort Lundkvist för resten av finalserien, och för FBKs räkning tycker jag att Hyvönen visade sig inte vara mer än just ett "bra skott" och inget annat. Grattis i förskott.
finne85: MYCKET stabilt, men det som är mest grymmt med han är hans temprament. Tex: när han slashade en FBKARE i målgården när det va 5 sek kvar. MEN USCH va synd att han inte nita till Hyvönen i farten efter den ruggiga Crosh chekingen...
"Nja. Pressen på sig är väl att ta i. Frölunda har 4 chanser på sig att vinna 1 match till. Dessutom går 3 av matcherna på hemmaplan..."
- Jo, så är dt. Fast tror inte dt blir så, fast chansen finns ju alltid. Och då om Färjestad skulle vinna så skulle dt garanterat kommer nerver med i bilden, hos VF. ursäkta om jag e lite grinig och negativ, men dt ser ut som alla tror dt är klart renn, och dt är dt ju inte.
sorry..trodde vi pratade om miketheman66..inte flugan..:0(