Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 395775 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jeses
knaskamilla:

Stämmer han för kontraktsbrott kanske? Egentligen får man väl hoppas att han kommer fram till att det inte var bindande så den här soppan får ett slut.

MoK:

Satt just och funderade på det. Vad gör VF om juristen får fram att mailet var bindande? Tvingar Steen att spela med dem nästa säsong? Det känns ju inte som att det vore så lyckat...

Danne_L: Kan int tänka mej det finns någon specielt datum dom måste jobba på. MEn torr faktiskt inte VF är speciellt intresserade av att ha tillbaka Steen utan bara intresserade i att se hur bindande saker via email är för framtida bruk.

Poffa:

Juristen håller tydligen på och undersöker ärendet. Han går väl på timlön så kan tänka mig han tar rätt många timmar på sig att komma fram till en fyndig lösning.

MoK:

Jo, det var väl i princip det sista som sades i frågan åtminstonde officiellt. Det är väl bara att vänta och se vad som händer. Finns det förresten något stopdatum som Frölunda måste agera innan eller kan de vänta hur länge som helst med att överklaga kontraktet?

Poffa: INte ett smack :) Men Frölunda sade väl det att dom skulle kontakta juristen för att se hur bindande kontrakt är via mail etc för attveta hur dom skall agera i framtiden.

Dragan 2k:

Har det nere i Gbg sagts någonting mer i affären Steen? Efter att ha varit en massa liv i början har det helt plötsligt blivit dödstyst och ingen säger något, åtminstonde inte uppe i Övik.

Att Frölunda skulle ta kontakt med jurist är ju känt, men har det viskats något om hur juristen kommer råda Frölunda att agera?

Sv: Två frölunda klackar???:S
knaskamilla: Tror säkelrigen flera har påtalat visa brister i GG för VF men frågan e vad som händer.INgen som vet.

Kungen:

Man undrar ju lite varför ingen talat om för VF hur det ligger till? Det kan väl inte vara så svårt? Här uppe har MoDo kommit fram till att de vill vara lite mer delaktiga i supporterklubbarna. Antagligen för att The REDS har ganska dåligt rykte och det fungerat sådär halvbra de senaste åren... Bra, tycker jag. (Att MoDo blandar sig i lite mer, alltså.)

Dream Team: Som kungen säger så har kontakten mot VF från GG sköts bra och ingen klagar verkar det som. Men på senare tid så har nog även VF böärjat haja att allt kanske inte är så trevligt i GG. Tror säkerligen problemet kommer lösa sej på ett eller annat sätt av sej självt.

Dream Team: För att VF inte känner till detta,men dom börjar förstå lite hur en vis ordförande beter sig mot omgivningen o alternativa supportergrupper,så man kan ju bara hoppas på en bättre framtid :-)

MoK: Detta verkar för en utomstående som mycket besynnerligt, trots att jag hört ryktesvägen om hur illa det verkar vara. Det man blir mest förvånad över, om nu GG är så oseriösa, är väl varför dom överhuvudtaget får fortsatt förtroende som en officiell supporterklubb för VF???

MoK: Tilläggas ska att GG inte följde stadgarna som är gällande i ett årsmöte. Tror inte ens dom vet om att det finns stadgar som man måste följa i en organision,om inte så e de egentligen ganska ogilltigt.
Detta har upprepat sig på varje årsmöte sen vi tvingade dom att ha årsmöte som mok säger. Men det går faktiskt att göra något åt detta.......................

65Selander: Rösta bort? Om ändå det gavs möjlighet till detta i GG så hade problemet redan vart löst. Dom följer inga av dom regler som sätts för hur man skall sköta en förening tyvärr. Dom kan inte ens stava till årsmöte. Vi tvingade dom till ett för några år sedan som dom lade kl 15 på en fredag på en krog... seriöst? Behöver jag säga att årsmötet var rena parodin på hur det skall skötas.

Dysso:

Sektion K. Arbetsnamnet är passande nog "Projekt K".

Danne_L:

Vilken sektion är det tänkt att den nya klacken ska hålla till på?

Det har ju försökts en gång tidigare, då utan någon större framgång. Friskt vågat, men man får nog inte räkna med genombrott än på några år.

mangan: Kunde inte låta bli att svara!

Det är ju synd att man inte kan samarbeta, men vad jag har hört så kan man förstå er utbrytare!

Men för Frölundas bästa så kanske man skall enas!

GG är väl dom som är officella och då är det väl i Frölundas eget intresse att ha en supporterklubb som valla förenas under!

Vad tjänar Frölunda på om det huserar 2-3 olika falanger i Arenan som drar igång egna sånger mm?

Om ni är medlemmar så kan ni under en 3 års period kanske rösta bort
dom eliment som förstör enligt er i GG o s v.

Låt dem hålla på.........

Dragan 2k:

Exakt, stämningen i slutspelet är ju som bekant Sveriges bästa, under grundserien dock kan det vara lite sisådär, även om det naturligtvis finns undantag mot vissa lag.

danoj: Det bästa hade varit en gemensam klack på flera ställen för att höja stämningen och volymen under grundserien. I slutspelet behövs det ju som bekant inte. Kan Projekt K få igång det vore det kanon men det lär ta tid att få i ordning detta.

danoj:

hehe...kan ju bli bra...kan ju oxå bli kraftigt fiasko för projekt k..Men gg kan ju inte säga emot..Dem får ju bara älska..;)

ribba9:

Personligen välkomnar jag all konkurrens som finns gentemot GG i Scandinavium.
Sen hur det blir får framtiden utvisa.

Två frölunda klackar???:S
vad e deet man läser...att de sak starta en till klack som inte sammarbetar emd goagubbar??hur ska detta slutanu..personligen tycker jag att goa gubbar gör ett mycket bra jobb med stämningen och ne till kalck e bara löjligt

Sv: Målvakt
På tal om unga lovande målvakter så tro jag frölunda har en kanon målvakt om ett par fem år i joel gistedt i u18 :P..har själv spelat memd honom och tro han är våran kommande stor målvakt i vf framöver

250kg kärlek:

Grejen är ju den då att inget just nu tyder på att han drar över Atlanten. Rangers har inte ens erbjudit kontrakt och verkar inte vidare sugna på att köpa loss honom för dyra pengar.

Jo Hirsch är kanske en bra herre, har sett han väldigt lite...

Henke lär vara förlorad? Är det något som säger att han inte kommer att dra över Atlanten? Med tanke på det spel han presterade under VM måste det ske ett mindre mirakel om ni ska få behålla honom. Men jag förstår den passiva roll styrelsen tagit.
Man "sullar" inte bort en av världens, för dagen, bästa målvakter.

Hirsch vill stå varje match, helst i NHL. Det förnekar han knappast själv. Så nej, Vf behöver någon annan målvakt än Hirsch om man ser långsiktikt. Frågan är om Vf finner någon?

250kg kärlek:

Jag talade med Christer Kjellgren häromdagen(värvningsansvarig) och enligt honom så sökte Frölunda inte aktivt efter en ny målvakt. Man vågar inte göra det förren man vet hur det blir med Henke. Däremot ryktas det däremot att Hirsch är den som värvas i fall Henke drar. Detta rykte spär ju Hirsch på då han sagt att han väntar på vad som händer i NHL innan han kan besluta vart han spelar nästa år.

Däremot är jag tveksam till om jag personligen vill ha Hirsch. visst, en kanonmålvakt men jag ser hellre en lösning som vi kan satsa på i ett par år minst. Hirsch känns inte som en sådan lösning. Å andra sidan är det ju inte direkt gott om unga lovande målvakter.

250kg kärlek: Hirsch fick ju inte visa så mycket vad han går för i elitserien även om han kanske han med en snabb glimt i slutspelet där han var mycket bra. Skulle gärna se honom i VF om Henke sticker. Tror inte VF för några större disskusioner just nu för stannar Henke så behövs inte Hirsch så dom avvaktar säkerligen och har nog gett Henke och Rangers ett sista datum så dom har gott om tid att finna en ersättare

Målvakt
Jag träffade Jan Simons, ordförande i Mora IK igår, i samband med ett tröjöverlämnande. Hans sons ena matchtröja i TIK dräkten skulle bytas mot en av hans tröjor i Moradressen från året.
Janne ställde många frågor kring just Corey Hirsch. Helt klart verkade han och Mora IK intresserade av Postens mest underskattade frimärke.

Vidare framkom det att Janne och Corey samtalat i telefon dagen innan. Vad som diskuterades framkom inte.
Frågan man ställer sig: Vill ni se Corey Hirsch i Vf kommande säsong? Jobbar föreningen för att knyta till sig denna spelare?

Jag gillar Corey, det är därför jag undrar...

Dysso: Jag trampar vatten...

65Selander:

Själv sitter jag med mina dubbla 15mbits linor och surfar i cirklar runt dig. ;)

Dragan 2k: Själv så sitter jag i min 25´ stora lägenhet och dricker burköl och surfar på min P4 2,8ghz med 1gb ram och 300gb disk!

Dragan 2k: Nepp, mina webkameror snappar upp det mesta som händer i det avlånga landet som vissa kallar för Sverige.

Chokladcigaretter är trevliga, då slipper man nikotinplåster, men det är ett helsike vad kletigt det blir när man ska röka de jävlarna...

Paddan: Hmm - Inget undkommer dig märker jag

Dragan 2k: Du menar väl att du sitter i dörröppningen till vädringsbalkongen, lyssnar på Smurfhits, smuttar på Päroncider inköpt på ICA och käkar chokladcigaretter. ;)

Dragan 2k:
Jag har sagt åt dig att ge fan i att gå in på min toa...

65Selander: Frölunda avvaktar beträffande eventuella centerinköp samt den vakanta backplatsen. Det finns mycket på marknaden så det ska tydligen inte vara några problem. Bäckman kan vara aktuell för den sista backplatsen.

För övrigt sitter jag här på min 400 kvadrat stora balkong, lyssnar på Bach och smuttar på Calvados och röker en mycket mustig och fin kubansk.

Hur ska vf göra på center fronten...lirar dem plpuss som center nu??

Dragan 2k: Om du bjuder mig så räcker det med Avecen!

Vad händer annars på Frölundafronten, efterosm Linnea kommer med en massa annat skit så fort hon pratar med en!

Surrar om någon klyktatare o s v ;-)

Dragan 2k: Tänkte väl de kompis,blev jag lungn igen :-))

Kungen: Haha. Skulle se lite om du var vaken:-)

Givetvis handlar det om specialimporterat kaffe exklusivt inhandlat för sådana highrollers som dig och mig.

Dragan 2k: LÖFBERGS?????????????????????

Kungen: Så ja kungen. Nu tar du dig och pallrar bort till Linnéstaden så tar vi och dricker varsin kopp Löfbergs och puffar lite på några fina kubanska.

Kungen: Vissa inser inte att hockeysäsongen slutar aldrig. När säsongen tar slut är det dags att förbereda och debattera den kommande.

Jeses
.......sicket liv de var här inne då,har någon dött eller :-))

Sv: Spelaromsättningen
Spud: Precis man skall lägga av kanske inte på topp men inte heller på botten. Men vissa spelare sopm spelat många år i en klubb och gjort mycke nytta brukar man komma ihåg ändå men förstår vad du menar.

MoK: Japp, jag unnar alltid bra spelare att få bli ihågkommna som bra, det finns inge värre än att de blir bittra och försöker mjölka lite kroner från nån klubb. Typ Tomas Sandström.

Spud: Hans karriär är ju säkerligen som du säger på neråtgång men tror dock fortfarande han har en del att ge och kommer säkelrigen vara en av dom nyttigare spelarna i VF och säkelrigen kommer motståndarna frukta hans speed och teknik. Vi får vänta och se helt enkelt hoppas bara du har fel.

MoK: Dåså, då är det väl bara att hoppas att han läcker ihop kroppen då. Klart att han är skadad, de är väl de flesta som spelat på andra sidan så länge som han. Och jag räknade med att han inte får en ny kropp utan att det blir den han har till nästa säsong. Som jag inte tror blir riktigt vad man vill komma ihåg av han.

« · 395775 · »