Jag ser att expererna börjar darra. Att det tippas så skilda resultat hör inte till vanligheterna. Själv tror jag som sist dvs 4-0 till hemmalaget. Tänk på att det är 4-0-årsjubileum..... :-)
Dragan 2k: Hehe.. jag kontrar med nåt mer verklighetsbaserat, kanske. Södertälje - Frölunda 19-2 (1959).
På tal om Broström tidigare så fanns ju även Emil Mezaros med i VF på den tiden. Faktum är att jag vid nåt tillfälle då för allra första gången på plats hörde låten "snickarboa" passande nog spelas upp i ladan då just Mezaros blev utvisad.. Bara en liten detalj, sådär.. ;)
Hmm. Storvinster och storförluster. Den senaste storförlusten som jag minns med obehag är debaklet mot Malmö med 10-1 hemma för några år sedan. Vår 5-0 torsk i Globen häromåret har etsat sig fast i minnet också.
På pluskontot har vi givetvis 8-1 segrarna mot Dif i färskt mannaminne. Malmö och Modo vinsterna denna säsong finns även de med.
Danne_l: Fast å andra sidan så måste det väl då vi ändå är inne på temat utklassingssegrar, Frölunda kontra Timrå, nämnas då TIK i mars 1975 spelade kallingarna av hemmalaget och vann med 12-1! Ledning 7-0 efter första... ;))
Nån som har fler storvinster- eller förluster på lager..??
Det skulle inte förvåna mig om det blir förlust på söndag eftersom jag är på plats i Scandinavium, har precis beställt en biljett, första matchen live för denna säsong.
Men trots detta så är jag optimist och tror på en Frölunda vinst med 6-2.
Jag vet ju att han var den hårdaste av dom alla. Jag har dock aldrig sett han spela så jag kan inte rösta på honom. Så därför får lille Niemi min röst;)
Danne_l: När jag växte upp i Timrå så var jag ju för liten att se matcherna i ES på -70-talet. Men ryktet om den där "busen" Broström gick dock inte att missa. Min röst kändes därför självklar! ;)
Linnea: Missförstå mig rätt, snälla!!! =) Pratade ju givetvis om tiden när farfar fortfarande var ung, ungefär. Eller iaf på den tiden då Timrå harvade på i samma division som VF gjorde i slutet av -80-talet, och fick möta storheter som Lejonström, Järved och Bergnäset. Storsegrar var väl något enklare att ta då. Men det känns ju bra att få vinna stort även i elitserien, ja, annars kanske längtan tillbaks blir för stor... eller inte.. ;)
Danne_l: Hehe.. det är väl omvänt livtag, eller nåt vad gäller TIK kontra VF mot MIF. Vi har väl den inte alltför trevliga erfarenheten att ha torskat med typ dom siffrorna... Tack, det var nog lite på sin plats, tyckte jag! ;)
Linnea & Danne_l : Det är ju bara matcherna mot Djurgården som ger "garanterad" utklassningsseger. Man ju önskar gärna ett "välkommen i klubben"... *host* =))
Gäsp. Blev en lite längre tripp till Gävle än väntat. Tack vare den där jävla säkringen. Grejen var ju att strömmen inte var väck utan bara till de viktiga delarna som jumbotron, klocka och delar av matchljuset.
I övrigt hur stabilt som helst, Brynäs hade inget att sätta emot när de väl jagade en kvittering och reducering.
Hockeyflickan: LÄnge sedan Frölunda var så här bra i inledningen. Men känns som dom flesta kedjor funkar rätt bra nu även om för få kedjor producerar mål. Lika bra att njuta för vi kommer få våra dalar under säsongen oxå.
Hockeyflickan: Det känns som en kombination av flera faktorer. Bra tränare. Flera tunga kedjeformationer som nöter motståndarna. Självförtroende. Mycket självförtroende. Bra sammansättning av laget. Bra mix av gamla och nya och utomordentliga "rollspelare".
Sedan tillför som du säger spelare som Bäckman och Påhlsson oerhört mycket. Påhlsson har ju till och med sett till att vi har en spelare representerad bland top 25 i tekningsligan. Statistik vi inte varit i närheten av sedan Ikonens dagar.
Sedan har alla NHL proffs i andra lag gjort att flera spelare som exempelvis JJ och Nicke höjt sig ytterligare ett snäpp. Att Nicke sedan varit skadefri bidrar också med mycket.
Sitter här och funderar på hur länge Frölunda håller med det spelet dom har! Visst spelar dom bra, men hur länge håller det? Så som du spelar nu, det är ju bättre än förra året! Jag menar dom har spelat 6 matcher och förlorat 1 match! Kan det beror på att vi har Bäckman med och dom andra?! eller beror det helt på att Lillis är tränare?! :) Ja ja jag är glad så länge det varar :)
WarhawK: Man tackar! Kan inte minnas när Frölunda inledde säsongen så här bra. Annars brukar man vara van att vänta till typ omgång 15 innan dom vinner första bortamatchen :)
Själv tror jag som sist dvs 4-0 till hemmalaget. Tänk på att det är
4-0-årsjubileum..... :-)