Dragan 2k: För övrigt tittade jag igenom min gamla skolkatalog från Burgården 1993. Där ser man en ung Daniel Alfredsson på skolfotot. Vem ahde anat att han flera år senare skulle vara en av världens största hockeystjärnor.
Danne_l: Misstänker oxå det blir Loui som får nöta bänk vilket är synd. Men varför tror du Affe kommer in så mycket snabbare än alla andra? Gäller ju att känna sina medspelare. Visst han kommer inte göra bort semn från start men att nå hög nivå lär ta längre.
Danne_l: Visst är det synd om Loui om det blir som så - vilket vi kan anta. Men faktum är att Loui inte kommit till sin rätt i år. Det är alldeles fär hög klass på Elitserien idag för att juniorerna ska utvecklas på rätt sätt. I fjol var Loui suverän - framförallt i slutspelet. I år dock går det lite trögare.
Danne_l: Frågane hur bra han kommer vara när han kommer då han inte spelat på länge. Och vem skall han peta? Som Danne säger så e det liksom svårt att tacka nej till en sådan spelare men det e lite blandade känslor.
Japp, visst kommer det vara kul att se honom igen. Var ju tio år sedan man såg honom i Scandinavium sist. Då var han, liksom jag, en liten pojkspoling.
Danne_l: du har la rätt. Samtidigt som jag tycker det är överdrivet så tycker jag ju att det skulle va kul att se honom i Frölundatröjan...jag är helt klart kluven i frågan.
Visst har det blivit så. Men samtidigt är det mer eller mindre omöjligt att tacka nej till en sådan spelare. Samtliga lag värvar och då måste man nästan haka på och ta chansen om man får den.
Förstärka laget? En av världens bästa spelare, han kommer vara en enorm tillgång inför slutspelet. Det som är synd är ju då att han kommer peta bort exempelvis Loui, vilket kanske inte känns helt bra.
kungen: Reglerna sade nog från början att vi kör säsongen ut och därför gör vi så. Sen förnedring vet i 17 om man kan kalla det. 4 mot 10 borde resultera i stora siffror. Förnedring var det däremot förra säsongen när vi 4 vann överlägset mot alla utmanare. Vart var du då?
Ska vi köra först till 10 o sedan börja om?? det e ju kul med lite spänning....?? Måste ju vara skönt för dom så kallade experterna att få denna förnedring ur världen..?
Kallio, Koivisto och Niemi är det som skall lira hockeybockey i Karjala. Kallio var väl lite osäker med tanke på sin fot men han kör nog gärna hemmaturneringen.
Är det någon som vet om vi blir av med några finnar under Karjala Cup?
Eller är det så att vi "klarar" os undan med 3 spelare?
Känns ganska skönt med uppehåll just nu!!! Det börjar se slitet ut på banan hos våra tappra! (Och även hos andra lag)
Henke fixar nog turneringen med glans, och kommer tillbaks med bravur. Kahnberg har haft känning av ljumsken...Vila hade kanske varit bättre? Bäckis har förmodligen både fysik och sug så det räcker hela säsongen? Små misstag så här på slutet betyder förmodligen inget!
Hoppas vi kan hålla ångan uppe fram till jul, och sedan spurta mot slutspelsform efter det!
ja det kan nog bli lite jämnare. frölunda spelar ju tyvärr lite ojämnt men det gör nästan alla lag dom har iaf visat att dom fungerar perfekt nu i början av elitserien, får hoppas att det håller i sig och med tanke på att målskyttar som magnus kahnberg och första linen med johnsson & co kommit igång så kan det mycket väl blir 8-1 igen, ;)
Får väl starta matchtråden för nästa match Vf vinner mot Malmö med 5-1. Expertpanelen har givetvis företräde at ta mitt tips. Fast det vete fan om dom kan kallas experter om det ska fortsätta så här.
Jag hade också några hockeyspelare i mina skolkataloger. Den här tycker jag är roligast:
[bild]www.hockeysnack.com/user/files/14/bfpojke.jpg[/bild]
Vem anade att han några år senare skulle lyckas se ut som en grottmänniska?