Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 481065 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nytt år, nya förutsättningar. Brynäs - Frölunda
willysson: Ja, nu menade jag väl mest att det är ju skönt att han inte bara får vara den som är stor och stark och tar ( och ger) stryk.

kungen: Lätt de att tippa rätt.............................jäsp..........

Grattis Frölunda och kungen som fick in kvällen resultat.

willysson: vi som e insatta i hockeyn vet...

Linnea: har du haft användning av honom till annat eller??? hmm...

kungen: Äntligen, skönt att se att han kan göra sig nyttig på flera sätt=)

Sannes: jensa skickar in 4an..

Nu ser det ut att bli 15:e raka vinsten mot Brynäs, hade nån trott något annat? ;)

För övrigt har jag biljett till matchen på torsdag!!

kungen:
Vet jag? Kanske det. Vad jag vet med bestämdhet är att jag skall till Scandinavium på torsdag, så det är bäst att se upp när jag kommer till storstan.

Sannes: De vet du.........

kungen:
Ajdå, som det kan bli. Men det tar du igen nästa gång.

Sannes: Han inte,en timme för lite tid......

kungen:
Jaha, tyckte det var Tukio, sak samma vilket, mål blev och det är huvudsaken.
Jag trodde du var och kollade matchen.

kungen: Tolsa styrde skottet så det stämmer.

Sannes: Tolsa gjorde första hörde jag....Andersson nr 2..

Äntligen, där satt den. Tukio målskytt, härligt grabben!

Dragan 2k: Glömm inte att kolla i borgen där spelar fjunisarna turnering , går väl inte så jätte bra . Dom saknar väl en klack så det går bättre.

darktroll: Härligt att man visar matchen imorgon. Var rädd att det inte var hockey på tvn imorgon men som tur är visar de många matcher där Frölunda spelar.

Nu finns det bara en stor fråga kvar. På vilken av mina storbildsskärmar ska jag se denna match?

Sicka svåra beslut man måste ta.

Dragan 2k: du glömde 7 stabila backar

Dragan 2k: Ett litet tillägg. Undrar vad man helt plötsligt kommer att säga att framgången blir. Jag siar lite och presenterar följande scenario:

Vår glade vän herr Tornberg kommer att säga att man har bra 4 kedjor, en bra målvakt och mycket folk på läktaren. Svårare än så är det inte.

Så har man väntat på det beskedet i drygt ett dygn.

Vf chefen: Fasen. Det där vill jag se nu ju.

Hockeykväll om Frölundas hemlighet
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=20090&a=310889
Kan bli en fin avslutning på kvällen efter den föväntade segern.

Sannes: 1-3 var ledigt såg jag så det får det bli från mig.

Sv: Rösta på tröja
Danne_l: KAnske var varmkorv , nått höll ni på med i alla fall. Får hojta nästa gång jag ser er.

darktroll:

Hm, popcorn. Har aldrig köpt popcorn i Scandinavium. Måste varit något annat onyttigt:)

Danne_l:

Jag kommer dyka upp när du minst anar det , när du och millis står och äter popcorn på torsdag kanske. Gick ju förbi er , men ni verkade upptagna av popcornen.

darktroll:

Hehe ja vi får se. Lär ju mötas så småningom så vi kan ju alltid se då:)

Danne_l: Men då passar dom nog mig , kan skicka adressen om du vill bli av med några ;)

darktroll:

Njae, jag har storlek 8 på alla tror jag. Har ju mina centimetrar på längden att täcka upp:)

Danne_l: Tröjor i storlek 7 mottages gärna =)

darktroll:

Autografer vill jag egentligen inte ha på. Tycker de kunde låtit en välja när man köpt den på auktionen. Men har en del andra tröjor också som bara hänger här. Inklusive den där satans jubileumströjan då. Kanske skulle använda nån av dom någon gång?

Danne_l: JA du får köpa en vanlig bortatröja så att du inte behöver ha den fina hela tiden. Jag har ju " bara " en vanlig röd som jag får använda hela tiden. SÅ den får man tvätta ibland. Inga autografer på den dock.

darktroll:

Nej, jag tror inte det i alla fall. Får ju inte slitas ut i onödan. Därför jag använder den så sällan. Har den bara på bortamatcherna:)

Danne_l: Mamma har lärt mig att tvätta när det blir smutsigt , gäller inte det en matchtröja ;)

darktroll:

Tvätta en matchtröja. Är du från vettet pöjk?

Danne_l: Man får väl tvätta den i så fall. Dom tröjorna som ni har köpt , är dom inte tvättade efter användningen ? Är du rädd för att autografern skall försvinna vid tvätten ?

Heda:

Ja. Tänk om man skulle spilla en kaffe på den? Huvva!

Så här har vi tippat hittills:

Experterna:

Klinth        1-5     
mok          2-6
Danne       1-6   
Dragan      2-4

Och så utmanarna:

kungen        1-4
Sannes        2-5
Boråsindian  0-3
mangan       0-2
Heda           0-4
Linnea         3-6

Jag hoppas att jag har läst och skrivit rätt siffror.

Håller med er innan. Jag har, förutom den här jubileumströjan, köpt en del tröjor på auktion och dessa skulle jag aldrig drömma om att göra något med. Det är nästan så att det gör ont att ha på sig dem ibland...

mangan: Jo helt klart går ju värdet ner då dom egentligen förstör tröjorna. Letade ju riktiga siffror till tröjan vilket ju verkar gå att skaffa men dom trodde värdet skulle sjunka utav sådant med. Lika bra ha den som den är.

mangan: Man skulle väl kunna trycka ett spelarnamn i så fall. Men dom har ju låtit trycka det mesta på vanliga matchtröjor med. Vet inte vad dom har för regler för vad som får tryckas och inte.

mok: Jo men som du sa, det var en "go gumma" vad kan man vänta sig. Vet flera andra som också tryckt namn och nummer. Känns som att lite av värdet kan försvinna då faktiskt.

mangan: Och e funkar ju tydligen man kände ju sej tvungen att köpa tröjan. Blidde lite bedrövad i Malmö när man såg en frölundait som tryckt 67-Goa Gumma på sin jubbetröja. Där gick det värdet åt h-vete.

Vem är du , vem är jag Levande charader
Är Niklas Andersson och Martin Plüss så himla lika att alla sportreportrar tar fel på dom. Har läst ett par 3 stycken matchrapporter från den senaste matchen . Det blandas friskt vem som gjort vad av dessa herrar. 24 28 är ju nästan samma i alla fall. Eller är det swehockey.se som svamlar med sin statistik.

Vf chefen: Debatten går varm just nu i Elitserieboken...

Ensam här idag men jag hittade denna länk på en sida www.bobbe.net/protest/

Det lär väl inte hjälpa men man kan ju visa sin protest ändå

Paddan: Jag såg också detta. Det blir nog vanligare och vanligare att lagen tar fram specialtröjor med retrostuk i framtiden. De är ett bra sätt att tjäna lite extra pengar.

Dream Team: Jasså dom strök rösterna till slut gött att fuskröstningen inte gjord nån nytta :)

Metal Guru: Upptäckte att DIF tydligen använde sig av en vit variant av sin tredjetröja i matchen mot Mora. Innebär det att det i sådana fall var en fjärdetröja...

Dragan 2k:
Man kanske vill vinna nånting!
Och mest realistiskt kanske då är en "snyggast tröjomröstning"..?

« · 481065 · »