Klinth: Så är det ju faktiskt vi kör på helt enkelt. Sen var vi ju tvugna att göra något denna säsongen för att utmanarna skulle få smaka hur det känns att ha rätt....
mok: Klart att vi ska!!! Och även om vi loosar även där så lägger vi in vårat veto och så vinner vi i alla fall. Någon form av fördel ska vi väl ha av att vara experter eller???
Så är det ju med sk experter. De är ifrågasatta och utdömda. De har oftast mer fel än rätt. Lik förbenat fortsätter de att vara just "experter".....
Sannes: Nää nu skall vi inte ta i här va :) Sen 5-2 är ju faktiskt det vanligaste resultatet med VF i år. Men er seger är ju klar men skall vi ändå tippa i slutspelet med samma lag o regler bara för att dete skoj :)
Eftersom Henke åter är i målet så bör han ju hålla nollan... men hur många mål vi gör de vet allt skam... de käns lite som att laget inte riktgt e på topp utan tar det lite lugnt fastän Lillis har sagt att de ska köra på för fullt... Därför tror ja nog att det blir 0-3 i matchen!
Danne_l: Sanning, ännu en tung förlust med stora siffror, även om de inte blev så stora som före uppehållet... Tog vi oss till slutspel då? Kan vi skrälla där och lyfta bucklan i slutändan trots allt???
Hm, i denna match så är jag inne på att moks resultat, men det är ju svårt att sno det resultatet från grabben, så jag får väl klämma i med 2-6 istället.
mok: oki tackar så jätte mkt!! ja å en kompis om just hur många förluster de igentligen haft o vi va lite oense men...! ja sa 10 men kom sen på att de måste varit några färre men bra nu vet ja...!! =)
De e inte så att du vet när matchen på lördag börjar... ja har lite tidspress nämligen för att hinna dit, men ja har för mig att de brukar börja 16:00 å alla ja har snackat med säger åxå 16:00 så... men ja måste veta exakt...
Dragan 2k: Den gode Jan-Axels självmåls-försök var bland det underligaste jag sett på en hockeyplan. Jag kräver en utredning! Jag misstänker illegal vadslagning. ;)
Nää, minns inte mycket av det året. Vill helst inte att någon påminner mig heller för den delen. Så ni som är duktiga på att berätta historiska milstolpar: Ger er inte besväret!:)
Tänkte bara inflika att om vi vinner på torsdag eller lördag så har vi lyckats med bedriften att inte förlora 2 matcher på raken under hela gundserien. Naturligtvis spelar vi bort HV från slutspelet på torsdag och avslutar med en 10-1 seger mot Mora på lördag men jag var bara tvungen att nämna saken.
Man får väl säga grattis till två poäng igår.Måste säga att jag blev väldigt imponerad av Sandberg. Spelar han som igår så kan ni vila Henke några matcher till.
Dragan 2k: haha.... Tycker oxå lule har det lättaste programmet, dom har både MIF och brynäs kvar att möta. Där ska dom ha 6 poäng. Och tar lule 6 poäng så MÅSTE HV ta 8, för att komma före lule, lule har bättre målskillnad.
Boråsindian: Haha. Verkligen. Som jag ser det har Luleå det "lättaste" programmet framför sig med majoriteten av matcherna hemma i Coop Arena. Däremot HV...Frölunda, Timrå, Linköping och glömmer det sista. Tufft.
Jo, Sampan var vass idag enligt rapporter från norr. Målen var ju som vi såg i hockeykväll inte lätta för Sampan att göra något åt. Han kan gärna stå i Jönköping på torsdag också.
Boråsindian: Jag lyssnade på radiosporten och han verkade ha haft en riktigt svettig kväll - dock inte oväntat med tanke på vad de andra lagen som vi spelar mot har att spela för. 38 räddningar av 40 möjliga och en räddningsprocent på 95% är kanon.
mangan: Sampan verkar gjort en bra match uppe i lule, missade hockey kväll. Bra att samapn håller om det skulle hända nåt med Henke. Blir tuff match på torsdag mot HV, HV måste ju vinna för at inte missa slutspelet. Undra om Henke är tillbaka i målet då.