Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 514076 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - Djurgården
Sannes: Jag hoppas oxå att ppv sänder frölunda matchen, när börjar tv4 sända då??

Boråsindian:

Såg att Canal+ sänder MoDo matchen på fredag, har man tur så sänder PPV de resterande matcherna.

mok:

Klart att både Luleå och Södertälje kommer att ge ett bra motstånd, men jag tycker ändå att Luleå är det bättre laget.

Holmström mot Sundin, låter rätt stabilt...

mok: Då blir det till att bänka sej framför tv:n på fredag. Tror det blir en jämn match där frölunda drar det längsta strået. Om trenden ska hålla i sej, har inte förlorat 2 matcher på raken än. Hör nu på canal+ att Niklas Andersson är med på fredag.

Sannes: Tror SSK och Luleå gör mer motstånd än dom flesta kan ana. Dom kan spela avslappnat utan press vilket Frölunda egentligen inte kan göra. Sen flera skadade/sjuka spelare som kanske sätter käppar i hjulet. Men allt kan hända bara att vänta o se

Sannes: Jag tror att grabbarna höjer sej några snäpp på fredag. Bara hoppas att det blir 4 raka vinster.

mok:

Hade varit kanon och vinna på fredag, men usch vad svårt det kommer att bli. Känns som Luleå är mer på gång än vad Södertälje är, iallafall inbillar jag mig det.

Är det bara hos mig som HS är segt?

mangan: På TV sade dom Påhlsson iaf satan vet. O Sen Luleå i kvarten. Blir intressant detta. Hård satsning på Fredag o hoppas alla spelare kan vara friska tills dess.

mangan: Var Ekman på Henke nu igen??

mangan: Förmodligen avgjordes matchen iom Odågans 4-2. 96 insläppta nu, låt oss inte släppa fler.

mangan: Och sedan ändrades det till Axelsson. Typiskt när jag ska skriva nåt.

mok: Påhlsson.

mangan: Ekman åkte ut sen gjorde Frölunda mål i powerplay

mangan: 2st center mål? Lundqvist o Axelsson?

mok: Hur då menar du?

mangan: Gött Ekmans dumheter straffar sej!

mangan: Två centermål från Frölunda har vänt matchen. Trevligt....

Danne_l: Henke fick ta tag i det där själv. Däremot tar Kalle Olsson för sig ganska rejält. Stark insats av Demén också, enligt Heda på plats i Globen.

Danne_l: Säkerligen inte. Allt för sällan vi får se sådant sen kanske dumt i 50 omgången att riskera avstägning etc.

Tur dom spräckte nollan nu på DIF

mangan:

...och då hoppas jag någon frölundait stod upp och spöade på den där sopan!

mangan: Att han aldrig lär sej den där idioten

mok: Efter avblåsning gled han bara på honom utan minsta ansträngning till att stanna.

mangan: Säg inte han var på Henke igen....

danoj: Tycker SSK mest åker omkring o hakar o håller o petar med klubborna.

mok: Gissa vem det var han körde på.........

Dream Team:

Kan ju erkänna att det inte kommer att flyga omkring möbler i lägenheten om vi skulle förlora idag, irriterande är det dock.
Ser just nu på matchen Luleå-SSK och dom sistnämnda är verkligen genomusla, Luleå kan bli ansträngande uppe i mathallen.

mangan: Ständigt denne Ekman :)

Dream Team:

Vill alltid vinna vet du! Sen är det ju aldrig fel att tvåla dit en eventuell semimotståndare inför slutspelet.
Men visst, är först på fredag det gäller;)

danoj: Men exakt hur jobbigt kan det vara att ligga under i en helt betydelselös match som redan suverän seriesegrare?! Känns som säsongen för eran del startar först på fredag.. ;-))

mangan:

Det gör mig irriterad att vi ligger under mot 1-8 gänget från Sveriges baksida, tar hellre en förlust mot Kaffesumpen i Karlstad, vi leder skotten med 27-16 men inget mål än.

lu93rowa: Christian Eklund verkar het idag. han har fightats både med Tukio och Alavaara. Dessutom har Ekman tydligen klubbat ner någon.

mok: 1-0 till djurgården :(

Suffe: Optimist... e det inte nått man seglar?

mok: hahaha mm säkert... ja e optimist och som ja skrivit tidigare så har optimisten och pessimisten lika ofta fel.. men optimisten har roligare på vägen...

Suffe: Jo men du tror nog lite väl mycket, övertro.

mok: jepp de va la de ja sa.. man får inte underskatta sin motståndare bara för att man har vunnit förr... men man måste ändå alltid tro på sig själv å i de här fallet tror ja på VF!

Suffe: Klart man måste tro man skall vinna annars e man ute på hal is. Men man skall heller inte ha en övertro på sej själv för det är lika illa det.

Suffe:

Japp, precis vad jag säger.

Danne_l: nej inget fel med det men man kan inte gå runt å tro att man ska bli besegrad hela tiden heller... man ska alltid när man tävlar tänka att man själv är bäst men sen får man inte heller underskatta nån för att man vunnit förr, men man måste ändå tro att man ska vinna annars lär man (oftast) inte göra det...

Suffe:

Nja. Klart man alltid skall tro på sig själv. Däremot skall man inte alltid leva efter gamla meriter och tro att motståndarna suger jämt. Ibland måste man vara realist också, inget fel i det.

mangan: Hörde det var nästan slutsålt jag :)

Danne_l: Va?! va då?!
Klart vi vinner! varför skulle man inte kunna resonera så? ja e tävlingsmänniska själv och tävlar mycket å fan tror man inte på sig själv å e med när det verkligen gäller då kan vi nog snacka om att man bör lägga ner...

Globen omgång 50. Frölunda på besök. Knappast fler än 7000 på plats. Tråkig match, tråkigt spel, tråkigt slutresultat. 3-1.
.... Men sen börjar det roliga på fredag och då j****r!!!!!

Sv: Bortamatch mot ett HV71 i behov av poäng
mok: Mäktigt är verkligen ordet. Så är man så nära isen oxå. Underbar känsla var det då trots att man torskade. Det är framförallt närheten till isen och ståplats som gjorde det så underbart. Att man sedan stod ihoppackad som sardiner i en sardinburk gjorde inte saken sämre.

Stämning. Värvar upp inför det som komma skall.

Kickan: Vi disskuterade dom matcherna i Borgen i helgen lite. DOm mätte ju ljudnmivån utanför omklädsningrummen innan matchen. OCh då låg det en bra bit över 110 dB. Mäktigt är ordet.

Kickan: 5-0 till VF.... Håller med om det där med Henke, lär vara omänskligt revanch sugen o kommer vara en fantom i målet....

Skulle tippat 8-1 om Björn Bjudning skulle stått :)

Sv: Introlåten
Danne_l: En tacker som vi säger här i Värmland.

Danne_l: Min lillasyrra var skraj ändå. Hon är inte van vid hockey och de känslor hockeyn framkallar.

Jag hoppas att ni tar guldet om inte vi gör det, vilket jag skulle vara förvånad om vi gör. Frölunda är ett sympatiskt lag med sympatiska supportrar, ungefär som Luggarna. Vi skall göra allt vi kan för att Luggen skall ta slutspelsplatsen från Kringlorna.

Kickan:

Visst måste det ha varit hemskt. Men hon måste ju då också känt sig bekväm när Borgen skanderade "Grattis Lule"?

Så sååå hemska är vi inte i Göteborg.

Sv: Introlåten
Nikki:

Det är faktiskt just nämnda Nightwish som gör den slingan. Låten heter Crimson Tide.

mok: Ja, jag var där. Till och med min lillasyster, som egentligen inte är hockeyintresserad, var där. Hon var skitskraj efteråt när Gäteborg var översvämmat av människor som skrek "Vi hatar Lule".

Underskatta oss inte. Björnen har vaknat.

« · 514076 · »