Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 527793 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Semifinal 4:7
danoj: Ja jag måste hålla med dig danoj, ruggigt illa av Johnson... Går ofta för långsamt där asso.

Och vad är detta med att inte våga lossa bössan, SKJUT MER ! Och sen måste det ju finnas någon som kan ställa sig o störa framför kassen...

Affe är riktigt dominant, och som sagt, en hemma match till är inte dumt :)

Svanru: I Timrå blev det ramaskri när en (1) tom pet-flaska kom in på isen vid ett slagsmål. Här regnade dom in för att domaren tar en utvisning. Riktigt pinsamt att inte kunna hantera en (tillfällig?) motgång.

VF förlora mot ett hockey bockey lag, hockey bockey lag, hockey bockey lag. VF förlora mot ett hockey bockey lag, hockey bockey lag, hockey bockey lag.

Kanske är bra att hålla matchtempot uppe till finalen i alla fall?

GULDET SKA HEM, GO VF GO!!!!

mattias - 74: Gött med 2 mål av Affe!! =)

Dragan 2k:

Henke visade ju att han är mänsklig också! Inte i går han släpte in 4 mål ;)

Dragan 2k: Första perren var ju helt klockren vad beträffar det defensiva jobbet för VF. DIF kom aldrig in på mål utan hamnade ute i sarghörnen hela tiden. Andra perioden inleddes på samma positiva sätt, men efter bara några minuter i mittenakten måste nåt ha hänt, för då börjar man slarva i nästan varje siutation. DIF kändes hungrigare idag och fick även grymt bra utdelning på sina chanser. Segern idag var väl inte rättvis, men då DIF nog borde vunnit senast så har väl rättvisa skipats på nåt sätt iaf.

danoj: Dålig skärpa. Det här är en match som vi gav bort. Är nog mest besviken på försvarsarbetet idag. Alldeles för tafatt i viktiga lägen.

danoj: Tyvärr skämde VF publiken ut sig hoppas det bara är en tillfällighet. Förlust i en match är inte allt i världen. Ni vinner nästa vi ses i finalen.

Ajja, en extra hemmamatch på söndag å lite mer klirr i kassan, om man nu ska se något positivt.

Alfredsson matchens dominant, silka mål han gjorde!

Jonas Johnson ska åka hem å skämmas, sämst på plan, titta på situationen som föranledde DIF:s 3-3 mål...juniortakter!

Nån som har någon koll på hur många djyrgårdare som kommer idag? Spelar egentligen ingen roll då de inte kommer höras när VF krossar djyrgårn...

Lite gulligt ändå att norrmännen ställer upp för varann, de är ju ändå en grupp i minioritet.

Tre timmar kvar!

danoj: Han kanske limmar sig själv i plexit, norrmän har ju en förmåga att göra det!

heffe:

Idag får Djurgården ta golfsemester.

Hoppas även att Sami Salo eller Påhlsson limmar fjanten Toresen emot plexit så han fastnar där.

Mot final!

Oh Herre jävlar... Min idé om att vara seg och ligga o halv sova hela dagen gick ju fett åt helvete.... Kom hem runt 3 tiden i går.... klockan är nu 9.11 och man är uppe pigg och lite små bakis.... Efter att ha hällt i sig enorma mängder sprit och öl i går, och haft riktigt roligt.

Nu är det ungefär 8 timmar till nedsläpp om jag räknat rätt och det känns som en Dif genomklappning.

Hörde några skrika FRÖLUNDA i baren igår... Jag gjorde det när jag satt vid ett av spel borden.... Någon som var där???

Ha en bra Fredag

Sv: Thoresen
"Frasse: Nikla må vara "oskyldig" till just sista incidenten men i allra högsta grad skyldig till att det blev som det blev eftersom han själv passade på att dela ut en mycket ful crosschecking mot huvudet på Espen i anfallet innan."

Hahaha du kan ju inte mena allvar eller hur? Har han hjärnskakning när han fått crosscheckingen så åker han väl knappast skridskor över hela rinken å försöker ge igen. Har man hjärnskakning så mår man fan så illa å ligger ned ett tag för allt snurrar. Har du inte fått hjärnskakning nån gång eller? Kolla hur det gick med Foppa.

Thoressen må vara bra i vissa lägen men det sista han gjorde bevisar ju bara dumheten hos honom. Sen undrar jag vem var det egentligen som åkte på smällen? Niklas Andersson eller Pebben? På TV intervjuade dom ju Pebben som sa att han vart förbannad efter slutsignalen på Thoressen. Var det för det han gjorde på Nicke då eller?

Och.. Innebär Game Misconduct att Thoressen är avstängd i sista matchen? eller var dom 27 minuter han fick bara statistik?

Sv: Djurgården - Frölunda; Semifinal 3:7
Danne_l: Det är ju tyvärr det som är media i dag... Provocera fram konflikter som man kan skriva om i evigheter och svärta ner folk med. Gärna med sexanspelningar om det dessutom går, det eller våld...

Dessutom är många reportrar rent ut sagt korkade. Vilka frågor som ställs ibland. Det är ju så man önskar att den som blir intervjuad skall tända till och förklara ett och annat för dessa åsnor till reportrar. Just det är faktiskt Wikegård riktigt skön med emellanåt ;-)

Danne_l:

Tror dom flesta är ganska medvetna om att han aldrig vunnit något, fast han utan konkurrens blivit utsedd till vinnarskalle no 1...åtminstone medialt.

För mig känns det enbart som provokativt. Finns ju liksom inte mycket att hämta där oavsett var coachen heter. Det man var ute efter var naturligtvis ett scenario av damp...

Tycker annars att både DIF och Wikegård varit fan så kyliga och taktiska i den här semiserien. Fast ni är förstås för ruggiga för att ens skakas...

Et tu Brute:

Känns lite som man vill spä på det där med att han aldrig har vunnit något. Lite elakt enligt mig.

Danne_l:

Jag tycker också att det är underligt. Vad jag vill minnas så är det väl en interjuv i "vinnarcirkeln" som brukar vara kytym. Nu har Wikegård släpats i rampljuset två gånger på raken fast han varit en looser. Märkligt! Känns som blodvittring a la kvällspressen.

Speciellt gårdagsmatchen känns riktigt som att peta i öppna sår. Om han nu inte var allt för ödmjuk så har jag full förståelse för det. Själv var jag helt paralyserad. Varför fick inte "Lillis" eller "Åseda-Karlsson" vara euforiska först?

Vf chefen: Drick öl i dag mycke också, så är du seg och ligger o halv slumrar på sofflocket fram till 15 tiden och då är det dags att ta på sig "game-facet" och dra sig mot Borgen :)
Det är mitt råd, och man lever efter sina egna råd annars så kan man inte ge dom... Så ikväll blir det Diamond and Dogs, 3 för 1 :) Ha de gött gubbs

PS kanske ses där, alla som kommer dit kan ju skrika frölunda i baren så jag vet vilka ;)

Sv: Biljett över...
mok: Ja, det är ju tur det =)

Och man kan ju se det som så att oavsett hur matchen går i morgon så blir det minst två matcher till på hemmaplan innan säsongen är över!

Danne_l: Du är välkommen. Jag har två bilar som behöver tvättas. Slänger in ett par öl i kylen åt dig redan nu....

WaterMelonMan: Men det blir finaler :)

WaterMelonMan: jo, jag ska gå, men hon som skulle ha den andra biljetten har fått ryggskott :(

slashpuppie: Skall du inte gå?

Jag skall inte (heller) gå (hem till mamsen för traditionellt påskfirande). Lite synd, eftersom det antagligen inte blir någon match på annandagen.

Danne_l: Slash skall ha bäst plats därför skall hon vara där 15 :) Men var det tajt sist så lär folk komma tidigare denna gången när dessutom dom flesta iaf är lediga på dagen. Jaja vi får se.

Danne_l: haha, ok. Det var ju bra du sa det :)

slashpuppie:

Men dom öppnar inte förren 15:45.

Vf chefen: vara där typ 15-15.30 så du får bra plats :)

Vf chefen:

Tvätta bilen, typ 18 gånger.

Tänk vilken j***a lång långfredag det kommer bli. Ledig från jobbet och behöva vänta till kl 17. Jag kommer ju gå upp i atomer under mina rastlösa förberedelser. Nån som har tips på vad man kan göra den dagen? Se guld dvd 4 gånger? Sträckläsa guldboken av Tomas Tynander? Har redan börjat vänta.

Biljett över...
... till imorgon. Hör av dig till mig, snarast!

Frasse: Intressant att det är Anderssons fel att Espen inte kunde tygla sina känslor och brakade in i sargen. Visst indirekt kanske men man kan ju knappast klandra Andersson för att Espen skadade sej då han borde fortsatt spelam hockey. Jajaj 4-0 imorgon....

Danne_l: 08logik kallas det, man skyller på andra när det går dåligt.

Frasse:

Okey. Andersson gör ett ful sak på Espen, som i sin tur skall "hämnas". Då ramlar han in i sargen och skadar sig. Hur i hela världen kan man beskylla Andersson för att vara delaktig i Knutsens skada som då alltså INTE uppstod vid Anderssons tilltag??

Logiken i fallet är obegriplig.

Frasse: Kan inte Ekman köra in i sargen också, så kan ni ju "hämnas" på någon annan Indian?

Frasse: Kolla länken och återkom efter det. Att anklaga Nicke för det är ju lika horribelt som att säga att det var mitt fel att Djurgården förlora igår.

Frasse:

Åker man in i sargen med huvudet före av egen kraft kan jag inte på något vis se hur det kan vara någon annans fel, är bara det jag vill säga.

För övrigt ser jag på matchen i repris på jobbet nu, härligt med påsklov :)

danoj:
Nu skall jag inte ge mig in i en pajkastning, men inte åka skridskor ?
Espen försöker tackla Niklas Andersson som påpassligt flyttar på sig och Espen åker in i sargen med huvudet före.
Nikla må vara "oskyldig" till just sista incidenten men i allra högsta grad skyldig till att det blev som det blev eftersom han själv passade på att dela ut en mycket ful crosschecking mot huvudet på Espen i anfallet innan.

Att sean Thorsen väljer att skylla sitt eget tilltag på att det skulel vara en hämd för Espens skada tycker jag självter sig milt sagt dumt.

Frasse:

Är det Niklas fel att Espen inte kan åka skridskor?

Dom visade ju inslaget så sent som i förra veckan, Niklas är ju inte ens i närheten när Espen plumsar in i sargen.

danoj:
Om det inte var Niklas Andersson som var orsaken till Espens skada, vem var det då ?
Espen blev ju som bekant skadad när han skulle tackla (ge igen på Niklas för den crosschecking han själv delat ut i anfallet innan) ......

Thoresen
Den övertände norrmannen får allt ta och lugna ner sig några hekto annars åker han på en ordentlig propp i nästa match, var en ritktigt ful elbowing han delade ut i slutet av matchen igår.

När han dessutom säger att det var Niklas Andersson som fick Espen skadad under säsongen så är det verkligen dags att kamma sig, eller har han sina ögon i arslet?

Danne_l: Så ruggigt dåliga tyckte jag inte Frölun var dom 30 första även om DIF pressade på men det passade nog VF rätt bra :)

3-1 imorgon.

danoj: Blir nog 0-0 i nästa match. I sudden vinner givetvis VF.

Danne_l:

8-1 !

Klinth:

NU släpper det. Ett par baljor ramlar in, ut med Theodore och in med asplövet Wanhainen.

5-1!

mok: Detta blir väl den sista matchen nu då eller? Blir det ännu en tajt historia eller har luften gått ur Wikegårds Järnkaminer - Djävulens Järnkaminer?

Dessutom misstänker jag att grabbarna får höra ett och annat av Janne och Stephan. Mer Frölundadominans på hemmaplan och möjlighet att spela mer avslappnat med 3-0 i matcher.

Det slutar 3-0 till Frölunda!!!

Danne_l: matchen igår min favorit är henrik lundqvist och magnus kahnberg
1-0 14 sekunder kvar magnus kahnberg

Men jag måste ändå försvara Wikegård lite i det här fallet. Va ska karln säga? Han har för två minuter sedan åkt på en ruggigt tung förlust men låter sig ändå intervjuvas av TV. Klart som sjutton han är förbannad, bitter, besviken och på så sätt i princip skulle kunna säga vad som helst.

Att ställa sig i TV efter en sådan förlust, det skall han ha en eloge för!

Men men, samtidigt så skall man givetvis ta det han säger med en nypa salt.

Frölunda var inte bra igår, det var ju först i den tredje perioden det började hända saker. Vi skall tacka högre makter för att inte Djurgården avgjorde efter de inledande 30 minuterna.

Måste bara fortsätta att ösa beröm över Samuel Påhlsson, vilken värvning vi gjorde i den killen.
Stenhård i varje närkamp och viker aldrig ner sig, det var även han som så skickligt tog ner pucken i offensiv zon på tennis efter Boyles galna passning.

Påhlsson Power!

« · 527793 · »