Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 529321 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM-Final 1:7

Dragan 2k:

Nu är du snart ikapp mig i antalet födelsedagar.....

Finaltider...aaah. Men vad är det jämfört med en födelsedag. Dragan fyller år i morgon. Det ska vi fira stort.

eltifoso: Inte riktigt så jag menade kanske men visst. Vi tar det i fyra raka. Lätt som en plätt. Vem rädder för vargen är? Inte vi iaf.

eltifoso: Det hade ju varit kul om inte annat att vinna guld efter 4 raka. Bättre födelsedagspresent kan man knappast få ;)

FreddanVF: Tror precis som du, hur skulle FBK kunna stoppa världens bästaste lag? Allt annat än fyra raka är rätt kasst av göteborgarna.

SM-Final 1:7
Jag tror att Frölunda kommer koppla greppet direkt. Dom kör på som senast och Färjestad kommer säkert bli chockat av ett lag som anfaller till skillnad från Södertälje. Henke kommer storspela och Alfredssons kedja sätter minst 2 mål. Det blir en öppen historia som Frölunda vinner. Och sen är guldet räddat för varför bryta trenden med att inte förlora två matcher i rad i en final. Det vore ju inte det smartaste hehe. Hoppas bara vi får se lite mera go i första kedjan och att backarna fortsätter på den inslagna vägen. Dock kunde det se lite säkrare ut i defensiven.

Sv: Psykkriget inför finalen har börjat!!
Bonuz: Vore onekligen trevligt om B-Å gav Sampan chansen i landslaget igen. Han hade nog inte gjort det sämre än nån annan. Som tredjemålis menar jag. Sitta på läktaren och käka korv medan Tre Kronor spelar hem guldet. Kan det bli bättre? ;-)

mangan: SAMPAN!!! han är ju van att vara 2:a efter Henke! ;-)

mattias - 74: Nja, Henriksson har inte alls haft nån bra säsong. Hedberg och Liv som backuper i VM, det tror jag blir det bästa.

mangan:

Ja kanske men jag tror Hedberg måste få mera matcher om han skall kunna tackla Henke som 2:a målis, men men kanske det inte finns ån annan som du säger men Liv och Henriksson kanske

mattias - 74: Jag kan inte se att någon annan skulle ta andremålisplatsen som standarden på de svenska målisarna ser ut just nu. Ok, Liv är väl bättre i normalfallet men han har ju inte spelat på ett bra tag. Det har ju däremot Hedberg.

Bengt:

Henke är hästlängder bättre än Hedberg, Tycker Thornberg är ute och cyklar om han vill Ha hedberg som 2:a målvakt i Vm!

Många tror på en stentuff batalj som inte kommer att avgöras förrän i rond nr 7. Jag är dock tveksam. Frölunda känns bättre, dessutom med en målvakt som jag upplever vara bättre än Gerber i Färjestad. Lundqvist har visat en enorm stabilitet i målet, han skapar ett lugn hos sina utespelare som mycket väl kan fälla avgörandet i finalrundan.

Dessutom har Alfredsson kommit igång, rejält! Vilken spelare, fantastisk i sitt slit över hela banan, dessutom med ett enormt sinne att hitta målet. De senaste matcherna ser man vilken stjärnspelare han är.

Frågan är hur Färjestad kommer att spela. Fbk behärskar både "grishockey" och frejdig anfallshockey. Blir det anfallshockey stannar matchserien efter match 5. Om Fbk spelar mer tillknäppt kan det bli fler matcher. Även om matchen igår var mer eller mindre avgjord efter 2-0 såg man hur hyperfarliga Vf är när de får större ytor. Otroligt skickliga centrar som nyper till på allt som rör sig när tillfälle ges. Även om Fbk har ett genomgående bättre lag än Djurgården tror jag att de kommer få det tufft att spela frejdigt mot elitseriens bästa anfallslag. Mer tillknäpt är antagligen Fbk:s chanser att gå vinnande ut striden.

Färjestad har en bättre backbesättning än Vf. Vf har Lundqvist, nog så viktigt, dessutom eliseriens bästa forwards. Det kommer att räcka. Fbk får alltså återigen putsa silver. Om ni frågar mig alltså.

mattias - 74:

Okej, och bara för nyfikenhets skull. Hur mycket skiljer det enligt dig mellan Hedberg och Henke och till vems fördel...?

Bengt:

Ja på en skala 1- 10 så är henke en 10:a och Gerber max en 2:a så mycket skiljer det anser jag!

Bengt: Då får man gratulera till finalplatsen. Snyggt jobbat.

Fast ingen ska försöka övertyga mig om att finalserien blir mer spännande än kvalserien...

mattias - 74:

Du får ju gärna ange vilken betygsskala du använder.

mattias - 74: Haha nej det var kanske ett för starkt ord men Henke ligger ju en nivå över Gerber o släpper inte så mycke returer som Gerber gör. bara att hoppas att Frölunda kan utnyttja det. Blir en intressant finalserie.

mok:

Sopa vet jag inte om han är men han är mist 5 klassr sämre, färjestad måste hålla hop sitt försvar annars blir det kulramen ;)

mattias - 74: Chara får gärna göra något korkat så han får matchstraff eller liknande för då får vi nog inte se han mer i finalspelet. Han lär passa sej extra noga för att göra korkade saker. Men han kan tackla Affe men Affe snirklar förbi o sårätter upp den i mål bakom sopan Gerber

mok:

Ja jag vet att de är polare men alfie måste väl få retas lite, skall bli roligt och se om Chara crosscheckar han i nacken som hämnd ;)

mattias - 74: Har du läst artikeln? Synd att kalla det där för psykning då dom e polare :)

Sv: Nedförsbacke mot GULDET
Bonuz: Så bra han kan ju gärna få tro det iaf men vad skall han säga :)

Har ni hört på Leif Strömberg?

Färjestads tränare är inte imponerad av Frölunda.
Han vet varför guldet hamnar i Karlstad.
- Vi har en mycket bättre målvakt, säger Leif Strömberg.

Bonuz: Fyra raka vet jag inte, men tror att det blir lättare än mot Dif, de spelar en annan typ av tät hockey än FBK... Mer öppet och offensivt tror jag det kommer att bli i finalen. Tänker inte ens tippa nu längre.
Är för spännande nu...

Blir ju givetvis upp till Karlstad första matchen och fortsätter sen med hemma, borta, hemma.... sen får vi se.

Kommer bli SK*T KUL

Modoante: :-) Har ni börjat med barmarksträningen ännu??

mok: VF kan spela sin hockey mot FBK, det funkade aldrig mot DIF. Vinner dom första är det raka spåret efter den. GULDET SKA HEM.

FreddanVF: grattis till finalplatsen måste säga att det är en fröjd att se frölundas spel en härlig offensiv hockey inget grisspel eller fula grejer som vissa kvartsfinalmotståndare.Lycka till

Svanru: Dags att jobba... Mmm kanske det men jag tror det blir betydligt öppnare än mot DIF. Det kommer bjudas fler öppna chanser och bjuder FBK på lika många frilägen som dom bjöd SSK på så förlorar dom. Frölunda sätter såna lägen.

mok: Grattis till finalplatsen men nu är det dags att börja jobba. Hoppas att det blir tajt och jämt alla vill ha en spännande final dock inte rumpmasarna.
Ni är skyhöga favoriter men vi lär inte vika ner oss som vi gjorde för två år sedan.

PS förstår att rumpasarna vill att FBK skall förlora det måste vara tungt att inte spelat en final sedan 1975 att Bobbe i Öschtergötlad vil detsamma är förvånande de har inte varit i närheten av en semi ens en gång dock betydligt närmare "censur".

mok:

Färjestad har inte råd att förlora första matchen om de vill vara med i 7 matcher, dessutom tycker jag att Frölunda sett över alla lagdelar har ett bättre lag! 4 bra kedjor, Alfredsson i målform samt att Lundkvist är minst 5 klasser bättre än Gerber!

Bonuz: 4a raka.... tror inte det händer för nått av lagen. 6 säkerligen 7 matcher kommer att avgöra denna serien.

Nedförsbacke mot GULDET
Nu är det bara en nedförsbacke mot GULDET kvar, 4:a raka och sedan fest!!!

Sv: Semifinal 5:7
Danne_l: Grattis fi, rättvist.

Grattis Frölunda - inget snack om saken! Mjöla sönder kaffesumpen nu också.

bobbe: Fan va kul om FBK förlorar sin tredje sm final i rad

Instämmer i gratulationerna. Nu vill jag se Frölunda besegra Färjestad också, så är säsongen "räddad"... ;)

ja, så var det över. får gratulera till finalplatsen. tror ni tar guldet, men ni måste kanske höja er lite. vi har ju haft ett väldigt åderlåtet lag och har ändå lyckats pressa er ordentligt. ni är bättre, men 4-1 i matcher är missvisande för serien.

ojojojojoj... Så jävla härligt..... Vilken 3:e period av frölunda... Kul för Kahnberg att få göra mål nr 100 i frölunda.

tror inte på några 8-1, men vårt manfall fortsätter. Ingen Falk, ingen Linkan. och sen tidigare ingen Rudslätt eller Espen. Ni är ordinarie. hjärtat säger seger till oss i sudden, men jag tror inte vårt åderlåtna manskap orkar mer nu. säger 5-1 till er, men hoppas verkligen att jag har fel.

heffe: 2-1 tror jag

lu93rowa: Jag hoppas verkligen att Andersson dömmer bättre idag än senast.

Emma: 8-1 till VF.... I say no more

lu93rowa: Hoppas det blir lite bättre idag då. Tyckte att utvisningen han gav Djurgården i slutet av tredje var kass, även om jag håller på Frölunda.

Emma: samma domare idag som föra matchen

Klinth: Jag håller med. Fattar inte hur man kan kasta på Wikegård. Läste att det var någon som kastat en mobiltelefon på honom, det kunde ju gått illa. Dessutom kan man inte klandra honom för att Frölunda förlorade. Nej det var dåligt.

mangan: Det är skitdåligt av supportrarna att agera på det viset. Dessutom funkar det ju dessvärre bara som extra tändvätska...

Anderson, vad ska man säga? Han hade ju inte stake att dömma korrekt senast och det lär ju inte bli mindre press på honom i denna match... Skulle inte vilja byta tröja med honom....

mok: Otroligt att han får dömma nu igen. Han har ju inte varit bra åt nåt håll i dom matcher ham har dömt. Jag hoppas han tar sej i kragen i dag.

Dream Team: Hur 17 kan han få dömma idag det kan man undra... klart dom kanske tänker så att det iaf inte kan bli sämre :)

« · 529321 · »