Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 542313 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season
danoj: Med eran kosing så shoppar ni nog under VM. Det som blir över kan ni skicka till Brynäs och då med fördel ett gäng backar

Sv: Silly Season
Bara ett påpekande, har i princip inte alla klubbar gjort klart med något nyförvärv inför nästa säsong förutom Frölunda?

Å andra sidan vill jag inte byta ut någon :-)

Tre Kronor nästan lika bra som Frölunda
Stod det i tidningen efter 5 - 2 mot slovakien!! Nu börjar slitet för ett nytt guld åt grabbarna. Henke, Kanhberg, Affe och de övriga Indianerna gör oss VF suportrar riktigt stolta. Okey nu tar vi dom nu tar vi dom!!

Sv: Tommy salo och Niklas Andersson
mok: Och villka bakomliggande fakta är det?

Silly Season
Tänkte en tanke nyss! (Kan aldrig vara bra att tänka)

Kan Dunham eller Blackburn vara konkurrenskraftiga alternativ i målvaktsfrågan för Frölunda?

Ingen av dom är dåliga, om man säger så. Dom har väl inte haft så god hjälp i mitt älskade Rangers, men presterat rätt så bra ändå.

Min tanke var väl att vi kniper den som är bäst för dagen som plåster på såren för att dom tar Henke ifrån oss.

Rättvist va?

Suffe: INGEN ersätter Henke! Så omåttligt populär och med sådan jämn standard!

Däremot tror jag att vi kan göra en klassmålvakt till en ikon, bara försvaret håller samma klass som under den gångna säsongen. Synd att "Lill-Honken" inte finns på marknaden längre. Han hade förmodligen blivit en klassmålvakt bakom det stabila försvaret. Kan undra om Tim Thomas aktier har förstärkts nu?

Kul med all Silly Season nu, rykten om allehanda målvakter haglar runt huvudet ihop med egna önskningar och spekulationer.

mok: nej men näst intill.. så ja de kommer att bli tufft...

Suffe: Ingen är oersättelig men visst blir det ett tungt jobb.

mok: Jo där får ja la hålla med dig, försvaret va mkt bättre i år om man jämför med förra året iaf.. ja menar förra året va de ju HV mot Henke i semin... men nu hade vi ett bättre försvar så vi kom till final och vann... men de hindrar mig forfarande inte från att tycka att Henke e nästintill oersättlig...

Suffe:

Det där har varit ett långsiktigt arbete. Frölunda visste det skulle komma en dag då Henke lämnar så därför lär man redan idag ha kontakt med ett antal kandidater. Dessutom är Frölunda en attraktiv förening numer så det ska nog inte vara så svårt att lura hit en duktig målvakt.

Suffe: Finns gott om dugliga målvakter runt omkring, försvaret framför Henke gjorde jobbet lättare för han kan man lugnt påstå.

Danne_l:
Oki visst har de la gjort på de viset annars vore de ju konsigt men asså de lär bli ett sjuhelvetes jobb att lyckas finkamma utladet å hitta nån målis som ska hålla samma mått....

Suffe:

Men du. Henke blev utsedd till bästa målvakt i Sverige ja, menar ju naturligtvis att man har vänt blickarna utomlands för att finna en ersättare.

Danne_l: Skulle de finns killar som e lika bra som Henke? allvarligt? han fick ju fasiken guldhjälmen i år för bästa spelare! då vet ja inte om man kan säga att de finns så många bättre.... men visst de kanske finns nån men knappast i Sverige.

Har inte Salo lagt av?

Som jag ser det finns det en mängd intressanta målvakter där ute på marknaden. Vi ska inte börja jämföra med Henke men jag är säker på att det finns en del meriterade killar som är minst lika bra.

mok: Oki visst de håller ja med om men så fungerar det.. i böand går de upp och i bland går det ner... och ska vi se de rent krast så finns det ingen som kan fylla tomrummet efter Henke... Å Salo kan väl bara han vill eller tillfälligheterna tillåter kanske e bättre sagt.
Ja kan inte tänka mig nåt bra alternativ istället för Henke faktiskt.. skulle väl va att ta tillbaka Norrena då kanske...

Suffe: UNgefär det jag sade nedan lite men tycker ändå Salo visade i MoDo at han e för dålig i vilket fall för att jag iaf vill se han i Frölunda. Hans karriär har vart på nedåtgående ett tag.

Asså nu hänger ja inte med riktigt.... va e d för fel på Salo mer än att han inte e lika bra som henke på långa vägar... men ven fan e de då?

mok: haha ta bort en sten lite till höger om mitten ;)

Ahlbom: Jo det skulle nästan vara det isåfall. Får lämna några sm hål så spelarna tror dom har nånstans att skjuta bara... men hålen e för små :)

mok: mura igen målet? ;)

Ahlbom: Frågan är vad som är en bra ersättning för Henke.

Fjn: jo kanske det men att förstöra ett sånt pass bra lag som frölunda med en sån kass målvakt? det låter inte som en bra ersättning för lunkan.. men då kanske vi har en chans att slå er någon gång denna säsong ;)

scim: Nja, nu är det ju så att vi är lite bortskämda med en bra målvakt. Det kunde varit vilken målvakt som helst och jag hade nog skrivit samma sak.

Vf chefen:

Så mobbningen av Salo fortsätter även efter det att han lagt av, patetiskt.

Vf chefen: Så detta är nästa rykte runt målvaktsfrågan i Frölunda... Suck!!!

Det blir samma målvaktspar i som under denna säsong. Henke är kvar och Sampan öppnar båsdörren...

Sv: Honken till Frölunda?
Sebbe026: Tja, då var det klart då...

Det som du var så säker på visade sig vara helt fel. "Honken" klar för Brynäs ännu ett år... Se länk...

Står det inte på Frölundas hemsida så är det inte sant eller enbart ett löst rykte lyder ett gammalt djuleordspråk från vilda västern!!!

Fjn: Kanske grabbarna vill ha en målvakt som släpper in lite när dom tränar målskytte, så självförtroendet stärks.

Kanske lite tidigt på säsongen men man vet aldrig.

Friman SR: Mycke opassande "sanning" skulle jag säga, får hålla med Mangan., Skulle Salo spela i Frölunda kommande säsong skulle jag tappa allt förtroende för frölundas ledning.

Fjn: Ja, passa dig så inte moderator mok överväger att censurera dig om du enligt nämnde moderator kommer med opassande sanningar....hehe

mok: Spel för Salo i Frölunda kan också få mig att ändra mig vad det gäller förtroendet för ledningen.

Fjn: Finns en regel för hockeysnack som lyder:

Du skall inte Skriva osannolika rykten utan viss bakomliggande fakta.

Tommy salo och Niklas Andersson
Tommy Salo och Niklas Andersson sågs äta lunch på Focus vid svenska mässan. Undrar om han varit på besök och kollat läget om Henke skulle dra. Han har ju sagt att han skall lägga av men spel i VF kan ju få vem som helst att ändra sig.

Sv: Frölundas största förlust, att inte förlänga med Jensa
Klinth: Absolut inte i HV!

Inte i ett "derby"-lag. Risken finns att man rotar sig i en kulturellt, och geografiskt nära stad!

För mig som verkligen älskar Jensas spel / inställning, blir det givetvis svårt att se honom gå till någon annan klubb i ES över huvud taget.

Som min stora idol genom tiderna sade säsongen 2002/2003: - Jag gillar Jens Karlssons inställning, den påminner om min när jag spelade. Men Jens är en mycket bättre hockeyspelare, säger Anders Broström.

audiblegiraffe: Helt rätt. Köp Sebastian. Han blev dock utsedd till bästa spelare när gbg vann tv-pucken.

Klinth: Gäller ju dock att släppa iväg spelarna och att dom förstår läget och inte blir griniga på klubben i fråga. Svårt läge men vad skall man göra när man har junior sektioner som är så bra? Alla kan ju liksom inte få komma upp i A-laget...

mok: Samtidigt är det ju så att de som man släpper iväg och som får utvecklas i t.ex allsvenskan eller tom i något annat "sämre" elitserielag kan tänkas komma tillbaka. De har ju trots allt fostrats i Frölunda och "borde" ha Frölunda nära sitt hjärta... Dessutom borde de ju kunna såpass mycket om hockey att de inser att de inte platsar för stunden...
Sedan om man skall ha de kontrakterade men utlånade eller om man skall låta de signa på för andra klubbar och hoppas på att de kommer hem igen om rätt läge uppstår, det är ju en annan femma...

audiblegiraffe: Nej vissa spelare undrar man varför dom bara släpper iväg dom borde ju se till att kunna ta tillbaka dom om läge finnes. Man ser många talanger försvinna men sen är det givetvis svårt att ta tillvara på alla.

rullis: Sebastian Karlsson är/var kapten för Frölunda J20. Om Frölunda ska behålla honom kan de inte erbjuda honom samma förutsättningar som för Linus Persson och Alexander Täng, som de ville skulle spela för J20 laget även deras sista år som junior. Det skulle vara en enorm waste. Frölunda borde kontraktera honom och låna ut honom till allsvenskan. En spelare jag inte förstår man kunde släppa var Fredrik Johansson, som nu dominerat i allsvenskan. Det är ju inte precis så, att Frölunda inte har råd....

Friman SR: I Danmark el Norge? Ganska nära. Spelade inte hans tjej handboll i nån Dansk klubb?

Friman SR: Jag tar den enkla vägen... ser helst inte Jensa i en ES klubb :)

Friman SR: I HV 71 så att han har nära hem när behovet av Jensa dyker upp igen i framtiden.

Friman SR: Min polare!!!

Menar du allvar, som det ser ut nu vill jag att Jensa hamnar hos riktiga lirare....typ TIK.....Annars skall han stanna!

Friman SR: Om jag helt själv fick välja.... Då skulle Jensa spela i GIK i Kortedala igen, för det är där alla GOA gubbar fostras. Svenskt stål eller. Vem var kapten i VF-J20 lag???????

Friman SR:

Det där första stycket var då inte lätt att läsa...... :) 

BROS4EVER: Säg nu INTE utomlands för det är för lätt... Vart vill ni helst INTE ha Jensa? I MoDO... I Timrå... I, ursäkta, på Jyrkyrkogården.., I Rögle... I Luleå... I Brynäs... I HV71...annanstans... eller Vart vill ni helst ha Jensa då da? Säg nu INTE utomlands för det är för lätt... Vart vill ni helst ha Jensa? I MoDO... I Timrå... I, ursäkta, på Djyrkyrkogården.., I Rögle... I Luleå... I Brynäs... I HV71...annanstans...??

Det är bra ni delar med er, Ni, har jag inte sagt grattis förr då säger jag det nu.... GRATTIS TILL SM-GULDET, ;-), ni är ju så duktiga och då menar jag att det är ju bra om ni delar med er av era talanger och frågan för Er är väl vart de ska jämna upp standarden någonstans.....;-)  

Detta kan vi diskussitera på Hockeyfesten...... anmäl er... För där kommer Ni att behöva umgås med mig oxå.......

FORZA TIK.......alltid, alltid.......... 

rullis: Konkurrensen har varit mördande. En spelare av Jensas typ syns inte lika tydligt med spelare av den kalibern i truppen!

BROS4EVER: Jensa har dock inte fått spela mest i år, men varför får han inte spela? Vad tror du?

alla:

Jensa har något som många andra saknar! Han har definitivt tillhört en av mina absoluta favoriter!

Grejen är nog att Jensa vill/behöver spela på högsta nivå för att det skall bli så bra som Jensa vill!

Med den sparsamma istiden Jensa fått tror jag helt enkelt att Jensa tröttnat på att bli inslängd ett byte här och där!

Han har världens chans att bli ordinarie i dom flesta klubbarna just nu, och den chansen tror jag att han tar!

Lycka till Jensa, vart du nu väljer att spela!

Ang Jensa. Man bedömer garanterat det på så sett att han inte utvecklats på det sättet man hoppats. Man väljer helt enkelt att prioritera en yngre spelare till nästa år, istället för att ha en väavlönad spelare som Jensa på bänken eller i 4:e kedjan.
Det är anledningen tror jag.
Det är nog också förklaringen till att Jens blev petad ganska direkt när Loui kom tebax från JVM. Man såg helt enkelt mer framtid i Loui.

Men. Kommer att sakna Jensa. Han är trots allt...
...Jensa!

« · 542313 · »