Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 562415 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hoppa Salo!
Dream Team: Hehe men Brunetta hade ett högt underhållningvärde iaf :)

mok: Han lär väl vara bättre än Brunetta, åtminstone ;-))

Danne_l: Jag är skeptiskt men hoppas Salo motbevisar mej snabbt :)

audiblegiraffe:

Jag är enbart positiv!:)
(Vore väl konstigt om jag skrev något annat)

Tur han bara är målvakt, inte så mycket att göra på den posten.

audiblegiraffe: Dags imorgon för han att röra på fläsket då :) Men nu e han Frölundait så bara att gilla läget helt enkelt och hoppas han snäpper alla på näsan som klankat ner på han :)

Danne_l: Grattis, eller ska jag säga synd gubbs :)

Nu får han nog röra lite på fläsket. Tror inte han har tränat nåt än i år...

Danne_l: Upp till bevis helt enkelt att det är en bra värvning nu då.

Så där ja. Då har Salo skrivit på ett kontrakt med Frölunda, detta bekräftar Kellgren för GP!

Sv: Oduya till Frölunda?
darktroll: Gick inte Plus på svenska kurs eler nått? Så han kanske klarar sej han med :)

mok: Vi är nog överens. Men transatlantiska backar då har du den där mentaliteten som vi ogillar. Annars är det språk problem med tjecker eller slovaker då återstår bara finnar. För dom tänker nog på gruppen. Alla pratar väl svenska förutom Pluss som dom får tolka åt.

darktroll: Rätt omgivning kan göra under. Sen Tuukio och Alaavra som du nämner tycker jag är stabila backar men jag anser bara att antingen skeppar vi in juniorer eller så får vi värva nån riktigt bra back. Kanske finns ont av dom men finns ju mängder av överblivna NHL spelare som måste vara bättre än Odågan. Sen kanske dom föredrar svenska spelare. Odågan skulle säkerligen inte göra bort sej i Frölunda men ser hellre någon annan.

mok: Vi har blivit väldigt fina i kanten när det gäller vilka vi kan tänka oss att se i frölundas dress. Vi har haft enorma talanger som har tagit plats i laget. Men det är väl så att ledningen inte anser att dessa backtalanger som kommer upp inte riktigt är mogna så man sonderar väl den svenska marknaden efter lediga spelare. HAn är väl en medelmåtta i alla fall ingen stjärnback. Lite ungefär som alavaara eller tukio.

Så jag tycker han inte är så kass som alla vill påstå. Han måste ha rätt omgivning med. Inte massa torpeder och galna tränare ;)

darktroll: Givetvis är det som du säger men han tillbringar ändå mycket tid i ytvbåset sen tycker jag inte han är tillräckligt bra helt enkelt.

mok: Jag tror att Djurgården har en annan mentalitet än vad frölunda har angånende tjuvnyp på planen. Per ledin hade väl en gås oplockad med hela Djurgården. Sedan tog väl Oduya på sig rollen som rättskipare.

Men jag hoppas att han inte fortsätter med sånt trams utan rättar in sig i ledet och spelar hårt och juste. Han har ju ett bra slagskott till och med. Plus för storleken. Det enda negativa ( ett stort sådant ) är hans besök i utvisningsbåset.

darktroll: Visst Alavaara har en tung avstägning bakom sej men svårt att jämföra ett utbrott med massa dåraktigheter på isen. Sen vad gjorde Alavaara som var så hemskt? Jo åkte på domaren om jag minns rätt, visst man skall inte göra det men från det till att jaga spelare på isen är det skillnad tycker jag. Trodde oxå att Frölundas tid med skumma värvningar är förbi men det kan vi återkomma till efter säsongn.

mok: Nåt har blivit fel. Jag har aldrig känt så här under tidigare silly seasons. Nu kommer det ena konstiga efter det andra. Kanske är det så att vi hade det allra bästa som går att få tag på förra året? Nu får vi vänja oss vid alldaglia spelare i framtiden. Men det känns tungt...

mok: Vi får ju inte glömma att Frölunda har plockat till sig en av dom spelarna som varit avstängda längst av alla i elitserie sammanhand.
Alavaara tyckte man ju inte var riktigt klok när han spelade uppe i Modo. Men har vi sett att han tappat allting och dragit på sig matchstraff i Frölunda tröjan. OM dom värvar Oduya så tror jag han inser att han inte skall sitta i utvisningsbåset hela tiden. Utan kommer att skärpa till sig.

Frölundas tid av skumma värvningar är väl förbi ?

Dragan 2k: Salo OK.... Odågan.... nej tack. Trodde Salo var lågt men Odågan e klart värre för Salo att framstå som en drömvärvning.

fd skuggan: Visst han är tt stort föredömme på isen när han ger sej ut på jakt efter specifika spelare. Säkert.

fd skuggan: Oduya gör aldrig några misstag i egen zon? Är det något som är Odyas brist så är det väl det defensiva spelet... och tro mig, jag går INTE på några "uppförstorade mediahändelser", jag såg honom redan när han spelade i Hammarby och jag såg honom en hel del på tv i vintras (jag ser i princip alla elitseriematcher som sänds på Canal+ samt en del på Säsongskortet). Visst, han blev bättre mot slutet av den här säsongen och i slutspelet var han ganska bra så kan han stabilisera sig på den nivån blir han en bra spelare, men jag anser inte att han är annat än en rätt medioker elitserieback än så länge.

Det blev nåt fel i min webbläsare, fd skuggan:
Den skrev "ett föredöme på isen" där du pratade om Oduya.

Jag bootar om Internet.

fd skuggan:

Det är ju din åsikt. Själv så ser jag massor med regelvidrigheter, mest där han bara är dum. Sällan eller aldrig gör misstag vet jag väl inte heller. Har sett flertalet matcher med grova missar i egen zon från Odågans sida.

Lustigt nog så vet jag faktiskt TVÅ Djurgårdare som tycker ungefär likadant. Oavsett vilket så fortsätter jag hävda att han inte är en spelare jag skulle vilja ha i mitt eget lag.

Poffa: (Nu är jag DIFare, men ändå)

Ujujuj, du har verkligen inte tittat på Johnny som hockeyspelare, utan stirrat dig blind på uppförstorade mediahändlser.

Han är nog den spelare jag MINST vill ska lämna DIF. En fantastiskt skicklig back som sällan eller aldrig gör några misstag i egen zon. Tuff och lojal.
Det är inte för inte som han är jagad av 6 klubbar i serien (+Lausanne).

Han kan verkligen spela hockey och är ett föredöme på isen då det gäller att stå upp för sitt lag. En drömspelare i egna laget och mardrömmen om man har honom mot sig.

Dragan 2k:

Låter som att Frölunda kommer hamna i topp av busligan helt plötsligt. Johnny Odågan har ungefär lika mycket att göra på en hockeyplan som en elefant har att göra i en porslinsbutik.

Danne_l: Det ska göra ont att möta Oduya och Niemi...

Frölunda jagade honom för ett tag sedan minns jag - innan han gick till Djurgården. kanske ser man chansen nu. Muskler - muskler och lite mer muskler och lite mer elakhet.

Jag njuter.

Helt plötlsigt måste man ändra sin inställning radikalt. Nu gäller det att stödja Oduya och Salo hehe.

Oduya till Frölunda?
Enligt uppgift i Aftonbladet skall Djurgårdens Jonny Oduya vara på väg till Frölunda. Vad är det som händer egentligen?

slashpuppie: Ne bara radio o sådant som dillar av erfarenhet är inget klar förrän det står på Frölundas hemsida.

Nähä, ingen som nämnt att Salo skrivit på nu.....

AD: Haha ja så kan man oxå tolka det.

Ja säga vad man vill om Salo men han är utdömd i NHL ivarjefall, här ser ni en docka på honom. Medan Brodeur gjorde en snygg räddning så ser Salo när pucken går över hans ena benskydd: www.lipshaw.com/images/nhl2.salo.variation.jpg

hsand: Men förra säsongen spelade han i MoDo med ett virrigt försvar framför sej. Aningen skillnad måste man säga.

Dragan 2k: Jag känner att det salo är slut och att då komma till frölunda som vill hålla nollan varje match blir inte lätt för han som höll nollan bara en gång förra säsongen!

Ahlbom: Nej det har ni inte.

Kevin O Shea: om salo står i frölunda kanske man står en chans mot dom kommande säsong :D

Sv: Kahnberg förlorad för Frölunda?
250kg kärlek: Jodå han ligger allt nära nu....

Mats GBG: Förstår inte vad du snackar om.   ;o)

250kg kärlek: det var ju fegt att ändra i inlägget. :-)

250kg kärlek: akit? Är det en ny gödselsort... ;-)

(sorry, kunde inte hålla mig)

Hade jag modererat en endaste gästbok hade 83 Liljegren varit portad för längesedan. Det finns saker att skriva, sedan finns det annat...

En person vars enda uppgift är att sprida skit kan hålla sig på åkern.

Dream Team: tyvärr så finns det en del supporters som lever i någon slags drömvärld. 83 Liljegren är en av dem. Skadeglädje i andra gästböcker och tätt med naiva inlägg i Brynäs egen visar att han lever i nån slags parallellvärld där tiden stått stilla och det fortfarande är 70-tal.

83 Liljegren: Med tanke på hur mycket du verkar älska att uttrycka din skadeglädje i andra klubbars gästböcker förstår man lite hur jobbigt du måste ha det som Brynässupporter. Ja, att du måste ha insett att ditt lag bara kan lyckas om övriga lag misslyckas. Lite sorgligt, nästan..

83 Liljegren: Det var ju det där att leva på gamla meriter.... man kommer liksom inte så långt på det.

Paddan: Själv tycker jag att Modos försvarsspel förra säsongen var så undermåligt att Salo inte fick en rättvis chans att visa om han var duktig eller inte. Några tabbar gjorde han, några idioträddningar likaså, men alltför ofta släpptes mål in som i första hand berodde på en övergivens desperata kamp mot överheten.

danoj: Egentligen tror jag att fjolårssäsongen faktiskt aldrig inträffat. Jag tror att det är något som Michael Moore har hittat på och iscensatt som "en häftig happening". Lite grann som Woodstock on ice.

Äh, nu hoppas jag att årets säsong ska få en att bli nostalgisk och minnas större delen av 80- och 90-talen när kvalstrecksångest var en återkommande verklighet.

Men ha det så trevligt ni med Salo. Vi kommer att tacka honom för våra första tre poäng redan i premiäromgången ;)

Paddan:

Eller förresten, jag har bestämt för mig att jag läste här i gästboken att det var Danne_l som skulle hoppa in i målet.
Då borde Frölunda iallafall ha den längsta målvakten i Elitserien, eller!? :)

Paddan:

Har du inte insett att Salo mörkade formen under hela förra säsongen, just för att han visste att han skulle lira i Frölunda kommande säsong och att vi skulle få möta er i premiären, det var uppgjort ifrån början!

Paddan:

Eller varför inte damma av min idol, Högosta. :)

Danne_l: Tja, själv var det en bra stund sedan man passerade 30, men inte sjutton kan jag säga att jag är bra bara för det.
Målvakter måste vara ett speciellt släkte...

Förresten, ni har inte funderat på Tommy Söderström, eller Göte Wälitalo?

Paddan:

Målvakter är som bäst när de passerat 30. Nu har vi snart två. Jävlar va bra det måste vara:)

« · 562415 · »