Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 615011 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skador, skador, skador...
Klinth: Frågan är bara vem dem kallar upp... Blir det Stålbergs tur nu tro?!

Skador, skador, skador...
Vilken följetång det har blivit... Det är nästan så att man undrar vilken ny skada det är och vem ska drabbas denna gången, inför varje match.

Plüss är tillbaka med skydd och smärtstillande. Alltså skadad - men spelar.
Sebastian skadad - Inte med mot Modo.
Tolsa är skadad - skadad - skadad. Trippelskadad och borta ett tag.

Tur att ingen pajade i Karjala Cup då... Varken de svenska eller finländska då Danne ;-)

Och tur att ungdomsverksamheten är så grym att man kan plocka upp reserver därifrån.

Sv: Frölunda - Modo
Frölunda - Modo

Expertpanelen:
Dragan 3-1
mok 4-2
Klinth 5-0
Danne_l 3-2
Linnea 5-1

Utmanare:
Bonuz 7-1
Paddan 1-11
Knaskamilla 2-7
Poffa 14-4 ;-)
Hawerchuk 2-3
gud 5-2
Littleblau 0-2
Alisandali 6-2

Dragan 2k: Tror att det blir lätt seger för Frölunda , 6-2 .

gud: Det blir vinst med 3-1

Klinth:

Jag ska sitta i Scandinavium och skrika fram Modo till vinst med 2-0!!

Klinth
Jag har precis snackat med Dragan och han vilar
bara ögonen för stunden..;)

gud lämnar sin "röst"

Frölunda Vs Moodooo 5 - 2

Frölunda - Modo

Expertpanelen:
Dragan ???
mok 4-2
Klinth 5-0
Danne_l 3-2
Linnea 5-1

Utmanare:
Bonuz 7-1
Paddan 1-11
Knaskamilla 2-7
Poffa 14-4 ;-)
Hawerchuk 2-3

Danne_l: Räknar du bara "svenska" mål då eller? ;-)

Klinth:

Tajt och trist blir det. 3-2.

Sv: Ny Frölundalåt på G?
Bonuz:

Tanken har väl slagit oss, men nä. Lättast är om folk köper den på CD. Antingen via webshop eller om man möter upp mig kring match.

När jag nu äntligen får se livehockey efter en mager höst så blir det Disney On Ice - Hockeylag 2-3.

Danne_l: Kan ni inte ordna så man kan köpa den i komprimerat format på nätet?

mok: Min granne var på dop igår och Casper sa att dom höll på att spela in en sådan låt.

Aldrig fel med en ny låt...lite variation, speciellt vid mål, hehe;-)

Bonuz: Hoppas verkligen inte det stämmer.... vart har du hört detta?

Finns en fin regel för HS annars som vi kanske kan tillämpa :)

Du skall inte Skriva osannolika rykten utan viss bakomliggande fakta.

Poffa:

Målrik match, alltså. Roligt!

Linnea: Kör med 4-2 helt enkelt.

Danne_l: Gött mooooos!

knaskamilla:

Eftersom du är på plats och eftersom du dubbelpostad 2-7 till MODO så gissar jag på att Frölunda vinner med 14-4. Enkel matematik.

Bonuz:

Vem vet, tills dess kan du inhandla maxisingeln som finns att köpa på länken nedan.

Sv: Poäng av Henke
Dragan 2k: Pavel Bure draftad i sjätte rundan som 113e totalt gjorde också en hyfsad karriär där borta.

Klinth: Hm... lite klurigt det här. Hur har de hanterat uppehållet. Tränat? Vilat? Men jag tror kanske på.. ska vi säga 5-1?

Ny Frölundalåt på G?
Jag har hört något om en ny Frölundalåt och Arvingarna, någon som vet?

Eftersom jag kommer att se matchen på plats blir det naturligtvis 2-7. Eller hur det nu var.

Eftersom jag kommer att se matchen på plats blir det naturligtvis 2-7. Eller hur det nu var.

Klinth: Äh, Salo får givetvis stora frossan när han tänker på mardrömmen där uppe i Övik. Med andra ord blir slutresultatet Frölunda-MoDo 1-11

Klinth: Nä nä, nu är dom sugna Frölunda - Modo 7-1

Frölunda - Modo
Karjala Cup är över och elitserielunken fortsätter... Äntligen...

Frölunda - Modo 5-0

Henke hetaste trenden i New York

ISHOCKEY: När den klassiska hockeybutiken Cosby's i New York plockar upp en trend så vet man att det är på allvar.
Hetast just nu: Henrik Lundqvist!

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=242994

Linnea: Med tanke på hans spel och att Rangers nu vinner massa matcher så kan jag tänka mej att dom tar ha till sej snabbt. Rangers e inte vana att vinna :)

Dragan 2k: Trodde att det var King Klinth of Sweden jag.... Måste ha missat något... Helt övertygad faktiskt.... Eller var det Kung Klinth of Sweden tro???

Dragan 2k: King Henrik of Sweden...hmm, gör han reklam för MQ?

Linnea: Det är som de säger därborta tydligen när den tilltänkta förstamålvakten Weekes gör en fantomräddning - "That's a Lundqvist save".

Bara namnet King Henrik of Sweden säger allt.

Och det av en kille som draftades först i sjätte rundan eller vad det var. Minns inte var jag läste det men det var ngn initierad hockeysajt därborta som anser att Henke kanske är den spelare, vald sent i draften, som är det största klippet någonsin av som sagt ett lag som draftat en spelare sent.

mok: Jag har ju från säker källa hört att Henke är mer eller mindre Gud där borta. En kompis var över för två veckor sedan. Mäktigt..

indiantjej: Att han var bra visste man ju sen fick han lite flyt och fick chansen där borta och fick bevisa även för jänkarna hur bra han är. Och kan lova dej han aldrig kommer glömma Scandinavium, Frölunda och supportrarna. Inte en chans....

det är faktiskt rätt grymt att han kommit så bra in i spelet därborta.. =D
och att han till och med fixat sig ett poäng.. =P
inte dåligt..
hoppas det fortsätter så, men att han inte glömmer sin plats i Scandinavium och Frölunda.

Boråsindian:
Ja han gjorde ett uppspel till Hossa som passade vidare till Nieminen när tampa spelarna bytte och fick därmed en assist

Poäng av Henke
Enligt www.nhl.com har Henke passningspoäng till Rangers 1-0 mål mot Tampa

Sv: Intro låt till Frölunda indians
Dragan 2k: Nightwatchers är namnet.

darktroll: Jo Faithless gjorde originalet av Insomnia. Och Nightwatchers eller Nightcrawlers (osäker på namnet) som gjorde en supercover på den.

Dragan 2k:

Var det inte faithless som gjorde insomnia ? eller Kanske så att alla lånar friskt ?

piff: Aaah. Frölundamúsik. Den ena dansbandsdängan sämre än den andra. Att det ska vara så svårt att göra bra musik. I och för sig är Jimmy Schewenius maxisingel Trio en riktig hit - med lite bra och tung musik. Den är given känns det som.

Skalleper: Kan det vara Primal Screams Rocks du tänker på. Det var introt ifjol om jag inte är helt ute och cyklar.

Hmm. Alla år säger du. Det kan bli lite jobbigare med den infon. En av mina favoriter var helt klart Nightcrawlers med deras version av Insomnia. En klockren trancelåt.

Intro låt till Frölunda indians
Hejsan
Jag skulle vilja veta vad Intro låten var för Frölunda Indians
Förra året.. samt alla år ni vet.

Tack för svaren vettja!

Sv: Timrå - Frölunda
Hej alla glada Frölundaiter. Måste vara skönt att vara en av Europas bästa klubbar. För det är ni. Det är en fröjd att se era spelare lira där på isen.
Ni är förtjänta att ligga 1:a, för ni är bäst just nu !

MVH//Mackan

Sv: Timrå - Frölunda
danoj: Nja, jag skulle nog säga att Frölunda spelade på en hög nivå under större delen av matchen. Hade man inte gjort det så hade man inte heller fått med sig några poäng från gårdagens match, så mycket bättre spelade Timrå under större delen av matchen. I den tredje perioden kunde man trots stundtals hård Timråpress kontrollera spelet i egen zon på ett hyfsat sätt. Hemmalaget fortsatte att skapa lägen, med då målskyttet uteblev tröttnade man väl mentalt och Frölunda kunde gå ifrån.

Robert Carlssons 2-0 samt Tomi Kallios 3-2 var matchens höjdpunter!

Sv: Frölunda - Södertälje
LingaN: Ja.

Sv: Frölunda - Södertälje
Mäster Olof: Johnsonm var iaf inte trött o med det kommer man långt.

« · 615011 · »