Frölunda HC

60402 inlägg · 3400 ämnen

Försäsongen 09/10

1178373 · » Till forumet

Sv: Försäsongen 09/10
Paddan: Tyvärr Paddan. Träffa Dragan. Haha. Den var bra.
Kommentera

Dragan 2k: Så om du placerar alla Frölundaskribenter i rad och försöker pricka en av dessa är chansen att träffa Dragan beroende av hur mycket du satsat på oddset?
Kommentera

JBlom:Haha. Jag sätter mig i skamvrån. 25% ska det vara:-)
Kommentera

Dragan 2k: 25% om jag får be. ;)
Kommentera

Random: Visst är det så. När jag inte skriver så kanske qslig eller lurowa skriver ngt.

Säg så här. Om du läser ett inlägg av en frölundait på hockeysnack har du 33.3% chans att pricka vilken skribent det är innan det uppenbarat sig vem som författat.
Kommentera

Sportsday är lanserad, mycket intressant att läsa där. Kika in där.

lu93rowa:

Det är väl det enda som egentligen oroar, utöver Joels axel. Känns ju inte som någon större hit om Honken skulle bli skadad, känner mig inte alls trygg med Idoff faktiskt.
Kommentera

väldigt dålig Räddningsprocent av idoff igårdagens match
79%
Kommentera

Dragan 2k: Jag tycker det är hyfsat bra liv här inne =P
Kommentera

Larsen kommer som väntat tillbaks och är spelklar redan till torsdagens bortamatch mot MODO.
Kommentera

Mycket läsning om Frölunda och Campus i dagens GP. Intressant att läsa om special-poolen som förutom Frölunda, om man ser till Europa, endast finns hos Manchester United och Chelsea.

Nej, kära vänner, dags att klä på sig rocken, glida över till västra flygeln för att åtnjuta morgon-cigarren. Vet inte vad den heter, men det är den dyraste.
Kommentera

Lyckades snoka reda på en kommentar som skrevs idag på flashback:

..fick mail i em av Niklas Forsberg på aftonbladet att dreamteam-tävlingen kommer att komma igång inom kort.

Hoppas verkligen det stämmer för Hockeycoachen suger ju något oerhört.
Kommentera

Dragan 2k: Hoppas verkligen inte det, tycker det är grymt roligt. Tidigare säsonger så har visserligen inte själva poängen i dreamteam börjat räknas förrän ett par omgångar in i Oktobber ungefär, men man brukar ju kunna registrera ett lag lagom till ES-premiären. Har jag i alla fall för mig. Tänkte därför om det har stått något om det i AB, eller någon annan sorts notis om det blir av eller inte. Blir ledsen i ögat annars ;(.
Kommentera

qslig:Skumt. Har man lagt ner det?
Angav: http://dreamteam.aftonbladet.se och hamnade via redirect till http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article5422442.ab

Kommentera

På tal om något helt annat, någon som har hört när Dreamteam drar igång, om det nu drar igång överhuvudtaget. Har inte hört något alls om det, kanske har missat i och för sig.
Kommentera

Dragan 2k: Åh fan, har man Skoula på try också. Hmm, ja då ser det ju inte särskilt ljust ut för Bäckman. Får väl hoppas för hans del att han är bundis med den gamle coachen :).
Kommentera

qslig: Stämmer om Seidenberg. Bäckmans chanser till NHL spel i Florida hänger på en skör tråd. Man har även Martin Skoula på tryout. Tydligen är en fd tränare till Bäckman med i tränargruppen hos Florida och därigenom ligger nog Bäckmans chans.

Jag har nu matat in en mängd siffror i en matris och kommit fram till chans till NHL spel för Bäckman: 29,32%
Kommentera

lu93rowa: Mäntymaa har sett riktigt bra ut, särskilt i defensiven. Stabil och väldigt sällan felplacerad. Vet inte hur det går för Bäckman annat än att Florida har signat Dennis Seidenberg som gått rakt in i laget, så det ökar ju inte Christians chanser direkt.
Kommentera

och nån som har nån aning hur det går för bäckman?
Kommentera

nån som har sätt tillräkligt med matcher på försäsongen som kan berätta hur Ville mäntymaa varit :D?
Kommentera

Dragan 2k: Mycket märkligt, han borde vara en ledande stjärna bland sportsektionen på antingen GP eller GT. Finns ju ingen som är bättre...
Kommentera

qslig:Hehe. Stackars Leman. GP, GT, City, Hockeynews eller vad den hette. Hoppas detta slår väl ut. Låter svårt att få det att fungera men kanske kan det gå vägen. Han är grym oavsett. Jag gillar hans stil. Skriver som en supporter.
Kommentera

Friman SR: Ja, det är tråkigt. Tycker inte att bloggarna på vare sig Aftonbladet eller Expressen håller måttet. Det skrivs mest skit, och alla är mer eller mindre subjektiva vilket också alltför ofta lyser igenom.

En favorit är Henrik Leman, jävligt duktig, skriver bra.

leman.sportsblogg.se/

Han skriver väl mest om sport i och runt göteborgsområdet så han kanske inte är så intressant för er andra :).

För er andra här inne i forumet så öppnar Leman, troligen tillsammans med några andra en sida med sport i västsverige, premiär på onsdag vad jag har förstått. Skall bli kul att se.

www.sportsday.se/
Kommentera

qslig: Det har vi timråiter undrat länge...
Kommentera

Ros blir ju bara dummare och dummare. Undrar hur den karln tänker egentligen?
Kommentera

lu93rowa: Ja, men det känns ändå inte riktigt bra. Så mycket problem som det har varit med den axeln så kommer ju ändå tanken krypande där man frågar sig om det någonsin kommer att bli bra. Nu var det visserligen "bara" en liten blödning, men det har ju varit återkommande och man är ju lite orolig att det kommer krångla fler gånger under säsongen.

Nu skriver de att det kanske rör sig om två veckors konvalescens, vilket inte är särskilt mycket, men frågan är om man inte skall ge detta riktigt med god tid att läka så kanske man minimerar riskerna med återfall på direkten.

Om Joel nu var helt hundra inför gårdagskvällens match mot HV och det räckte med ett par tacklingar för att slå upp den där skiten så känns ju fortsättningen minst sagt oroväckande.
Kommentera

Skönt med en seger när det börjar närma sig seriestart. Skönt också med lite utdelning när man ändå vinner skotten med 40-23. Inte helt fel att slå snålänningarna heller efter två sura förluster tidigare. HV saknade dock ett par backar, men segern kändes viktig. Hade inte varit kul med tre raka HV-torsk.

Frölunda - HV = 5-1

Målskyttar: Niklas (2), Viklund, Freddan, Johan Alm
Kommentera

qslig: Du får tolka mig precis som du vill ;-)
Kommentera

Dream Team: Anade en viss ironi i ditt tidigare inlägg...
Kommentera

qslig: Jo, sju är mindre än nio. Sa jag inte precis det? Och pengar är ju inte allt.
Kommentera

Dream Team: Vad är mycket? Nio som Timrå, eller sju som Frölunda. Allt är ju relativt.
Kommentera

lu93rowa: Mjo, han var grym första säsongen med 23 fullträffar, Frölundas bäste målskytt då. Sedan var han skadad rätt mycket andra säsongen. Kul om han kommer tillbaka i ES, så länge han inte gör mål på oss :).
Kommentera

lu93rowa: Nu överdriver du allt. Ni har väl inte värvat mycket?
Kommentera

qslig: Steve kariya tillbaka i elitserien kanske, synd att vi har värvat så mycket, skulle gärna villa ha tillbaka han
Kommentera

lu93rowa: Juniorerna skall inte röras, är det strängeligen sagt. Klart man behåller en göteborgskille som Lasu, han är ju dessutom en grovjobbare, som om han producerar, får ses som en bonus.

Tror fortfarande att det blir Fabricius och Nordquist som ryker. Du har väl sett på Frölundas hemsida. Köp en replica och få en fabbekeps på köpet, slänger iväg hans grejer nu ;).
Kommentera

qslig: är chanserna stor att lasu åker? pga att han inte producerat nånting?
Kommentera

lu93rowa: Svårt att göra en korrekt bedömning när man inte har sett matchen. Frölunda vann visst skotten med 37-22, lite fin ineffektivitet a' la Frölunda i vanlig ordning. Tycker fortfarande att man laborerar för mycket med kedjorna, precis som förra säsongen. Undra varför Kallio inte spelade?

Nu har man ju utöver träningarna givetvis, enbart två träningsmatcher att köra in sig på, matchen mot ryssarna kan man ju knappast räkna med allt folk borta. Hoppas man skickar av de två som skall väck nu i veckan, så att man kan komponera laget vettigt, och att spelarna slipper tänka på det momentet.

Nu får man fan fixa till kedjorna till de kommande matcherna så man slipper se samma eländiga velande som på inledningen av förra säsongen.
Kommentera

lu93rowa: Nu tröstmålade ni. 1-5 genom en styrning av Mattias Olimb. Detta i spel 5 mot 3.
Kommentera

lu93rowa: Yes 5-1 :D mål av Olimb instyrd av skott från niskala
Kommentera

nu står de 5-0
Kommentera

vi lär ju bli nollad igen, de här ser inte bra ut, vi lär ju höra en liknande kommentar idag? och N.andersson har missat hittils ca 3 frilägen det är inte likt honom
Kommentera

Bissett19: Heh ja, vad skall man säga? Med tanke på hur Djurgården såg ut senast vi mötte dem, så såg i alla fall inte jag denna matchen som något större hinder. Detta visar ju bara ytterligare på hur lite växlar man kan dra så tidigt in på säsongen med bara ett fåtal matcher i benen. Man har väl inte hittat helt rätt i formationerna.

Med tanke på att två spelare skall väck så fällde Nubben den roligaste kommentaren:

- I dag kunde vi sålt av 20 spelare. Bedrövligt.

Blir nog mer glöd imorgon, den saken är säker :).
Kommentera

qslig:

Frölunda-DIF 0-3

Kommentar?
Kommentera

Freddan skall visst blogga på nyheter24.se. Kan vara intressant att läsa lite om lagets bravader från insidan. Länk nedan för de intresserade.
Kommentera

Dragan 2k: :) Har tre fanatiska redan och vi var allihopa i Karlstad och spelade Golf på Hammarö GK. Det bästa var inte golfen utan nöjet att pissa i Vänern med vetskapen att det har nått Alelyckan vid det här lagaet och imundigats i massor av VF strupar :)
Kommentera

Svanru: Har du varit i farten och producerat en liten FBK:are?
Kommentera

Och andelen blir större dag för dag :)
Kommentera

Dragan 2k: Surlag, tänk att det finns en Wermlänning i dig.
Kommentera

1178373 · »