Frölunda HC

60402 inlägg · 3400 ämnen

Frölunda mot Sm-Guld

« · 251245 · » Till forumet

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
Dream Team: tycker att det är ett bra tag kvar till dem höjderna..
Kommentera

Dream Team: Ahhh, jag ser att mitt ordbajseri satte mig på pottkanten där, det var ju onödigt gjort ;-)

Bästa laget vinner, och vi supportrar har kul under tiden ;-)

FRÖLUNDA MOT SM-GULD!!!
Kommentera

Klinth: Ja, sen står indianhövdingen där och kraxar, inrullad i tjära och fjädrar lyckligt ovetande om hur det gått för laget..

Örnen flaxar däremot vidare mot nya höjder.. ; ))
Kommentera

Dream Team: båda delarna...;)
Kommentera

Klinth:

Lysande..hehe..lysande;)
Kommentera

Dream Team: Ja, ett kax kan lätt bli till ett krax, det har man varit med om förr. Därför är det bättre att vrida ringarna till max, så att de bildar ordet flax..... För flax är bra att ha ;-)
Kommentera

ribba9: Du menar supportrarna, eller?
Kommentera

Klinth: OK.. ;) I detta läget känns det lite väl tufft att kaxa upp sig i onödan, det kan lätt slå emot en..
Kommentera

Dream Team: innan matchen..
Kommentera

Dream Team: När dom spelar kaxig hockey naturligtvis ;-)
Kommentera

ribba9: Och när har Timrå varit kaxiga?
Kommentera

Det var ju jävligt gött att frölunda kunde inse fakta och att dem tog tag i sitt spel ordentligt och spelade ut timrå som inte såg så kaxiga ut efter frölundas maglinga av tik i andra perioden...

FRÖLUNDA MOT SM-GULD!
Kommentera

Tack før det trevliga bemætandet i sportsbaren æven om man som jag gick omkring i motståndarens matchtrøja. Missade de førsta fem minuterna av den andra perioden eftersom det var så många pratglada och trevliga mænniskor dær inne.
Oavsett hur matchen hade slutat så hade jag med mig trevliga minnen dærifrån.
Kommentera

Ne kom igen nu frölunda. Ta er i kragen och kom till borgen med ett glatt anfallsspel som ni visade upp i grundserien..Och frölunda behöver ju som sagt var en stabil center/tekare till nästa säsong..jag tycker dem ska fixa hit Ylönen.
Kommentera

danoj: Provar du att göra en"gud"? I så fall tror jag på 1-16 :-)

Nä, det var ju inte så bra det här, gubbarna fortsätter att spela dåligt på hemmaplan, och Timrå har inte vett på att ge sig. Varför skall dom vara så förbannat envisa? Jag förstår inte detta, de borde visa mer respekt och sluta vinna nu, nu får det vara nog!!!

Vill bara avsluta mitt flummande orerande här med att konstatera att jag inte är ett dugg orolig, det har bara blivit onödigt spännande. Frölunda VINNER detta lätt, i period 5 i sista och avgörande matchen..... Inga problem ;-)
Kommentera

danoj:
Ääääh..din lilla hund...hemmaplan...Frölundaborg...
ni vinner med 6-1....
Kommentera

gud: Nej nu jädrar ska jag också använda mig av omvänd psykologi, måste ju hitta på nått nytt.
VF-TIK 2-8 på måndag!!
Kommentera

danoj:
Äääh...det står 2-2 i matcher...och ni tar oss i måndagsmatchen..
Kommentera

gud: mm, man kan aldrig veta ;)
Kommentera

danoj:
ville bara vara säker på ditt påstående...
Kommentera

gud: Frölunda såklart.
Kommentera

danoj:
vilket lag ville inte bjuda upp???
Kommentera

frölundahjärta: Precis, den enda som går ifrån matchen var Norrena, han var skitgrymm!!
Kul lördag man fick nu, kände inte ens för att gå ut på stan, och allt detta för att ett visst lag vägrade att bjuda upp.
Kommentera

Frölunda var unde isen idag... De verkade helt klart tyngda av allvaret och 12 000 på läktaren... Helt handlingsförlamade - ingen ville ta ansvaret och ta tag i spelet... Och när skottläge dök upp så skulle det passas och slarvas bort puckar i sraghörnen... Tragiskt... Inte undra på att en del i publiken buar i frustration... Men större delen försökte ju stötta med "frölunda klapp klapp klapp"... Men visst kan det inte vara kul som spelare - men va fasen... Den här matchen var ju sämre än en helt betydelselöd tråk-match mot Linköping...

Det blev ju visserligen lite mer fart i tredje - men... Vad hjälpte det... När man inte sätter solklara chanser... Den enda riktigt bra spelaren var ju Norrena... Katastrof i en SM-semi...

Nej... Skärpning krävs i Borgen... Kan nog vara bra att matchen går där - så slipper Frölunda undan det nya Scandinavium-spöket... Herregud... Anställ en psykolog - det skall ju vara en fördel att spela inför 12 000 fans... Tror dock att VF tar en visnt - det går ju inte att förlora två hemmamatcher inom tre dagar... Spelarna lär ju vara revanschsugna utav bara h-vete... Och i rena ilskan hoppas jag de vinner i Timrå också!!!
Kommentera

Link: Visserligen. Blicka framåt är det enda man kan göra. Spelet som Frölunda har bjudit på framförallt på hemmaplan är allt annat än acceptabelt.
Kommentera

Ja nu tar vi och glömmer det som hänt och siktar framåt igen! Det kunde trots allt varit sämre än 2-2 i matcher och i Frölundaborg ska vi bara inte förlora!
Kommentera

FreddanVF: Håller med, Frölunda har ett på papperet bättre lag, ett gammalt begräpp "motivation slår klass" Serien är lång ifrån klar och vad som helst kan hända... Frågan är hur känns för VF spelarna för tillfället.. spelade större delen av 3 perioden med en (eller 2) man mer utan att göra mål... 12 000 frustrerade åskådare som efter ett tag (som det lät på TV) började bua åt sitt eget lag... sånt kan ta psykiskt... men dom har många rutinerade herrar så den kanske inte ska vara något problem... hmm

hoppas på en bra match i Borgen på Måndag iaf =)
Kommentera

IceMaster: Underskattningen är befogad.. Modo var inte direkt något hot. Det såg du väl i sista matchen. Och i första uppe i Timrå regerade Frölunda. Så vill dom kan dom. Men frågan är när dom vill och det är det som Conny måste smälla i dom.
Kommentera

IceMaster: Jaså, ödmjukhet säger du, det har jag inte märkt mycket av hos timråiterna heller eftersom du nu tar upp frågan, med vissa undantag naturligtvis.
Sen tror jag inte det lönar sig att försöka vara moralpappa.
Kommentera

danoj: Det sa jag ;) Dom andra sa inte så mycket men verkade trevliga... men den fjärde som pratade hela tiden var otroligt självsäker och vart förmycket... visa ödmjukhet! och lägg ner underskattningen
Kommentera

IceMaster: Att du inte sa det du skrev till dom vf fansen du träffa då istället för att skriva det här.
Kommentera

Aliz: Det roliga är att VF supportrarna underskattar TIK (och även MoDo) hela tiden... det spelar ingen roll hur matchen sett ut o.s.v... att ni inte lär er!! Matcherna under grundserien gam kapanen praktiskt taget bort =/ han var under isen i första semifinal matchen också... men nu när han är igång så är det dags att öppna ögonen och inse att det inte bara är att ställa in skriskorna och hämta segern! jag säger inte att TIK är ett bättre lag än VF eller nått.. säger inte heller att vi går till final,

jag och min bror träffade 4 VF fans när dom var i Sundsvall i Onsdags, varav en var den drygaste jag stött på, enligt han så behöver VF bara komma upp i 60% och dom skulle plocka hem segern... och var så Oödmjuk man kan vara, VF skulle bara Dansa igenom semifinal serien!!! så lägg ner underskattningen och öppna ögonen!!!
Kommentera

Jaha kära Indianer

Vissa av er på hockeysnack dömde ut MoDo redan innan kvarten
hade börjat, men det satt hårt åt innan VF klarade sig ur den mördrömmen,nu har det dykt upp en ny i Timrå,så jag hoppas att ni som var så självsäkra mot MoDo har insett att man inte får ta ut något i förskott, ni söderbröder skall veta att vi i Västernorrland
aldrig ger upp, räcker inte MoDo till så kommer Timrå och sätter gråa hår i er..MVH Aliz /ModO Hockey

Aliz

2003-03-22 19:44:53 Bokmärk Besvara

« - ( 1 ) - »

Sidan genererades på 0 s
Kommentera

Tjosse: kanske bästa att flytta det hela till borgen.....
Kommentera

ribba9: Nog med skitsnack nu ser vi fram mot fighten på Måndag må bästa lag gå vidare !!!
Kommentera

Tjosse: Nej du det är bara fyra lag som kan gå dit...
Kommentera

ribba9: till semi kan de flesta lag gå men till final dit går bara de lag som har de bästa nerverna !!
Kommentera

Tjosse: Har vi ingen som kan avgöra??Skärp dig, pinsamt.
Kommentera

Tjosse: men hur har vi då lyckats ta oss till semi då????
Kommentera

Tjosse: Ja det saknas verkligen just nu... Även i timrå, tre missade frilägen...
Kommentera

ribba9: Men ni har ju ingen, så är det bara !!
Kommentera

Tjosse: det tror jag inte......när det väl gäller så stiger match vinnarna fram...ni har ju bara åkerblom o KOskinen som kan avgöra..
Kommentera

willysson: KYLA !!
Kommentera

Tjosse: Tror inte att de saknar vinnarskalle, för då skulle de inte spela i landslaget:) men nått saknar de hemma just nu...
Kommentera

willysson: men det e väl bara en klyscha.....hemma planen ska ju vara som en sjätte spelare..
Kommentera

willysson: Det kryllar av landslags spelare i VF men de saknar vinnarskallar !!!
Kommentera

BlackBay: det är samma med timrå, alla förväntar sig att man ska vinna hemma. på bortais kan man slappna av på ett annat sätt och det är det vi ser i denna serie...
Kommentera

willysson:
jo helt klart... problemet är att spelet verkar låsa sig på hemmais av nån anledning
Kommentera

BlackBay: tror inte vi ska sikta in oss på att Bara vinna borta, vi kan gott få vinna nästa hemma...
Kommentera

mike66:
VF- med rätt att känna nervositet nu..... bara bortasegrar i denna matchserie än så länge o håller trenden i sig så blir det 4-3 till TIK innan det är klart =)
Kommentera

« · 251245 · »