Vad underbart det är i denna stund....här sitter man och bara njuter av det guldigaste av alla guld. Frölunda har gjort det genom att visa mästarklass under hela säsongen. Man kan inte mer än konstatera att efter U18-guld, U20-guld och SM-guld, så har vi seglat upp och tagit över fanan som Sveriges i särklass bästa hocketförening. Tack för den här säsongen, den kommer jag minnas ända till nästa säsong då det är dax för ett nytt guld från de bästa av de bästa; Västra Frölunda HC.
Passar också på att gratulera er till guldet. Ni var i särklass denna säsong. Nästa säsong tar vi dock tillbaka guldet hem till Värmland. Men tills dess - stort grattis! Ni var verkligen värda det! Kommer ihåg känslan från vår underbara säsong förra året och jag hoppas ni mår lika bra (eller ännu bättre) nu som jag gjorde då.
Äntligen!!! Jag har väntat i hela mitt vuxna liv på detta. Jag är gråtfärdig av lycka. Jag minns finalförlusten mot Brynäs 1980 vilket var mitt värsta hockeyminne. Nu har jag fått den bästa upplevelsen någonsin
mike66: Jag talar förståss om Fotboll :) Det var underbart när vi vann i höstas, så jag vet hur lyckliga ni är nu, och det har ni all rätt att vara. Åter igen Grattis!
Det är en sådan underbar känsla - en obeskrivlig känsla och de enda parallellerna jag kan dra är när när man bevittnade sina barns födelser. Detta är så stort att det finns ingen beskrivning.
Så är det så underbart att höra alla motståndarsupportrars hyllningar. Vi tackar ödmjukast. Nu ska jag nog ta och gråta en skvätt...
Jag kan inte annat än hålla med. Vi Djurgårdare vet hur det är att gå o vänta länge och tålmodigt. Det är inte bara laget Frölunda som är värda ett SM guld utan även ni supporters. Ett stort grattis och snyggt jobbat!
Grattis Frölunda!!! Jag höll på er i finalen och är klart nöjd, men kan tänka mig att inbitna Frölundafans är ännu lyckligare såklart! All heder åt er och ta väl hand om bucklan nu, det är ni värda efter alla dessa år av väntan! :)
Och vilken stämning det var, skulle inte ha något emot att uppleva den på plats, det måste ha varit helt fantastiskt! Blire fest nu eller? :)
Även fast jag är Djurgårdare så måste jag erkänna att Frölunda verkligen är värdiga svenska mästare i år. Man har hållit en grymt hög och jämn nivå hela säsongen och inte ens självaste Färjestad, som har så otroligt höga tankar om sig själva, hade skuggan av en chans i finalen. De försökte med alla medel men ingenting hjälpte, inte ens alla dessa mer eller mindre genomskinliga filmningar. Att Färjestad åker på rejält med stryk värmer alltid ett Djurgårdshjärta. Tack för det! ;) Sen tycker jag att det är extra kul att det går bra för en klubb som vågar satsa på unga spelare. Jag hoppas att fler klubbar kommer att följa Frölundas exempel framöver.
Som Djurgårdare kan man ganska lätt förstå känslan när klubben i ens hjärta tar hem ett SM-guld efter många, många års väntan. Hockeyguld har vi Djurgårdare upplevt ett antal av men däremot har det varit väldigt sparsamt med fotbollsframgångar. Men den 2 november förra året tog DIF sitt första SM-guld i fotboll under min livstid och det ögonblicket på Ryavallen i Borås var något av det skönaste jag någonsin har upplevt (trots alla SM-gulden i hockey). Jag är säker på att alla ni Frölundasupportrar känner exakt likadant just nu. Passa på och njut, nästa år är det Djurgårdens tur igen. ;)
...men snart är vi tillbaka i eliten.