Frölunda HC

60402 inlägg · 3400 ämnen

Grattis!

261148 · » Till forumet

Sv: Grattis!
Gratulerar till SM-guldet. Det var ni mer än väl värda...

...men snart är vi tillbaka i eliten.
Kommentera

uniship: kan inte sägas bättre, undrar hur fan man ska kinna somna nu bara : )
Kommentera

Vad underbart det är i denna stund....här sitter man och bara njuter av det guldigaste av alla guld. Frölunda har gjort det genom att visa mästarklass under hela säsongen. Man kan inte mer än konstatera att efter U18-guld, U20-guld och SM-guld, så har vi seglat upp och tagit över fanan som Sveriges i särklass bästa hocketförening. Tack för den här säsongen, den kommer jag minnas ända till nästa säsong då det är dax för ett nytt guld från de bästa av de bästa; Västra Frölunda HC.

Kalle
Kommentera

Helg Ernest: Att ni hade bättre tur med domaren
Kommentera

danoj: Grattis ! Det var ni värd !
FBK på 4 raka.
Mot oss behövde ni 6 matcher, vad kan man dra för slutsatts av det ? ( c :
Kommentera

BJ: Håller med dig
Kommentera

Blomqvist:

Precis, huvudsaken var att vi slog Djurgården. Resten kan vi stå ut med. :-D
Kommentera

jätte grattis ! det var ni verkligen värda !

magnus - ssk vinner nästa år !
Kommentera

Blomqvist: Alltid härligt med sportslighet bland motståndarsupportrar. Thank you kindly som en viss Benton Frazier säger i Uppdrag Chicago:-)
Kommentera

Passar också på att gratulera er till guldet. Ni var i särklass denna säsong. Nästa säsong tar vi dock tillbaka guldet hem till Värmland. Men tills dess - stort grattis! Ni var verkligen värda det! Kommer ihåg känslan från vår underbara säsong förra året och jag hoppas ni mår lika bra (eller ännu bättre) nu som jag gjorde då.

*Vi slog iallafall ut Djurgården* ;-)

/Blomqvist - inte så besviken FBK:are
Kommentera

Dragan 2k:

Äntligen!!! Jag har väntat i hela mitt vuxna liv på detta. Jag är gråtfärdig av lycka. Jag minns finalförlusten mot Brynäs 1980 vilket var mitt värsta hockeyminne. Nu har jag fått den bästa upplevelsen någonsin
Kommentera

Göteborg & timrå kan väl bli "vänort" så kan vi har fria byten av:

brudar
hockeyspelare
travhästar
Kommentera

mike66: Jag talar förståss om Fotboll :)
Det var underbart när vi vann i höstas, så jag vet hur lyckliga ni är nu, och det har ni all rätt att vara. Åter igen Grattis!
Kommentera

pompa: Jasså det vet ni - jo ni har ju nästan fått vänta ihjäl er ni på era 16 SM-guld!
Kommentera

Det är en sådan underbar känsla - en obeskrivlig känsla och de enda parallellerna jag kan dra är när när man bevittnade sina barns födelser. Detta är så stort att det finns ingen beskrivning.

Så är det så underbart att höra alla motståndarsupportrars hyllningar. Vi tackar ödmjukast. Nu ska jag nog ta och gråta en skvätt...
Kommentera

Jag kan inte annat än hålla med. Vi Djurgårdare vet hur det är att gå o vänta länge och tålmodigt. Det är inte bara laget Frölunda som är värda ett SM guld utan även ni supporters. Ett stort grattis och snyggt jobbat!

/ En annan Djurgårdare
Kommentera

Grattis Frölunda!!! Jag höll på er i finalen och är klart nöjd, men kan tänka mig att inbitna Frölundafans är ännu lyckligare såklart! All heder åt er och ta väl hand om bucklan nu, det är ni värda efter alla dessa år av väntan! :)

Och vilken stämning det var, skulle inte ha något emot att uppleva den på plats, det måste ha varit helt fantastiskt! Blire fest nu eller? :)
Kommentera

Grattis Frölunda till SM-guldet. Ni är väl värda detta, höll på Er stenhårt ikväll=)

Så som ni satsar genom att satsa på ungdomar så är ni grymt värda ett SM-guld!!!!

GRATTIS!!!!!!!!
Kommentera

näpp, nu får man sova gott och stäppa ner till Avenyn imorgon :)
Kommentera

mysmi: Hur f-n ska man kunna somna nu och gå upp kl 5.00 ??? Tårarna börjar torka nu, men glädjen är kvar...=0)
Kommentera

Detta är ju helt otroligt! Fattar inte att det är sant! 4-0 i matcher!!!
Kommentera

tokthomas:

Jag har ingen aning. De flesta verkar vara korkade och hålla på TIK.
Kommentera

Det finns inte en chans att jag kan beskriva hur lycklig jag är just nu.
Jag trodde aldrig att kunde få en sån känsla över ett SM-Guld.

Det ekar forfarande i väggarna efter mitt segervrål, mina grannar vaknade väl men det får dom tåla en sån här underbar guldkväll.

Synd att man inte bor i Göteborg så man kan fira grabbarna imorgon.

Nu kommer jag att somna med ett stort leende pp läpparna.

Gonatt alla underbara vänner härinne!
Kommentera

knaskamilla: är inte Härnösand delat TIMRÅ/MODO 50/50???
Kommentera

tokthomas:

Förrädare? Är du galen?
Kommentera

knaskamilla: Du menar TIMRÅ VA????
eller är du en förrädare?? ;-)
Thomas Östersund
Kommentera

grattis till guldet...ni var värda det
Kommentera

Grattis, grattis! Det var roligt för er. Fast nu är det vår tur nästa gång, baske mig... ;)
Kommentera

tokthomas: TACK!
Kommentera

HELA SVERIGE GRATTAR ER(vet inte hur det är med Karlstad)

NJUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snart börjar nästa säsong.........................TIMRÅ
Jag är fanimej avundsjuk!!! :-)
Kommentera

HELA SVERIGE GRATTAR ER(vet inte hudet är med Karlstad)

NJUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Snart börjar nästa säsong.........................TIMRÅ
Jag är fanimej avundsjuk!!! :-)
Kommentera

Grattis!
Stort Grattis till SM-guldet!!!

Även fast jag är Djurgårdare så måste jag erkänna att Frölunda verkligen är värdiga svenska mästare i år. Man har hållit en grymt hög och jämn nivå hela säsongen och inte ens självaste Färjestad, som har så otroligt höga tankar om sig själva, hade skuggan av en chans i finalen. De försökte med alla medel men ingenting hjälpte, inte ens alla dessa mer eller mindre genomskinliga filmningar. Att Färjestad åker på rejält med stryk värmer alltid ett Djurgårdshjärta. Tack för det! ;) Sen tycker jag att det är extra kul att det går bra för en klubb som vågar satsa på unga spelare. Jag hoppas att fler klubbar kommer att följa Frölundas exempel framöver.

Som Djurgårdare kan man ganska lätt förstå känslan när klubben i ens hjärta tar hem ett SM-guld efter många, många års väntan. Hockeyguld har vi Djurgårdare upplevt ett antal av men däremot har det varit väldigt sparsamt med fotbollsframgångar. Men den 2 november förra året tog DIF sitt första SM-guld i fotboll under min livstid och det ögonblicket på Ryavallen i Borås var något av det skönaste jag någonsin har upplevt (trots alla SM-gulden i hockey). Jag är säker på att alla ni Frölundasupportrar känner exakt likadant just nu. Passa på och njut, nästa år är det Djurgårdens tur igen. ;)

/En Djurgårdare
Kommentera

261148 · »